Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
61/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Kun vaan ei kiinnosta lähteä mihinkään etelän maihin. Kotimaassa reissaan matkailu-autolla muutaman tuhannen km vuoteen

Tuota en ymmärrä. Siskoni harrastaa tuota ja kun olin Tinderissä niin siellä monet miehet tuomitsivat ulkomaan reissut koska Suomessakin on niin paljon nähtävää. Mielestäni ei ole. Suomi on suunnilleen samanlainen joka puolella. Jossain on vähän enemmän hyttysiä kuin toisaalla. Ei itseäni kiinnosta kierrellä mitään kuulantyöntömuseoita ja vastaavia nähtävyyksiä mitä Suomessa on. Ymmärrän matkailuauton potentiaalin kyllä. Sillä voi ajaa keski-Eurooppaan, mutta mielummin kyllä lennän.

Vierailija
62/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahan käyttö saastuttaa. Saastuttavilla laivoilla ja lentokoneilla ne teidän muka järkevämmätkin ostokset tänne roudataan. Jos oikeasti on muita parempi ihminen lahjoittaa rahansa luonnonsuojeluun eikä käytä niitä itse mihinkään. Ennen sitä on turha alkaa muita opastamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?

Ehkä ovat kesämökillä, tai toisella paikkakunnalla hoitamassa lapsenlapsia tai vanhoja vanhempiaan?

Miksi pitäisi ilmoittaa kenellekään jos vastikkeet on maksettu ja muutenkin asiat kunnossa, eikä asunnossa majaile ylimääräistä väkeä?

Ehkä heillä on kaksi asuntoa joissa vuorottelevat?

Vierailija
64/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja massiakin tuntuu piisaavan

Sehän riippuu, mihin rahansa laittaa. Minulla ei esim. ole autoa, en käy ravintoloissa, en konserteissa, en harrasta kuin lenkkeilyä, en käy juuri koskaan kampaajalla enkä ylipäätään osta mitään turhaa. En euron kahveja, en suklaapatukoita, pullia, sitä tätä ja tota pientä. Rahani menee pakollisiin kuluihin ja matkustamiseen.

Jotkut ramppaavat joka viikonloppu kapakoissa, monta kertaa päivässä tupakalla, jatkuvasti pikaruokapaikoissa. Asuvat liian isoissa asunnoissa, syövät lihaa ja makkaraa, ostavat aina palkkapäivänä uusia vaatteita ja kaikenlaista turhaa roinaa.

Kaiken tuon voi jättää tekemättä ja säästyneillä rahoilla käydä vähän kauempana laajentamassa käsitystään tästä maailmasta.

Kateelliset valittajat ovat usein niitä jotka tekevät vääriä valintoja.

Vierailija
65/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viimeksi ollut lentokoneessa ennen tämän vuoden helmikuuta lukioikäisenä n. 15 vuotta sitten. Olen ollut huonossa kunnossa vuosia enkä ole kyennyt matkustamaan, nyt voin paremmin ja halusin lähteä Saksaan konserttiin. Toukokuussa menen taas. Aika monta reissua on minulla varaa tehdä, että pääsen edes keskivertoon suomalaisen reissumäärään. 

Vierailija
66/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Varaa olisi, mutta viihdytään kotona ja kotimaassa lyhyesti matkaten.

Vierailija
67/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen nyt ei oikeasti ole niin paha asia kuin esimerkiksi muotiteollisuus. Ja kannattaa miettiä miten matkustaa. Esimerkiksi välilaskut on paljon saastuttavampia kuin suorat lennot ja tietenkin pitkä lento on parempi vaihtoehto kuin lyhyt. Lentoliikenne on siis oikeasti pieni paha jos verrataan mitkä ovat niitä kaikkein pahimpia. Öljyteollisuus saastuttaa kaikkein eniten, sen jälkeen vaate-ja tekstiiliteollisuus. sen jälkeen ruokateollisuus jne.

On tekopyhää lentää yhtä mittaa ja samaan aikaan ahdistua toisten vaatteista ja ilmastonmuutoksesta.

Vierailija
68/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa olin reissussa ja taas ensi viikolla mennään.

Vierailija
69/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä jaksaa? On mukavampaa olla ihan rauhakseen. Onni löytyy läheltäkin. Jotkut ovat reissanneet lapsesta asti paljon, eikä enää jaksa.

Vierailija
70/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että lomat antavat iloa tylsään harmaaseen arkeen. Ja näinä päivinä se ei ole edes kallista.

Salattujen elämien Pulli vietti kolme päivää Puolassa ja kertoi hinnan, vähän päälle 300€

Hintaan sisältyi ihan kaikki, lennot, majoitus dorm roomissa, ruoat, tekemiset...

300 € 3 vrk matkasta Puolaan yhteishuoneessa majoittuen on kyllä todella kallista kun huoneen omalla kylpyhuoneella ja lennot saa reilusti alle 100 eurolla.

Vierailija
71/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhalle lentämiselle vähintään 1000 € haittavero per lippu!

Tulee "kummasti" vähentämään turhia ramppaamishaluja, kun esimerkiksi tavallisella nelihenkisellä wt-perheellä menisi vähintään 4000 € pelkkiin lippuihin.

Kateellista mussuttamista. Asia ei kosketa sinua mitenkään, joten anna olla. En minäkään sun kela-tukiaisista ala mussuttamaan.

Turhaan mainitset kateuden, luuletko, ettei muillakin olisi muka varaa matkailla. Ei vaan kiinnosta ainainen poissaolo kotoa, jossa parhaiten voi nauttia olostaan ja rauhoittua.

Vierailija
72/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoja saa jopa 25€. Ensi viikolla taas reissuun.

