Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te jotka miellätte itsenne köyhiksi! - Paljon ruokaan rahaa/kk

Vierailija
07.03.2023 |

+ perhekoko

Kommentit (228)

Vierailija
41/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika köyhää porukkaa täällä ,kun "voisin käyttää vaikka tonnin halutessani". Raivostuttaa tälläiset ihmiset,kun tarvii tulla joka ketjuun pätemään vaikka ko.aihe ei selkeästikään heitä kosketa.

Se on vain miten mieltää köyhyyden. Itse näen sen niin että jos en voi tehdä kaikkia haluamiani juttuja olen köyhä. Harmittaa että en voi tehdä kaikkea ja joutuu tekemään valintoja=köyhä.

Ymmärrän että sinua ärsyttää, on olemassa minuakin köyhempiä, paljonkin, mutta ei se poista sitä että minäkin olen köyhä vaikka käyn ulkomailla matkoilla.

Vierailija
42/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä köyhä eläkeläinen ja ruokaan menee noin satanen kuussa. Syön sillä rahalla hyvin.

Kiinnostaisi tietää millaista on se hyvin syöminen satasella kuussa?

Uskaltaisin arvata, että ns. Perinteistä itse valmistettua kotiruokaa. Monet poimii marjat, hedelmät kotipuutarhasta ja kasvattaa perunat, juurekset ym vihannekset. marjat sienet kerätään metsästä. Jotkut jopa kalastaa. Omat seirsenkympouset vanhemmat elää maalla lähes luontaistaloudessa. Naapurista ottavat silloin tällöin mullin- tai sianpuolikkaan pakastimeen kun eivät itse viitsi enää pitää kuin kanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200 euroa/kk menee ruokaan. Yksin, harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti, N55.

Vierailija
44/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ja lapsi-helpotusta tuovat kouluruoat, (vaikkakin niiden taso on laskenut kuin lehmänhäntä,mutta tyhjää parempi tietysti). Ennen hintojen nousua meni noin 100-150euroa, nousujen jälkeen on vaikea pysyä alle 200euron,menee välillä ylikin. Onneksi ymmärsin kerätä melko suuren kuivamuona ja säilykevaraston ennen hintojen nousua ja se on tasoittanut tätä tilannetta hiukan,mutta kun varastot loppuvat, ollaankin taas lirissä. 

Miksi joku on alapeukuttanut tätäkin? Onko 150e/kk ruokaan siis mielestään liian vähän vai 250e/kk liian paljon? Vai tuliko alapeukutus siitä, että osasin varautua ennalta hiukan nouseviin ruokakustannuksiin vai siitä, että sanon totuuden kouluruoan tasosta? Vähän perusteluita kaipaisin, jos on joku mielipide.

Vierailija
45/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2aikuista ja 5lasta ikäväli 2-15. Kuussa on 600e käytettäväksi ja se sisältää vaipat, pesuaineet,ruuat yms mitä kaupasta tarviikaan. Ja kerran kuussa haetaan noutoruoka koko perheelle mikä lohkaisee summasta 50-70e riippuen mitä haetaan. Syödään paljon resq yms hävikki ruokaa.

Vierailija
46/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä köyhä eläkeläinen ja ruokaan menee noin satanen kuussa. Syön sillä rahalla hyvin.

Uskaltaisin arvata, että ns. Perinteistä itse valmistettua kotiruokaa. Monet poimii marjat, hedelmät kotipuutarhasta ja kasvattaa perunat, juurekset ym vihannekset. marjat sienet kerätään metsästä. Jotkut jopa kalastaa. Omat seirsenkympouset vanhemmat elää maalla lähes luontaistaloudessa. Naapurista ottavat silloin tällöin mullin- tai sianpuolikkaan pakastimeen kun eivät itse viitsi enää pitää kuin kanoja.

No tottakai, jos itse kalastaa, sienestää ja marjastaa, eikä omalle työlleen laske mitään arvoa. Voisi laskea kalaluvan, veneen, polttoaineet kun menee mökille tai metsään, tai jos on oma metsä vieressä, niin on silläkin hintansa. Viljelyynkin tarvitaan maata ja vaikka mitä välineitä, ei se ilmaista ole. 

Vierailija
47/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-450e kuussa. Minä + 2 lasta. Jonkin verran luomua ja paljon kasviksia ja hedelmiä.

Vierailija
48/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eläkeläistä:80e/viikko

Vierailija
49/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja kissa, kaikkien ruokiin, (kahviin, teehen jms) menee yhteensä noin sata euroa kuukaudessa.

Vierailija
50/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti saa ison osan ruuastaan jostain ilmaiseksi, niin olisi kyllä aiheellista asia mainita. Täällä kun on myös ihmisiä, jotka joutuvat ostamaan ihan jokaisen suupalan sieltä kaupasta.

Eihän tällaiset ruokarahat/-budjetit ole ollenkaan vertailukelpoisia keskenään.

Vierailija
51/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotuen perusosan mukaan katsotaan niin siitä yksineläjälle on varattu 49 % eli 272 euroa ruokaa.

Itse olen ollut köyhä opiskeluaikana sekä lyhyen työttömyyspätkän aikana, jolloin kaikki menot piti kattaa säästöistä ja peruspäivärahasta. Opiskelijana en esimerkiksi syönyt 2,60 euron hintaista opiskelija-ateriaa, koska koin sen liian kalliiksi. Parikymppisenä työttömänä varasin viikoksi käyttörahaa 50 euroa, josta puolet oli ruokakauppaan ja puolet ulkona käymiseen.

