Työtön, haetko oikeasti kaikkia työpaikkoja joihin voisit työllistyä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Olen viittä vaille 60 vuotias nainen. Haen läpällä 4 paikkaa kuukaudessa. Sen verran katson, että ne paikat juuri ja juuri voisivat olla minulle realistisia, niin kuin vaaditaan. Muuten olen sitä mieltä että melkein eläkeläistä on naurettavaa kytätä. Eilen viimeksi pistin hakuun vanginvartijan paikan.
Ethän sinä ole lähelläkään eläkeikää. Sinulla on vielä 5-6v työaikaa jäljellä.
Eipä ihme, että työttömiä pidetään luusereina, kun jo alle 60v ei edes yritä töihin vaan odottelee lähes kymmenen vuoden kuluttua alkavia eläkepäiviä.
Itsekin yli 60v, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin odottelemaan eläkepäiviä, jos töitä kerran on tarjolla.
Haen. En halua olla työtön. Mutta olen yli viisikymmentä, ja siten mahdollisuudet päästä palkkatöihin heikot, vaikka on koulutusta ja kokemusta.
Miksi joku kouluttautumaton ottaisi vaikka siivoustyötä vastaan, kun tulot tippuvat kotona istumiseen verrattuna ja lisäksi tulee vielä matkakuluja?
Meitä on tässä talossa niin paljon, että täällä bailataan joka yö, ei täällä saa nukuttua, eikä voi mihinkään aamuheräämisiin suostua.
En voi hakea, koska minulla on mielenterveysongelmia, joihin ei saa apua, koska ei ole resursseja, josta saamme kiittää Kokoomusta, koska ei köyhiä ja sairaita tarvitse auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen työpaikkoja joihin olisi järkevää ja mielekästä työllistyä myös pidemmällä tähtäimellä.
No tämä. Ei ne työnantajatkaan halua minua hakemaan paikkoihin, joista lähtisin sitten samantn pois.
Lähtisit samantien pois? Eikö silloin juuri kannattaisi ottaa se vähemmän mukava työ vastaan, kerta niitä mielekkäitä töitä johon lähteä alkaa samantien ilmestymään?
Ei kun kannattaa hakea suoraan siihen mielekkääseen, tietty. Olen alani työsuhteiden luonteesta johtuen ollut aina välillä työtön, mutta en koskaan kauaa kerrallaan.
En hae töitä, koska kokemukseni mukaan työelämässä oma hyvinvointini on kärsinyt järjestelmällisesti vain, koska haluan keskittyä työntekoon enkä muuhun ylimääräisen, mitä monessa työpaikassa on.
Se on työnantajan vastuulla, että ihmisillä on työpakassa hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 61v. Mielenkiinnosta olen hakenut alani töitä ja käynyt näyttäytymässä joissakin paikoissa! Mutta kyllä se kylmä totuus tuli hyvin selkeästi ilmi,että olen jo liian vanha. Kahdessa paikassa minulta kysyttiin,että oletko jo harkinnut eläkettä.
Miten ne tuollaisia kyselee, kun sinun eläkeikä on varmaan 65v tai 3kk vaille 65v?
Itse täytän tänä vuonna 63v, eikä kukaan ole kysellyt, olenko harkinnut eläkkeelle jäämistä, koska en ole eläkeiässä.
Työton olen ollut vasta reilun puolivuotta ja varmasti työllistyn vielä. En omaan ammattiin, koska se on näitä ammatteja jotka häviää muutamassa vuodessa, mutta haen kaikkea mahdollista mihin ei tarvitta sen kummempaa koulutusta. Täysin terve en enää ole, mutta kyllä sitä aina jotakin pystyy tekemään.
Joissakin paikoissa kysellään tollasiakin realismisia asioita! Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö kirjastossa. Siellä työtön laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Meidän kunnan kirjastossa ei ole töissä yhtään noin palkattua ihmistä, mutta oma tytär oli aikoinaan juurikin tuolla systeemillä töissä kirjastossa ja sai sieltä sitten muutenkin töitä ja pääsi myöhemmin opiskelemaan alaa, kuten oli halunnutkin. Ja valmistuttuaan oli jo sitä työkokemusta , kun oli sitä työtä tehny jo ennen opiskeluja ja sai helposti työpaikan.
Eli joskus sitä pääsee mukaan työelämään tuota kautta, mikä siinä tarkoitusena onkin. Varsinkin nuori, jolla ei ole vielä kokemusta työelämästä voi siihen noin tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 61v. Mielenkiinnosta olen hakenut alani töitä ja käynyt näyttäytymässä joissakin paikoissa! Mutta kyllä se kylmä totuus tuli hyvin selkeästi ilmi,että olen jo liian vanha. Kahdessa paikassa minulta kysyttiin,että oletko jo harkinnut eläkettä.
