Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
41/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhalle lentämiselle vähintään 1000 € haittavero per lippu!

Tulee "kummasti" vähentämään turhia ramppaamishaluja, kun esimerkiksi tavallisella nelihenkisellä wt-perheellä menisi vähintään 4000 € pelkkiin lippuihin.

Kateellista mussuttamista. Asia ei kosketa sinua mitenkään, joten anna olla. En minäkään sun kela-tukiaisista ala mussuttamaan.

Ympäristöasiat koskee kaikkia! Verotus on oiva tapa ohjailla kulutusta, joten tässä voisi olla päättäjille hyvä tilaisuus pienentää suomalaisten hiilijalanjälkeä.

Fakta kun on että turha ramppaaminen puoli-ilmaiseksi ei ole mikään elinehto. Ennen käytiin kerran elämässä ulkomailla ja se riitti.

Mut mitä jos se ei riitä kato kaikille? :D Mä en vois kuvitellakkaan, et kävisin kerran elämässä ulkomaille. Jäisin paitsi niin paljosta. 

T: 31 maata nähnyt

Usein mikään ei riitä, jos on mahdollisuutta enempään.

Vierailija
42/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa olla muuallakin kun täällä tylsässä Suomessa? Tuskinpa mä oon kuolinvuoteella kauheen tyytyväinen et vitsi tulipaha missattua monta reissua ja olla näkemättä maailmaa ilmastonmuutoksen takia :D Ei. Mä haluan elää ja nähä niin paljon ku mahdollista, koska en tiedä minne täältä seuraavaksi päätyy. Mul on yks elämä. 

Itsekin tykkään matkustella, mutta kannattaa silti pysähtyäkin välillä. Tyhjyyden täyttäminen millään toiminnalla ei pidemmän päälle ole hyvä. Merkitystä kannattaa hakea henkisemmistä arvoista ja tunteita käsitellä muutenkin. Tuli vain tuollainen olo tuosta, vaikka vaihtelunhalu ja kokemusten saaminen ovatkin normaalia ja itsekin niihin samaistun.

Läheiset, luonto, liikunta, syvemmät merkityksen tunteet...elämälläsi on tarkoitus. Usko (krist.) Jumalaan on toki omalla kohdallani vaikuttanut paljon maailmankuvaan osaltaan, mutta se ei ole ainoa asia. Se on monella kantanut kuolinvuoteellakin. Joka tapauksessa toivottavasti pääsisit kokemaan erilaisia asioita ja elämään hyvää elämää. Samaistun vahvasti vaihtelunhaluun ja elämänjanoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee "kummasti" vähentämään turhia ramppaamishaluja, kun esimerkiksi tavallisella nelihenkisellä wt-perheellä menisi vähintään 4000 € pelkkiin lippuihin.

Kateellista mussuttamista. Asia ei kosketa sinua mitenkään, joten anna olla. En minäkään sun kela-tukiaisista ala mussuttamaan.

Ympäristöasiat koskee kaikkia! Verotus on oiva tapa ohjailla kulutusta, joten tässä voisi olla päättäjille hyvä tilaisuus pienentää suomalaisten hiilijalanjälkeä.

Fakta kun on että turha ramppaaminen puoli-ilmaiseksi ei ole mikään elinehto. Ennen käytiin kerran elämässä ulkomailla ja se riitti.

Sopii minulle!

Mutta sitten pitää koskea kaikkea muutakin turhaa kulutusta, tonnin haittaverot per vuosi jokaikiselle lemmikille, no opaskoirat voidaan jättää ulkopuolelle. Samoin turhuuksille kuten mönkijät ja ja paljut. Rajoitetaan asunnot koot vaikka niin, että 1hlö max 20neliön asunto, ja muut perheenjäsenet kasvattavat tuota 10neliötä/hlö, jos asuu isommassa 10e/per neliö per kk luksusveroa liikatilasta.

Kannatan tuota lemmikkien tuntuvaa verottamista. Jo eläinten hyvinvoinnin takia. Ei ole koiralle, tai millekään muullekaan elolliselle, hyväksi viettää koko elämää kerrostaloyksiössä eristyksessä. Verotus vähentäisi myös hylättyjen eläinten määrää, kun ei lemmikkejä otettaisi hetken mielijohteesta.

Myös mönkijöiden ja muiden vastaavien verotuksessa olisi nousuvaraa vielä paljon.

