Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
161/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim lappiinkin pääsee junalla. Itse pitää kerran vuodessa käydä miehen kotimaassa, mutta sitten tehdään Suomessa lyhyempiä reissuja. Ravaahan tyypit kokoajan jossain mökilläkin, eikä siitä kukaan valita oli välimatka mikä tahansa.

Vierailija
162/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissuista noin 150 päivää vuodessa. Toki se maksaa, mutta käyn töissä ja teen päiviä sisään ja pihistän lomia kesältä talvelle. Kyllä se myös on ilmastolle rasite, mutta kompensoin sitä kuluttamalla muuten vähemmän. En osta tuontihedelmiä, kasvihuonevihanneksia ja syön hävikkiruokaa ja lähiruokaa. Käytän palasaippuaa ainoana hygieniatuotteena. Vaatteet ostan kirpparilta tai ostan käsitöitä matkoiltani. Ajan fillarilla ja bussilla. En omista autoa, saati motskaria, kelkkaa, vesijettiä, enkä edes soutuvenettä. Ei ole mökkiä, eikä omakotitaloa, vaan oma yksiö kerrostalossa. En sisusta enkä stailaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne matkustelevat ja egoilijat eivät ole samoja tyyppejä.

Vierailija
164/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään palasin 5 vko n reissusta, seuraava heinä-elokuussa. Tässä välissä Tallinnan.

Lomailua, etätöitä yms. Nautin!

Vierailija
165/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reissuista noin 150 päivää vuodessa. Toki se maksaa, mutta käyn töissä ja teen päiviä sisään ja pihistän lomia kesältä talvelle. Kyllä se myös on ilmastolle rasite, mutta kompensoin sitä kuluttamalla muuten vähemmän. En osta tuontihedelmiä, kasvihuonevihanneksia ja syön hävikkiruokaa ja lähiruokaa. Käytän palasaippuaa ainoana hygieniatuotteena. Vaatteet ostan kirpparilta tai ostan käsitöitä matkoiltani. Ajan fillarilla ja bussilla. En omista autoa, saati motskaria, kelkkaa, vesijettiä, enkä edes soutuvenettä. Ei ole mökkiä, eikä omakotitaloa, vaan oma yksiö kerrostalossa. En sisusta enkä stailaa.

Puolet koko vuodesta? Mikä työpaikka tuollaisen mahdollistaa?

Vierailija
166/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. sotealat, kerrot työnantajalle koska olet käytettävissä. -ero

Vierailija
167/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on per suja, ei niitä kiinnosta.

Vierailija
168/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli valittua väärä ala näköjään

Vierailija
169/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tälläista kysytään.. Miksi tälläista selitellään.. Tehkööt ihmiset mitä lystää..

Vierailija
170/290 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen ylitöitä ja kesäisin seitsemän päivän viikkoa. Jos noista ei kerry tarpeeksi, niin otan palkatonta. Palkkakin on varsin matala, mutta lähes koko talven voin olla matkoilla.

Vierailija
171/290 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynpähän vain kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että egotyypit matkustaa näin paljon, mistä raha?

https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2023/02/15/matkailu-ja-retkeily-v…

Aika vähän matkustavat. Näköjään omassa kaupungissa vain temmeltävät. Ihan hyvä olisi lapselle näyttää muutakin kuin takapihaa.

Kyllähän he näyttää matkustelevan aika paljonkin, reissua Suomesta ja Yhdysvalloista ja vaikka ja mistä. 

Itse olen toista mieltä, vain kotikaupungissa menevät ja todellakin takapihalla. Jos nyt monen vuoden jälkeen ovat jossakin muualla kuin Suomessa niin se on ihme.

Vierailija
172/290 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?

Häh?

Jotkut ne ei ymmärrä sarkasmia.

Vierailija
173/290 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on mökki tai harrastuksia. Kaikki eivät tykkää olla kotona koko ajan.

Vierailija
174/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa on loppumassa vesi, sinne en menisi matkalle.

Vierailija
175/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan työkkärin listoilla voi olla, kun pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa ja työllistyy heti.

Vierailija
176/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta nämä ympäristöasiat ollenkaan. Lapseton, hyvin toimeentuleva pariskunta ja velaton, eli rahaa reissaamiseen löytyy, mutta ei aikaa. Tämän takia paljon useita reissuja kun töissä joutuu edelleen käymään, ei voi jäädä pidemmäksi aikaa.

Vierailija
177/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei huoleta ilmastonmuutos joten ei lentomatkustaminenkaan paina mieltä.

Vierailija
178/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osata rauhoittua vaan kokemukset pitää saada ulkopuolelta.

Näin käy myös parisuhteessa, töissä, harrastuksissa tai ystävyyssuhteissa. Kaikki ovat oman itsen ulkopuolella, mutta on joillekin hyväksyttävämpää saada kokemukset toiselta ihmiselta kuin joltain työmatkalta tai mökkireissulta. Kaikki kodista lähteminen on matkustamista.

Vierailija
179/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim lappiinkin pääsee junalla. Itse pitää kerran vuodessa käydä miehen kotimaassa, mutta sitten tehdään Suomessa lyhyempiä reissuja. Ravaahan tyypit kokoajan jossain mökilläkin, eikä siitä kukaan valita oli välimatka mikä tahansa.

Kyllä vaan valittavat myös mökkireissaajista. Sulla on vain väärä porukka jos mökille reissaamista ei pidetä matkustamisena.

Vierailija
180/290 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on vain villi veikkaus, mutta kenties koska nauttivat matkustamisesta.