Miten ne tuollaisia kyselee, kun sinun eläkeikä on varmaan 65v tai 3kk vaille 65v?
Itse täytän tänä vuonna 63v, eikä kukaan ole kysellyt, olenko harkinnut eläkkeelle jäämistä, koska en ole eläkeiässä.
Työton olen ollut vasta reilun puolivuotta ja varmasti työllistyn vielä. En omaan ammattiin, koska se on näitä ammatteja jotka häviää muutamassa vuodessa, mutta haen kaikkea mahdollista mihin ei tarvitta sen kummempaa koulutusta. Täysin terve en enää ole, mutta kyllä sitä aina jotakin pystyy tekemään.
Joissakin paikoissa kysellään tollasiakin realismisia asioita! Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä.
Tarkoitin vain sitä, että miten voidaan kysyä, onko "harkinnut" eläkkeelle jäämistä, kun se eläkkeelle jääminen ei ole omassa "harkinnassa". Eläke ikä on se mikä se on, eikä sille voi noin vain jäädä omalla harkinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viittä vaille 60 vuotias nainen. Haen läpällä 4 paikkaa kuukaudessa. Sen verran katson, että ne paikat juuri ja juuri voisivat olla minulle realistisia, niin kuin vaaditaan. Muuten olen sitä mieltä että melkein eläkeläistä on naurettavaa kytätä. Eilen viimeksi pistin hakuun vanginvartijan paikan.
Ethän sinä ole lähelläkään eläkeikää. Sinulla on vielä 5-6v työaikaa jäljellä.
Eipä ihme, että työttömiä pidetään luusereina, kun jo alle 60v ei edes yritä töihin vaan odottelee lähes kymmenen vuoden kuluttua alkavia eläkepäiviä.
Itsekin yli 60v, eikä tulisi mieleenkään jäädä kotiin odottelemaan eläkepäiviä, jos töitä kerran on tarjolla.
Jossain vaiheessa se sinunkin"kolvis"kylmenee!
Koska olet ilmeinen trolli toivotan sinulle onnea hirttäytymisessäsi. K-Raudasta saa hyvää köyttä, jolla pääset muualle täältä.
En ole vapaaehtoisesti hakenut ikinä mihinkään. Yli 30v työttömänä. Nytkään ei ole velvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin vain sitä, että miten voidaan kysyä, onko "harkinnut" eläkkeelle jäämistä, kun se eläkkeelle jääminen ei ole omassa "harkinnassa". Eläke ikä on se mikä se on, eikä sille voi noin vain jäädä omalla harkinnalla.
Jos on varoja jäädä omalla harkinnalla,niin kuka sen estää!
pari yleishakua teen kuussa että saan makailla Goalla, tosin kiva ois jotain puuhata mutta etänä ja täällä rantsulla että ois rahaa käydä kalareissulla kun työkkäri ei riitä luksukseen
vuokrasin 2 huoneen asunnon sain 300 e kk aikak hyvä se on 10 e päivä, ranta luksus hotelli 5 tähtee maksaa 2000 e päivä
Haen töitä mutta heitän n**kkeriläppää hakemuksiin ja työhaastattelut piri-jurrisa.
Jos hakisin töitä, voisin joutua niihin! Minä äänestän SDP:tä, jotta voin loikoilla veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
En hae töitä, koska kokemukseni mukaan työelämässä oma hyvinvointini on kärsinyt järjestelmällisesti vain, koska haluan keskittyä työntekoon enkä muuhun ylimääräisen, mitä monessa työpaikassa on.
Se on työnantajan vastuulla, että ihmisillä on työpakassa hyvä olla.
Samaa mieltä. Työnantajan vastuullahan se on mutta yksikään työnantaja ei uskalla pistää kuriin näitä vakituisia työntekijöitä jotka sen sopan siellä työpaikalla saa aikaan ja pilaa työilmapiirin puukottamalla jokaista selkään. Kostonkierrehän siitä tulee heti kun ei noita saa irtisanottua mitenkään ilman että niille pitää maksaa miljoonia. Työpaikkojen pahimmat ongelmat on nämä vanhat vakituiset.
En haen vain neljää paikkaa kuukaudessa, en yhtään enempää.
En ymmärrä miksi jankutat tätä? Olet vieläpä kaiken lisäksi väärin. Jos henkilö tekee jotain töytä palkkatuella, hän ei ole työtön vaan ihan työssäkäyvä ihminen, jonka palkkausta vain tuetaan. Palkkatuella työllistetylle maksetaan ihan oikea palkka, hänen kanssaan tehdään työsopimus ja hänen kohdallaa sitovat ihan samat työnantajavelvoitteet kuin muidenkin työntekijöiden kohdalla.