Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisestä joka on työtön mutta käy osa-aikatyössä?

Vierailija
08.03.2023 |

Pidätkö ihan luuserina kun saa osaksi veronmaksajien kustannuksella rahaa? Itse saan siis sovitetuna työmarkkinatukea.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se silloin työtön ole.

No työttömänä työnhakijana olen ja saan työmarkkinatukea. ap

No niin minäkin olen ja teen osa-aikahommia. Silti en ole työtön. Tarkoitinkin että hölmöä sanoa työttömäksi ihmistä joka sentään tekee edes osittain töitä, eihän se silloin ole työtön. TE-toimiston hienouksia. Onneksi sentään tarvii hakea vain yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden välein.

Haluaisitko kokoaikatyöhön? Itse en halua koska en jaksaisi, terveys ei kestäisi. Siksi tuo 1 työpaikka 3kk välein tuntuu välillä kammottavalta jos tuleekin kutsu haastatteluun. ap

En halua enkä pysty kokoaikatöihin. Sen verran vikoja ja kulumia kropassa, itse olen etsinyt osa-aikatöitä itselleni ja teen niin paljon kuin pystyn. Lääkärinlausunto on toimitettu TE-toimistolle joten jos sieltä tyrkkäävät jotain duunia johon en pysty niin helppo kieltäytyä. Jos et kykene kokopäiväduuniin niin tilaa aika lääköriltä ja pyydä lausunto työkkäriä varten. Äläkä jännitä mahdillisia tulevia työhaastatteluja, ei sun tarvi kuin asiallisesti kertoa mihin pystyt ja mihin et niin ei sua kukaan palkkaa kun pelkäävät mahdollisia sairaslomiasi  :)

Vierailija
22/26 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käy myös osa-aikatyössä, mutta en nosta työttömyystukea. En halua olla tilivelvollinen TE-toimistolle tai riippuvainen tuista. Elän vain niukemmin. 

Itse en yksinkertaisesti jaksaisi tehdä niin paljoa töitä että tulisin toimeen ilman työmarkkinatukea. :( ap

Sitten sinun ei pitäisi olla työnhakijana, jos et jaksaisi tehdä kokopäiväistä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele niin, että aika harvalle nuo osa-aikaiset työt kelpaa ja nekin pitää jonkun tehdä. Lisäksi niistä osassa on aika surkeat työajat. Toki sulla voi olla erilainen tilanne, jos olisi kerran mahdollisuus kokoaikaiseen. Joka tapauksessa on hyvä tuntea omat rajansa. Sinusta on enemmän hyötyä yhteiskunnalle tehdessäsi osa-aikaista kuin jos vedät itsesi kuukaudessa piippuun ja jäät sairaslomalle.

Vierailija
24/26 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käy myös osa-aikatyössä, mutta en nosta työttömyystukea. En halua olla tilivelvollinen TE-toimistolle tai riippuvainen tuista. Elän vain niukemmin. 

Itse en yksinkertaisesti jaksaisi tehdä niin paljoa töitä että tulisin toimeen ilman työmarkkinatukea. :( ap

Sitten sinun ei pitäisi olla työnhakijana, jos et jaksaisi tehdä kokopäiväistä työtä.

No hitto, ei tarviskaan mutta työkkäri sen vaatii. Ja harva tulee toimeen pelkällä osa-aikatyön palkalla joten pakko ottaa työmarkkinatuet vastaan.

-eri

Vierailija
25/26 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön työläinen tämän päivän logiikalla mitattuna.

Vierailija
26/26 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki saa soviteltua päivärahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi