Voi jumalauta! Onpas oikee kusipää ukko!
Tuli äsken kotiin raksalta. Ja Kuulemma oli todella kiire töihin. Käski mun laittaa sille ruokaa kippaan kun ei itse ehdi. HAH, enpäs laittanut. Ja jos ei voi tulla sen vertaa aikaisemmin kotiin et ehtii syömään, ni omapahan on ongelma!!! Mä en ole mikään saatanan kotiorja täällä!
Huusi eteisestä vielä että käy koiran kans pihalla. JOOPAJOO! Ite on koko aamupäivän raksalla, muttei sit viittiny koiraa ottaa sinne mukaan! Mulla onkin täällä kotona ihan saatanan helppoa. 2 lasta, josta toinen vauva ja toinen uhmaikäinen. Täytyy hoitaa kotia, tehdä ruokaa, siivota, pestä pyykkiä yms yms yms...
Mies vielä huusi että vie koiran sitten huomenna piikille ja että koiralla onkin sitten edessään todella lyhyt elämä. No, eipä tämä avioliittokaan kauaa kestä.
Siis hiukanko kiehahtaa! prkl
Kommentit (221)
kaks työpäivää töissä ja rakennuksella ja sä vaan valitat HÄPEÄ
niin....Mies piti yhden päivän vapaata raksalta. Auttoi mua kotona pienissä asioissa ja oli lasten kanssa. Minä laitoin oikein kunnon aterian ja söimme kaikki yhdessä piiitkästä aikaa. Ja mies nyt ymmärsi? että siivoaa omat jälkensä pois, niin mullakin on helpompaa. Nyt olen ollut v-loppuna raksalla auttamassa ja sanon sen, että siellä on ku lomalla. Siellä on fyysisesti rankkaa, mutta täällä kotona oleminen on sekä fyysisesti sekä henkisesti rankempaa!
Mutta sen vielä sanon, että kylläpä monet tekevät melkoisia johtopäätöksiä muutamista kirjoituksista täällä. Ja haukkuvat tuntemattoman ihmisen ihan maanrakoon, vaikkeivät tiedä taustoista mitään ja jotkut ihan tahallaan haluavat ymmärtää väärin.
ap
omat kirjoituksesi. Et ihan täyspäistä kuvaa kyllä niissä antanut.
oloa purkaa haukkumalla muita. Surullista mutta niin totta.
Oli mistä vaan puhe, aina argumentoidaan kateudella. Kukahan tässäkin nyt ketä muka kadehti ja miksi?
Ap:lle voimia!! Välillä tuntuu ylitsepääsemättömältä mutta koita jaksaa! Rakentaminen on niin suhdetta rasittavaa, ettei sitä kukaan muu voi ymmärtää.
Eli raivoat sekä kotona että täällä täysin sekopäänä, mutta neuvolassa et saa suutasi auki. Kumpi on oleellisempaa - täydelliset kulissit vai onnellinen perhe? Hmm..
Turkkilainen mieskin arvostaa naista enemmän kuin av-mamma itseään.
Yksi talo tehtiin kahdestaan, ja kyllä rakentaminen väsytti, mutta tämä kolmen pienen+ talouden hoito kaikkineen on väsyttävämpää.
Vierailija:
Kuka on " raatanut" raksalla?
Minä olen, koko talonrakennusajan. Ja silti sympatiseeraan ap:ta, kyllä kotona on vähintään yhtä raskasta. Henkisestikin.
Kiinnostaa tietää miksi teki niin.
Miksi ap on tehnyt lapsia ja ryhtynyt rakennusprojektiin jos ei osaa pyörittää arkea.
Mies tekee työtä raksalla ja käy työssä ja akka ruikuttaa ja valittaa. Uskon että ap:n päässä on iso ongelma. Tekee kärpäsestä härkäsen ja ei voi joustaa senttiäkään. Rakennusaikana hermot on kireällä kohtuuttoman työtaakan vuoksi yleensä molemmilla, täytyy joustaa loputtomiin ja sietää epämukavuutta.
