Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
221/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osata rauhoittua vaan kokemukset pitää saada ulkopuolelta.

Samaa olen miettinyt. Tai sitten ei kestetä arkea/osata nauttia siitä ja kaikki kiva tqpahtuu aina jossain muualla.

No sitähän tässä ne matkustavat ovat yrittäneet toitottaa, että useimmat kivoista asioista  tapahtuu muualla ja ne mukavat asiat Suomessa on nähty ja koettu jo moneen kertaan. 

Varmasti näin, jos kokeminen tarkoittaa jonkun suositun nähtävyyden/paikan näkemistä. Itselle kokemus voi olla vaikka auringonlasku, syystuuli tai tähtitaivas kotikonnuilla.

Onhan ne kotikonnunkin auringonlaskut ja tähtitaivaat ihan kivoja, mutta mielestäni huomattavasti kivempi se auringonlasku on jossain tropikiissa turkoosinsinisen meren rannalla riippumatossa keinuen piña ja coladaa siemaillen. Tai yöpyminen teltassa Atacaman autiomaan tähtitaivaan alla. Nuo syystuulet voin suosiolla jättää välistä muutenkin. 

Polynesiassa tähtitaivas on huikea. Varmaan se on hieno jossain Lapissakin, mutta silti koen sen mieluummin Tahitilla.

Vierailija
222/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reissuista noin 150 päivää vuodessa. Toki se maksaa, mutta käyn töissä ja teen päiviä sisään ja pihistän lomia kesältä talvelle. Kyllä se myös on ilmastolle rasite, mutta kompensoin sitä kuluttamalla muuten vähemmän. En osta tuontihedelmiä, kasvihuonevihanneksia ja syön hävikkiruokaa ja lähiruokaa. Käytän palasaippuaa ainoana hygieniatuotteena. Vaatteet ostan kirpparilta tai ostan käsitöitä matkoiltani. Ajan fillarilla ja bussilla. En omista autoa, saati motskaria, kelkkaa, vesijettiä, enkä edes soutuvenettä. Ei ole mökkiä, eikä omakotitaloa, vaan oma yksiö kerrostalossa. En sisusta enkä stailaa.

Puolet koko vuodesta? Mikä työpaikka tuollaisen mahdollistaa?

Esim. sotealat, kerrot työnantajalle koska olet käytettävissä. -ero

Ei ainakaan työkkärin listoilla voi olla, kun pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa ja työllistyy heti.

Mä olen. Toisen, tuoreemman ja paljon korkeamman koulutuksen mukaisia hommia etsimässä. Välillä pitää luovuttaa ja tehdä reissurahaa. Ulkomailla saa olla, kunhan on tavoitettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Tai sitten ei kestetä arkea/osata nauttia siitä ja kaikki kiva tqpahtuu aina jossain muualla.

No sitähän tässä ne matkustavat ovat yrittäneet toitottaa, että useimmat kivoista asioista  tapahtuu muualla ja ne mukavat asiat Suomessa on nähty ja koettu jo moneen kertaan. 

Varmasti näin, jos kokeminen tarkoittaa jonkun suositun nähtävyyden/paikan näkemistä. Itselle kokemus voi olla vaikka auringonlasku, syystuuli tai tähtitaivas kotikonnuilla.

Onhan ne kotikonnunkin auringonlaskut ja tähtitaivaat ihan kivoja, mutta mielestäni huomattavasti kivempi se auringonlasku on jossain tropikiissa turkoosinsinisen meren rannalla riippumatossa keinuen piña ja coladaa siemaillen. Tai yöpyminen teltassa Atacaman autiomaan tähtitaivaan alla. Nuo syystuulet voin suosiolla jättää välistä muutenkin. 

Epäilen, että kokemisen syvyydellä on myös merktystä. Toisille mikään ei tunnu miltään, toista sykähdyttää pienetkin asiat.

Mutta jos ne pienet asiat eivät sykähdytä niin eikö silloin juuri kannata mennä hakemaan niitä isoja asiota jotka sykähdyttävä? Jos se auringonlasku Suomessa ei ole sykähdyttänyt siihen 15000 kertaan mitä sen on jo elämänsä aikana nähnyt niin tuskin se huomisenkaan auringonlasku sen enempää sykähdyttää.

