Me Naiset: Kiira on jättänyt Pekan, on nyt ei-hetero
Korpi on nyt seksuaalisuudeltaan määrittelemätön, koska on liian ahdasta laittaa ihmiset lokeroihin.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009435837.html
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nyt enää yllättää, että nainen joka urheilee jäällä ei olisi kallellaan naisiin?
Entä onko joku joskus kuullut miestanssijasta, joka ei olisi homo...
Jukka Haapalainen on naimisissa naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiira onkin miesmäinen.Sopii kuvioon.
No ei todellakaan ole, voisit hankkia silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään seks. vähemmistöjä vastaan, mutta näin kyökkipsykologin arvio on, että tuo "löydös" itsestä on liiallisen itsetutkiskelun ja omien ajatusten itsessä pyörimisen tuotosta. Vähän jo aiemmin tullut sellainen olo että Kiira jo vähän haitallisessa määrin käyttää aikaa itsensä tutkailemiseen. Suhteet loppuu ja kumppanit ja suuntautumiset vaihtuu.. Aika hukassa tuntuu olevan itsensä kanssa, toivon että saisi tasapainoa nyt elämäänsä
Ei ole mitään seks. vähemmistöä vastaan mutta silti jotain on hampaan kolossa. Mitä pahaa on itsensä tutkailemisessa?
Ei ole mitään hampaan kolossa. Sanoin tuon alkuun korostaakseni, että ei minua haittaa vaikka olisi bi, oikeastaan ei mitään väliä. En vain usko että "oikeasti" on. Tai mitähän puolia sitä itsestäkin löytäisi, kun oikein alkaisi kaivelemaan. No, itseä ei huvita alkaa erityisesti tonkia omia mielen sopukoita - varsinkin seksuaalisuuteen liittyviä
Klassinen "Ei mulla mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan ole, mutta [homofoobinen kommentti]". Kuka sinä olet jonkun seksuaalisuutta kyseenalaistamaan? "Ei se oikeasti ole" -avautumiset ei ole millään tavalla ok kommentteja jonkun seksuaalisuuteen
En sanonut että ei ole - mukana on epävarmuus, en ole 100% varma tietenkään! Ja uskon siis myös, että osa ihmisistä on "synnynnäisesti" vaikkapa homo- tai biseksuaaleja. Kai sitä täällä saa pohtia, että voiko joskus itsestä ikään kuin "löytää" sellaisia puolia, joita ehkä ilman sitä kaivelua ei olisi. Kiiran suhteen tuntuu vain että miettii päänsä puhki ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä koko ajan ja erityisesti tutkailee omaa itseään ihan ylettömästi, siksi vain tässä tapauksessa itse näen että esittämäni teoria olisi hyvinkin mahdollinen.
En ole millään tavoin homofoobikko ja myös ei-hetero-tuttavani ovat joskus keskustelleet ko. asiasta ihan oma-aloitteisesti. Ei niin että puhuisivat juuri itsestään, mutta ilmiöstä yleisellä tasolla
Vierailija kirjoitti:
Kiira otti isänsä ikäisen jotta varmasti istuu kotona eikä petä ja isäehdokkaan lapsilleen kun lapsia oli ennestäänkin. Luuli että saa nyt perheen. Ei vaan uskonut että kaikki ei enää halua uudelle lapsikierrokselle vaan haluaa elää pariskunnan elämää.
Eiköhän tuo Kiiran lapsi juna mennyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään seks. vähemmistöjä vastaan, mutta näin kyökkipsykologin arvio on, että tuo "löydös" itsestä on liiallisen itsetutkiskelun ja omien ajatusten itsessä pyörimisen tuotosta. Vähän jo aiemmin tullut sellainen olo että Kiira jo vähän haitallisessa määrin käyttää aikaa itsensä tutkailemiseen. Suhteet loppuu ja kumppanit ja suuntautumiset vaihtuu.. Aika hukassa tuntuu olevan itsensä kanssa, toivon että saisi tasapainoa nyt elämäänsä
Ei ole mitään seks. vähemmistöä vastaan mutta silti jotain on hampaan kolossa. Mitä pahaa on itsensä tutkailemisessa?
Ei ole mitään hampaan kolossa. Sanoin tuon alkuun korostaakseni, että ei minua haittaa vaikka olisi bi, oikeastaan ei mitään väliä. En vain usko että "oikeasti" on. Tai mitähän puolia sitä itsestäkin löytäisi, kun oikein alkaisi kaivelemaan. No, itseä ei huvita alkaa erityisesti tonkia omia mielen sopukoita - varsinkin seksuaalisuuteen liittyviä
Klassinen "Ei mulla mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan ole, mutta [homofoobinen kommentti]". Kuka sinä olet jonkun seksuaalisuutta kyseenalaistamaan? "Ei se oikeasti ole" -avautumiset ei ole millään tavalla ok kommentteja jonkun seksuaalisuuteen
Mitä on homofobia? Ei löydy lääketieteen termistöstä. Onko se sama kuin heterofobia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiira on tavallaan nuori. Onko suhteet ollut niin huonoja , että ajattelee jos naisesta löytyisi se elämän rakkaus.
