Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
81/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin viimeksi ollut lentokoneessa ennen tämän vuoden helmikuuta lukioikäisenä n. 15 vuotta sitten. Olen ollut huonossa kunnossa vuosia enkä ole kyennyt matkustamaan, nyt voin paremmin ja halusin lähteä Saksaan konserttiin. Toukokuussa menen taas. Aika monta reissua on minulla varaa tehdä, että pääsen edes keskivertoon suomalaisen reissumäärään. 

"Edes keskiverto suomalaisen reissumäärä" taitaa olla maailman mittakaavassa nimenomaan aivan kestämätöntä ökyilyä ympäristön kustannuksella. Se tästä nyt enää puuttuisi, että kaikki alkaisivat matkustaa kuten keskivertosuomalainen.

Vierailija
82/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on aikaa ja rahaa tehdä näin. Ilmastoasiat eivät kiinnosta, Suomi on saastuttamisen pyramidin huipulla, siellä on turha mitään tehdä jos perusta on täysin mätä.

Kulutuspyramidin huipulla tai sen lähellä varmaankin, meillä rikkaissa länsimaissa kun kulutus per nuppi on hurjissa lukemissa. Iso ongelma maapallolle on, että köyhemmissä maissa halutaan myös päästä kiinni samaan elintasoon eikä elää pienillä resursseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksikö? No olen ollut Suomessa 11 kertaa viimeisen vuoden aikana vaikka asun Portugalissa.  No siksi, että siellä asuu henkilö, jolla ei ole omaisia. Tämä henkilö on 87-vuotias ja hänellä on diagnosoitu keskivaikea Alzhetmer ja täydellinen lähimuistin puute. Hän ei osaa käyttää internetiä, ei tekstiviestejä, ei keittää, ei siivota , ei pestä pyykkiänsä. Hän osaa käydä kaupassa ostamassa leipää, voita ja juustoa. Vuoden sisällä kaksi kertaa tehty palvelutarpeen arviointi. Ei ole tarvetta. Että siksi.  Teen valmiit ruoka-annokset pakasteeseen, hän lämmittää ne jos muistaa, maksan laskut, siivoan, pesen pyykit. Siis siksi.

Vierailija
84/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että lomat antavat iloa tylsään harmaaseen arkeen. Ja näinä päivinä se ei ole edes kallista.

Salattujen elämien Pulli vietti kolme päivää Puolassa ja kertoi hinnan, vähän päälle 300€

Hintaan sisältyi ihan kaikki, lennot, majoitus dorm roomissa, ruoat, tekemiset...

300 € 3 vrk matkasta Puolaan yhteishuoneessa majoittuen on kyllä todella kallista kun huoneen omalla kylpyhuoneella ja lennot saa reilusti alle 100 eurolla.

No nyt oikein budjettireissaaja vinkkaamassa. Laitas linkkiä esimerkkimajoitukseen jonka varaisit, jos olisit menossa Varsovaan tai Gdanskiin tuolla budjetilla. Eli lennnot+3 vrk majoitus = reilusti alle 100€.

Lentoja saa esimerkiksi Varsovaan Ryanairilla alle 20 euroa/menopaluu. Hotellihuoneen saa 20-30 €/yö. Nettiä vain tutkimaan niin edullisia matkoja löytyy kyllä. Ja jatkuvasti on erilaisia alennuskampanjoita joita kannattaa hyödyntää.

Vierailija
85/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sijoittaisin mieluummin kokemuksiin enemmän kuin kiinteään omaisuuteen. Moneen omistukseen nähdenhän matkailu on aika edullista.

Vierailija
86/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku henkinen tyhjyys.

Vierailija
87/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa nähdä erilaista luontoa, eri kulttuureita, erilaisia yhteiskuntia ja puhua vieraita kieliä on matkustaminen avoimin mielin hyvä keino siihen. Miksei se olisi hyvä asia kohtuudella?

Vierailija
88/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Itsekkyys, henkinen tyhjyys, levottomuus 🤣🤣🤣

Entäpä uteliaisuus? Varakkuus? Nautinto?

Olen käynyt monessa maailmankolkassa ja tässäkin kuussa lähden kaukomatkalle. Tälle vuodelle sen jälkeen tiedossa 3 Euroopan reissua. Ehkä vielä loppuvuodelle Lapin reissu mikä tietenkin myös lentäen.

Minua jaksaa huvittaa että lentämisestä on tehty yhtäkkiä kaikkein suurin ympäristörikos. No sekin vikinä loppuu kun saadaan vety polttoaineeksi vuosien kuluttua.

Teen yrittäjänä pitkää päivää ja mulla on paljon rahaa ja käytän sitä asioihin mistä nautin, ja minäminäminä hokijoille tiedoksi että tämän lisäksi venyn myös vapaaehtoistyöhön ja merkittävä osa tulostani menee myös erilaiseen tarkkaan harkittuun auttamistyöhön.

Matkailu etenkin kulttuuriltaan ja elintasoltaan hyvin erilaisiin maihin on hyvin sivistävää ja opettaa maailmasta ihan eri tavalla kuin kännykän tuijottelu. Omatoimisesti matkaillen olen oppinut hyvin paljon ihmisistä ja maailmasta. Sitä kokemusta ja tietoa ei muuten saa.

Vierailija
89/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku henkinen tyhjyys.

Ihana😂

Miten se että elän täysillä Suomessa sekä ulkomailla on henkistä tyhjyyttä? Selitätkö tarkemmin?

Luulen että mun "henkisyyteni" - pl uskontohömpötys - on vähintään keskivertoa kiitos kasvatuksen, kirjallisuuden, opiskelujen, uteliaisuuden ja aktiivisuuden.

Vierailija
90/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman tilanne on sellainen, että uskon nykyisen elämämme muuttuvan rankasti viiden vuoden sisällä ja ilmastonmuutos on pienin ongelmista. Tilanne muistuttaa kovasti 2. maailmansodan alkamista, aatu vaan korvattu putlerilla. USA pitää konfliktista etäisyyttä kunnes Kiina hyökkää Taiwaniin ja vetää USAn mukaan suoraan konfliktiin. Tästä putler innostuu ja hyökkää johonkin Naton Baltian maahan ja täysi konflikti on valmis.

Toivon todellakin olevani väärässä, mutta siihen asti elämme kuin viimeistä päivää, emme säästele rahaa vaan nautitaan niin paljon kuin pystytään. Onneksi on jo keski-iän paremmalla puolella ja saanut hyvän elämän, sääliksi vaan käy heitä jotka tähän maailmaan jäävät sodan jälkeen.

Vierailija
91/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa nähdä erilaista luontoa, eri kulttuureita, erilaisia yhteiskuntia ja puhua vieraita kieliä on matkustaminen avoimin mielin hyvä keino siihen. Miksei se olisi hyvä asia kohtuudella?

Ei kai siinä, jos se todella pysyy kohtuudessa, eli 1 ulkomaanmatka 10 vuodessa. Ehdoton maksimi. Enemmän on aivan turhaa, kestämätöntä ja vastuutonta kerskakuluttamista, jota ei voi perustella sitten millään.

Vierailija
92/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Kun vaan ei kiinnosta lähteä mihinkään etelän maihin. Kotimaassa reissaan matkailu-autolla muutaman tuhannen km vuoteen

Aika köyhä elämä.

Vierailija
93/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä Suomessa on ilotonta ja ankeaa. Ulkomailla näkee edes vilahduksen siitä mitä se voisi parhaimmillaan olla.

Vierailija
94/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä, jos se todella pysyy kohtuudessa, eli 1 ulkomaanmatka 10 vuodessa. Ehdoton maksimi. Enemmän on aivan turhaa, kestämätöntä ja vastuutonta kerskakuluttamista, jota ei voi perustella sitten millään.

Vaikea keksiä kuvottavampaa omahyväisyyttä. Sinäkö asettaisit ihmisille rajan heidän matkustamiselleen ja vielä kieltäisit heiltä perustelut toiminnalleen?

Vierailija
95/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todistaa että ulkomailla maanisesti ramppaava kansanosa on muita tyhmempää väkeä. Minä minä minä ja mun oma napa.

Vierailija
96/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea keksiä kuvottavampaa omahyväisyyttä. Sinäkö asettaisit ihmisille rajan heidän matkustamiselleen ja vielä kieltäisit heiltä perustelut toiminnalleen?

Kyllä! Helppoa eikö vain.

PS. Perustelusi on todennäköisesti perseestä revitty, tyyliin "en pysty elämään ilman matkailua", joten niitä ei tarvitse kuunnella, eikä noteerata. Turhan lentämisen rajoittamiselle sen sijaan löytyy tieteelliset perusteet mm. ympäristösyistä.

Vierailija
97/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa että ulkomailla maanisesti ramppaava kansanosa on muita tyhmempää väkeä. Minä minä minä ja mun oma napa.

Tai aivan päinvastoin. Heillä on silmät auki ja näkevät oikeasti mitä ympärillä tapahtuu, osaavat laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Uskallanpa jopa sanoa, että matkustava porukka on paremmin koulutettua kuin kylmissä poteroissaan valittavat porkkanan pureksijat.

Vierailija
98/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpähän vain kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että egotyypit matkustaa näin paljon, mistä raha?

https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2023/02/15/matkailu-ja-retkeily-v…

EGOtyypit?

Vierailija
99/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai aivan päinvastoin. Heillä on silmät auki ja näkevät oikeasti mitä ympärillä tapahtuu, osaavat laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Uskallanpa jopa sanoa, että matkustava porukka on paremmin koulutettua kuin kylmissä poteroissaan valittavat porkkanan pureksijat.

Eiköhän 99% palaa takaisin samanlaisina suomijuntteina, kuin matkaan lähtivätkin, kokematta sen kummempaa valaistumista.

Vierailija
100/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt.