Työtön, haetko oikeasti kaikkia työpaikkoja joihin voisit työllistyä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen työpaikkoja joihin olisi järkevää ja mielekästä työllistyä myös pidemmällä tähtäimellä.
Eli et hae kaikkia paikkoja joihin voisit työllistyä.
Useammalla koulutuksella ja itseni tuntien minun ei kannattaisi hakea siivoukseen, hyllyttämään yms. tehtäviin.
En tietenkään. Siinähän olisi vaarana joutua töihin.
En.
En hae sellaisiin töihin, joihin voisin kyllä työllistyä mutta joita en voisi tehdä kuin joitakin päiviä tai viikkoja terveyssyistä.
Terveydelleni soveltuvia töitä kyllä haen riippumatta siitä, onko kyseessä päivän tai toistaiseksi voimassa oleva työ, mutta koen, ettei terveydelleni sopimattomista töistä olisi kuin haittaa niin minulle itselleni kuin työnantajalle ja yhteiskunnallekin.
En halua täysin työkyvyttömäksi, en halua ongelmieni pahenevan enkä halua aiheuttaa turhia kuluja niin itselleni kuin veronmaksajille. En koe, että muutaman päivän tai viikon työnteko terveyttä vastaan olisi järkevää.
Haen joka alalta johon olisi mahdollista päästä omalla työkokemuksella ja koulutuksella, mutta tunteja ja palkan pitää olla sellainen, että pärjään ilman tukia. En kaipaa mitään neljän tonnin nettotuloa, mutta 1650e netto pitää olla vähintään kuussa, jotta pääsisin myös asumistuesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Haen joka alalta johon olisi mahdollista päästä omalla työkokemuksella ja koulutuksella, mutta tunteja ja palkan pitää olla sellainen, että pärjään ilman tukia. En kaipaa mitään neljän tonnin nettotuloa, mutta 1650e netto pitää olla vähintään kuussa, jotta pääsisin myös asumistuesta eroon.
Hain erääseen vakipaikkaan, johon olisin päässyt, mutta nettopalkka täysillä tunneilla olisi ollut 1240e. Laskin, että työmatkakuluineen jne. olisin joutunut edelleen olemaan as.tuen ja toimeentulotuen piirissä, joten kieltäydyin työpaikasta.
En hae firmoihin joiden omistajat on k_sipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Haen työpaikkoja joihin olisi järkevää ja mielekästä työllistyä myös pidemmällä tähtäimellä.
Minä en maksa veroja siksi että jokainen voi odotella itselleen mielekkään työn löytymistä. Sillä aikaa voi elättää itsensä jollain ei niin mielekkäällä työllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sillä aikaa kun haet töitä koulutustasi vastaavalta alalta tee töitä jollain alalla joka ei vaadi koulutusta. Kyllä ihmisen pitää kuitenkin pyrkiä elättämään itsensä jos se vain on mahdollista vaikkei se olisikaan oman alan työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sillä aikaa kun haet töitä koulutustasi vastaavalta alalta tee töitä jollain alalla joka ei vaadi koulutusta. Kyllä ihmisen pitää kuitenkin pyrkiä elättämään itsensä jos se vain on mahdollista vaikkei se olisikaan oman alan työtä.
:) en hae pelkkää omaa koulutusta vastaavaa työtä, koska se työllistää vain kausittain. Tärkeintä mulle on palkka, että pärjään ilman tukia. Olen tällä hetkellä työelämässä.
Silloin kun olin työtön muutaman kuukauden jaksoissa kerrallaan, hain vain niitä työpaikkoja,jotka tuntuivat edes hieman kiinnostavilta. Ja oli niitäkin työpaikkoja ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin te-toimiston virkailija, niin usuttaisin heti hakemaan esim siivoushommiin joihin ei ilmoituksessa vaadita välttämättä aiempaa kokemusta. Niitä ilmoituksia ovat nykyään lähes kaikki alan työpaikat. Jos ei hakija ole hakenut paikkaa tai on käyttäynyt yhteydenotossa tahallaan työllistymistä heikentävästi, niin heti pamauttaisin karenssin.