Tässähän mietittiin syitä siihen, miksi jotkut matkustaa jatkuvasti. Tässä siihen yksi syy, vähempi ei sykähdytä.

Tämähän se pohjimmiltaan on, mutta joillekin tuo ei vaan tunnu riittävän vastaukseksi vaan muiden pitäisi osata olla onnellisia juuri heidän tavallaan olla onnellisia ja jos ne muut eivät ole onnellisia samalla tavalla kuin he itse niin heissä on jotain vialla. 

Vierailija
224/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaessani tunnen eniten olevani elossa. Siksi.

Vierailija
225/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut eivät käy ulkomailla?

Vierailija
226/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että kokemisen syvyydellä on myös merktystä. Toisille mikään ei tunnu miltään, toista sykähdyttää pienetkin asiat.

Mutta jos ne pienet asiat eivät sykähdytä niin eikö silloin juuri kannata mennä hakemaan niitä isoja asiota jotka sykähdyttävä? Jos se auringonlasku Suomessa ei ole sykähdyttänyt siihen 15000 kertaan mitä sen on jo elämänsä aikana nähnyt niin tuskin se huomisenkaan auringonlasku sen enempää sykähdyttää.

Tässähän mietittiin syitä siihen, miksi jotkut matkustaa jatkuvasti. Tässä siihen yksi syy, vähempi ei sykähdytä.

Tämähän se pohjimmiltaan on, mutta joillekin tuo ei vaan tunnu riittävän vastaukseksi vaan muiden pitäisi osata olla onnellisia juuri heidän tavallaan olla onnellisia ja jos ne muut eivät ole onnellisia samalla tavalla kuin he itse niin heissä on jotain vialla. 

Joo, tältä vaikuttaa. Samoin kuin ne, jotka ei ole parisuhteessa/hanki lapsia/osta omistusasuntoa jne. ovat jotenkin viallisia/tyhmiä. Tulee mieleen, että nauttiiko kaikki esim. mainitsemieni asioiden nimeen vannovat niistä oikeasti vai tekevätkö/hankkivatko niitä, kun muutkin.

Vierailija
227/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kama ei muuten liiku

Vierailija
228/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some pakottaa ja some kulissi on saatava pystyyn vaikka velaksi. Tämä on yksi suurimmista syistä minkä takia suomalaiset on aivan liian ylivelkaantuneita

Vierailija
229/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei voisi vähempää ympäristölöpinät kiinnostaa. Jos koko suomi uppoaisi ja minä ja muut suomalaiset sen mukana, sen vaikutus ilmastoon olisi 0,000000000000014% kaikista ilmastopäästöistä. Kiina, Intia ym. tehkööt toimia. Minä en todellakaan. 

Vierailija
230/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen aniharvoin lomamatkoja, mutta ilmastonmuutos tai huoli ympäristöstä on täysin turhaa lätinää kun puhutaan lomista. Kai meillä arktisen alueen asukkailla nyt sentään on silloin tällöin oikeus nauttia lomalla viikko lämpimästä ilmastosta, kun onnellisempien tähtien alla syntyvät saavat viettää siellä koko ikänsä.

Vierailija
231/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut eivät käy ulkomailla?

En käy ulkomailla, koska matkustan kahden kotimaan väliä. Ei jää aikaa käydä ulkomailla.

Vierailija
232/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi käyn ulkomailla:

Mulla asuu perhettä ulkomailla

Mulla asuu ystäviä ulkomailla

Työmatka

Johonkin tiettyyn tapahtumaa (esim. festarit, lemppariartistin konsertti)

Luontomatkailu, tällöin kohteena esim. Yellowstone. 

Kaupunkilomat, historia ja kulttuuri kiinnostaa. 

Aktiivilomat, esim. lomat joilla on koskenlaskentaa tai sukellusta. Nyt haluaisin ratsastusvaellukselle Walesiin.

Löhölomat, useimmiten rantakohde tai kylpylä. (Tosin usein tykkään yhdistää rantakohteen citykohteeseen)

Vierailija
233/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some pakottaa ja some kulissi on saatava pystyyn vaikka velaksi. Tämä on yksi suurimmista syistä minkä takia suomalaiset on aivan liian ylivelkaantuneita

Hyvin harva esim mun tutuista postaa hulluna kuvia reissuiltaan. Meilläkin on 2. koti ulkomailla ja olisinkohan postannut sielläollessa kuvan vuodessa.

Ai niin. Velatonkin vielä. Eikä kukaan tuntemistani reissaa velaksi

Vierailija
234/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.

Reissaat sitten kotimaassa, jos ei ole muuhun varaa. Problem solved.

Mutta että ympäristöstä huolehtiminen jotain pahantahtoisuutta??

Et sinä ympäristöstä huoli, jostain syystä et pysty, uskalla tai pääse matkustamaan etkä halua sitä muillekaan.

Vierailija
235/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.

Et sinä ympäristöstä huoli, jostain syystä et pysty, uskalla tai pääse matkustamaan etkä halua sitä muillekaan.

Joo oon huomannut, että nämä jotka eivät itse ylipäätään halua matkustaa vetää syyksi tuon ympäristöjutun vaikka itse eivät välitä juurikaan sen kummemmin ympäristöstä.  Aika ristiriitaista muuten miten tällä palstalla löytyy todella paljon vegaanien haukkujia jos kerta ollaan niin ympäristöystävällisiä.

Vierailija
236/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oon huomannut, että nämä jotka eivät itse ylipäätään halua matkustaa vetää syyksi tuon ympäristöjutun vaikka itse eivät välitä juurikaan sen kummemmin ympäristöstä.  Aika ristiriitaista muuten miten tällä palstalla löytyy todella paljon vegaanien haukkujia jos kerta ollaan niin ympäristöystävällisiä.

Jos nyt oikein mietitään ja sukelletaan sinne ekologiseen maailmaan, niin veganismi ja ekologisuus eivät kulje käsikädessä. Vaikka olet vegaani, et ole automaattisesti ekologinen. Syystä, että vegaani heittää paljon tuotteita monttuun, esimerkiksi villan sekä kananmunat. Kana munii vaikka ei olisi hedelmöitetty munia, ei ole ekologista heittää niitä monttuun, samoin villa, lammas on pakko keriä sen hyvinvoinnin vuoksi ja ei ole ekologista heittää villaa monttuun. Tässä nyt vain kaksi asiaa, montaa muutakin löytyy.

Vierailija
237/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myös muistaa, että yksityisautoilu on tällä hetkellä edelleen kaikkein saastuttavin matkustusmuoto, vaikka sähköautojen määrä on lisääntynyt. On myös tärkeää huomioida lentämisessä se, että lentääkö suoraan vai välilaskuin. Onko lento lyhyt vai pitkä. Nimittäin se suora ja pitkälento on vähemmän saastuttavaa kuin lyhyet ja välilaskulliset.

Vierailija
238/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa niin tää paskamaa, että jokainen hetki poissa on helpotus.

Vierailija
239/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reissuista noin 150 päivää vuodessa. Toki se maksaa, mutta käyn töissä ja teen päiviä sisään ja pihistän lomia kesältä talvelle. Kyllä se myös on ilmastolle rasite, mutta kompensoin sitä kuluttamalla muuten vähemmän. En osta tuontihedelmiä, kasvihuonevihanneksia ja syön hävikkiruokaa ja lähiruokaa. Käytän palasaippuaa ainoana hygieniatuotteena. Vaatteet ostan kirpparilta tai ostan käsitöitä matkoiltani. Ajan fillarilla ja bussilla. En omista autoa, saati motskaria, kelkkaa, vesijettiä, enkä edes soutuvenettä. Ei ole mökkiä, eikä omakotitaloa, vaan oma yksiö kerrostalossa. En sisusta enkä stailaa.

Puolet koko vuodesta? Mikä työpaikka tuollaisen mahdollistaa?

Esim. sotealat, kerrot työnantajalle koska olet käytettävissä. -ero

Ei ainakaan työkkärin listoilla voi olla, kun pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa ja työllistyy heti.

Olen hoitoalalla, teen pelkkää keikkaa ja välillä pidän pitkiä vapaita. En ole missään työkkärin listoilla silloin.

Vierailija
240/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska "kaikki" muutkin. Laumasieluisuus on siis pääsyy turhanpäiväiseen ramppaamiseen.

Katsokaapa vain, niin näillä ramppaajilla on kaikki muutkin asiat juuri kuin "kaikilla" muillakin.