Mutta että paljut verolle? Miksi ihmeessä? Veden säästäminenkään ei oikein käy syyksi kun on tuo veden kiertokulku. Vesi siis ei ole mikään rajallinen luonnonvara kuten öljy.

Mitä asuntojen kokoon tulee, niin eikös tuollainen rajoitus ole jo käytössä? Ainakin suuremmissa kaupungeissa saa "lisätilasta" maksaa jo nyt aika muhkeita summia. Jopa täällä EP:n tuppukylässä tavallinen käytetty 120 neliön omakotitalo keskinkertaisella alueella saattaa maksaa jopa yli 200 000€! Eli kyllä toiveesi on jo toteutunut.

Vierailija
44/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.

Reissaat sitten kotimaassa, jos ei ole muuhun varaa. Problem solved.

Mutta että ympäristöstä huolehtiminen jotain pahantahtoisuutta??

Kotimaanmatkailu on kallista verrattuna johonkin etelänlomiin.

Vierailija
45/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.

Maailman näkeminen laajemmin on aika eri asia kuin se, jos on pakotettu olemaan kotimaassaan koko ajan. Onko tämä asenteiden tasolla jokin Pohjois-Korea, josta ei saisi poistua? Ympäristöasiaan voidaan palata sitten, kun olen päässyt reissaamaan edes jonkin verran yhtä paljon kuin moni muukin. Nythän tämä maailman jo kiertänyt eliitti ja muusta maailmasta piittaamaton "Suomessa on pysyttävä" -ihmistyyppi yrittävät estää ihmisiä tekemästä sitä, mistä he nauttisivat.

Vierailija
46/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?

Terve naapuri! Kyllä se taloyhtiön hallitus tietää, missä me olemme, eli suurimmalta osalta mökillä, olenhan itse siinä hallituksessa. Suottapa häpäiset ja nolaat itseäsi asiattomilta kysymyksiltä.

Vierailija
47/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nämä virkailijat sun muut jotka voi ottaa lomaa miten haluavat. Ei duunarit niin vain matkoille lähde.

Vierailija
48/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ramppaamisessa ehkä herää kysymys miten joku joka kertoo kuitenkin olevansa työssä, riittää jatkuvasti aikaa rampata siellä ulkomailla ja varta vasten lomailla. Onko henkilöllä työtä kaksi viiikkoa ja sitten toiset kaksi aina lomaa? Hulppea palkka saa olla jos näin on.

Tavallisessa työssäkin kyllä välillä tuntuu että tietyt tyypit ovat aina töissä kun taas jotkut tuntuvat olevat vähän väliä lomalla. Vai pitävätkö jotkut vain erityistä meteliä lomastaan, jotta kaikki varmasti tietävät että nyt oli lomalla jotain erilaista.

Voi vaikka ollakin keikkatyö tai vastaava. Palkatonta lomaa voi ottaa tai käyttää saldovapaita, mitä milloinkin. Ihan normaalillakin palkalla onnistuu jos on vaikka saanut perintöä. Luulis olevan melko pieni ihmetyksen aihe. Ja kuten tuossa aiemmin mainittiin, jotkut muutamat lomalennot on yks hyttysen kusi valtameressä, ja muuten voi sitten toimia vastuullisesti, niillä lomamatkoillakin. Ja esim jättää lisääntymättä.

Vierailija
49/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tässä p4skamaassa halua olla. Kylmää, märkää pimeää, kuivakkaa ankeaa ruokaa.

Vierailija
50/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan työkseni.

Vierailija
51/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman näkeminen laajemmin on aika eri asia kuin se, jos on pakotettu olemaan kotimaassaan koko ajan. Onko tämä asenteiden tasolla jokin Pohjois-Korea, josta ei saisi poistua? Ympäristöasiaan voidaan palata sitten, kun olen päässyt reissaamaan edes jonkin verran yhtä paljon kuin moni muukin. Nythän tämä maailman jo kiertänyt eliitti ja muusta maailmasta piittaamaton "Suomessa on pysyttävä" -ihmistyyppi yrittävät estää ihmisiä tekemästä sitä, mistä he nauttisivat.

Voi ei tuon asenteen kanssa :D minäminäminä! Minäkin haluan matkustaa!! Minäminäminäminäminäminäminä!!!! MINÄ!!!!!!!!

