Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jannella, 35, on miljonäärien luottokortti kertoo nyt, miten absurdeja asioita sillä saa

Vierailija
10.03.2023 |

Kommentit (945)

Vierailija
421/945 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen joillekin jutun kohdille. Tuttavapiirissäni on pari miljardööriä, jotka eivät ikinä antaisi haastattelua rahoistaan. Ei taida olla mustaa korttiakaan heillä. Nimet ovat aina verotietoluetteloiden kärkipäässä, mutta pysyvät poissa julkisuudesta.

Ja sä vaan kirjoittelet vauva palstalle. Kyllä muakin nyt naurattaa.

Olen itse ihan köyhä. Nuo tutut ovat vanhoja koulukavereitani.

Vierailija
422/945 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Danske Bankin musta kortti.

Minullapas on jäänyt monta kertaa musta pekka käteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintörahoilla elvistely on ihan todella noloa! Esim. jos isoisäsi tai isoisoisäsi joskus vuonna nakki ja peruna olisi onnistunut luomaan miljoonaomaisuuden, samalla kun valtaosalle ihmisistä silloin päivittäinen ruoka, puhtaat vaatteet ja tarvittavan lämmön saaminen toi haasteensa. Kädet verillä, nälkäisenä mutta sinnikkäänä osasi keksiä jotain, vain, että sinä pääset nykypäivänä ostelemaan jotain Monte Cristo sikareita ja Armanin puku päällä kittaat jotain laatuviskejä ja Dom Perignon shamppanjaa ja vähempi ei kelpaa ja kuvittelet tietäväsi jostain jotain, niin onhan se ihan todella noloa!!! Anteeksi huono äidinkieli.

Näin puhuu köyhä.

Brittien yläluokassa muuten vain "vanha raha" merkitsee statusta, se on rahvasta se, joka joutuu yhä tekemään rahaa.

Vierailija
424/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne vois ostaa vaimolleen vaikka uudet hampaat lahjaksi ja itselleen uuden tupeen.

Miten näin varakas pari voi näyttää noin kulahtaneelta? Ei millään pahalla.

Ehkäpä heillä rahojen takia riittää itsetuntoa näyttää luonnolliselta, eikä tarvi yrittää tehdä vaikutusta ulkonäöllään. Briteissä myös niin, että oikeasti rikkaat yleensä näyttävät vaatimattomilta ja luonnollisilta, antavat itsensä vanhetakin ilman botoxeja ja harmaiden hiusten värjäilyä. Samoin vinoja hampaita on paljon. Sen sijaan wt väki ja sometyrkyt ottaa ne hammaslaminaatit, huulitäytteitä, plastiikkakirurgiaa jne.

Inhottava kommentti muutenkin tämä ulkonäköön iskeminen, koska se tuskin heitä itseään kiinnostaisi vaikka lukisivatkin sen täältä, mutta täällä on paljon lukemassa ihan tavallisia ihmisiä joilla on hiustenlähtöä tai vinoja hampaita ja tällainen body sheimaus aiheuttaa heille ihan turhaan paskaa mieltä .

Väärin. Janne ei pidä ihmisistä eri statuksella, kierteinen ilmaus että köyhistä. Nykyisin ulkoinen habitus on juurikin iso osa statusta, ja Jannella olisi varaa pitää siitä huolta. Ei, en puhu hiusrajasta, vaan ihan laiminlyödyistä elintavoista joka paistaa kilometrin säteelle. Minulla on aivan sama oikeus sanoa, etten pidä plösähtäneistä setämiehistä. Se ei ole yhtään ala-arvoisempaa.

Vierailija
425/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettamalla selviää, että mies on perinyt omaisuutensa vanhemmilta. Oma bisnestoiminta sen sijaan on hyvin vaatimatonta menestykseltä ollut, jopa kaupan kassalla tienaa saman verran mitä miehen firma vuodessa.

Oli mukana Rikkaat ja rahattomat viime kaudella ja siinäkin nolosti yritti ns. rikkaiden status sympoleilla kehuskella ja leveillä, kuten tässäkin uutisessa.

Ei tajua ettei ole itse mitään niistä ansainnut vaan saanut kultalusikka suussa, oma lahjakkuus ja kyvyt ei ole bisneksessä menestymiseen riittänyt.

On kyllä noloa. Näkyy kanssa alkoholin juonti vanhentaneen aikalailla.

Vierailija
426/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Ei suojaa Amex elintasosairauksilta ei 😐 En vain tajua miksi ei huolehtia itsestään jos siihen on varaa.

Tämän sanoja käyttää varmaankin varattomuutta tekosyynä omalle huonokuntoisuuselleen. Ihan kuin itsestä huolehtiminen olisi rahasta kiinni.

Vierailija
427/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amex toimii sillä periaatteella, että kauppa tai yritys maksaa suuren summan vuodessa, että kortilla voi maksaa heidän liikkeessään. Eli käytännössä kaikki liikkeen asiakkaat maksavat tämän harvojen käyttämän kortin, joka on käyttäjälleen myös k.o. syystä vuosimksultaan hyvin edullinen tai ilmainen.

Lisäksi siihen näköjään liittyy tällaista pyramidihuijausta eli kaikkein rikkaimmille tarjottavat palvelut taidetaan osittain rahoittaa myös näillä älyytömän suurilla kauppojen ja yritysten käyttömaksuilla.

Esim. itse olin töissä pesulassa, ja aika ajoin mietittiin, että pitäisikö se Amex ottaa maksukorttivalikoimaan. Jotkut rahakkaat asiakkaat haluaisivat sillä maksaa, mutta eivät he kattaisi sitä Amex-maksua kuitenkaan kokonaan vaan ne ihan tavalliset mattojaan ja pöytäliinojaan pesettävät lopulta maksaisivt senkin. Ei koskaan otettu, ja onneksi niillä Amex-herroilla aina löytyi lompakosta myös yritykselle paljon halvempi Visa-kortti.

Vierailija
428/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että nauttisi vaikka urheilusta, kirjallisuudesta tai musiikista, niin ne elämän isoimmat nautinnot löytyy nimenomaan luksusksesta. Väkisinkin tulee mielikuva todella henkisesti tyhjästä elämästä. Mainitsi vielä, että kaverit voisivat ihmetellä, jos auto tai kämppä vaihtuisi halvempaan. Eli toisin sanoen kaikilla noilla luksusasioilla on kuitenkin hänellekin vahva statuksen viestimiseen liittyvä merkitys, vaikka yrittääkin sen kieltää.

.

Mä luin sen just niin päin että kaverit ihmettelisi jos vaihtaisi huomattavasti kalliimpaan asuntoon ja autoon.

Ei hitto, niinhän tuo onkin. Oletin automaattisesti, että tyyppi asuu jossain kunnon kartanossa, ja kaksikerroksinen kivitalo olisi siitä askel alemmas - ok-talo kun ei Suomessa toistaiseksi ole mikään erityisen korkean statuksen merkki, niin en osannut ajatella sitä mitenkään kummallisena vetona kenenkään silmissä. Tuossa jutussahan ei mielestäni näytetty tai puhuttu siitä millainen kämppä on. Vasta palstalta paljastui, että kyseessä olikin rivitalo.

Autojuttu menee mun autosokeuden piikkiin, mietin vaan että mersut ja porschet on (kai?) molemmat kalliita autoja, mutta noista jälkimmäinenhän on tosiaan se kalliimpi. Tulkitsin konteksteja tässä nyt päin mäntyjä, kun heti perään hän puhuu myös siitä miten ystävien statuksen olisi hyvä olla sama kuin itsellä, haluaa tarjota heille parasta ym. Silti pitäydyn kannassani siitä, että tyypille merkitsee noiden harrastustensa merkitys statussymbolina vähintään yhtä paljon, kuin se viskilasillisesta saatu nautinto. Tuskin se limusiinissa istuminen oikeasti on niin siistiä, että kukaan aikuinen jaksaisi sitä kovin kauaa hypettää, jos sillä ei olisi meidän kulttuurissa korkeaa statusta viestivä merkitys. Auto se on siinä missä mikä tahansa muukin.

Vierailija
429/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mihin rikas tarvitsee luottoa, eikö ole varaa ostaa asioita suoraan

Kannattaisi lukea se juttu mitä kommentoi: kyseessä ei ole luottokortti vaan maksuaikakortti eli kortin käyttäjät maksaa ostokset kuukausittain kerralla kokonaisuudessaan pois.

Vierailija
430/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perus Amex, vihreä siis. Ja olen moneen kertaan saanut tuolta viestiä jossa minulle tarjotaan platinakorttia. Tarjoavat siis noita prameampia kortteja muunkin kun tulorajojen perusteella. Mustasta en tiedä että tarjoavatko sitä jos on ollut aiemmin esim. tuo platina. Jossa olisi vuosimaksu 500 e, 5 rinnakkaiskorttia voisi hankkia, sisältää päästöjä mm. lentokenttien loungeihin yms.

Alkuun linkatussa jutussa vastaus kysymykseesi kyllä kerrotaan: Mustaa Amexia ei voi itse hankkia, vaan sitä tarjotaan heille, jotka käyttää Amexia riittävällä summalla. Summaksi on arveltu 250 000 dollaria vuodessa.

Kortin käyttöönottomaksu Suomessa on 3500 euroa ja vuosimaksu toiset 3500 euroa.

Vierailija
431/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mauton juttu. Hienoa tietysti että voivat elää mieluista elämää mutta tuollainen lesoilu on vaan mautonta. Samaan aikaan kun moni suomalainen tuskailee taloudellisten ongelmien kanssa niin yksi tulee lehteen kehumaan viskejä ja new yorkin matkoja.

Hänen ja vaimonsa elämä vaikuttaa omasta näkökulmasta aika tyhjältä mutta syynä on se etten vaan jaksa innostua illallisista ravintoloissa tai jatkuvasta reissaamisesta. Alkoholi ei tuo itselleni hyvää oloa. En ole myöskään merkkivaatteiden perään.

Tottakai välillä haaveilen äkkirikastumisesta ja mietin mitä tekisin mutta kun luin tuon jutun niin tulin siihen tulokseen että oikeastaan olen aika tyytyväinen elämääni ja reiluun 2000e nettopalkkaani. Tulen sillä toimeen ja voin tehdä kivoja juttuja. Eivät ne mitään helikopteriajeluita ole mutta sellaisesta en haaveilekaan.

Vierailija
432/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän fiksulta kaverilta vaikutti kun oli ensin täältä muutamia kommentteja lukenut. Typerä otsikko kyllä jutulla.

Vierailija
433/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä luottokorttihommassa on sulle ap niin jännää? Joka päivä joku pöljä päivitys.

Mulla on kaks luottokorttia, en käytä niitä juuri mihinkään.

Vierailija
434/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kuitenkin rivarissa ja ajetaan tavis mersulla?

Lehdessä Uoti sanoi, etteivät kehtaa muuttaa hienoon kivitaloon tai vaihtaa porcheen. Tuon lesoilun jälkeen en usko. Ovatko niin varakkaita mitä antavat ymmärtää? Eivät varmasti ole.

Ukko vähän yksinkertainen ja vaimo näyttää porsaalle.

Vierailija
435/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te samat kommentoijat sitten valitatte, että miksi suomalainen Eurojackpot-voittaja ei tee rahoillaan mitään - korkeintaan uusii keittiöön kaapinovet, uudet talvirenkaat ja uskaltautuu kerran Kanarialle? Jauhatte, että minä ainakin eläisin niillä rahoilla ja laittaisin haisemaan, rahat kiertoon vaan! Niin. Miksi tämä sama paradoksi tulee esiin aina, kun joku sitten oikeasti kertoo siitä rahakkaasta elämäntavastaan?

