Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
121/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

En tiennytkään, että matkustelu on kansalaisvelvollisuus!

Meillä on ainakin ulkomaanmatkat täysin poissuljettuja vielä monen vuoden ajan.

Kahden lapsen vanhempien pitää yrittää saada lomansa ERI aikaan, jotta lasten ei tarvitsisi jäädä esimerkiksi kesäaikana koko ajaksi yksin. Tähän kun lisätään omakotitalo, koira ja 250 kilometriä Helsinki-Vantaalle, voi jokainen miettiä, onko mitään järkeä edes yrittää lähteä ulkomaille. 

Me asumme Helsingissä mm. siksi, että matkustaminen on meille tärkeää. Minä olen kotirouva ja mies lomailee silloin, kun voi. Silloin myös matkustamme. Emme ole rikkaita. Matkailu on kuitenkin oleellinen osa elämäämme ja siihen budjetoidaan rahaa. Viime vuonna käytiin Hollannissa ja Virossa. Tänä vuonna on suunnitelmissa matkat Italiaan ja Sveitsiin (yksi matka) sekä Skotlantiin.

Vierailija
122/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koronapandemian alettua enää rampannut, tosin viimeiset kaksi vuotta se on johtunut siitä, että otettiin koira, ei koronan pelosta. Viime vuonna tehtiin enää kaksi ulkomaanmatkaa, kotimaassa keskimäärin kerran kuukaudessa pidennetty viikonloppu jossain (käytännössä ei ihan joka kuukausi mutta kesälomasta iso osa oltiin reissussa). Ennen koiraa ja koronaa tehtiin 5-6 ulkomaanmatkaa vuodessa.

Miksi? Koska maailmalla on niin paljon kiinnostavaa nähtävää ja koettavaa, siksi. Kyllä, välitän myös ilmastosta. Siksi minulla on vain yksi lapsi, meillä on sisälämpötila 17-18 C, vältämme kaikkea muuta turhaa autoilua, syön vegaanisesti, en shoppaile mitään turhaa, lajittelen ja kierrätän. Ja auto, jolla kotimaassa reissaamme, on hybridi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Kahden lapsen vanhempien pitää yrittää saada lomansa ERI aikaan, jotta lasten ei tarvitsisi jäädä esimerkiksi kesäaikana koko ajaksi yksin. Tähän kun lisätään omakotitalo, koira ja 250 kilometriä Helsinki-Vantaalle, voi jokainen miettiä, onko mitään järkeä edes yrittää lähteä ulkomaille. 

Me asumme Helsingissä mm. siksi, että matkustaminen on meille tärkeää. Minä olen kotirouva ja mies lomailee silloin, kun voi. Silloin myös matkustamme. Emme ole rikkaita. Matkailu on kuitenkin oleellinen osa elämäämme ja siihen budjetoidaan rahaa. Viime vuonna käytiin Hollannissa ja Virossa. Tänä vuonna on suunnitelmissa matkat Italiaan ja Sveitsiin (yksi matka) sekä Skotlantiin.

No, meille matkustelu ei ole tärkeää, joten mieluummin valitsen paremman elintason kuin asumisen Helsingissä.

Vierailija
124/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on lyhyt.

Totta, joten kannattaa se käyttää paremmin kuin ympäristöä tuhoamalla, vain sen takia että saisi Instagram-kuvia ryhmäpaineen vuoksi. Rahaakin säästyy vaikka kuinka paljon.

Ai täällä on taas tämä "Instagram"-agenda käynnissä. Itse aloitin matkustamisen 1982. Ei ollut varaa edes teettää paperikuvia niin paljon kuin mieli olisi tehnyt, saati että niitä olisi muille esitelty. Vasta muutaman vuoden ajan on ollut mahdollista räpsiä kuvia kännykällä ja julkaista ne, mutta kuka hullu vinkkaa mahdollisille murtovarkaille olevansa parhaillaan ulkomailla?

Onko se niin vaikea uskoa, että joillekin se matkustaminen itsessään on tärkeintä?

Vierailija
125/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä aihe. Itse lähdin viime viikolla etätöihin tänne Algarveen (Faro), kun huomasin tämän viikon pakkasten tulevan Suomeen. Ensi viikolla palaan taas kotimaahaan.

Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että raha tai työ ei ole esteenä matkustelulle. Lähden välillä ihan extempore minne huvittaa. 

Välillä koen huonoa omaa tuntoa jättämästäni hiilijalan jäljestä. Koitan hyvittää sitä sitten muilla valinnoillani parhaani mukaan. Lentäminen aiheuttaa 2,1% maailman päästöistä ja kaikkine sivuvaikutuksineen n 4%. https://www.ilmastoapu.fi/kirjoitus/9515

Faktahan on, että ihmiskunta on ammoisista ajoista alkaen kiehtonut matkustaminen. Tämä ei ole muuttunut vuosituhansiean aikana. Aina on haluttu nähdä omin silmin mitä tuolla kaukana on?

Kai tämä on jonkunlainen vietti muiden joukossa. 

Vierailija
126/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynpähän vain kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että egotyypit matkustaa näin paljon, mistä raha?

https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2023/02/15/matkailu-ja-retkeily-v…

EGOtyypit?

Eikö he aika egoja ole? Eivät välittäneet edes koronan tuomista rajotteista vaan ovat matkailleet surutta koko ajan.

Vierailija
127/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sit jos se Helsinki-Vantaa on lähempänä, niin asuntolaina onkin jo aika iso.

Vierailija
128/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ramppaamisessa ehkä herää kysymys miten joku joka kertoo kuitenkin olevansa työssä, riittää jatkuvasti aikaa rampata siellä ulkomailla ja varta vasten lomailla. Onko henkilöllä työtä kaksi viiikkoa ja sitten toiset kaksi aina lomaa? Hulppea palkka saa olla jos näin on.

Tavallisessa työssäkin kyllä välillä tuntuu että tietyt tyypit ovat aina töissä kun taas jotkut tuntuvat olevat vähän väliä lomalla. Vai pitävätkö jotkut vain erityistä meteliä lomastaan, jotta kaikki varmasti tietävät että nyt oli lomalla jotain erilaista.

Ei välttämättä ole lomaa. Moni pystyy nykyään tekemään etätöitä, niin voivat matkustella aika vapaasti. Etätöitä ei ole välttämättä pakko tehdä kotoa. Tietenkään se ei ole lomaa, jos on ulkomailla etätöissä, mutta eihän töitä tehdä kuin noin 40 tuntia viikossa, niin jää siinä joka päivä myös vapaa-aikaa, ja viikossa pari vapaapäivääkin. 

Vierailija
129/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä aihe. Itse lähdin viime viikolla etätöihin tänne Algarveen (Faro), kun huomasin tämän viikon pakkasten tulevan Suomeen. Ensi viikolla palaan taas kotimaahaan.

Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että raha tai työ ei ole esteenä matkustelulle. Lähden välillä ihan extempore minne huvittaa. 

Välillä koen huonoa omaa tuntoa jättämästäni hiilijalan jäljestä. Koitan hyvittää sitä sitten muilla valinnoillani parhaani mukaan. Lentäminen aiheuttaa 2,1% maailman päästöistä ja kaikkine sivuvaikutuksineen n 4%. https://www.ilmastoapu.fi/kirjoitus/9515

Faktahan on, että ihmiskunta on ammoisista ajoista alkaen kiehtonut matkustaminen. Tämä ei ole muuttunut vuosituhansiean aikana. Aina on haluttu nähdä omin silmin mitä tuolla kaukana on?

Lentäminen on todellisuudessa aika pieni paha jos verrataan kolmen ison teollisuuden alan päästöihin. Öljyteollisuus on suurin, sen jälkeen vaate -ja tekstiiliteollisuus ja sen jälkeen ruokateollisuus. Niiden päästöt menee kyllä niin korkeiksi, että lentäminen on pieni kakka siinä vedessä. Enemmän kannattaisi miettiä yksityisautoilua, joka on liikennemuodoista se saastuttavin. 

Vierailija
130/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaan myös, että päiväkoti-ikäisten kanssa riittää ihan lähimatkailu. Kylpyläreissu kotimaassa on nyt otettu harkintaan.

Kannattaa katsoa mihin kylpylään reissaa ettei saa legionella bakteeria. Googlaa viimeisimmät tapaukset Suomessa..

Google tarjosi viimeisimmät tapaukset v. 2023 ja sitä edeltävästi 2018. Tämän kun suhteuttaa kylpylöissä käyvään massaan, niin ei liene syytä paniikkiin.

Vierailija
131/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sit jos se Helsinki-Vantaa on lähempänä, niin asuntolaina onkin jo aika iso.

On erilaisia perheitä ja erilaisia ratkaisuja. Jotkut asuu melkein puolet vuodesta ulkomailla, yleensä talvikuukaudet, ja lapset on mukana. Nettiperuskouluja on olemassa, ja joissakin suosituimmissa kohteissa kuten Thaimaassa ja Espanjan Aurinkorannikolla, on myös suomalainen koulu. Edellyttää tietysti yleensä, että vanhemmat pystyvät tekemään etätöitä tai työnantajalla on mahdollisuus ulkomaanvaihtoon. Harva kuitenkaan pystyy olemaan 5-6 kk vuodesta lomalla, mutta on niitäkin perheitä, joissa vanhemmat käyvät välillä Suomessa keikkatöissä. 

Vierailija
132/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten? No palkka- ja muilla tuloilla. Itse olen seksuaalisesti sen verran aktiivinen, että tarvitsen sitä usein. Siksi tulee reissattua keskimäärin 20 kertaa vuodessa ulkomaille. Näistä osa on toki vain parin päivän panoreissuja. 

Ja kun on päässyt lentopisteissä tiettyyn tasoryhmään, niin haluaa pysyä myös sillä tasolla tai nousta ylöspäin. 

Toivottavasti tällainen rehellinen vastaus kelpaa. 

Rehellisyys on aina hyvästä. Onnea sinulle, kun olet löytänyt tarkoituksen elämääsi. 

Vierailija
133/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen on todellisuudessa aika pieni paha jos verrataan kolmen ison teollisuuden alan päästöihin. Öljyteollisuus on suurin, sen jälkeen vaate -ja tekstiiliteollisuus ja sen jälkeen ruokateollisuus. Niiden päästöt menee kyllä niin korkeiksi, että lentäminen on pieni kakka siinä vedessä. Enemmän kannattaisi miettiä yksityisautoilua, joka on liikennemuodoista se saastuttavin. 

Ei faktat kiinnosta näitä, ideologia ajaa yli.

Vierailija
134/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ramppaan siksi, koska rakastan matkustamista. Joka kerta on ihan yhtä hyvä tunne vatsan pohjassa, kun odottelee lentokentällä omaa lentoaan. Joka kerta on yhtä hyvä tunne, kun laskeutuu määränpäähän.

Yhtäkään kuvaa en laita koskaan some alustoille reissuista, koska matkusteluni ei kuulu muille. 

Keski-Euroopan sisällä suosin junamatkoja, koska niin pääsee aina kaupungin keskustasta suoraan toisen kaupungin keskustaan. 

Vierailija
135/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme jo eläkkeellä ja meillä on toinen koti Espanjassa, joten kyllähän siellä tulee käytyä useamman kerran vuodessa, välillä pidempiä ja välillä lyhyempiä aikoja kerrallaan. Muutenkin on mukava avartaa maailmankuvaansa niin kauan kuin terveyttä riittää. Olemme tehneet pidempiä matkoja Etelä-Amerikkaan, USA:n ja Meksikoon, Australiaan ja Uuteen-Seelantiin ja seuraavaksi on Väli-Amerikka ohjelmassa. Ja haluan myös päästä kokeilemaan Karibian risteilyä, vaikka luulenkin, ettei se taida olla ihan mun juttu, mutta sittenpähän sen näkee.

Vierailija
136/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meille matkustelu ei ole tärkeää, joten mieluummin valitsen paremman elintason kuin asumisen Helsingissä.

Tämä vastakkainasettelu jaksaa hämmästyttää. Minun ei ole vaikea ymmärtää, jos joku haluaa asua vaikka maaseudulla. Tai Tampereella, Kuusamossa, missä vaan. Minulla elintasoa nostava asia on asua Helsingissä ja tätä ei tunnuta uskovan. Eihän parempi elintaso ole mikään vakio.

Jollei halua matkustella, niin sehän on ihan ok. Saan vaan tuosta tiuskivasta kirjoitustyylistä sen kuvan, että matkailu kiinnostaisi, mutta hitsi kun se on liian hankalaa järjestää.

Vierailija
137/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen on itse asiassa hyväksi ilmastolle, sillä se vahvistaa aerosolien peitevaikutusta, joka on ainoa asia jonka vuoksi olemme vielä elossa.

Vierailija
138/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Ullanlinnan asukkailla onkin niin "huono" elintaso...

Vierailija
139/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen on itse asiassa hyväksi ilmastolle, sillä se vahvistaa aerosolien peitevaikutusta, joka on ainoa asia jonka vuoksi olemme vielä elossa.

Paitsi että lentokoneiden päästöt, typen oksidit (NOx) lisäävät ilmakehää lämmittävän otsonin muodostumista. Se ei ole millään muotoa hyväksi ilmastolle ja vielä vähemmän ihmisille.

Vierailija
140/290 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynpähän vain kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että egotyypit matkustaa näin paljon, mistä raha?

https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2023/02/15/matkailu-ja-retkeily-v…

EGOtyypit?

Eikö he aika egoja ole? Eivät välittäneet edes koronan tuomista rajotteista vaan ovat matkailleet surutta koko ajan.

Mitä mahdat tarkoittaa?