Mitkä ovat suosikkimausteesi?
Mitkä mausteet ovat suosikkejasi, tai mitä käytät eniten (poislukien suola ja valko-/mustapippuri)?
Kommentit (128)
Savupaprika,currytahna,mauste-ja mustapippuri,valkosipuli-ja chiliöljy.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt riippuu vähän siitä, mitä tekee ruoaksi.
Näin on, esim. Fenkoli sopii erinomaisesti lohen kanssa, mutta ei välttämättä kermavaahdon maustamiseen.
Wasabi, kaikki sipulit, chilipesto, carry, viher- ja punapippurit, paprika, persilja, soija.
Vierailija kirjoitti:
Curry, broiskumauste, mustapippuri ja pitsamauste.
Mitä on broiskumausta ja pizzamauste?
Vierailija kirjoitti:
Persilja, salvia, basilika, rosmariini, oregano, valkosipuli, kaikki muutkin sipulit, pippurit, paitsi rosepippuri, paprika, iisoppi, kesäkynteli, curry, miedosti maustettuna chili. Noita käytän eniten. Kasvatan itse noita muita, mutten tietenkään pippureita enkä curry-sekoituksen mausteita. Taisivat tulla suunnilleen suosikkijärjestyksessä, tosin paras suosikki vaihtelee tuon ryhmän sisällä ajoittain. Ovat kaikki ihania. Parasta en pysty valitsemaan.
Kardemumma, muskottipähkinä, neilikka. Hyviä, muttei tule käytettyä, koska en leivo.
Helpompi sanoa ne, joista en pidä: rakuuna, rosepippuri, korianteri. Ja chili, jos ruoka maustettuna sillä tuskalliseksi syödä.
Unohdin inhokeista kuminan, aniksen ja sellerin. Inhoan niitä niin paljon, että eivät nouse edes mieleeni, kun mausteista puhutaan
Valkosipuli, rakuuna, jeera ja savustettu paprika.
Vierailija kirjoitti:
Persilja, salvia, basilika, rosmariini, oregano, valkosipuli, kaikki muutkin sipulit, pippurit, paitsi rosepippuri, paprika, iisoppi, kesäkynteli, curry, miedosti maustettuna chili. Noita käytän eniten. Kasvatan itse noita muita, mutten tietenkään pippureita enkä curry-sekoituksen mausteita. Taisivat tulla suunnilleen suosikkijärjestyksessä, tosin paras suosikki vaihtelee tuon ryhmän sisällä ajoittain. Ovat kaikki ihania. Parasta en pysty valitsemaan.
Kardemumma, muskottipähkinä, neilikka. Hyviä, muttei tule käytettyä, koska en leivo.
Helpompi sanoa ne, joista en pidä: rakuuna, rosepippuri, korianteri. Ja chili, jos ruoka maustettuna sillä tuskalliseksi syödä.
Minä ainakin käytän noita kolmea ihan ruoanlaitossa.
Mustapippuria ei saanut sanoa, mutta se on ihan ehdoton lempparini. Jos pitäisi vain yksi mauste valita, ottaisin pippurin.
Sen lisäksi sitten valkosipuli, sipuli, timjami, rosmariini, basilika, curry, paprikajauhe ja chilijauhe.
Cajun
Sitruunapippuri
Persillade = Persiljaa, suolaa, valkosipulia. Ihanaa tomaattivoileipien päällä.
Sellerisuola
Frantsilan Aurinko voima, jossa on nokkosjauhetta ja kaikkia ihania yrttejä.
Herbamare
vs, paprika, oregano, basilika, persilja, ruohosipuli, kardemumma, neilikka
Peperoncino ja oregano. Ensimmäiseen hurahdin ihan täysin ja nyt käytän sitä ihan kaikkeen - pastaan, pataruokiin, salaattiin, keittoon. Pitäisi varmaan yrittää vähentää tai vierottautua jossain vaiheessa... :D
Vierailija kirjoitti:
Chili flakes, juustokumina, curry, valkopippuri, limepippuri, smoked paprika, basilika, oregano ja perus mustapippuri.
Limepippuri onkin mulle aivan tuntematon. Kiitos, kun kerroit.Täytyykin kokeilla. Mihin sitä käytät ? Kalaanko ? Kalapuikkoihin ajattelin laittaa ja varmaan perusvihersalaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Mustapippuria ei saanut sanoa, mutta se on ihan ehdoton lempparini. Jos pitäisi vain yksi mauste valita, ottaisin pippurin.
Sen lisäksi sitten valkosipuli, sipuli, timjami, rosmariini, basilika, curry, paprikajauhe ja chilijauhe.
Sama täällä ; jos vain yksi mauste, mitä ilman ei voi elää, niin mulla se on valkopippuri.