Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
181/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
182/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

He eivät viihdy itsensä tai puolisonsa kanssa. Koko ajan menossa jonnekin, on tyhjyyden pakenemista. Ei haluta kohdata sitä, että oma elämä ei riitä ilman jatkuvia uusia virikkeitä. Ei ole syvällistä elämää.

No millaista se syvällinen elämä ilman matkustelua sitten sisältää?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on eräs henkilö joka ei nyt aina omilla rahoillaan ole reissussa, mutta reissaa paljon. Ensinnäkin se on niin hienoa. Siis kertoa olleensa reissussa. Toiseksi taitaa paeta ankeaa kotiaan ja elämäänsä. Kolmanneksi taitaa paeta itseään kun on selvästi vaikeuksia itsensä kanssa. Neljänneksi onko se kuoleman pelkoa.

Usein reissut eivät mene kovin hyvin henkilön itsensä takia.

Vierailija
184/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillaan kun menee ja asiansa hoitaa joko käy töissä tai on muuten varakas niin anna mennä. 

Vierailija
185/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on eräs henkilö joka ei nyt aina omilla rahoillaan ole reissussa, mutta reissaa paljon. Ensinnäkin se on niin hienoa. Siis kertoa olleensa reissussa. Toiseksi taitaa paeta ankeaa kotiaan ja elämäänsä. Kolmanneksi taitaa paeta itseään kun on selvästi vaikeuksia itsensä kanssa. Neljänneksi onko se kuoleman pelkoa.

Usein reissut eivät mene kovin hyvin henkilön itsensä takia.

jos pari kolme kertaa vuodessa menee ja haluaa tutustua nähtävyyksiin jne niin ei siinä ole mitään ihmeellistä. 

Vierailija
186/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku henkinen tyhjyys.

Miten on henkisesti tyhjää hankkia uusia kokemuksia ja elämyksiä ja nauttia elämästä?  

Vierailija
187/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat juuri niitä, jotka sanovat, että lapsen saaminen suurin haitta ilmastolle. He edustavat mielihyvökulttuuria, jolloin vain sillä omalla nautinnolla on väliä. Minulle ei sinänsä ole väliä, jos käyvät ulkomailla, mutta jos he selittävät siihen päälle, että kyllä minä olen ilmastovastuullinen jne jne ja ajattelen ympäridtöä, niin sitten menee kyllä yli. Eivät he ajattele, he yrittävät vain olla jotenkin hyveellisiä toisten silmissä. Ei siihen matkailuun ole mitään muuta syytä kuin oma mielihyvä, nykyään kulttuureihin voi tutustua netissä, jos sillä haluaa perustella. Kiteytettynä, eli jos ovat hiljaa kaikesta muusta, niin en ihmettele, mutta jos kertovat olevansa vastuullisia, niin nauran räkäsesti päin naamaa. En voi sietää tekopyhiä ihmisiä alkuunkaan

Vierailija
188/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Travel helps fuel your brain to function at a higher level. One study showed that retired people who travel have 75 percent higher rates of mental stimulation, and 82 percent have an increased ability to “get things done,” versus 57 percent of those who don’t travel. The study's authors recommend that "businesses encourage use of vacation time as a way to improve health and wellness in the workplace." 

https://www.cntraveler.com/story/5-ways-travel-makes-you-smarter#:~:tex….

Vierailija
189/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?

Meillä on poissa vielä enempikin, ei joka kuukausi käy ollenkaan. Taloyhtiölle nämä parhaita asukkaita kun maksavat yhtiövastikeet ja vielä lämpötolpastakin eivätkä ole kuluttamassa.

Ja ei taatusti kuulu meluakaan tuolta naapurista kun kerta eivät ole kotona. Tuommoisethan ovat ihan ihannenaapurit!

Vierailija
190/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Kun vaan ei kiinnosta lähteä mihinkään etelän maihin. Kotimaassa reissaan matkailu-autolla muutaman tuhannen km vuoteen

Miksi näihin aina vastataan, että ei kiinnosta lähteä etelän maihin. Et sitten ole maailmankarttaa yhtään ikinä katsonut? En mäkään etelään matkaa suunnittele vaan Norjaan. Juu toki voi matkustella Suomessakin, mutta typerää vastata ettei kiinnosta etelän maat kun maita on paljon muitakin.

Vierailija
191/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa olla muuallakin kun täällä tylsässä Suomessa? Tuskinpa mä oon kuolinvuoteella kauheen tyytyväinen et vitsi tulipaha missattua monta reissua ja olla näkemättä maailmaa ilmastonmuutoksen takia :D Ei. Mä haluan elää ja nähä niin paljon ku mahdollista, koska en tiedä minne täältä seuraavaksi päätyy. Mul on yks elämä. 

Itsekin tykkään matkustella, mutta kannattaa silti pysähtyäkin välillä. Tyhjyyden täyttäminen millään toiminnalla ei pidemmän päälle ole hyvä. Merkitystä kannattaa hakea henkisemmistä arvoista ja tunteita käsitellä muutenkin. Tuli vain tuollainen olo tuosta, vaikka vaihtelunhalu ja kokemusten saaminen ovatkin normaalia ja itsekin niihin samaistun.

Läheiset, luonto, liikunta, syvemmät merkityksen tunteet...elämälläsi on tarkoitus. Usko (krist.) Jumalaan on toki omalla kohdallani vaikuttanut paljon maailmankuvaan osaltaan, mutta se ei ole ainoa asia. Se on monella kantanut kuolinvuoteellakin. Joka tapauksessa toivottavasti pääsisit kokemaan erilaisia asioita ja elämään hyvää elämää. Samaistun vahvasti vaihtelunhaluun ja elämänjanoosi.

