Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jannella, 35, on miljonäärien luottokortti kertoo nyt, miten absurdeja asioita sillä saa

Vierailija
10.03.2023 |

Kommentit (945)

Vierailija
461/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuba kirjoitti:

Miksi tällaisia roskajuttuja edes kirjoitetaan? Onkohan kaveri itse soittanut iltikseen kaverien puutteessa?

Minusta jutun aihe oli kiinnostava. Olisin halunnut kuulla, mitä absurdia kortilla voi saada. Se ei kylläkään selvinnyt jutusta.

Kun osaa lukea, niin elämä helpottuu kummasti. Mars heti kouluun opiskelemaan ainakin lukemista. Todennäköisesti puutteita sinulla löytyy muussakin.

No kerrohan fiksumpana ne absurditeetit. Tiedätkö, mitä sana tarkoittaa?

Tiedän ja osaan myös lukea. Minä kyllä osasin tulkita ne tuosta artikkelista. Ei minulla ainakaan ole minkään kortin eduissa tuollaisia juttuja mitä hän kertoi. Ehkäpä hän ei edes kaikkia paljastanut.

Vierailija
462/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin hymyilytti tuo "ei me pärjätä ilman tämän kortin mahdollistamia palveluita matkoilla". Käsi sydämellä, haluaisitko tehdä minkään sortin liiketoimintaa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei omien sanojensa mukaan suoriudu itsenäisesti edes lomamatkan järjestelyistä? Ei se hotellien, kuljetusten ja mahdollisen ohjelman järjestely nyt mitään rakettitiedettä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olet miljonääri, saat ilmaista ruokaa ja kahvia kahviloista. Miksi ihmeessä? Juuri noillahan olisi varaa maksaa itse ruokansa.

Mustan Amexin vuosimaksu on muutaman tonnin, joten sillä ei saa ilmaista ruokaa, vaan kortin vuosimaksulla saa. Eikä tuo ole mikään luottokortti, vaan maksukortti.

Lukekaa nyt pöntöt artikkeli tarkemmin, pelkkä otsikko ja hajanaiset pätkät sieltä täältä ei anna koko kuvaa.

Se ei ole se pelkkä vuosimaksu. AmEx on myyjälle kaikkein kallein kortti. AmEx vetää välistä hieman riippuen ostoksesta 3-3,5%:ia. Eli jos höyläät vuodessa tuolla 100 000 euroa, niin AmEx saa siitä reilun 3000 euroa, niille yrityksille kuuluvaa rahaa.

Muistan jo joskus 90-luvulla, kun taksikuski mieluummin otti maksun pankkikortilla, visalla tai mastercardilla, kuin american expressillä.

Vierailija
464/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin hymyilytti tuo "ei me pärjätä ilman tämän kortin mahdollistamia palveluita matkoilla". Käsi sydämellä, haluaisitko tehdä minkään sortin liiketoimintaa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei omien sanojensa mukaan suoriudu itsenäisesti edes lomamatkan järjestelyistä? Ei se hotellien, kuljetusten ja mahdollisen ohjelman järjestely nyt mitään rakettitiedettä ole.

Varmaan säästyy paljon aikaa ja vaivaa, kun joku vaan toteuttaa sen, mitä lomaltasi haluat. Kelpaisi minullekin, jos olisi rahaa tuollaisia palveluja käyttää. Mutta ei ole ja itse on kaikki hoidettava ja katsottava. Hyvä, että joillakin on varaa käyttää palveluja. Töitähän se vaan palveluntuottajalle tarkoittaa.

Vierailija
465/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei nyt olekaan mistään tavallisesta reppureissaamisesta, vaan luksusmatkailusta josta suurin osa voi vaan uneksia, ja johon monessa tapauksessa tarvitaan myös oikeanlaisia kontakteja, joita ilman esim. mainittu viimehetken pöytävaraus suosittuun ravintolaan vuoden kiireisimpään aikaan ei millään onnistuisi.

Vierailija
466/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintörahoilla elvistely on ihan todella noloa! Esim. jos isoisäsi tai isoisoisäsi joskus vuonna nakki ja peruna olisi onnistunut luomaan miljoonaomaisuuden, samalla kun valtaosalle ihmisistä silloin päivittäinen ruoka, puhtaat vaatteet ja tarvittavan lämmön saaminen toi haasteensa. Kädet verillä, nälkäisenä mutta sinnikkäänä osasi keksiä jotain, vain, että sinä pääset nykypäivänä ostelemaan jotain Monte Cristo sikareita ja Armanin puku päällä kittaat jotain laatuviskejä ja Dom Perignon shamppanjaa ja vähempi ei kelpaa ja kuvittelet tietäväsi jostain jotain, niin onhan se ihan todella noloa!!! Anteeksi huono äidinkieli.

Näin puhuu köyhä.

Brittien yläluokassa muuten vain "vanha raha" merkitsee statusta, se on rahvasta se, joka joutuu yhä tekemään rahaa.

Kaikkein nolointa on se ettei osaa Itse tehdä rahaa. Vanhalla rahalla pröystäilevät on juuri näitä alkoholisoituneita pellejä

Vierailija
467/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehätysvoimaa ei sentään rahalla saa. Todella tylsän, valjun ja ikäistään vanhemman näköinen. Kaikki tuo "luksus" on jotenkin päälleliimatun ja kliseisen oloista, ikäänkuin ei olisi mitään omaa makua tai mieltymyksiä. Dom Perignon, sikarit, etelänmatkat... ikään kuin jostain elokuvista opittuja "rikkaiden juttuja", näitä pitää haluta, jos on rikas.

Vierailija
468/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan säästyy paljon aikaa ja vaivaa, kun joku vaan toteuttaa sen, mitä lomaltasi haluat. Kelpaisi minullekin, jos olisi rahaa tuollaisia palveluja käyttää. Mutta ei ole ja itse on kaikki hoidettava ja katsottava. Hyvä, että joillakin on varaa käyttää palveluja. Töitähän se vaan palveluntuottajalle tarkoittaa.

No tämä onkin ihan loogista, minäkin ihmettelin miksi kortin tarjoamien palvelujen käyttöä ei perusteltu näin. Vaan nimenomaan alleviivattiin sitä avuttomuutta, että kaikki menee ihan pieleen jos pitää itse tehdä hotellivaraus. Ei se mitään rakettitiedettä ole kuitenkaan.

Vierailija
469/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei nyt olekaan mistään tavallisesta reppureissaamisesta, vaan luksusmatkailusta josta suurin osa voi vaan uneksia, ja johon monessa tapauksessa tarvitaan myös oikeanlaisia kontakteja, joita ilman esim. mainittu viimehetken pöytävaraus suosittuun ravintolaan vuoden kiireisimpään aikaan ei millään onnistuisi.

Et ole kuullut matkatoimistoista, hotellien concierge-palveluista? Vastaavia palveluita löytyy kaikista merkittävistä matkakohteista ihan vaikka matkatoimiston kautta. Ei tuo ole mitään ihmeellistä. Ja tämä amexin concierge löytyy muidenkin mustista korteista ja ollut kyllä tiedossa. Ei mitään salaista tietoa.

Vierailija
470/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä onkin ihan loogista, minäkin ihmettelin miksi kortin tarjoamien palvelujen käyttöä ei perusteltu näin. Vaan nimenomaan alleviivattiin sitä avuttomuutta, että kaikki menee ihan pieleen jos pitää itse tehdä hotellivaraus. Ei se mitään rakettitiedettä ole kuitenkaan.

Just tätä minäkin kommentillani tarkoitin, että perustelu oli tyyliin "ei me osata itse". Kaikkihan me jotain palveluita käytetään, mutta avuttomuuteen vetoaminen saa lähinnä pyörittelemään päätä. Hotellivarauksen nyt varmasti osaa tehdä ihan kuka vaan.

Vierailija
471/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viehätysvoimaa ei sentään rahalla saa. Todella tylsän, valjun ja ikäistään vanhemman näköinen. Kaikki tuo "luksus" on jotenkin päälleliimatun ja kliseisen oloista, ikäänkuin ei olisi mitään omaa makua tai mieltymyksiä. Dom Perignon, sikarit, etelänmatkat... ikään kuin jostain elokuvista opittuja "rikkaiden juttuja", näitä pitää haluta, jos on rikas.

Dom Perignon, sikarit, Michelin-ravintolat ja luksusmatkailu ovat oikeasti ylellisyyttä jollekulle. Eri asia on, ovatko ne tälle Jannelle ja hänen puolisolleen.

Tekstin perusteella heidän kiinnostuksensa kohdistuu alkoholinkäyttöön.

Vierailija
472/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että se absurdi asia, mitä Janne sai kortillaan, on kritiikki Vauva-palstalla.

Lääkärivaimonkin pätevyyttä arvostellaan, vaikka nainen on oletettavasti vähintään aloittanut opintonsa ennen Jannen tapaamista. Miehen luottokortti ei ole vaikuttanut naisen lääketieteelliseen pääsemiseen.

Kävi linkedin perusteella lääkiksen baltiassa, jossa voi ostaa lääkkis paikan. En sillä hirveenä kehuisi, arvatenkin mies maksajana.

Vierailija
473/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa, että tuo mies on vasta 35-vuotias.

Jatkuva shamppanjan ryyppääminen ja Karibian auringossa makailu vanhentaa. Ei ole helppoa rikkaillakaan :D

Ei hän ollut ruskea, eikä enää rikkaatkaat, eikä köyhätkään grillaa itseään.

Vierailija
474/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheek menee kyllä ihan samaan kastiin. Tyyppi ei ole edes urallaan tehnyt aivan järkyttäviä summia, kuten esim. huippu-urheilijat tai menestyneet artistit Jenkeissä, jotka on oikeesti tehneet hilloa sen 100 miljoonaa elämänsä aikana, mutta elämäntavan pitää silti olla iso kämppä keskustassa, paljon autoja ja kalliita matkoja ja vaatteita.

Cheekillä on köyhä tausta ja sen takia tarve näyttää, että hyvin menee. Se alkaa olemaan vanha äijä ja lapseton niin pitää esittää, että elämässä on sisältöä.

Vierailija
475/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että se absurdi asia, mitä Janne sai kortillaan, on kritiikki Vauva-palstalla.

Lääkärivaimonkin pätevyyttä arvostellaan, vaikka nainen on oletettavasti vähintään aloittanut opintonsa ennen Jannen tapaamista. Miehen luottokortti ei ole vaikuttanut naisen lääketieteelliseen pääsemiseen.

Kävi linkedin perusteella lääkiksen baltiassa, jossa voi ostaa lääkkis paikan. En sillä hirveenä kehuisi, arvatenkin mies maksajana.

Pistäs vähän pohjaa sille, missä baltian maassa voi ostaa paikan ja jos voikin niin se on silti 6 vuotta opiskelua lisenssiaatiksi.

Vierailija
476/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tätä minäkin kommentillani tarkoitin, että perustelu oli tyyliin "ei me osata itse". Kaikkihan me jotain palveluita käytetään, mutta avuttomuuteen vetoaminen saa lähinnä pyörittelemään päätä. Hotellivarauksen nyt varmasti osaa tehdä ihan kuka vaan.

He eivät halua käyttää aikaansa tuollaiseen vaan saavat sen palvelun ostettua. Niin simppeliä se vaan on, kun on tarpeeksi rahaa. Luulenpa, että tämän pariskunnan älykkyys on parempi kuin mitä monien tänne av-palstalle kirjoittavien älykkyys on. Kun katsoo molempien ammattia ja missä tehtävissä toimivat/ovat toimineet, niin minulle nuo asiat ovat itsestään selviä. Molemmat ovat kuitenkin työelämässä vaikka rahan takia töitä ei tarvitsisi tehdä. Hyvä kun käyttävät kaikkia palveluja ja eivät vaivaudu itse tekemään kaikkea. Se on rahan tuoma etu.

Vierailija
477/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset käy ravintoloissa syömässä, tilaa ruokaa erilaisten kotiinkuljetuspalveluiden kautta tai käyttää valmiseineksiä kun kyllähän kaikki perunoita ja puuroa osaa keittää?

Vierailija
478/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cheek menee kyllä ihan samaan kastiin. Tyyppi ei ole edes urallaan tehnyt aivan järkyttäviä summia, kuten esim. huippu-urheilijat tai menestyneet artistit Jenkeissä, jotka on oikeesti tehneet hilloa sen 100 miljoonaa elämänsä aikana, mutta elämäntavan pitää silti olla iso kämppä keskustassa, paljon autoja ja kalliita matkoja ja vaatteita.

Cheekillä on köyhä tausta ja sen takia tarve näyttää, että hyvin menee. Se alkaa olemaan vanha äijä ja lapseton niin pitää esittää, että elämässä on sisältöä.

Eiks se sisältö lopu just silloin kun tulee 20 vuodeksi akka ja kakarat.

Vierailija
479/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa noista korteista on jotakin muutakin hyötyä, kuin pääsy johonkin loungeen? Tuntuu aika turhalta koska onhan näillä ihmisillä rahaa maksaa itselleen pääsyt vaikka mihin ja mitkä vaan palvelut.

Kyllähän siellä kerrottiin, ei tarvitse itse miettiä mitä lomallaan tekee kun AMEX tarjoaa erilaisia vaihtoehtoja. Siis vähän kuin maksaisit matkatoimistolle homman suunnittelemisesta, mutta näillä on suhteet kohdillaan keskivertoa kalliimpien hotellien ja elämysten järjestäjiin, mikä vetoaa ihmisiin joilla on reippaasti rahaa käytettäväksi. Ei Michelin-ravintolaan useinkaan pääse saman päivän varauksella, puhumattakaan siitä että on joku erityispäivä kuten uudenvuodenaatto.

Vierailija
480/945 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän