Työtön, haetko oikeasti kaikkia työpaikkoja joihin voisit työllistyä?
Kommentit (131)
En hae työpaikkoja. Kymmenen vuoden työttömyyden aikana olen hakenut alle kymmeneen paikkaan.
Menen töihin, jos töitä minulle tarjotaan ja työnkuva sekä palkkaus ovat siedettävällä tasolla. Muuten en jaksa asiaan panostaa.
Olen viittä vaille 60 vuotias nainen. Haen läpällä 4 paikkaa kuukaudessa. Sen verran katson, että ne paikat juuri ja juuri voisivat olla minulle realistisia, niin kuin vaaditaan. Muuten olen sitä mieltä että melkein eläkeläistä on naurettavaa kytätä. Eilen viimeksi pistin hakuun vanginvartijan paikan.
Ilmoittauduitko kansalaisopiston kurssille. Työtön palkkatuella otti vastaan kurssi ilmoittautumisesi.
Vierailija kirjoitti:
En hae, en hae mitään töitä juuri nyt kun suoritan uutta tutkintoa työttömyysetuudella. Valitettavasti entistä työtäni en voi enää tehdä.
Mitä tutkintoa suoritat? Olen itse myös siinä tilanteessa että en voi entistä työtäni tehdä mutta te -virkailijani ei osaa (työtään) sanoa mitä työttömyystuella saa opiskella.
Työttömiä on palkkatuella sairaalan infossa töissä. Kysyitkö missä on laboratorio?
Työttömiä on palkkatuella palolaitoksella toimistotöissä. Sinne voi laittaa minihameen.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella palolaitoksella toimistotöissä. Sinne voi laittaa minihameen.
Siellä on komeita palomiehiä.
Haen kun on tarjolla osaamista ja työhistoriaani vastaavaa työtä. Muuten nautin ansaitsemaani ihan hyvähintaista ansiosidonnaista päivärahaa 400 päivän edestä ja lomailen.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu odotti joskus liitosta ansiosidonnaista 3 kuukautta, sanoi että olis asunto lähtenyt alta ilman säästöjä.
Minä olen joutunut odottamaan 2008 taantumassa 5kk, että tilille tuli penniäkään ansiosidonnaista, jouduin muuttamaan takaisin vanhempieni luokse silloin 34-vuotiaana välttyäkseni vuokran ulosotoilta, kun tilillä oli enää jäljellä 70 centtiä. Samat huutelijat olivat silloinkin ilkkumassa Mee Töihin.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja voi kysyä asiaa työkkäristä. Minulla on vieläkin tuo palolaitoksen palkkatulityölappu tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö kirjastossa. Siellä työtön laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Toi olis kiva! Kirjasto, viihtyisä ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja voi kysyä asiaa työkkäristä. Minulla on vieläkin tuo palolaitoksen palkkatulityölappu tallessa.
Älä nyt viitsi särkeä ihmisten mielen maailmaa. Ne luulevat, että työttömät on pajalla eivätkä tiedä, että työttömät käyttävät VTJ ohjelmaa.
Miten palkkatuella oleva on muka työtön? Saa ihan normipalkan, eläke kertyy ja lomat, työterveyspalvelut kuuluvat kuten muille samassa työpaikassa oleville ei-palkkatukityösuhteessa oleville.
Ei saa työttömyyspäivärahaa vai mikä nimike nykyään onkaan, ei joudu raportoimaan te-toimistoon tekemisistään, sieltä ei oteta yhteyttä työsuhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi särkeä ihmisten mielen maailmaa. Ne luulevat, että työttömät on pajalla eivätkä tiedä, että työttömät käyttävät VTJ ohjelmaa.
Työttömiä on valtion virastoissa palkkatuella töissä, nimike asiantuntija ja vastaat puheluihin englanniksi ja suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on valtion virastoissa palkkatuella töissä, nimike asiantuntija ja vastaat puheluihin englanniksi ja suomeksi.
Kokoomuslaiset luulevat, että heidän asioita hoitaa vakituinen työntekijä 😂
Sellaisiin paikkoihin todellakin missä maksetaan enemmän kuin se työttömyystuki.
Ne paikat jotka maksavat orjapalkkaa ei edes ansaitse työntekijää.
En. Haen 4 työpaikkaa kuukaudessa. Valtiolle on helppo täyttää työhakemus, aikaa menee alle 10 minuuttia/hakemus.
Otin 4 vuotta sitten lopputilin ja sen jälkeen päivärahalla. Elämä on ollut oikein mukavaa, jatkuva loma.
Pääsen eläkkeelle joulukuussa v. 2023.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen työpaikkoja joihin olisi järkevää ja mielekästä työllistyä myös pidemmällä tähtäimellä.
No tämä. Ei ne työnantajatkaan halua minua hakemaan paikkoihin, joista lähtisin sitten samantn pois.
Lähtisit samantien pois? Eikö silloin juuri kannattaisi ottaa se vähemmän mukava työ vastaan, kerta niitä mielekkäitä töitä johon lähteä alkaa samantien ilmestymään?
Vierailija kirjoitti:
Olen 61v. Mielenkiinnosta olen hakenut alani töitä ja käynyt näyttäytymässä joissakin paikoissa! Mutta kyllä se kylmä totuus tuli hyvin selkeästi ilmi,että olen jo liian vanha. Kahdessa paikassa minulta kysyttiin,että oletko jo harkinnut eläkettä.
Miten ne tuollaisia kyselee, kun sinun eläkeikä on varmaan 65v tai 3kk vaille 65v?
Itse täytän tänä vuonna 63v, eikä kukaan ole kysellyt, olenko harkinnut eläkkeelle jäämistä, koska en ole eläkeiässä.
Työton olen ollut vasta reilun puolivuotta ja varmasti työllistyn vielä. En omaan ammattiin, koska se on näitä ammatteja jotka häviää muutamassa vuodessa, mutta haen kaikkea mahdollista mihin ei tarvitta sen kummempaa koulutusta. Täysin terve en enää ole, mutta kyllä sitä aina jotakin pystyy tekemään.
Kävitkö kirjastossa. Siellä työtön laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.