Mitkä ovat suosikkimausteesi?
Mitkä mausteet ovat suosikkejasi, tai mitä käytät eniten (poislukien suola ja valko-/mustapippuri)?
Kommentit (128)
Mä tykkään kaikesta (paitsi juustokuminasta) kunhan ovat oikeassa padassa.
Garam masala, kuivatut kokonaiset chilit, tuore korianteri, kuivatut minttu ja rakuuna
rakastan tuoreita ja yrttejä ja käytän niitä aina kuin mahdollista. Mausteista chili, kaneli, savupaprika, curry ja italialainen mausteseos.
Kurkkusalaattimajoneesi ja pikkelsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään kaikesta (paitsi juustokuminasta) kunhan ovat oikeassa padassa.
Vauva on postannut. Tui-tui, pikku vaaveli. Älä polta suukkia!
Vierailija kirjoitti:
pippurit paitsi rosepippuri
Rosépippurihan ei ole pippuri lain.
Vierailija kirjoitti:
Persilja, salvia, basilika, rosmariini, oregano, valkosipuli, kaikki muutkin sipulit, pippurit, paitsi rosepippuri, paprika, iisoppi, kesäkynteli, curry, miedosti maustettuna chili. Noita käytän eniten. Kasvatan itse noita muita, mutten tietenkään pippureita enkä curry-sekoituksen mausteita. Taisivat tulla suunnilleen suosikkijärjestyksessä, tosin paras suosikki vaihtelee tuon ryhmän sisällä ajoittain. Ovat kaikki ihania. Parasta en pysty valitsemaan.
Kardemumma, muskottipähkinä, neilikka. Hyviä, muttei tule käytettyä, koska en leivo.
Helpompi sanoa ne, joista en pidä: rakuuna, rosepippuri, korianteri. Ja chili, jos ruoka maustettuna sillä tuskalliseksi syödä.
....
Katso kysymys ja vastaa.
Älä kirjoita p@skaa novellia.
Vierailija kirjoitti:
Persilja, salvia, basilika, rosmariini, oregano, valkosipuli, kaikki muutkin sipulit, pippurit, paitsi rosepippuri, paprika, iisoppi, kesäkynteli, curry, miedosti maustettuna chili. Noita käytän eniten. Kasvatan itse noita muita, mutten tietenkään pippureita enkä curry-sekoituksen mausteita. Taisivat tulla suunnilleen suosikkijärjestyksessä, tosin paras suosikki vaihtelee tuon ryhmän sisällä ajoittain. Ovat kaikki ihania. Parasta en pysty valitsemaan.
Kardemumma, muskottipähkinä, neilikka. Hyviä, muttei tule käytettyä, koska en leivo.
Helpompi sanoa ne, joista en pidä: rakuuna, rosepippuri, korianteri. Ja chili, jos ruoka maustettuna sillä tuskalliseksi syödä.
..
Kysymyksen vastaus on mikä ?
Et ole kirjailija.
Juustokumina, shichimi togarashi, tähtianis, valkosipuli (tuore ja -jauhe), aromisuola
Persilja tuoreena ja joskus kuivana, oregano kuivana/tuoreena, valkosipuli tuoreena ja välillä myös jauheena, paprikajauhe tavallisena ja savuisena sekä sellainen Santa Marian Roasted Garlic & Pepper -maustesekoitus.
Noita käytän varmaan eniten, sipuleita muita lajeja tietysti myös, mutta en laske niitä mausteiksi.
Korianteria vihaan, ei maistu suussani kuin saippualta.
Curry, kaneli, kardemumma, valkosipuli -> oivallisia broilerikastikkeeseen
Vierailija kirjoitti:
Suola
suola piti poissulkea!!!
Curry ja välimeren yrtit -mauste ovat uudet lempparit. Joskus ostin kasviswok-maustetta, jolla sai aivan täydellisen makuisen kasvissosekeiton, mutta sitä en ole enää löytänyt uudelleen ja harmittaa.
Suola, sokeri, etikka, lakritsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....
Katso kysymys ja vastaa.
Älä kirjoita p@skaa novellia.
Katso ensin peiliin kun vastaat.
Älä ole p@skasti käyttäytyvä ihminen.
(Aivan hyvä oli edellisen viesti.)
Aika kiva on muuten Japanista peräisin oleva Teriaki. Tutustuin siihen ostamalla pikku purkin Pirkka tonnikalaa, joka oli maustettu teriakilla. Sen jälkeen olen ostanut sitä jauheena ja myös kastikkeena, nestemäisenä.
Eikä mikään voita klassista HP-maustekastiketta, jossa on tamarindia eli vähän kuin appelsiinia ja taatelimehua ym.