Eipä sinulle helppoa tulevaisuutta kukaan povaa!
Tämäkin ketju jälleen kerran osoittaa etteivät useimmat työttömät edes yritä työllistyä tai odottelevat että löytyisi joku mielekäs työ. Ilmeisesti työttömyyspäivärahalla pärjää ihan liian hyvin jos on varaa odotella sopivaa työtä sen sijaan että elättäisi itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain erääseen vakipaikkaan, johon olisin päässyt, mutta nettopalkka täysillä tunneilla olisi ollut 1240e. Laskin, että työmatkakuluineen jne. olisin joutunut edelleen olemaan as.tuen ja toimeentulotuen piirissä, joten kieltäydyin työpaikasta.
Kerro mistä työstä kokopäiväisenä maksetaan edelleen noin matalaa palkkaa? Ymmärrän kyllä, jos kyseessä on harjoittelijan palkka, mutta muutoin hävytöntä. Kerrossiivouksestakin sai saman palkan kokoaikaisena jo vuonna 2006. Onko tosiaan TES:in mukainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en maksa veroja siksi että jokainen voi odotella itselleen mielekkään työn löytymistä. Sillä aikaa voi elättää itsensä jollain ei niin mielekkäällä työllä.
Tai sitten kouluttautua ja parantaa työllistymismahdollisuuksiaan. Luuletko, että jumiutumalla ties mihin huonosti palkattuun työhön, jonka työkokemusta ei voi hyödyntää tulevaisuudessa, tulee työllistymään siihen mielekkääseen työhön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään työnantajat ei ota ylikoulutettua töihin, vaikka sinne hakisi. Toisekseen se mielekkään työn "odottelu" ei välttämättä tarkoita kuin kuukautta tai kahta -ja kas, kun keskittyy oikeasti järkevään hakuun, ne tuloksetkin on parempia ja sitä ollaan taas maksamassa veroja ihan niin kuin sinäkin. Todennäköisesti kokonaissummana jopa sinua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju jälleen kerran osoittaa etteivät useimmat työttömät edes yritä työllistyä tai odottelevat että löytyisi joku mielekäs työ. Ilmeisesti työttömyyspäivärahalla pärjää ihan liian hyvin jos on varaa odotella sopivaa työtä sen sijaan että elättäisi itsensä.
Niin, miksi se julkisella työskentelevä siivooja siirretään koulusihteeriksi, kun selkä on kipeä?
On työttömiäkin yli 40 ja terveysvaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä ketju osoittaa, miten vähän ihmiset ymmärtävät lukemaansa. Olen yksi näistä, jotka sanoi hakevansa vain mielekkäitä töitä. Minun työttömyyspätkäni ovat jääneet hyvin lyhyiksi, joten todellakin elätän itseni ja olen ihan mukava veropotin maksaja kyllä. Pointti on, että turha hakea kaikkea mahdollista, kun voi keskittyä hakemaan kunnolla niihin, jotka tuntuu itselle mielekkäiltä ja joihi on myös potentiaalia päästä.
Olen korkeakoulutettu, haen erityisasiantuntija-tason töitä. Ei minua minnekään kaupan kassalle edes palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Ei ne työnantajatkaan halua minua hakemaan paikkoihin, joista lähtisin sitten samantn pois.
Juurikin tämä, jos tiedän etten viihtyisi kyseisessä työssä, niin miksi hakisin. Ennemmin panostan niihin työpaikkoihin joissa näkisin työskenteleväni vielä vuosienkin kuluttua.
Haen työpaikkoja joihin en tuu pääsemään tarkoituksella, joskus harvoin joku soittaa ja kyselee, mutta sanon aina suoraan että hakuvelvoitteen takia olen hakenut että en oikeasti sinne halua ja asia sillä selvä. Olen työnhaku velvotteinen vaikka opiskelen 5pv viikossa, niin en kyllä töitä kaipaa siihen ohelle.
En hae kun haluan olla työtömänä. Sä elätät mut.