Kerro parhaat ideat lohivoileipäkakkuun
Mikä tuorejuusto on paras? Maustamaton tuorejuusto johon itse lisää yrtit vai vai jokin yrttituorejuusto? Entäs piparjuuri?
Millä kuorrutat? Ohjeita on niin paljon, enkä koskaan ole tehnyt itse. Toiset käyttää kermaa päällä, toiset vain tuorejuustoa ja creme fraicea
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä mallinen kakku on paras?
Suorakaiteen muotoinen on helpointa leikata
Ja tehdä myös. Kirjoitinkin, että yleensä teemme 2x3 leipäsiivun kokoisen kakun, jossa on viisi kerrosta. Tavallinen tarjotin on sellaiselle sopivan kokoinen alusta, tarjottimia olen ostanut ihan Tokmannilta ja Prismasta.
Tuossa on yksi riemunkirjava, mutta sen tapaisia neutraalimpia meillä on.
https://www.prisma.fi/tuotteet/110493096/house-tarjotin-juhannus-36-x-2…
Kiitos. Minulta löytyy muutama hyvä tarjoiluastia varmasti , johon sopisi tällä 2x3 tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä päivää tehdä voileipäkakkuja?
Ehkä jossain retro-ironisessa mielessä. Leikitään 70-luvun maaseutujuhlia.
Voileipäkakku ei ole erityisen hyvää.
Koditoriot on sitten retro-ironisia 70-luvun maaseutujuhlien leikkijöitä, koska niiltä saa voileipäkakkuja edelleen tilatakin.
Voileipäkakku maistuu, kun en niin piittaa makeista tarjottavista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koditoriot on sitten retro-ironisia 70-luvun maaseutujuhlien leikkijöitä, koska niiltä saa voileipäkakkuja edelleen tilatakin.
Voileipäkakku maistuu, kun en niin piittaa makeista tarjottavista.
En ymmärrä mistä tämä väite tulee, että voileipäkakku ei ole tätä päivää. Olen käynyt aika monissa lakkiaisissa ja ristiäisissä ja aika usein on juurikin sitä hyvää voileipäkakkua
Scandinavian sandwich cake'a nyperretään kasaan myös maailmalla. Taitaa olla ruotsalaista alkujuurta tämä voileipäkakkuhommeli.
Tykkääkö joku oikeasti kolmioleivästä? Lähes sama asia
Maukkaita vinkkejä täällä.
Mä olen päälliskuorrutteen tehnyt yleensä sinapilla maustetusta sulatejuustosta, siinä saa vaan olla tarkka ettei lämpene liian löysäksi, jos sitä lämmittää hieman kattilassa. Siitä tulee nätti kiiltävä pinta.
Suorakaiteen muotoinen kannellinen kakkukupu on myös kätevä kuljetus- ja tarjoiluastia.
Vierailija kirjoitti:
Tunkkaisia voileipäkakkuja näköjään pukkaa
Miten sinä raikastaisit voileipäkakkua? Meetwurstilla ja majoneesillako?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen päälliskuorrutteen tehnyt yleensä sinapilla maustetusta sulatejuustosta, siinä saa vaan olla tarkka ettei lämpene liian löysäksi, jos sitä lämmittää hieman kattilassa. Siitä tulee nätti kiiltävä pinta.
Suorakaiteen muotoinen kannellinen kakkukupu on myös kätevä kuljetus- ja tarjoiluastia.
Kuinka monelle hlö lle riittää tuollainen suorakaiteen muotoinen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että joutuisiko tuollaisia tekemään 4 kpl jos juhlijoita 40. Tietysti tarjolla olisi muutakin.
Mä olen laskenut voileipäkakun riittävyyttä sillä tavalla, että 1,5 paahtoleipäviipaletta/syöjä pitäisi riittää, jos on muuta tarjottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu vähän syöjistä ja siitä millainen tilaisuus ja mitä muuta tarjolla. Mietin että paljonko itse söisin ja sitten suhteutan sen mukaan ja teen vielä yhden varoiksi, jotta jäisi vielä rääppiäisiin.
Ylipäätään suorakaiteen muotoinen on kätevin, koska se on helpompi säilyttää jääkaapissa kuin pyöreä, vie vähemmän tilaa ja niitä voi koristelemattomina pinota päällekkäin.
Kakun kokoon vaikuttaa myös mistä leivästä sen tekee - vaalea ja tumma pitää leikata samankokoisiksi. Usein tumma kapeampi ja rajoittaa siis mittoja. Pidän tuhtia vuokaleipää parhaana - kuoret leikataan pois - mutta niitä on välillä hankala saada. Kesällä torilla on ollut hyvä leipomo myymässä, sieltä olen tilannut leipiä ja leikannut pakastimeen valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu vähän syöjistä ja siitä millainen tilaisuus ja mitä muuta tarjolla. Mietin että paljonko itse söisin ja sitten suhteutan sen mukaan ja teen vielä yhden varoiksi, jotta jäisi vielä rääppiäisiin.
Ylipäätään suorakaiteen muotoinen on kätevin, koska se on helpompi säilyttää jääkaapissa kuin pyöreä, vie vähemmän tilaa ja niitä voi koristelemattomina pinota päällekkäin.
Kakun kokoon vaikuttaa myös mistä leivästä sen tekee - vaalea ja tumma pitää leikata samankokoisiksi. Usein tumma kapeampi ja rajoittaa siis mittoja. Pidän tuhtia vuokaleipää parhaana - kuoret leikataan pois - mutta niitä on välillä hankala saada. Kesällä torilla on ollut hyvä leipomo myymässä, sieltä olen tilannut leipiä ja leikannut pakastimeen valmiiksi.
Kauppaan kannattaa tilata leipää haluamalleen ajalle. Silloin sen saa tuoreena. Jos ostaa aikaisemmin, niin pakastimeen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvästä vinkistä! Mitäs laitat lisäksi tarjolle? Otan ideoita vastaan
Luin tätä ketjua ja päätin ahertaa taas pari voileipäkakkua viikon päästä, kun on mieheni syntymäpäivät. Hän ei välitä makeista kakuista ja lahjoista, mutta toivoo usein, että tekisimme voileipäkakkuja. Meillä siis myös lapset ovat tottuneet tekemään voileipäkakkuja, koska teemme niitä yleensä vapuksi. Ensimmäiset kakut he kokosivat itse ollessaan noin 12 ja 14 vuotiaita. :)
Kylkeen sopii vaikka karjalanpiirakat tai suolaiset piirakat
Vielä parhaat ideat kostutukseen?
Ja lisäksi vielä kiinnostaa tietää minkä korkuisia voileipäkakkuja muut tekee. Jotkut tekee 3 kerroksella, toisen 5.
Vierailija kirjoitti:
Ovat olleet ihan trendin harjalla jo varmaan kymmenen vuotta.
Klassikko, joka maistuu kaikille., paitsi jos on white trash juntti.
Tuo esimerkiksi
https://www.fazer.fi/tuotteet/201599/fazer-paahto-taysjyva-535g/