Tapailu päättyi taas miehen puolelta siihen, ettei tullut tunteita
Tapailin jonkin aikaa erästä miestä, joka tuntui itselleni tosi sopivalta ja meillä meni arvot, ajatukset elämästä ja tulevaisuudesta hyvin yksiin. Hän puhui paljon meidän yhteisestä tulevaisuudesta ja ehdin jo ihastuakin häneen ihan kunnolla. Sitten ihan yhtäkkiä hän vaan kertoi, ettei näe meillä yhteistä tulevaisuutta, koska hänelle ei ole muodostunut romanttisia tunteita. Olen jotenkin tosi hämmentynyt tästä, kun mulla oli koko ajan sellainen olo, että molemmin puolin on ihastusta.
Jos ei tule tunteita, niin tarkoittaako se, ettei ulkonäkö miellytä? Vai että toisen luonne on jotenkin vääränlainen tai ei sellainen kuin mitä etsii? Hän kehui mua mukavaksi ja ihanaksi naiseksi, kehui miten hyvää seksiä meillä on ja kaikkea tätä, niin en ymmärrä yhtään, että mitä jäi puuttumaan. Ja olisi halunnut jatkaa kavereina, mihin en voi missään tapauksessa suostua, mulla on sellaisesta tosi huonoja kokemuksia. Mies ei ollut itse millään lailla hyvännäköinen, vaan ihan tavallinen . Mietin myös, että vaikuttikohan se, kun hän oli itse amistaustainen ja eleli aika vaatimattomasti ja mulla taas on ihan hyvin varallisuutta ja hyvät tulot.
Kommentit (272)
Tuollasia ne yleensä on aluksi imarrellaan ja kaikintavoin mielistellään nainen ihastumaan ja toivomaan yhteistä tulevaisuutta ja sitten käännetään kelkka.
Tuntuu et nykyään miehet vaihtaa aina parempaan kun ulkonäkö ei miellytä vaikka ois kuinka sievä. Nykyään deittailu on nii hitsin turhauttavaa etten jaksa enää.
Taisi olla akkamainen mies. Tosimies ei kaipaa tunteita sinua puikottaakseen.
Ei tällaista kannata jäädä miettimään. Miksi tunteet syntyvät tai eivät synny, on mystiikkaa josta emme koskaan pääse perille. On täyttä ajanhukkaa pohtia olisitko voinut tehdä jotain toisin. Et olisi. Ihastuminen on tiedostamaton prosessi, jota ei voi huijata.
Ajattele, että sinulla kävi tuuri kun mies oli rehellinen. Jotkut saattavat mennä jopa naimisiin ja kuulevat vasta vuosien päästä ettei toisella ollutkaan tunteita ollenkaan. Siinä vasta olisi huijattu olo.
Ja kun alussa vielä juteltiin, että tutustutaan rauhassa ja hän kertoi, ettei pidä pinnallisista naisista ja haluaa oppia tuntemaan toisen syvällisellä tasolla. No sitten kun näin tehtiin, kiinnostus loppui siihen. ap
Ei niitä rakastumisia nyt joka kulmalla vastaan tule. Pari kolme elämän aikana, aidosti. Muu on tyytymistä jos parisuhdetta hakee. Jos pilluolisi ollut pekästään tavoitteena, olisi jatkanut panemista kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun alussa vielä juteltiin, että tutustutaan rauhassa ja hän kertoi, ettei pidä pinnallisista naisista ja haluaa oppia tuntemaan toisen syvällisellä tasolla. No sitten kun näin tehtiin, kiinnostus loppui siihen. ap
Mutta senhän takia sitä tutustumista tehdään jotta saadaan tietää onko järkeä jatkaa yhdessä. Ei kai sekään olisi auttanut ettette olisi tutustuneet?
Vierailija kirjoitti:
Luin ihan neutraalisti ja sitten yhtäkkiä lävähti naamalle, että teillä oli jo seksiä. Miksi?
Jos oli jonkin aikaa jo tapailtu, oli ihastumistakin - miksi ei? Jos kerran molemmat tykkäsivät seksistä, niin miksi siitä olisi pitänyt kieltäytyä?
Mulle seksi, läheisyys ja hellyys on ainakin niin iso osa hyvää parisuhdetta, että se on itsestäänselvä osa tapailua. ap
Kysy mieheltä kohteliaasti. Sano, että jäi vaivaamaan ja että vaukka ymmärrät ja hyväksyt hänen ratkaisunsa, jäi sinulle olo, että et ymmärtänyt, miksi hänellä ei ollut tunteita kaiken jälkeen.
Kuulostaa vähän siltä, että olet ehkä "toiveajatellut" toisen tunteet isommiksi kuin ne olivat. Ainakin itselleni on joskus käynyt niin.
Lopullista totuutta tuskin koskaan tulemme tietämään. Mahdollisia selityksiä on juurikin nuo, mitä itse spekuloit:
- mies ei innostunut riittävästi ulkonäöstäsi
- sinun korkeampi koulutus- ja tulotaso oli hänelle ongelma
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu et nykyään miehet vaihtaa aina parempaan kun ulkonäkö ei miellytä vaikka ois kuinka sievä. Nykyään deittailu on nii hitsin turhauttavaa etten jaksa enää.
Jos kumppanin ulkonäkö ei miellytä, niin totta kai siinä kohtaa kuuluu vaihtaa. Olisihan se nyt ihan sairasta jatkaa tietoisesti toisen kanssa suhdetta, vaikka ei enää koe häneen vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Lopullista totuutta tuskin koskaan tulemme tietämään. Mahdollisia selityksiä on juurikin nuo, mitä itse spekuloit:
- mies ei innostunut riittävästi ulkonäöstäsi
- sinun korkeampi koulutus- ja tulotaso oli hänelle ongelma
On muistakin syitä. Ihastuminen ja tunteet eivät ole sillä lailla loogisia, että ne tulisivat automaattisesti, jos toinen on kaikkien toiveitten mukainen. Todella moni asia vaikuttaa, eikä ihminen välttämättä edes tiedosta kaikkia syitä, miksi johonkin ihastui tai ei ihastunut.
Luin ihan neutraalisti ja sitten yhtäkkiä lävähti naamalle, että teillä oli jo seksiä. Miksi?