Kukaan ei rupea lesboksi huonojen suhteiden takia. Välillä mietin, onko tämän väitteen sanojat tietämättään biseksuaaleja itse, kun kuvittelevat, että ihmiset tuosta noin vain vaihtavat kiinnostuksen kohdetta
Kyllä se lapsuudesta tulee. Ei ole varsinaista kohdetta mistä saa seksuaalisen tyydytyksen. kaikki käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nyt enää yllättää, että nainen joka urheilee jäällä ei olisi kallellaan naisiin?
Entä onko joku joskus kuullut miestanssijasta, joka ei olisi homo...
Jukka Haapalainen on naimisissa naisen kanssa.
Moni homo on ollut parisuhteessa naisen kanssa.
Kyllä ihmisen sekuuntautuminen voi horjua jo isäsuhde on ollut pienenä horjuva. Se perusjuonne voi horjua ihan kuin lapsena myös aikuisenakin.
Oon aikanaan ihaillut Kiiraa hänen taitojen, silloisen herkkyyden ja puhtauden sekä ulkoisen kauneutensa vuoksi (Oon nainen ja ihan hetero. Kauniit naiset kiinnostavat siitä kulmasta, että ihailen ja tavoittelen kauneutta itsekin, koska ainakin itselläni kauneus on elämän merkityksellisimpiä tavoitteita ja ilon aiheita.).
Valitettavasti vain urheilu-uran päättymisen jälkeen Kiirassa on ollut nähtävissä vain epävakautta ja eksyksissä oloa. Määrätietoisuus ja ihan jo elämän perusarvot on hänellä muuttuneet ja hukkuneet. En myöskään jaksa ymmärtää new age - ja buddhalaishörhöilyä ja muita hömppätieteitä, joiden tuominen osaksi elämää ei kyllä yleensä tue tasapainoisen ja järkevän ihmisen ajattelua ja sielunelämää.
Kyllä olis paljon opittavaa nykyihmisillä aiempien kuosikymmenten meiningistä ja vanhoista perusarvoista. Ei tarvis niin paljon mt-puolen palveluitakaan.
Kiira Korvella on muuten melko iso ja maskuliininen leuka.
Mitä?Mitäää?Ei voi olla totta?Ei ole?
Näin se saattaa mennä, mutta erilainenkin tapahtumakulku on vielä täysin mahdollinen. Tässä yhteydessä haluan todeta, että empatiani ovat Kiiran puolella; hän on hieman eksyksissä. Uskon vahvasti, että se ei ole Kiiran oma vika, vaan jotkin tapahtumat ovat tulleet ratkaistuksi valitettavalla tavalla, jo kauan, kauan aikaa sitten.
Arvioisin, että Kiira tulee uuden naispuoleisen rakkaansa kanssa esille kuukauden sisällä. Tätä onnea tullaan hehkuttamaan iltapäivälehdissä laajalti, ylisanoja kaihtamatta.
Onni osoittautuu vuoden tai kahden sisällä valitettavasti kovin valheelliseksi. Kiira huomaa, että samat seksuaalisuuteen liittyvät vaikeudet ovat seuranneet häntä myös tähän lesbosuhteeseen.
Tällöin perimmäiseltä motiivilta ryhtyä lesbosuhteeseen katoaa pohja; se ei tehnytkään seksin harrastamisesta vähemmän oksettavan ja vastenmielisen tuntuista. Syy näihin ahdistaviin tunteisiin ei ollutkaan kumppanin sukupuoli, ja tämän ymmärtäminen johtaa seuraavaan kriisiin elämässä.
Se, miten Kiira tulee käsittelemään tämän kriisin, vaikuttaa hänen koko loppuelämäänsä. Tärkeintä olisi, että hän ei ainakaan syyttäisi itseään. Se, valottuvatko todelliset syyt ahdistavaan seksuaalisuuteen, on avainasemassa näiden asioiden käsittelyssä ja uudenlaisessa ratkaisussa.
Onpa kamala tuo Kiiran siilitukka. Ei sovi ollenkaan, tekee kovan näköiseksi. Miksi naiset jotka tulevat kaapista ulos muuttavat itsensä niin radikaalisti maskuliinisemmaksi, pitää olla jotain miesmäistä... harvoin tiedän lesboja jotka haluavat näyttää naisilta.
Onneksi on asenteet muuttuneet. Nykyään vain ilkeimmät nimittelevät ja puhuvat pahaa selän takana.