Miksi kouluissa käytetään vanhempia esim.liikuntatunneilla apuhenkilöstönä?
Lapseni koulusta tulee vanhemmille joka viikko liikuntatunneille avunpyyntö: tulisitko auttamaa luistinten sitomisessa/monojen laitossa/välineiden kannossa/lasten valvomisessa tai muussa auttamisessa. Selittäisikö joku minulle, miten tämä voi olla lain mukaan mahdollista? Viimeisimmällä hiihtoreissulla lapseni ystävä oli kaatunut ja nyrjäyttänyt nilkkansa eikä päässyt itse ylös maasta-tottakai lapsi itki kovasti mutta opettaja oli jossain kaukana edessä muun ryhmän kanssa eikä "ehtinyt" kuulemma paikalle ja oppilaiden takana oli joku tuntematon vanhempi, joka oli kuulemma laahustanut äärimmäisen hitaasti paikalle ja alkanut hoputtaa itkevää lasta ja tytärtäni, joka oli jäänyt häntä lohduttamaan.
Kertokaa siis, mikä on tämä järjestely, jota kouluissa käytetään, että alalle kouluttautumattomat, muille vanhemmille nimettömiksi jäävät tuntemattomat ihmiset ovat "vastuussa" minunkin lapsestani koulupäivän aikana? Ei tämä voi olla laillista toimintaa-entä jos olisi sattunut jotain vielä vakavampaa, kuin jalan nyrjähtäminen ja paha mieli lapsille tästä? Olen hämmentynyt-löytyykö tietoa/kokemuksia vastaavasta?
Siis miettiikö teistä kukaan tai kysyykö päättäjiltä,viranomaislta,poliitikoilt,esimiehiltänne,kunnanhallituksilta ym. että MIHIN NE VERORAHAT OIKEASTI MENEVÄT KUN LASTEN KOULUIHIN JA HYVINVOINTIIN EIVÄT SELVÄSTI ENÄÄ AINAKAAN?