Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, haetko oikeasti kaikkia työpaikkoja joihin voisit työllistyä?

Vierailija
08.03.2023 |

Siinäpä kysymys otsikossa.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju jälleen kerran osoittaa etteivät useimmat työttömät edes yritä työllistyä tai odottelevat että löytyisi joku mielekäs työ. Ilmeisesti työttömyyspäivärahalla pärjää ihan liian hyvin jos on varaa odotella sopivaa työtä sen sijaan että elättäisi itsensä.

Niin, miksi se julkisella työskentelevä siivooja siirretään koulusihteeriksi, kun selkä on kipeä?

On työttömiäkin yli 40 ja terveysvaivoja.

Kun olin palkkatuella kaupungin yksikössä niin koulun keittiön keittäjä siirrettiin toimistosihteeriksi kun oli terveysvaivaa. Mutta jos työttömällä on sama vaiva niin haukutaan eikä hommata toimistotyöpaikkaa.

Vierailija
122/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju jälleen kerran osoittaa etteivät useimmat työttömät edes yritä työllistyä tai odottelevat että löytyisi joku mielekäs työ. Ilmeisesti työttömyyspäivärahalla pärjää ihan liian hyvin jos on varaa odotella sopivaa työtä sen sijaan että elättäisi itsensä.

Niin, miksi se julkisella työskentelevä siivooja siirretään koulusihteeriksi, kun selkä on kipeä?

Kun olin palkkatuella kaupungin yksikössä niin koulun keittiön keittäjä siirrettiin toimistosihteeriksi kun oli terveysvaivaa. Mutta jos työttömällä on sama vaiva niin haukutaan eikä hommata toimistotyöpaikkaa.

Niin, suomalaiset on kusipääporukkaa.

Osa syöpäsairaistakin käy töissä ja osa lorvii kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, suomalaiset on kusipääporukkaa.

Osa syöpäsairaistakin käy töissä ja osa lorvii kotona.

Minun tuttu ajoi linja-autoa, vaikka sairasti syöpää, kävi vain hoidoissa välillä ja osaa lorvii kotona. Eiköhän haukuta heidät.

Vierailija
124/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Sitä työllistyy siihen mihin on koulutus, jos työllistyy. Miksi ihmeessä hakisi vaikkapa myyjän tai sairaanhoitajan paikkaa jos niihin ei ole koulutusta?

Minä olen tehnyt vuosikausia laskutusta, vaikken ole opiskellut kaupallisia aineita lainkaan ja olen huono muutenkin numeroiden kanssa.

Vierailija
125/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuusi vuotta työttömänä enkä ole hakenut yhteenkään paikkaan. Työkkäri ei sitä jostain syystä edellytä eivätkä siitä minulle muistuta. Edellisestä yhteydenotosta vuoden verran aikaa. Sinänsä olen 100% tyytyväinen tilanteeseen :)

Vierailija
126/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen joka alalta johon olisi mahdollista päästä omalla työkokemuksella ja koulutuksella, mutta tunteja ja palkan pitää olla sellainen, että pärjään ilman tukia. En kaipaa mitään neljän tonnin nettotuloa, mutta 1650e netto pitää olla vähintään kuussa, jotta pääsisin myös asumistuesta eroon.

Hain erääseen vakipaikkaan, johon olisin päässyt, mutta nettopalkka täysillä tunneilla olisi ollut 1240e. Laskin, että työmatkakuluineen jne. olisin joutunut edelleen olemaan as.tuen ja toimeentulotuen piirissä, joten kieltäydyin työpaikasta.

Kerro mistä työstä kokopäiväisenä maksetaan edelleen noin matalaa palkkaa? Ymmärrän kyllä, jos kyseessä on harjoittelijan palkka, mutta muutoin hävytöntä. Kerrossiivouksestakin sai saman palkan kokoaikaisena jo vuonna 2006. Onko tosiaan TES:in mukainen?

Tekonologiateollisuuden tes, lähtöpalkka nykyisin 9,30e jota mullekin tarjottiin, mutta pari vuotta sitten oli 8,70e lähtö. 5v. jälkeen olisi päässyt 10,30e.

Vierailija
127/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan hae. Pääsen ensi vuonna eläkkeelle ja haen vain yhtä työpaikkaa kuukaudessa. Tosi helppoa ja ansiosidonnainen juoksee koska olen eläkeputkessa.

Vierailija
128/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae oikeasti vaan leikisti, kunnes on työllistymisen aika. Säälin ja halveksin koko te-viraston olemassaoloa ja siellä yhteiskunnan verovarojen varassa työskenteleviä työttömien syynääjiä ja kyttääjiä. Työllistyn kyllä ihan muita teitä kuin te-viraston rattaita noudattaen, mutta nautin ennen työllistymistäni 400 päivää ansaistemaani varsin ruhtinaallista ansiosidonnaista päivärahaa. Kaikki työvoimavirkailijat tulisi laittaa ensikädessä etsimään tuottavia töitä. Nyt he ovat pelkkä yhteskunnan merkittävä verorasite ja työttömien voimavaroja rasittava turha joukko.

Vierailija
129/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on upetus.  te-virkailjat oikeita töitä etsimään hopi hopi!!!

Vierailija
130/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae, en hae mitään töitä juuri nyt kun suoritan uutta tutkintoa työttömyysetuudella. Valitettavasti entistä työtäni en voi enää tehdä.

Opiskelen myös työttömyysetuudella, mutta minun pitää silti hakea työpaikkoja ja jos satun sellaisen saamaan niin se on pakko ottaa vastaan.

Vierailija
131/131 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla, minulla on alempi korkeakoulututkinto ja työkokemusta mm. asiakaspalvelusta ja myynnistä. Mahdollisia työpaikkoja, joita työttömänä voisin hakea, on koko ajan kymmeniä ellei satoja. Aika ei edes riittäisi kaikkiin hakemiseen. 

Toisaalta voi miettiä, olisinko edes puoliin paikoista aidosti potentiaalinen hakija. Vaikka hakee töitä, jotka periaatteessa osuvat osaamiseen ja kokemukseen, viimeistään haastattelussa homma tyssää, koska haastattelija kyllä aistii, jos innostus ei ole todellista. Kannattaa siis keskittyä niihin paikkoihin, joihin on sopiva ja jotka ovat itselle sopivia.