Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?
Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju todistaa että ulkomailla maanisesti ramppaava kansanosa on muita tyhmempää väkeä. Minä minä minä ja mun oma napa.
Tai aivan päinvastoin. Heillä on silmät auki ja näkevät oikeasti mitä ympärillä tapahtuu, osaavat laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Uskallanpa jopa sanoa, että matkustava porukka on paremmin koulutettua kuin kylmissä poteroissaan valittavat porkkanan pureksijat.
Eiköhän 99% palaa takaisin samanlaisina suomijuntteina, kuin matkaan lähtivätkin, kokematta sen kummempaa valaistumista.
Pitää varmasti paikkaansa sillä erolla, että tietävät mitä on tuolla aidan toisella puolella, ja millaista elämä voisi olla jos niin haluaa.
"Ei ole varaa" ?????? Minä ansaitsen kuukaudessa vaimon kanssa yhteensä 2100€ kuukausi netto ja helmikuu on ainoa kuukausi kun ei käyty missään; lokakuu kreikka, marraskuu venäjä, joulukuu viro, tammikuu venäjä ja espanja ja taas menossa espanjaan. Ei se edes maksa paljon, samat kulut melkein täällä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.
Me ollaan työssä ja mukavahkosti toimeentulevia, mutta ei juurikaan matkailla. Ennen koronaa viimeeksi käytiin perheenä ulkomailla, eikä nytkään mikään matkakuume ole. Rahat menee lemmikkeihin, ok-talon ylläpitoon, pariin harrastukseen.
Kuka mihinkin panostaa. Sekin vaikuttaa, kun mies matkustaa työn takia koko ajan muutenkin, niin lomilla ei ole ykkösenä mielessä, että kun pääsis taas lentokentälle. Minä taas olen vaan kotihiiri. :)
Vierailija kirjoitti:
Elämä on lyhyt.
Totta, joten kannattaa se käyttää paremmin kuin ympäristöä tuhoamalla, vain sen takia että saisi Instagram-kuvia ryhmäpaineen vuoksi. Rahaakin säästyy vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole varaa" ?????? Minä ansaitsen kuukaudessa vaimon kanssa yhteensä 2100€ kuukausi netto ja helmikuu on ainoa kuukausi kun ei käyty missään; lokakuu kreikka, marraskuu venäjä, joulukuu viro, tammikuu venäjä ja espanja ja taas menossa espanjaan. Ei se edes maksa paljon, samat kulut melkein täällä olisi.
Montako lasta reissaa mukana? Kun tenavat on isompia, niidenkin lomailu alkaa maksamaan, ei menekään enää ilmaiseksi vanhempien huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on lyhyt.
Totta, joten kannattaa se käyttää paremmin kuin ympäristöä tuhoamalla, vain sen takia että saisi Instagram-kuvia ryhmäpaineen vuoksi. Rahaakin säästyy vaikka kuinka paljon.
Mihin sä sitä rahaa säästät kun kerran elämä on lyhyt? Aneitako meinaat ostaa vai lahjoa Pietaria portilla?
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei taida olla isoa lainaa lyhennettävänä eikä lapsia huollettavana? Ettekä koeta säästää summasta mihinkään tulevaan remonttiin tai varautua puskurilla koronnousuun.
Ai ai, viikonloppuna kutsuu taas etelän lämpö viikoksi, ja oho, Pääsiäisenä uudestaan, ja taas kesällä...
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan myös, että päiväkoti-ikäisten kanssa riittää ihan lähimatkailu. Kylpyläreissu kotimaassa on nyt otettu harkintaan.
Kannattaa katsoa mihin kylpylään reissaa ettei saa legionella bakteeria. Googlaa viimeisimmät tapaukset Suomessa..
Viimeksi olin ulkomailla ennen koronaa. Tekisi kovasti mieli taas reissuun, mutta nyt on muut asiat tärkeämpiä.
Kotimaassa on onneksi monta kohdetta näkemättä. Ainakin vuosi menee ilman lentomatkoja. Lähinnä Etelä-Suomen kohteissa pysymme. Luontoretkeily on kuitenkin tärkeää itselleni, ja metsään pääsen onneksi helposti vaikka kotoa kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.
Kun vaan ei kiinnosta lähteä mihinkään etelän maihin. Kotimaassa reissaan matkailu-autolla muutaman tuhannen km vuoteen
En ole minäkään käynyt missään ei edes passia ole ikinä ollut,ei kiinosta enkä näe järkeä reissaamisessa.
Rahasta se ei olisi kiini sitä on riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että lomat antavat iloa tylsään harmaaseen arkeen. Ja näinä päivinä se ei ole edes kallista.
Salattujen elämien Pulli vietti kolme päivää Puolassa ja kertoi hinnan, vähän päälle 300€
Hintaan sisältyi ihan kaikki, lennot, majoitus dorm roomissa, ruoat, tekemiset...300 € 3 vrk matkasta Puolaan yhteishuoneessa majoittuen on kyllä todella kallista kun huoneen omalla kylpyhuoneella ja lennot saa reilusti alle 100 eurolla.
No nyt oikein budjettireissaaja vinkkaamassa. Laitas linkkiä esimerkkimajoitukseen jonka varaisit, jos olisit menossa Varsovaan tai Gdanskiin tuolla budjetilla. Eli lennnot+3 vrk majoitus = reilusti alle 100€.
Lentoja saa esimerkiksi Varsovaan Ryanairilla alle 20 euroa/menopaluu. Hotellihuoneen saa 20-30 €/yö. Nettiä vain tutkimaan niin edullisia matkoja löytyy kyllä. Ja jatkuvasti on erilaisia alennuskampanjoita joita kannattaa hyödyntää.
Jäin kaipaamaan esimerkkiä siitä, millaisessa majoituspaikassa tuollaisella kitubudjetilla reissaavaa on valmis yöpymään.
Majoitustarjonta Varsovassa booking.comista 11.5.:
Max 20 euron majoituksia on 25, joista 20 dormeja. Yksityistä huonetta tarjoavista vaihtoehdoista kaikissa on jaettu kylpyhuone. Kahdella parhaimmilla on arvosteluiden pistekeskiarvo 5,5/10. Toinen on konttimajoitus, jossa arvostelujen mukaan yöpyy lähinnä moldovalaisia raksatyöläisiä. Kommenteissa vilisee likaisuus, erityisesti suihkutilan. Toinen majoitusvaihtoehto on makuuhuone lapsiperheen asunnossa. Arvostelujen mukaan perhe on äänekäs, isä humalassa ja kylpyhyuone homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan myös, että päiväkoti-ikäisten kanssa riittää ihan lähimatkailu. Kylpyläreissu kotimaassa on nyt otettu harkintaan.
Kannattaa katsoa mihin kylpylään reissaa ettei saa legionella bakteeria. Googlaa viimeisimmät tapaukset Suomessa..
Yök, ihan viimeinen paikka mihin Suomessa menisin yksin tai lasten kanssa on nuo "lillumot" millä ei ole mitään tekemistä oikeiden kylpylöiden kanssa. Epähygieenisiä uimahalleja!
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostaa olla muuallakin kun täällä tylsässä Suomessa? Tuskinpa mä oon kuolinvuoteella kauheen tyytyväinen et vitsi tulipaha missattua monta reissua ja olla näkemättä maailmaa ilmastonmuutoksen takia :D Ei. Mä haluan elää ja nähä niin paljon ku mahdollista, koska en tiedä minne täältä seuraavaksi päätyy. Mul on yks elämä.
Tässä vastauksessa kiteytyy täysin se, miksi koko maapallo tuhoutuu ihmisten toimien vuoksi.
Hedonismi kukoistaa ja millään muulla kuin omalla hyvinvoinnilla ei tunnu olevan mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiinsakin on moni kuollut.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että matkustelu on kansalaisvelvollisuus!
Meillä on ainakin ulkomaanmatkat täysin poissuljettuja vielä monen vuoden ajan.
Kahden lapsen vanhempien pitää yrittää saada lomansa ERI aikaan, jotta lasten ei tarvitsisi jäädä esimerkiksi kesäaikana koko ajaksi yksin. Tähän kun lisätään omakotitalo, koira ja 250 kilometriä Helsinki-Vantaalle, voi jokainen miettiä, onko mitään järkeä edes yrittää lähteä ulkomaille.
Ai miten? No palkka- ja muilla tuloilla. Itse olen seksuaalisesti sen verran aktiivinen, että tarvitsen sitä usein. Siksi tulee reissattua keskimäärin 20 kertaa vuodessa ulkomaille. Näistä osa on toki vain parin päivän panoreissuja.
Ja kun on päässyt lentopisteissä tiettyyn tasoryhmään, niin haluaa pysyä myös sillä tasolla tai nousta ylöspäin.
Toivottavasti tällainen rehellinen vastaus kelpaa.
Kauheeta selittelyä :D
ja sille yhdelle urpålle sanoisin, että kuules matkustelua on harrastettu intohimoisesti jo kauuuuuuan ennen somea. Jotkut katsos vaan tykkää matkustaa.
Meinaatko että siitä ei saisi sitten hiiskua somessa? :D Mieluummin kuvailen kuinka tein makaronilaatikkoa perheelle? Sehän onkin tosi kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että lomat antavat iloa tylsään harmaaseen arkeen. Ja näinä päivinä se ei ole edes kallista.
Salattujen elämien Pulli vietti kolme päivää Puolassa ja kertoi hinnan, vähän päälle 300€
Hintaan sisältyi ihan kaikki, lennot, majoitus dorm roomissa, ruoat, tekemiset...300 € 3 vrk matkasta Puolaan yhteishuoneessa majoittuen on kyllä todella kallista kun huoneen omalla kylpyhuoneella ja lennot saa reilusti alle 100 eurolla.
No nyt oikein budjettireissaaja vinkkaamassa. Laitas linkkiä esimerkkimajoitukseen jonka varaisit, jos olisit menossa Varsovaan tai Gdanskiin tuolla budjetilla. Eli lennnot+3 vrk majoitus = reilusti alle 100€.
Lentoja saa esimerkiksi Varsovaan Ryanairilla alle 20 euroa/menopaluu. Hotellihuoneen saa 20-30 €/yö. Nettiä vain tutkimaan niin edullisia matkoja löytyy kyllä. Ja jatkuvasti on erilaisia alennuskampanjoita joita kannattaa hyödyntää.
Kuka _ääliö_ lähtee tuollaiseen majoitukseen esimerkiksi yhden alle kouluikäisen ja yhden kouluikäisen kanssa? Varsovan halvin hotellihuone ei kuulosta järkevältä vaihtoehdolta.
Meillä isoimmat rahanreiät matkailussa syntyvät jo ennen kuin edes pääsemme Helsinki-Vantaalle. Pitäisi hommata talonvahti (ainakin talviaikaan), koiralle hoitopaikka. Sen jälkeen miettiä, millä ilveellä pääsisimme lentokentälle. No junalla tietysti. Eli ensin pitää tilata taksi, että pääsemme kotoa rautatieasemalle. Sitten on pitänyt ostaa junaliput. Junassa ruoat tai välipalat. Sitten pitäisi mahdollisesti olla majoitus, jos emme pääse saman päivän aikana lentämään niin ajoissa, että jo kohteessa ehtisimme ajoissa majoitukseen. Tähän mennessä rahaa on palanut jo satoja euroja. Eikä olla vielä edes koneessa. Samat kulut tietenkin Helsinki-Vantaalta kotiin tullessa.
Ruokaa hakemassa. Jo muinaisina aikoina ihmiset etsivät ruokaa syystä, mutta ei varmaan kellekkään tullut sillon mieleen, että lähdetäänpä laskettelaam, tai ottamaan aurinkoa. Jotkut matkustelee että saa someen kuvia, sitten omatunto kohoaa kun joku peukuttaa, tai kertoo olevansa "kade".