Vierailija
73/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhalle lentämiselle vähintään 1000 € haittavero per lippu!

Tulee "kummasti" vähentämään turhia ramppaamishaluja, kun esimerkiksi tavallisella nelihenkisellä wt-perheellä menisi vähintään 4000 € pelkkiin lippuihin.

Kateellista mussuttamista. Asia ei kosketa sinua mitenkään, joten anna olla. En minäkään sun kela-tukiaisista ala mussuttamaan.

Turhaan mainitset kateuden, luuletko, ettei muillakin olisi muka varaa matkailla. Ei vaan kiinnosta ainainen poissaolo kotoa, jossa parhaiten voi nauttia olostaan ja rauhoittua.

Minä teen etätöitä ja olen jatkuvasti kotona, niin välillä mukava saada vaihtelua matkustamalla pari kertaa vuodessa. Kotona ehtii rauhoittua loppuajan vuodesta. 

Eri

Vierailija
74/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia tässäkin asiassa. Mulla olisi varaa matkustella paljonkin, mutta ei mua kiinnosta sellainen. Olen kuin kissa, että kiinnyn paikkoihin ja mulla on pieni reviiri jonka ulkopuolelle en mieluusti edes lähde. Nuorena yritin matkustaa "väkisin" kavereideni ja poikaystäväni pakottamina, mutta minusta se oli vain tyhmää rahantuhlausta käydä nopeasti tsekkaamassa paikkoja ja sitten lähteä sieltä pois.

Mieluummin käytän rahani kotini viihtyvyyteen, olen ehdottomasti kotihiiri. Siellä matkoillakin yleensä kävi niin että kiinnyin johonkin yhteen paikkaan enkä halunnut lähteä sieltä muualle, siitä tuli sitten valitusta että olen tylsä kun en halua olla koko ajan menossa. En ole omasta mielestäni tylsä, en vaan kaipaa vaihtelua enkä uusia elämyksiä. Tämä pätee elämässäni vähän kaikkeen. Jos mä totean jonkun asian elämässäni hyväksi niin se riittää mulle, enkä kyllästy siihen. Kaikki muutokset ja vaihtelut vain stressaa minua aina koska viihdyn tutussa ja turvallisessa. Nykyajan hektinen elämä jatkuvine muutoksineen ei sovi kaikille ja se pitäisi enemmän ottaa huomioon asioissa, esimerkiksi työelämässä.

Vierailija
75/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä ja levottomia ihmisiä.

Vierailija
76/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että lomat antavat iloa tylsään harmaaseen arkeen. Ja näinä päivinä se ei ole edes kallista.

Salattujen elämien Pulli vietti kolme päivää Puolassa ja kertoi hinnan, vähän päälle 300€

Hintaan sisältyi ihan kaikki, lennot, majoitus dorm roomissa, ruoat, tekemiset...

300 € 3 vrk matkasta Puolaan yhteishuoneessa majoittuen on kyllä todella kallista kun huoneen omalla kylpyhuoneella ja lennot saa reilusti alle 100 eurolla.

No nyt oikein budjettireissaaja vinkkaamassa. Laitas linkkiä esimerkkimajoitukseen jonka varaisit, jos olisit menossa Varsovaan tai Gdanskiin tuolla budjetilla. Eli lennnot+3 vrk majoitus = reilusti alle 100€.

Vierailija
77/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korona.

Kait te boomerit tajuatte, että koronan takia Japanin rajat olivat suljettu 2 vuotta?

Vietin uuden vuoden ja osan tammikuusta Japanissa (Tokyo ja Tyosato) ja olen aikeissa käydä uudestaan ennen kesähelteitä. Olen siis käynyt Japanissa 7 kertaa + 3 vuotta asuin siellä. M27

Vierailija
78/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies matkustaa työkseen. Lopetti palkkatyön jo 8 vuotta sitten kun youtube-kanava alkoi tuottaa niin paljon mainostuloja, että voi matkustaa koko ajan. Laittaa uuden päivityksen joka päivä. Viimeiset pari kuukautta reissannut ympäri Intian.

Vierailija
79/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramppaan niin paljon kuin mahdollista, mikä ei ole tarpeeksi, koska lomaa on vain rajallisesti.

Vierailija
80/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.

Reissaat sitten kotimaassa, jos ei ole muuhun varaa. Problem solved.

Mutta että ympäristöstä huolehtiminen jotain pahantahtoisuutta??

Maailman näkeminen laajemmin on aika eri asia kuin se, jos on pakotettu olemaan kotimaassaan koko ajan. Onko tämä asenteiden tasolla jokin Pohjois-Korea, josta ei saisi poistua? Ympäristöasiaan voidaan palata sitten, kun olen päässyt reissaamaan edes jonkin verran yhtä paljon kuin moni muukin. Nythän tämä maailman jo kiertänyt eliitti ja muusta maailmasta piittaamaton "Suomessa on pysyttävä" -ihmistyyppi yrittävät estää ihmisiä tekemästä sitä, mistä he nauttisivat.

"Ympäristöasiaan voidaan palata sitten, kun olen päässyt reissaamaan edes jonkin verran yhtä paljon kuin moni muukin"

Juurikin näin. Itse pakkoekoilin koko lapsuuden aina yli kaksikymppiseksi asti. Kerran kesässä putkutettiin junalla sukulaisille. Siinä meidän perheen lomailut.

Kaikki vaatteeni olivat hankittu käytettynä, alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta. Samoin muut tavarat.

Samaan aikaan moni muu vietti kulutusjuhlaa, olihan se 80-lukua. Koulukavereita lennätettiin vähän sinne sun tänne viettämään kivaa lomaa.

No, nyt on minun vuoro nauttia, aivan sama onko ekologista vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi