Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?
Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?
Kommentit (290)
En ymmärrä. Luultavasti se ramppaaminen aina kotiolot voittaa. Itselläni ei ole rahasta kiinni mutta ei vaan kiinnosta koska kotona on niin ihanaa olla.
minun on ihan pakko saada matkustaa, ei haittaa vaikka tuonkin elämysmatkoiltani eksoottisia tauteja!
Vierailija kirjoitti:
Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?
Kyllä voi ja täytyy ilmoittaa, itseasiassa heidän itsensä tulee ilmoittaa ihan paloturvallisuus syistä, ja mitä jos tulee vesivahinko kun eivät ole juuri kotona? Siellähän tulvii koko rappukäytävä kolmessa viikossa. Isännöitsijän tulee ainakin tietää missä luuhaavat.
Koska on aikaa ja rahaa tehdä näin. Ilmastoasiat eivät kiinnosta, Suomi on saastuttamisen pyramidin huipulla, siellä on turha mitään tehdä jos perusta on täysin mätä.
Turhalle lentämiselle vähintään 1000 € haittavero per lippu!
Tulee "kummasti" vähentämään turhia ramppaamishaluja, kun esimerkiksi tavallisella nelihenkisellä wt-perheellä menisi vähintään 4000 € pelkkiin lippuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ramppaamisessa ehkä herää kysymys miten joku joka kertoo kuitenkin olevansa työssä, riittää jatkuvasti aikaa rampata siellä ulkomailla ja varta vasten lomailla. Onko henkilöllä työtä kaksi viiikkoa ja sitten toiset kaksi aina lomaa? Hulppea palkka saa olla jos näin on.
Tavallisessa työssäkin kyllä välillä tuntuu että tietyt tyypit ovat aina töissä kun taas jotkut tuntuvat olevat vähän väliä lomalla. Vai pitävätkö jotkut vain erityistä meteliä lomastaan, jotta kaikki varmasti tietävät että nyt oli lomalla jotain erilaista.
Mulla on lähes 8 viikkoa lomaa ja ylitöitä kertyy vuorotasolla 2-3viikkoa. Hyvin on aikaa reissata. Tälle vuodelle kolme ulkomaanreissua jo varattu. Lisää haaveillaan. Toki sairaanhoitajana ei rahaa kaukolomiin monesti vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?
Meillä on poissa vielä enempikin, ei joka kuukausi käy ollenkaan. Taloyhtiölle nämä parhaita asukkaita kun maksavat yhtiövastikeet ja vielä lämpötolpastakin eivätkä ole kuluttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee "kummasti" vähentämään turhia ramppaamishaluja, kun esimerkiksi tavallisella nelihenkisellä wt-perheellä menisi vähintään 4000 € pelkkiin lippuihin.
Kateellista mussuttamista. Asia ei kosketa sinua mitenkään, joten anna olla. En minäkään sun kela-tukiaisista ala mussuttamaan.
Jos kiinnostaa olla muuallakin kun täällä tylsässä Suomessa? Tuskinpa mä oon kuolinvuoteella kauheen tyytyväinen et vitsi tulipaha missattua monta reissua ja olla näkemättä maailmaa ilmastonmuutoksen takia :D Ei. Mä haluan elää ja nähä niin paljon ku mahdollista, koska en tiedä minne täältä seuraavaksi päätyy. Mul on yks elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellista mussuttamista. Asia ei kosketa sinua mitenkään, joten anna olla. En minäkään sun kela-tukiaisista ala mussuttamaan.
Ympäristöasiat koskee kaikkia! Verotus on oiva tapa ohjailla kulutusta, joten tässä voisi olla päättäjille hyvä tilaisuus pienentää suomalaisten hiilijalanjälkeä.
Fakta kun on että turha ramppaaminen puoli-ilmaiseksi ei ole mikään elinehto. Ennen käytiin kerran elämässä ulkomailla ja se riitti.
Miksei saisi ja miksi joku kyttää jopa naapureiden poissaoloja kotoa? Mielenterveyteen kannattaa hakea apua, se ei ole häpeä. Häpeä, pahansuopuus ja kateus johtuvat joskus mielenterveyden ongelmista.
Rakastan matkustamista, ja käytän siihen kaiken ylimäärisen rahan mitä köytössä on.
Hiilijalanjäljet ja muut EIVÄT KIINNOSTA koska muuten minulla ei juuri kulutusta ole.
Asun pienessä kt-asunnossa, minulla ei ole (eikä tule) lapsia, ei lemmikkejä, eikä autoa.
Syön pääosin kasvisruokaa, vaatteita hankin tarpeeseen ja sellaisia mitkä kestävät aikaa (laadukasta, ei pikamuotia) ja elektroniikka mitä käytän on "ikivanhaa" (pl. työpuhelin) koska ostan uutta vasta kun on pakko.
Oikeastaan pakollisten menojen (ruoka/asuminen) ja satunnaisten ostosten (kengät loppuun pidettyjen tilalle) en "kuluta" mihinkään muuhun kun matkusteluun.
Ja reissuissa suosin sitä, että menen kerralla pidemmäksi aikaa, en tamppaa koko ajan lyhyitä reissuja.
Vierailija kirjoitti:
Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.
Reissaat sitten kotimaassa, jos ei ole muuhun varaa. Problem solved.
Mutta että ympäristöstä huolehtiminen jotain pahantahtoisuutta??
Vierailija kirjoitti:
Rakastan matkustamista, ja käytän siihen kaiken ylimäärisen rahan mitä köytössä on.
Hiilijalanjäljet ja muut EIVÄT KIINNOSTA koska muuten minulla ei juuri kulutusta ole.
Asun pienessä kt-asunnossa, minulla ei ole (eikä tule) lapsia, ei lemmikkejä, eikä autoa.
Syön pääosin kasvisruokaa, vaatteita hankin tarpeeseen ja sellaisia mitkä kestävät aikaa (laadukasta, ei pikamuotia) ja elektroniikka mitä käytän on "ikivanhaa" (pl. työpuhelin) koska ostan uutta vasta kun on pakko.
Oikeastaan pakollisten menojen (ruoka/asuminen) ja satunnaisten ostosten (kengät loppuun pidettyjen tilalle) en "kuluta" mihinkään muuhun kun matkusteluun.
Ja reissuissa suosin sitä, että menen kerralla pidemmäksi aikaa, en tamppaa koko ajan lyhyitä reissuja.
Sitten pieni tonnin haittavero tuskin haittaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostaa olla muuallakin kun täällä tylsässä Suomessa? Tuskinpa mä oon kuolinvuoteella kauheen tyytyväinen et vitsi tulipaha missattua monta reissua ja olla näkemättä maailmaa ilmastonmuutoksen takia :D Ei. Mä haluan elää ja nähä niin paljon ku mahdollista, koska en tiedä minne täältä seuraavaksi päätyy. Mul on yks elämä.
Mitäs jos kertoisin että kuoleman jälkeen tulee toinen elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympäristöasiat koskee kaikkia! Verotus on oiva tapa ohjailla kulutusta, joten tässä voisi olla päättäjille hyvä tilaisuus pienentää suomalaisten hiilijalanjälkeä.
Fakta kun on että turha ramppaaminen puoli-ilmaiseksi ei ole mikään elinehto. Ennen käytiin kerran elämässä ulkomailla ja se riitti.
Mut mitä jos se ei riitä kato kaikille? :D Mä en vois kuvitellakkaan, et kävisin kerran elämässä ulkomaille. Jäisin paitsi niin paljosta.
T: 31 maata nähnyt
Meillä on koti ulkomailla joten toki sinne mennään, kuun lopussa taas lähdössä. Samoin kesällä ja syksyllä. Viikkoja tulee yhteensä n 14 minulle, miehelle vähemmän kun on osittain Suomessa töissä vielä.
Ensivuonna toivottavasti sitten jo lähes puolet vuodesta. Sieltäkäsin tehdään sitten matkoja ympäröiviin maihin ja ko maan sisällä tietty. Autolla, junalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii minulle!
Mutta sitten pitää koskea kaikkea muutakin turhaa kulutusta, tonnin haittaverot per vuosi jokaikiselle lemmikille, no opaskoirat voidaan jättää ulkopuolelle. Samoin turhuuksille kuten mönkijät ja ja paljut. Rajoitetaan asunnot koot vaikka niin, että 1hlö max 20neliön asunto, ja muut perheenjäsenet kasvattavat tuota 10neliötä/hlö, jos asuu isommassa 10e/per neliö per kk luksusveroa liikatilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut mitä jos se ei riitä kato kaikille? :D Mä en vois kuvitellakkaan, et kävisin kerran elämässä ulkomaille. Jäisin paitsi niin paljosta.
T: 31 maata nähnyt
Sitten maksaa siitä. Aika simppeliä loppujen lopuksi.
up (in the air)