Mä matkustan nimenomaan läheisteni kanssa ja useat kohteet ovatkin kohteita, joissa on upea luonto, sellaista luontoa mitä Suomessa ei ole. Harrastamme lomillamme myös liikuntaa, etenkin patikointi ja vesiurheilu kiinnostaa. Mitä mielen hiljentymiseen tulee olen ollut usealla jooga- ja meditointiretriitissä ja aikoinani viettänyt pari kuukautta tiibetiläisessä munkkiluostarissa.

Vierailija
192/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin ramppaan reissussa koko ajan kun on vaan mahdollista (aikaa ja rahaa), yleensä neljästi vuodessa. Suomi on tullut koluttua jo läpikotaisin, nyt on pääasiassa ulkomaiden vuoro. Miksi en ramppaisi?

Vierailija
193/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Kun vaan ei kiinnosta lähteä mihinkään etelän maihin. Kotimaassa reissaan matkailu-autolla muutaman tuhannen km vuoteen

Tuota en ymmärrä. Siskoni harrastaa tuota ja kun olin Tinderissä niin siellä monet miehet tuomitsivat ulkomaan reissut koska Suomessakin on niin paljon nähtävää. Mielestäni ei ole. Suomi on suunnilleen samanlainen joka puolella. Jossain on vähän enemmän hyttysiä kuin toisaalla. Ei itseäni kiinnosta kierrellä mitään kuulantyöntömuseoita ja vastaavia nähtävyyksiä mitä Suomessa on. Ymmärrän matkailuauton potentiaalin kyllä. Sillä voi ajaa keski-Eurooppaan, mutta mielummin kyllä lennän.

Nimenomaan näin. Kyllä itsekin olen Suomessa matkustellut, mutta aika pian on ne Suomen katsomisen arvoiset kohteet käyty läpi.  Mikä paikka mielestäsi Suomessa on samankaltainen kuin esim. Rooma, Havaiji, New York, Lontoo, Tokio, Kreikan saaristo, Sveitsin Alpit tai Kenian safari?

Vierailija
194/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin aina vastataan, että ei kiinnosta lähteä etelän maihin. Et sitten ole maailmankarttaa yhtään ikinä katsonut? En mäkään etelään matkaa suunnittele vaan Norjaan. Juu toki voi matkustella Suomessakin, mutta typerää vastata ettei kiinnosta etelän maat kun maita on paljon muitakin.

Juuri näin, maailmassa on suurin piirtein 200 maata ja mielestäni on varsin kummallista, että ainoastakaan noista ei löydä mitään mielenkiintoista nähtävää. Ja sitten haukutaan matkustelevia ihmisiä mielenköyhyydestä.

Vierailija
195/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän elämistä varten ja siksi matkustan. Ei ole lapsia eikä vastuuta muista. Nautin elämästä tällä tyylillä ja sopii minulle. Minulle on ihan sama, vaikka maailma pamahtais huomenna. Lähen ainakin iloisena sitten.

Vierailija
196/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en ymmärrä. Siskoni harrastaa tuota ja kun olin Tinderissä niin siellä monet miehet tuomitsivat ulkomaan reissut koska Suomessakin on niin paljon nähtävää. Mielestäni ei ole. Suomi on suunnilleen samanlainen joka puolella. Jossain on vähän enemmän hyttysiä kuin toisaalla. Ei itseäni kiinnosta kierrellä mitään kuulantyöntömuseoita ja vastaavia nähtävyyksiä mitä Suomessa on. Ymmärrän matkailuauton potentiaalin kyllä. Sillä voi ajaa keski-Eurooppaan, mutta mielummin kyllä lennän.

Ehkä nämä miehet ovat innokkaita hyttystietelijöitä?

Vierailija
197/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nautin uusien asioiden kokemisesta yli kaiken. Loma voi olla hauskaa seikkailua ja toisenlainen loma on taas mukavaa rentoutusta. Ylipäätään vaihtelua arkielämään. Arkielämässäkin teen paljon mukavia asioita kuten vietän aikaa ystävien ja perheen kanssa, liikun luonnossa, luen kirjoja, kokkailen, käyn konserteissa, teattereissa jne. Loma on sitten jotain ekstraa tuohon päälle ja jotain vielä parempaa.

Vierailija
198/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne matkustelevat ja egoilijat eivät ole samoja tyyppejä.

Aika usein nimenomaan ovat.

Vierailija
199/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ramppaamisessa ehkä herää kysymys miten joku joka kertoo kuitenkin olevansa työssä, riittää jatkuvasti aikaa rampata siellä ulkomailla ja varta vasten lomailla. Onko henkilöllä työtä kaksi viiikkoa ja sitten toiset kaksi aina lomaa? Hulppea palkka saa olla jos näin on.

Tavallisessa työssäkin kyllä välillä tuntuu että tietyt tyypit ovat aina töissä kun taas jotkut tuntuvat olevat vähän väliä lomalla. Vai pitävätkö jotkut vain erityistä meteliä lomastaan, jotta kaikki varmasti tietävät että nyt oli lomalla jotain erilaista.

Ei välttämättä ole lomaa. Moni pystyy nykyään tekemään etätöitä, niin voivat matkustella aika vapaasti. Etätöitä ei ole välttämättä pakko tehdä kotoa. Tietenkään se ei ole lomaa, jos on ulkomailla etätöissä, mutta eihän töitä tehdä kuin noin 40 tuntia viikossa, niin jää siinä joka päivä myös vapaa-aikaa, ja viikossa pari vapaapäivääkin. 

Meillä ei saa tehdä etätöitä ulkomailta.

Vierailija
200/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kylmästä talvesta ja pimeydestä. Siinä on yksi valtavan suuri syy matkustaa. Jonain päivänä muutan jonnekin aurinkoon.