Vierailija
52/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et salettiin syö hyvin.

Noin sanoo ihminen, joka ei ymmärrä oikeasta ruuanlaitosta mitään. Ruskea kastikekin tarkoittaa pussikastiketta ja soijakastikkeella maustamista.

Onko ruskea kastike sinusta hyvin syömistä?

Satasella syö ihan riittävästi, varsinkin perunoita ja ruskeaa kastiketta. Mutta ei sillä monipuolista ruokavaliota saa, eikä todennäköisesti 500g kasviksia päivässä tule täyteen.

Vierailija
53/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin. 200€/kk

Syön hyvin, vaikka laiska kokkaaja olenkin.

Vierailija
54/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eläkeläistä vaihtelee noin 500-t00 kuussa.mutta siihen sisältyy esim pesuaineet, kissantarvikkeet yms.

Vierailija
55/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus  500-700

Vierailija
56/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ja lapsi-helpotusta tuovat kouluruoat, (vaikkakin niiden taso on laskenut kuin lehmänhäntä,mutta tyhjää parempi tietysti). Ennen hintojen nousua meni noin 100-150euroa, nousujen jälkeen on vaikea pysyä alle 200euron,menee välillä ylikin. Onneksi ymmärsin kerätä melko suuren kuivamuona ja säilykevaraston ennen hintojen nousua ja se on tasoittanut tätä tilannetta hiukan,mutta kun varastot loppuvat, ollaankin taas lirissä. 

Miksi joku on alapeukuttanut tätäkin? Onko 150e/kk ruokaan siis mielestään liian vähän vai 250e/kk liian paljon? Vai tuliko alapeukutus siitä, että osasin varautua ennalta hiukan nouseviin ruokakustannuksiin vai siitä, että sanon totuuden kouluruoan tasosta? Vähän perusteluita kaipaisin, jos on joku mielipide.

En laittanut alapeukkua, mutta joku runsas 200 euroa on aika vähän, jos on kyseessä 1 aikuinen ja 1 lapsi. Samoin jos vielä parikin vuotta sitten pärjäsitte runsaalla satasella, niin aika heikolta kuulostaa.

Tulee väkisinkin sellainen ajatus, että saako lapsesi riittävästi riittävän terveellistä ruokaa.

Vierailija
57/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika köyhää porukkaa täällä ,kun "voisin käyttää vaikka tonnin halutessani". Raivostuttaa tälläiset ihmiset,kun tarvii tulla joka ketjuun pätemään vaikka ko.aihe ei selkeästikään heitä kosketa.

Se on vain miten mieltää köyhyyden. Itse näen sen niin että jos en voi tehdä kaikkia haluamiani juttuja olen köyhä. Harmittaa että en voi tehdä kaikkea ja joutuu tekemään valintoja=köyhä.

Ymmärrän että sinua ärsyttää, on olemassa minuakin köyhempiä, paljonkin, mutta ei se poista sitä että minäkin olen köyhä vaikka käyn ulkomailla matkoilla.

Et ole köyhä vaan joko Urpo, trolli tai molempia.

Vierailija
58/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toimeentulotuen perusosan mukaan katsotaan niin siitä yksineläjälle on varattu 49 % eli 272 euroa ruokaa.

Itse olen ollut köyhä opiskeluaikana sekä lyhyen työttömyyspätkän aikana, jolloin kaikki menot piti kattaa säästöistä ja peruspäivärahasta. Opiskelijana en esimerkiksi syönyt 2,60 euron hintaista opiskelija-ateriaa, koska koin sen liian kalliiksi. Parikymppisenä työttömänä varasin viikoksi käyttörahaa 50 euroa, josta puolet oli ruokakauppaan ja puolet ulkona käymiseen.

Minä taas mätin tuolla hinnalla mahan niin täyteen kuin mahdollista opiskelijaruokalassa, aamupalaksi oli puuroa ja illalla ei tarvinnutkaan syödä paljon mitään.

Vierailija
59/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan 400 €/kk/hlö.

Tämän lisäksi jää 300 € ylimääräistä kaikkien laskujen jälkeen. Periaatteessa olisi siis 700 €/kk rahaa ruokaan, josta käytän sen 400e.

T. Pienituloinen yksinasuva 40N

luetun ymmärtäminen

Olen eri, mutta minä ainakin olen yksin asuva pienituloinen.

Saan vajaa 1500 euroa kuukaudessa käteen, josta menee laskuihin 750 euroa ja jää tuo 700 euroa ruokaan ja hupiin.

Onko sinusta joku yksin asuva 1500 nettituloilla jotenkin suuri tuloinen. Ei ole!

Ja aloituksessa kysyttiin te, jotka MIELLÄTTE itsenne köyhiksi".

Ja 1500 nettotuloilla oleva on köyhä, ei vain miellä itseään köyhäksi.

Vierailija
60/228 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et salettiin syö hyvin.

Noin sanoo ihminen, joka ei ymmärrä oikeasta ruuanlaitosta mitään. Ruskea kastikekin tarkoittaa pussikastiketta ja soijakastikkeella maustamista.

Onko ruskea kastike sinusta hyvin syömistä?

Satasella syö ihan riittävästi, varsinkin perunoita ja ruskeaa kastiketta. Mutta ei sillä monipuolista ruokavaliota saa, eikä todennäköisesti 500g kasviksia päivässä tule täyteen.

500g vihannesta tai hedelmää saa 1€ kaupasta esim. Omenat, porkkana, pakaste vihannekset, tomaatti murska yms.