Työtön, haetko oikeasti kaikkia työpaikkoja joihin voisit työllistyä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin te-toimiston virkailija, niin usuttaisin heti hakemaan esim siivoushommiin joihin ei ilmoituksessa vaadita välttämättä aiempaa kokemusta. Niitä ilmoituksia ovat nykyään lähes kaikki alan työpaikat. Jos ei hakija ole hakenut paikkaa tai on käyttäynyt yhteydenotossa tahallaan työllistymistä heikentävästi, niin heti pamauttaisin karenssin.
Huomasinkin juuri siivoojan oppisopimuspaikan olikohan Savonlinnassa. Menkää ihmessä kenen terveys kestää. Oppiopimuksen aikana saa tessin mukaista palkkaa.
Mitä järkeä olisi lähteä jonnekin 500 km päähän omasta perheestä?
En hae, ei ole mitään järkeä minun muuttaa itsekseni jonnekin aivan muualle päin maata työpaikan takia ja jättää perhe kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vissiin liiemmin toimi tämä aktiivimalli. Onneksi kokoomus tulee kohta laittamaan asiat kuntoon.
Kuinkas tämä kokoomus ne asiat laittaisi kuntoon? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää?
Toivottavasti lupaustensa mukaisesti sillä, että työttömien etuja karsitaan, samoin asumistukia ja kannustinloukkuja poistamalla. Jollei tuilla pärjää, niin luultavasti työnteko alkaa kiinnostaa.
Hei tyhmä, olitko sairaalan osastolla ja naapurin työtön oli työkokeilussa ja näki terveystietosi. Sun 2 suuntainen mielialahäiriö selittää kyllä sun tyhmät viestit.
Naapurin työtön katsoi varmaan Lifecaresta sun osoitteen ja lähetti sulle epikriisin kotiin.
Eikö se sinipukuinen ollutkaan tes-palkkaa saava hoitaja?
Ei, jos et huomannut niin sillä oli oma villatakki sininsen työasun lisäksi, ei se ollut sairaalan vilutakki ja sillä oli hiukset auki, ei se ollut hoitaja.
En hae, en hae mitään töitä juuri nyt kun suoritan uutta tutkintoa työttömyysetuudella. Valitettavasti entistä työtäni en voi enää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Sitä työllistyy siihen mihin on koulutus, jos työllistyy. Miksi ihmeessä hakisi vaikkapa myyjän tai sairaanhoitajan paikkaa jos niihin ei ole koulutusta?
Outo näkemus sinullakin. Minä taas en ole koskaan työllistynyt niihin hommiin, joihin minulla on koulutus. Moniin muihin hommiin kyllä.
Olin lukion jälkeen 7 vuotta työttömänä. Kerran sain työpaikan 8 tuntia viikossa ja syy paikan saamiselle oli, että pomon tyttärellä oli myös masennus. Se työ kesti 3kk. Sen jälkeen opiskelin laitoshuoltajaksi ja sain siivoustyön. Mihinkään muualle ei ole otettu hommiin ei edes haastatteluun tullut kutsuja. Ihmettelen näitä kun saa töitä mistään ilman ammattitutkintoa
Kyllä minullakin on kaksikin toisen asteen tutkintoa (kemian -ja sähkön puolelta), mutta en minä niihin hommiin työllistynyt koskaan. Silti en ole ollut koskaan työttömänä ja työuraa on takana yli 20 vuotta. Nyt olen ollut viisi vuotta elektroniikkateollisuudess ja sitä ennen kiinteistöhuollossa pari vuotta.
En koska olen kausi työntekijä niin työt aina jatkuu kun lumet on sulaneet pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vissiin liiemmin toimi tämä aktiivimalli. Onneksi kokoomus tulee kohta laittamaan asiat kuntoon.
Kuinkas tämä kokoomus ne asiat laittaisi kuntoon? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää?
Toivottavasti lupaustensa mukaisesti sillä, että työttömien etuja karsitaan, samoin asumistukia ja kannustinloukkuja poistamalla. Jollei tuilla pärjää, niin luultavasti työnteko alkaa kiinnostaa.
Hei tyhmä, olitko sairaalan osastolla ja naapurin työtön oli työkokeilussa ja näki terveystietosi. Sun 2 suuntainen mielialahäiriö selittää kyllä sun tyhmät viestit.
Naapurin työtön katsoi varmaan Lifecaresta sun osoitteen ja lähetti sulle epikriisin kotiin.
Eikö se sinipukuinen ollutkaan tes-palkkaa saava hoitaja?
Ei, jos et huomannut niin sillä oli oma villatakki sininsen työasun lisäksi, ei se ollut sairaalan vilutakki ja sillä oli hiukset auki, ei se ollut hoitaja.
Hoitajat ei saa pitää omia vaatteita ja hiukset on oltava kiinni.
En hae tällä hetkellä kun pakosti niitä neljää. En halua työllistyä tälle paikkakunnalle. On jo lupaus opiskella työttömyyskorvauksilla, en halua karenssia lopputilin otosta mikä olisi kesällä edessä. Olen vasta pari kuukautta ollut työtön. Muuton jälkeen hakeudun kyllä töihin.
Se etu minulla on että avopuoliso joka tienaa rutosti, on samaa mieltä. Hän kannustaa minua opiskelemaan vielä päälle 45-vuotiaana.
Voi hitto, se kaupan myyjä olikin työtön palkkatuella ja minä kun luulin, että kaikki saa tes-palkkaa ja asuntojen hinnat nousee.
Ei, vaan ne romahtaa. 1 300 000 vanhuuseläkkeellä eikä työkokeilijat saa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten kokoomus aikoo parantaa sitä? Palkkaa lisää viranomaisia soittelemaan työkyvyttömille työttömille? Antaako lisää rahaa yrittäjille ja pakottaa työttömät palkattomiin töihin loppuelämäksi?
Vierailija kirjoitti:
Voi hitto, se kaupan myyjä olikin työtön palkkatuella ja minä kun luulin, että kaikki saa tes-palkkaa ja asuntojen hinnat nousee.
Ei, vaan ne romahtaa. 1 300 000 vanhuuseläkkeellä eikä työkokeilijat saa lainaa.
Ei se ollut palkkatuella vaan työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Vein lapsen tarhaan ja sitä hoitaa työtön palkkatuella.
Uimahallissa on työttömiä palkkatuella uimavalvojina.
Työttömiä on palkkatuella kouluissa koulunkäyntiavustajina.
En tiedä. Toistaiseksi olen näköjään hakenut vain niitä paikkoja, joihin en ole voinut työllistyä. Yritän kyllä valita ne joihin voisin, mutta pieleen menee aina. En oikeastaan tiedä, onko sellaisia, joihin voisin.
En hae. Haen vain paikkoja joihin todella aion mennä töihin mikäli minut valitaan ja joihin koen olevani soveltuva ja hyödyllinen työntekijä. Tämän vuoksi työttömyyspäivärahani on lopetettu.
Kaikki voisivat toimia näin, niin aktiivimallit loppuisivat ja työnhaku järkeistyisi.
Työttömiä on palkkatuella leikkaamassa ruohikoita kesällä esim. puistot ja syksyllä haravoimassa lehti. Niillä on kaupungin polkupyörät, joiden perässä on kärry.
Työttömiä on palkkatuella kaupungin it-yksikössä. Kun sulla on tietokoneessa ongelma niin ne korjaa sen, jos olet kaupungin yksikössä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työttömänä pari kertaa yli 45-vuotiaana ja kummallakin kerralla pääsin takaisin "omalle alalle" sekä entisen tasoiseen paikkaan jossa kykenen maksamaan 100% perheen menoista ja maksamaan vielä pöyristyttviä määriä verojakin.
Vaikka uuden paikan löytämiseen meni vuosi, minusta olisi ollut umpihullua hakea johonkin hanttihommaan jossa en olisi enää ennen eläkeikää maksanut nettona senttiäkään veroja vaan pudonnut pysyvästi työttömäksi paskaduunin loputtua.
Tosiasia on että jopa yli 50-vuotiaana pääsee "vaativaan asiantuntijaduuniin" ylimpiin tulodesiileihin mutta täytyy hyväksyä se fakta että paikan saa vain olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Pitkä kokemus ja työttömän status on etu kun voi aloittaa huomenna firmassa jonka avainhenkilö irtisanoutui odottamattomasti ja paljastui että tämän vetämä kriittinen projekti on ajettu aivan karille.
No tuo on jo lottovoiton tasoinen onnenpotku joka sattuu harvojen kohdalle. Onnea Harri!
Vierailija kirjoitti:
Uimahallissa on työttömiä palkkatuella uimavalvojina.
Tarvitaanko kandin vai maisterin tutkinto?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Uimaopetus-_ja_Hengenpelastusliitto