Tämä.

Suomi on edelleenkin ainoa maa jossa kateus voittaa kiiman.

Noh, onneksi täällä on mukava ilmasto, kannustava verotus, mukavat ihmiset, upea ruokakulttuuri jne......

Olen nähnyt tuon typerän ja perusteettoman kateus-hokeman aiemminkin, ja mietinkin millainen luonne täytyy olla, että hokee tuollaista omasta maastaan ja että uskooko sanoja siihen itsekään. Jos uskoo, niin se kertoo siitä, ettei tunne muita maita ja kansallisuuksia, ja luulee suomalaisten olevan jotenkin ainutlaatuista porukkaa tässä suhteessa. Kateus on kyllä aivan universaali ilmiö, ja toisaalta on myös hyvä osata erottaa toisistaan kateus ja kritiikki.

Vierailija
436/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amex toimii sillä periaatteella, että kauppa tai yritys maksaa suuren summan vuodessa, että kortilla voi maksaa heidän liikkeessään. Eli käytännössä kaikki liikkeen asiakkaat maksavat tämän harvojen käyttämän kortin, joka on käyttäjälleen myös k.o. syystä vuosimksultaan hyvin edullinen tai ilmainen.

Lisäksi siihen näköjään liittyy tällaista pyramidihuijausta eli kaikkein rikkaimmille tarjottavat palvelut taidetaan osittain rahoittaa myös näillä älyytömän suurilla kauppojen ja yritysten käyttömaksuilla.

Esim. itse olin töissä pesulassa, ja aika ajoin mietittiin, että pitäisikö se Amex ottaa maksukorttivalikoimaan. Jotkut rahakkaat asiakkaat haluaisivat sillä maksaa, mutta eivät he kattaisi sitä Amex-maksua kuitenkaan kokonaan vaan ne ihan tavalliset mattojaan ja pöytäliinojaan pesettävät lopulta maksaisivt senkin. Ei koskaan otettu, ja onneksi niillä Amex-herroilla aina löytyi lompakosta myös yritykselle paljon halvempi Visa-kortti.

3500 euron käyttöönottomaksu ja 3500 euron vuosimaksu mielestäsi ilmainen?

Sen päälle arviolta vähintään neljäsosamiljoonan vuosiostot ko. kortilla.

Vierailija
437/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi edes sivulausessa maininnut, että tekee rahoillaan myös hyväntekeväisyyttä mutta ei.. Minä, minä, minä ja vaimon laukkukokoelma 🙂

Eikös hän jutun lopulla kertonut käyttävänsä paljon suomalaisten yrittäjien palveluja ja tuotteita?

Eihän se tietenkään hyväntekeväisyyttä ole mutta on ainakin oman yhteisön tukemista.

Vierailija
438/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3500 euron käyttöönottomaksu ja 3500 euron vuosimaksu mielestäsi ilmainen?

Sen päälle arviolta vähintään neljäsosamiljoonan vuosiostot ko. kortilla.

Onko muita kuluja? Eli jos kertyneet ostokset maksetaan kokonaan pois kuukausittain tms., niin ei kertyne korkoa?

439/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa pätkän siitä Rikkaat ja rahattomat tv-sarjasta. Kyllä oli ankea rivari keskellä peltoa, kymmenien samanlaisten seassa. Ovatko ne kymmenet, kuin sillit purkissa, tiheästi asuvat naapuritkin miljoonääriä ?

Mutta se heidän kämppänsä sisustus vasta olikin tympeää ja rumaa. Karmeita mustavalkoisia Marimekon astioita. Tummanharmaa joku Ikean kulmasohva jne.

En menisi edes kylään noin kammo kotiin, saati asuisi siellä.

Aviollista yhdennäköisyyttä heillä kylläkin on keskenään. Mutta niin myös tehokasvatusemakonkin kanssa.

Vierailija
440/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä ulisette mutta ne piirtää kellä on liitua. Hyvä Janne. Haluaisin myös mustan amexin.