Kerro parhaat ideat lohivoileipäkakkuun
Mikä tuorejuusto on paras? Maustamaton tuorejuusto johon itse lisää yrtit vai vai jokin yrttituorejuusto? Entäs piparjuuri?
Millä kuorrutat? Ohjeita on niin paljon, enkä koskaan ole tehnyt itse. Toiset käyttää kermaa päällä, toiset vain tuorejuustoa ja creme fraicea
Kommentit (129)
Valmiiksi maustetut tuorejuustot maistuvat minusta tunkkaiselle. Käytän maustamatonta tuorejuustoa "sidosaineena" täytteissä. Pidän itse kylmäsavulohesta täytteessä, myös lämminsavu käy, se on myös halvempaa. Pakastekatkaravut sulatettuna ja valutettuna myös hyviä.
Yrtteinä tuoreet yrtit (tilli, korianteri, ruohosipuli) , muina mausteina sitruunan mehu ja kuori, mustapippuri, piparjuuri, valkosipuli, kevätsipuli ja punasipuli. Kaprikset pienissä määrin.
wasabi myös hyvä jos siitä tykkää, puhdas piparjuuri parempi kyllä voileipäkakussa.
ei mitään valmissalaatteja. Voileipäkakku jos mikä pitää tehdä tuoreista hyvistä raaka-aineista.
Kinkkuversioon hyvää saunapalvikinkkua, ei mitään valmisrouheita. maustekurkku itse pilkottua Mynttisen kurkkua.
Käytän vaan maustamattomia tuorejuustoja näissä. Minusta ne maustetut jotenkin jyrää muut maut alleen. Kuorrutteeseen laitan sulatejuustoa jota lämmitän mikrossa, että notkistuu ja sekaan esim. ranskankermaa, tuorejuustoa tmv. joita yleensä jää yli täytteistä. Nämä muut ei mielellään ihan jääkaappikylminä, niin tulee sulatejuuston kanssa kivan tasainen ja sileä kuorrute. Sitten kakku hetkeksi jääkaappiin, niin kuorrute jämähtää vähäsen ja sen jälkeen koristeet.
Sinne keskelle voisi leipoa vaikka Snickers-patukan. Olisi jännä yllätys. Samalla tavalla herkulliseen mansikkakakkuun voisi laittaa yhden kinkkuviipaleen sisälle. Tarjoaa samanlaista jännitystä kuten mantelit joulupuurossa.
Korvaa se kala tofulla niin vegaanitkin voi syödä sitä.Sitten voit laittaa keitettyä porkkanaa pitkittäisinä siivuina ja tehdä mustapaputahnaa siihen kerrosten väliin.Kuorrutteeksi olen itse aina laittanut vegaanista kasvirasvaa, ihan vaan voidellut sen lastalla siihen päälle. =)
N33
No , ei todellakaan riitä jos kakut on meheviä ja maukkaita.
Kylmäsavulohi ja tuoreesta kurkusta tehty etikka-tillikurkku on hyvä makupari. Graavilohen kanssa sopii hyvin wasabimajoneesi.
Käytän maustamatonta tuorejuustoa, jonka maustan itse majoneesilla ja ranskankermalla. Ihan halvat perus tuorejuustot ja majoneesit käy, kun maustaa ne itse.
Roihuvuoren ammattikoulusta voi tilata voileipäkakkuja.
Kermaa ja kuorrutusta käytti ainakin eräs niin, ettei siinä juuri muuta ollutkaan. Huh.
Saaristolainen lohi-katkarapuvoileipäkakku, eli vähän juustokakun tapaan. Olen tehnyt moniin juhliin ja loppuu ekana. Vähän samaan tyyliin yksikerroksisena olen tehnyt savuporovoileipäkakun. Nuo löytyy googlettamalla