Työtön, haetko oikeasti kaikkia työpaikkoja joihin voisit työllistyä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Haen työpaikkoja joihin olisi järkevää ja mielekästä työllistyä myös pidemmällä tähtäimellä.
Eli et hae kaikkia paikkoja joihin voisit työllistyä.
Nuorempana hain kyllä. Nyt eläkeiän kynnyksellä lähinnä naurattaa 4hakua/kk
Totta kai haen. Ennemmin teen vaikka koulutusta vastaamatonta työtä kuin olen yhteiskunnan elättinä.
Olen 61v. Mielenkiinnosta olen hakenut alani töitä ja käynyt näyttäytymässä joissakin paikoissa! Mutta kyllä se kylmä totuus tuli hyvin selkeästi ilmi,että olen jo liian vanha. Kahdessa paikassa minulta kysyttiin,että oletko jo harkinnut eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Haen työpaikkoja joihin olisi järkevää ja mielekästä työllistyä myös pidemmällä tähtäimellä.
No tämä. Ei ne työnantajatkaan halua minua hakemaan paikkoihin, joista lähtisin sitten samantn pois.
Työtön saa itse valita 4 työpaikkaa mihin hakee ja itse haen terveydellisistä syistä vain toimistotöitä ja päivätöitä, koska vuorotöihin ei kulje linja-autoja.
Haen työpaikkoja joihin en voisi työllistyä.
Eeeen. Haen randomina. TE-toimisto tyytyväinen kuitenkin.
Ei vissiin liiemmin toimi tämä aktiivimalli. Onneksi kokoomus tulee kohta laittamaan asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei vissiin liiemmin toimi tämä aktiivimalli. Onneksi kokoomus tulee kohta laittamaan asiat kuntoon.
Eipä se toimi kun esim. Mullekkaan vielä kukaan ottanu yhteyttä. Liian vähän resursseja
Pitkään työttömänä olleena ja mainitunlaisiin töihin hakeneena. Voin sanoa etten hae kaikkiin koska en kelpaa edes haastatteluun.
Juu, mutta niihin on hakijoina muitakin jotka kuvittelevat niihin työllistyvänsä.
Luuleks että hakisin nosturikuljettajan työtä tai autonkuljettajan työtä, tai koneinsinöörin työtä, jos mulla ei ole siihen oikesti edellytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomushan tämän aktiivim a llin loi Sipilän kanssa. Pesut mukana toki.
Outo kysymys. Sitä työllistyy siihen mihin on koulutus, jos työllistyy. Miksi ihmeessä hakisi vaikkapa myyjän tai sairaanhoitajan paikkaa jos niihin ei ole koulutusta?
Jos minä olisin te-toimiston virkailija, niin usuttaisin heti hakemaan esim siivoushommiin joihin ei ilmoituksessa vaadita välttämättä aiempaa kokemusta. Niitä ilmoituksia ovat nykyään lähes kaikki alan työpaikat. Jos ei hakija ole hakenut paikkaa tai on käyttäynyt yhteydenotossa tahallaan työllistymistä heikentävästi, niin heti pamauttaisin karenssin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas tämä kokoomus ne asiat laittaisi kuntoon? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää?
Miten voisin hakea kaikkia työpaikkoja, joihin voisin työllistyä, kun en edes tiedä niitä kaikkia paikkoja, joihin haetaan työntekijöitä! Aika retorinen kysymys filosofisessa mielessä.
Haen vain yritysten rekrysivujen kautta, siten varmistan ettei tule kutsua haastatteluun, siellä kun kysytään ikää tai syntymäaikaa niin se takaa että "vapaat" jatkuvat. Ja lisäksi hakemuksessa on lihavoidulla fontilla, että olen työtön. Ensimmäinen jakso Aktiivimalli II takana ja nolla (0) kutsua saldona. Reilu vuosi ja mahdollista hakea OVE:tä, miksi siis edes oikeasti haluaisin töihin?
T: Työtön, kohta 60V