Voi miesparkaa minkä riivinraudan on ristikseen saanut.
Teidän täytyy kyeätä vuoropuheluun siellä kotona. Rakennukselta ei voi lähteä aina kellolleen jos siellä vaikka maalaa niin ei voi jättää seinää kesken vaan se on tehtävä kerralla loppuun saakka yms. tilanteissa.
Olisit onnellinen että mies näkee vaivaa perheensä eteen ja rakentaa sitä uutta kotia. Hartiapankilla tulee talo halvemmaksi.
Keskustelkaa siitä auton käytöstä uudelleen, sovitte että auto on tiettynä päivänä kerran viikossa käytettävissäsi. Lisäksi ne koiranmuonat sovitte miehen ostettavaksi hänellä on voimaa enemmän kanniskella niitä säkkejä. Ostakaa vaikka neljä säkkiä kerralla.
Ruokakaupassa ei tarvitse käydä kun 2 kertaa viikossa, joillekin riittä yksi kerta. Suunnittele ostoslista huolellisesti. Kun kirjoittaminen käy sinulta näppärästi laadi ostoslista koneella ja tulosta se mukaasi. Laske viikkotarve ennakkoon mitä tarvitsette. Kärsivällisyyttä hyvä ihminen.
Minkä ikäinen olet ap? Entä miehesi?
Käsittääkseni ap kärsii lähinnä siitä, ettei hänellä ole ollenkaan omaa aikaa, mies ei tunnu arvostavan hänen työtään, eikä huolehdi omista hommistaan kotona. Ja kyllä, omien astioiden vieminen tiskiin ON oma homma ainakin meidän perheessä! Niin lapsilla kuin aikuisillakin. Ja ellei pyykkiä vie pyykkikoriin, sitä ei pestä...
Ja ilmeisesti mies tiuskii, on hermostunut, vaatii palvelua. Liekö lapsuudenkodin peruja. Ja täällä naiset räkättää ap:lle. Entä jos mies tulisi raksalta, antaisi suukon, kysyisi, miten päivä on mennyt ja kertoisi rakennuksen vaiheista. Olisi kiinnostunut ja läsnä? Eiköhän ap silloin saisi paljon paremmin ne kotihommat tehtyä.
Ja kyllä kaupassakäynti voi olla pienten kanssa aika vaikeaa. Voisittehan te vaihtaa vähän osia; pistä mies lasten kanssa kauppaan ja mene itse raksalle. Ja muutenkin tuo vaihdos voisi tehdä hyvää.
Yritä nyt puhua sen miehen kanssa. Kerro, että haluaisit olla hänen kanssaan joskus ihan rauhassa. Tehdä jotain mukavaa. Menkää vaikka leffaan tai ravintolaan syömään.
Lähe kylään tai pyydä joku käymään... Jätä ne sotkut vähäksi aikaa lojumaan ja mieti muita..
Miehet ajattelee yleensä aivan eri tavalla kuin me naiset. Ymmärrän kyllä, että sinulla on rankkaa, mutta uskon, että miehelläsi on myös.
Puhu miehesi kanssa äläkä tee hätiköityjä ratkaisuja. Ei tuo tilanne loputtomiin jatku, talo valmistuu ajallaan jne.
Nyt on tärkeää, että sanot miehellesi, että taloa ei tarvitse joka päivä rakentaa. Pitäkää kerran viikossa huilipäivä (viikonloppuna esim kun miehesi ei ole töissä muutenkaan) ja viettäkää laatuaikaa perheen kanssa, sitten jaksatte kaikki paljon paremmin! Ei se talo sieltä mihinkään karkaa!
Älä ajattele mitään avioeroja tms. Perhettä ei tuon takia kannata rikkoa, uskoa minua! Kyllä se aurinko sinne risukasaan vielä paistaa!!! Olen vaan vielä vähän aikaa kärsivällinen!
T: vaimo joka tekee juuri samaa kuin sinäkin, mutta sillä erolla että en jaksa edes valittaa koska tiedän, että mies raataa meidän tulevaisuuden hyväksi!
Vierailija:
Täytyy taas sanoa, että kyllä nainen on naiselle susi! Varmasti ap tietää itsekin faktat, eli että mies on myös kovilla, mutta kun itseäänkin väsyttää, niin varmasti sapettaa nostella toisen paskaset kuteet lattioilta pyykkikoriin yms. Kuinka paljon teidän naisten suuhun sattuisi, jos vaikka toivottaisitte voimia ja jaksamista rankkaan arkeen ap:n perheelle tuon järkyttävän verbaalimoralisointipaskan sijaan?!
Minä ainakin vilpittömästi toivon, että pääsette rankan vaiheen yli kunnialla ja saatte ihanan uuden kodin.
Tsemppiä!
Tismalleen samaa mieltä!
Sympatiat ap:lle. Totta maar mies on väsynyt, ja raataa ns yhteisen hyvän eteen, mutta ei siinä tilanteessa silti pidetä vaimoa ihan kynnysmattona. MInkälaisia vaimoja meidän maa päällään kantaa, jos te miehillenne lappaatte eväät valmiiksi rasiaan ja kuskaatte kaikki pyykit puolesta ym ym? Kysyn vaan ihmetellen. Keskenkasvuisen touhulta kuulostaa tuommoinen passauttaminen.
Koitahan ap nyt itsekin hellittää siellä missä pystyt. Jätä niitä kotihommia vähemmälle, tai tee helpomman kautta (osta eineksiä, tee useamman päivän ruota kerralla yms). Nauti lastesi seurasta ja koita korvata heille läsnäolollasi isän poissaoloa. Älä välitä, vaikka ympärillä olisi kaaos.
Miehen kotona ollessa jos mies makaa sohvalla, makaa sinäkin. Yms. Pistä vaan kova kovaa vastaan, joutaa se ukkokin käyttää koiraa yms.
Ja toivon todella, että systeemi muuttuu, kun saatte oman kodin valmiiksi.
T. Yks joka ymmärtää, että kaikki voi olla joskus hankalaa
Ymmärrän täysin tämän tilanteen, että alkaa kaikki miehen tekemiset kyrsiä, jos toinen ei yritä pätkän vertaa järjestää vaimolle omaa rauhaa tai aikaa, vaan että on jatkuvasti tehtävä kaikki jutut (ihan kotihommat ja omatkin hommat) toisten läsnäollessa, siis lasten kera, eikä koskaan ole aikaa keskittyä joihinkin juttuihin ihan omassa rauhassa.
Suosittelisin näitä " raksa-aikana melkein miestensä pyllytkin pyyhkiviä" av-mammoja kokeilemaan. Liekö kuitenkaan kestäisitte kovin kauaa, kun jo olisitte tekin täällä sanomassa, ettei mies ymmärrä...
kyllä tollasen äijän on ymmärrettävä hoitaa vaimolle omaa aikaa ja lempata helvettiin koko akka.
Mikään ei oikeuta mieheltäsi tuollaista käytöstä. Kaiken vastuun sysäämistä kotona sinun harteillesi, lapsellista käytöstä, vauvalle huutamista ja koiran piikittämisellä uhkaamisella. Mikään rakennusprojekti ei oikeuta häntä käyttäytymään kotona kuin pikkulapsi.
Luin tästä ketjusta ensimmäiset 7 sivua ja ihmettelin kovasti eräidenkin kirjoittajien kommentteja. Ovat täysin säälimättömiä ja naisen pitäisi olla heistä vain kotitalouskone ja siinä kaikki. Ei ihme, että av-äidit voivat niin huonosti, kirosanat vain lentää ja masennuslääkkeitä popsitaan.
Vaikutat ap. mukavalta, kiltiltä ihmiseltä ja purnaat aivan aiheesta. Toivottavasti elämäsi helpottuu.
Tai kuinka mies suuttui, kun ei pappalle tarjottu ruokaa vaikka oli raksalla miehen apuna ja taas tätä samaa paskaa. Aika uskomaton eukko!