Vähän aikuistumista, jookos. Tuon joka paikkaan matkailun normalisointi on kyllä ollut yhteiskunnalta iso virhe, jonka ei olisi ikinä pitänyt tapahtua. Ja silti siitä ei tajuta luopua, koska minäminä ja minäminäminäminä...

Vierailija
52/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kela maksaa ja Goalla on halpa ruoka ja asunto. 3 kk täällä nyt sit sri lanka. Toivon ettei kukaan pakota toihin

Vierailija
53/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?

Joo kannattaa ehdottomasti, onhan tuo nyt hävytöntä touhua.

Vierailija
54/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja massiakin tuntuu piisaavan

Vierailija
55/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Luultavasti se ramppaaminen aina kotiolot voittaa.  Itselläni ei ole rahasta kiinni mutta ei vaan kiinnosta koska kotona on niin ihanaa olla.

Mä rakastan mun kotiani, taloa ja puutarhaa 1km mereltä ja järveltä.

Se ei silti estä  mua reissaamasta, olen kuitenkin kotona suurimman osan vuodesta! Varsinkin talvi on ankea kun ei pääse ulos kipusairauden takia, tänätalvena avantouintikin on jäänyt sairastelujen takia. Ihanaa kun pääsee välillä lämpöön parantamaan itseään! 

Lisäksi olen liian utelias nyhjäämään vaan kotinurkissa, haluan nähdä ja kokea paljon kun vielä pystyn

Vierailija
56/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun naapurini on lentäjä ja vaimonsa kotirouva. Pitkiä lentoja lentää tämä mies ja lisäksi matkustelevat paljon. Ovat aivan parhaat naapurit!

Vierailija
57/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja massiakin tuntuu piisaavan

Sehän riippuu, mihin rahansa laittaa. Minulla ei esim. ole autoa, en käy ravintoloissa, en konserteissa, en harrasta kuin lenkkeilyä, en käy juuri koskaan kampaajalla enkä ylipäätään osta mitään turhaa. En euron kahveja, en suklaapatukoita, pullia, sitä tätä ja tota pientä. Rahani menee pakollisiin kuluihin ja matkustamiseen.

Vierailija
58/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei tuon asenteen kanssa :D minäminäminä! Minäkin haluan matkustaa!! Minäminäminäminäminäminäminä!!!! MINÄ!!!!!!!!

Vähän aikuistumista, jookos. Tuon joka paikkaan matkailun normalisointi on kyllä ollut yhteiskunnalta iso virhe, jonka ei olisi ikinä pitänyt tapahtua. Ja silti siitä ei tajuta luopua, koska minäminä ja minäminäminäminä...

Haukut väärää puuta. Jos luit alkuperäisen viestini, siitä selviää, että käyn matkoilla hyvin harvoin. Ja kyllä, minullakin on oikeus elää, halusit tai et. On paljon muitakin itsekkyyden aiheita kuin matkustelu. Varmasti sinäkin olet joissain asioissa itsekäs. Vaikutat kyllä ikävältä ihmiseltä, kun lyttäät muutaman vuoden välein matlustamiseen säästävää ja haluaisit viedä senkin ilon minulta.

Joku haaveilee autosta, omalotitalosta, koirasta ja mökistä, toinen taas haluaisi nähdä maailmaa...miksi jälkimmäinen olisi erityisen väärin?

Vierailija
59/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminenhan on vain yksi tapa kuluttaa ja senkin voi tehdä monella tavalla. Itse en kyllä jaksa lähteä joka lomalla kauas, kotonakin on laitettavaa ja levättäväkin joskus.

Vierailija
60/290 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii minulle!

Mutta sitten pitää koskea kaikkea muutakin turhaa kulutusta, tonnin haittaverot per vuosi jokaikiselle lemmikille, no opaskoirat voidaan jättää ulkopuolelle. Samoin turhuuksille kuten mönkijät ja ja paljut. Rajoitetaan asunnot koot vaikka niin, että 1hlö max 20neliön asunto, ja muut perheenjäsenet kasvattavat tuota 10neliötä/hlö, jos asuu isommassa 10e/per neliö per kk luksusveroa liikatilasta.

Rajoitetaan vaan ja sitten yhteiskunta kustantaa ne mielenterveysongelmaisten hoitamiset joita väistämättä tarvitaan kun asutaan ahtaasti.