Voi jumalauta! Onpas oikee kusipää ukko!
Tuli äsken kotiin raksalta. Ja Kuulemma oli todella kiire töihin. Käski mun laittaa sille ruokaa kippaan kun ei itse ehdi. HAH, enpäs laittanut. Ja jos ei voi tulla sen vertaa aikaisemmin kotiin et ehtii syömään, ni omapahan on ongelma!!! Mä en ole mikään saatanan kotiorja täällä!
Huusi eteisestä vielä että käy koiran kans pihalla. JOOPAJOO! Ite on koko aamupäivän raksalla, muttei sit viittiny koiraa ottaa sinne mukaan! Mulla onkin täällä kotona ihan saatanan helppoa. 2 lasta, josta toinen vauva ja toinen uhmaikäinen. Täytyy hoitaa kotia, tehdä ruokaa, siivota, pestä pyykkiä yms yms yms...
Mies vielä huusi että vie koiran sitten huomenna piikille ja että koiralla onkin sitten edessään todella lyhyt elämä. No, eipä tämä avioliittokaan kauaa kestä.
Siis hiukanko kiehahtaa! prkl
Kommentit (221)
Teillä ei taideta kauheasti puhua, halata tai ns. puhaltaa yhteiseen hiileen. Arvostaa toisiaan. Siis tarkoitan myös että miehesi ei näytä arvostavan sinua, etkä sinä toisaalta miestäsi.
Meillä oli tuollaista ihan ilman sitä raksaakin, eli teillä sentään on odotettavissa oma talo.
Tuota kai se sitten on kun sanotaan että kaikille ei rakentaminen sovi: jos ei ole tottunut kovina aikoina tukeen toisiaan ja tekeen suhteen eteen ja yhteisen päämäärän eteen töitä (siis molemmin puolin) niin mitä kovemmat ajat sitä kauheammaksi menee.
Puhu miehesi kanssa ajoissa ennen kuin mitään avioeroja alat miettiä. Ei raksa ikuista ole, mutta teidän parisuhdetaidoissa on puhumisen varaa.
Mutta täältä niitä naisia näyttää löytyvän harvinaisen paljon? Ehkä Ap ylireagoi joihinkin asioihin ja se on kyllä ihan ymmärrettävää jos ei omaa aikaa jää mihinkään ja on pieniä lapsia jne. Mutta se että vaikka mies tekisi kuinka pitkiä päiviä niin ei kyllä oikeuta käyttäytymään miten sattuu!!! Siis ei hitto. Täällä mammat vaan kertoo kuinka ne passaa miestään kaiket päivät? Oletteko ihan terveitä??? En minä passaa ukkoani ja siivoa hänen jälkiään pitkin päivää. Kyllä mies itse tajuaa että esim. astioita ei jätetä pitkin taloa eikä vaatteita levitetä ympäriinsä jne. Käy kaupassa jos on tarvetta jne. Vaikka olisi kuinka tehnyt pitkää päivää... Että semmosta. Ollaan ihan onnellinen pari, oltu yhdessä jo vuosikausia ja siltikään minun ei tarvitse passata miestäni ja siivota hänen jälkiään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja mies kyllä tajuaa antaa minulle omaa aikaakin ja on lasten kanssa ihan omasta tahdostaan. Vaikka töitä olisi kuinka tekemättä. Sitä aikaa pitää vain tajuta ottaa perheelleen jostain. Nämä on vain järjestelykysymyksiä! Ei elämää saa vetää liian kiireiseksi ja aikatauluja liian tiukoille! Kyllä välillä pitää keretä tehdä jotain muutakin kuin vain olla töissä 14 tuntia päivässä.
ap:n mies siis käy töissä ja rakentaa kaiken vapaa-aikansa perheen taloa. Hänkö siis ei tee mitään? Ap hoitaa vain kotia ja lapsia. Missäs välissä sillä miehellä siinä sitten muka on omaa aikaa?
Todellakin, ap:n mies käy töissä ja rakentaa, siitä hyvästä hän saakoon vapautuksen varsinaisista kotitöistä, kuten imurointi ja ruuanlaitto, MUTTA... ei nyt sentään normaaleja käytöstapoja sovi unohtaa. Kertoo juuri arvostuksen puutteesta, ellei suoranaisesta halveksunnasta, jos jättää astiat minne sattuu ja kaikin puolin pitää toista piikanaan. Ja muuten, kaikki miehet eivät raada raksalla perheen kuva silmissä väikkyen, vaan sitä voidaan tehdä myös omaa egoa pönkittääkseen. Pitää näyttää kavereille, että kyllä mäkin osaan. Kyllä miehen täytyy talo rakentaa.
Oletan, että tää tarina on provo, mutta ei se mitään, se täytti tehtävänsä ja herätti keskustelua. Siitä olen vain suorastaan huolissani, että niin monet nuoret naiset ovat valmiita myymään ihmisarvonsa ja minuutensa rahaa ja tavaraa vastaan. Luuletteko tosiaan, että mies loppujen lopuksi arvostaa sellaista? Entä te itse, kuinka moni uhrautuva nainen onkaan jäänyt ihmettelemään tapahtumia yksinään, kun mies löytää haasteellisemman naisen. Lopettakaa toi amerikkalaismallinen kotiäitiys ja ajatelkaa muutakin kuin maallista mammonaa.
että mies on saanut tarpeekseen ap:stä ja tuo on tapa osoittaa se. En minäkään arvostaisi tuollaista raivoavaa ruikuttajaa yhtään.
Niin, kiitos joillekin hyvistä kommenteista! Ja kuten aikaisemmin sanoin, niin miehellä on vapaapäiviä, muttei silloinkaan kotona auta niissä pikkujutuissa. Ja olen sanonut monen monta kertaa, etten todellakaan ole vaatinut mieheltä mitään pölyjén pyyhkimistä, imuroimista tai ruoan laittoa vaan ne pikkujutut, jotka helpotavat kummasti ja joiden takia mun ei tarvi koko aikaa olla nalkuttamassa!
Mutta, edistystä on tapahtunut! Mies tuli eilen töistä, otti vauvan ja antoi ruokaa, vaihtoi vaipan kun vauva kakkasi. Keitti itselleen nuudeleita ja HUOM. ne roskat oli nyt aamulla heitetty roskiin! ;)
Vaikka eilen uhkailin päivällä miestä erolla, niin toinen tuli vaan tyytyväisenä kotiin ja yritti lepyttää mua. Miksi, miksi en pysynyt vaan kovana. Suunnittelin etten puhuisi sille mitään kun ikinä ei ole mulle iltaisin pitään puhunut. Mutta kuinkas nyt, mies pälpätti koko illan ja kertoi yksityiskohtaisesti tulevasta matkastaan (työporukan kanssa).
Näköjään täytyy vaan uhkailla kun puhuminen ei auta! :(
Miksei sulla ollut ruokaa valmiina?
Ja sen takia ei ollut ruokaa valmista, koska ei jääkaapissa ollu mitään kun en ole päässyt pariin päivään kauppaan...
ap
meillä rakennettu yli vuosi eikä loppua näy... menee ainakin ens kevääseen että päästään muuttamaan. välillä on todella rankkaa! aluksi jaksoin laittaa miehelle ruokaa, jota kävisi syömässä ennen raksalle menoa, mutta pikku hiljaa mies alkoi hakea " jotain nopeaa" mukaansa tai kävi hakemassa pitsaa tms tullessaan kymmenen aikaan illalla kotiin... eli se ruoan laitto jäi, ja nyt mies kylillä valittelee kun ei saa kotona koskaan ruokaa... ? :O äh...
tiedän miten ärsyttävää on kun mies ei saa kotona mitään tehtyä: meillä likaisia vaatteita lattiat täynnä, vaatteissa puolikiloa purua hiekkaa ja jopa pieniä hämähäkkejä!!!yöks... olen sanonut että jos taskuissa on nauloja vaatteita en pese. ja jos kolikoita pidän ne ;) välillä kun on alkanut vituttaa sotkujen siivoaminen olen ottanut mieheltä vaikka kaks kymppiä ja käynyt ostamassa itselleni jotain kivaa ja turhamaista palkinnoksi ;)
meillä on siis ollut paljon riitaa siitä että miehen mielestä en tee mitään ja minä suutun siitä kun mies ei tee kotona mitään. kesällä olimme lasten kanssa paljonkin rakennuksilla, maalaamassa tai vain siivoamassa. lastenhoitoapua meillä ei paljoa ole joten lapsia on pakko " raahata" mukana. esikoinen astui kaksi kertaa kesänaikana naulaan !! ;(
meillä asiaa helpottaa se että mies välillä muistaa kiittää minua omasta työpanoksestani, ja minä kehun miten hienosti jokin juttu on tehty. siis että mies sanoo että onpa kotona siistiä tai että ruoka oli hyvää riittää minulle...
vapaa päivät ovat myös henkireikämme, kerran kuussa pidämme oikein kunnon vapaa päivän, ollaan vaan koko perheen voimin, mies saattaa ulkoilla lasten kanssa jotta minä saan tehtyä jotain omassa rauhassa..
puhukaa miehen kanssa, rakentaminen on " ohi menevää" , pian talonne on valmis ja saatte aloittaa perhe-elämän uudestaan YHDESSÄ! :))
mies kysyi eilen että tuleeko ikävä kun hän on viikon etelänmatkalla ja miten te pärjäätte, niin sanoin ihan suoraan ettei siinä mitään varsinaista eroa tavalliseen arkee tule olemaan , sillä eihän hän muuytenkaan kotona juuri ole... :)
terv. edellinen en muista numeroa
" 282 luitko ollenkaan?
ap:n mies siis käy töissä ja rakentaa kaiken vapaa-aikansa perheen taloa. Hänkö siis ei tee mitään? Ap hoitaa vain kotia ja lapsia. Missäs välissä sillä miehellä siinä sitten muka on omaa aikaa?"
Niin, vaikka tekisi kuinka helv.. töitä niin ei se oikeuta käyttäytymään noin! Omat jäljet pitää korjata ja arvostaa myös toisen puolison työpanosta. Ja elämää ei saa tehdä liian kiireiseksi yms. Ne on vain valintakysymyksiä. Oma mieheni on tehnyt myös todella pitkiä päiviä mutta siltikään ei ole unohtanut perhettään. On käyttäytynyt niin kuin aikuisen ihmisen kuuluu... Ja pitää myös muistaa se että ei se kotona oleminen ole " vain" kotona olemista, muka jotenkin helpompaa! Työelämässä tapaa aikuisia ihmisiä ja päivät on vaihtelevia. Olen myös itse tehnyt pitkiä päiviä remonttihommissa ja voin sanoa että vaikka pirun raskasta olikin niin kotona oleminen on kuitenkin raskaampaa, etenkin henkisesti! Ja sitten jos toinen ei vielä arvosta toista ja sotkee paikkoja niin kyllä siinä menee hermot väkisinkin toiselta!!!
Ap:llä on selvästi ongelmia, heidän suhteensa ei ole kunnossa. Kummastakin löytyy varmasti vikaa. Ja tuollaisessa stressaavassa elämäntilanteessa ne alla kytevät ongelmat tulee pintaan. Ehkä heidän suhteensa ei ole ollut pitkiin aikoihin kunnossa ja nyt kaikki sitten kaatuu kerralla päälle? En kyllä tiedä että mitä pitäisi tehdä? Eikö ihmiset voisi miettiä jotain ratkaisuja Ap:n tilanteeseen/suhteeseen sen sijaan että vaan haukkuvat tätä ties miksi???
Tuon takia me ei omaa rakennetakaan, vaan tullaan sitten ostaa haaskalta teidän vastavalmistunut talo. Edulliseen hintaan, tietysti.
Ja ostakaa vaan se talo! Hyvä jos menis nopsaan kaupaksi! Päästään siitäkin sitten!
ap
rasiaan, kun itsellä on kiire.
Paljonkos tuo nyt olisi sinua rasittanut??? Mistä tiedät, mitä miehesi yritti saada valmiiksi asti ennen töihin menoaan?
On ihan ilmeistä, ettet ap arvosta miestäsi pätkääkään, etkä sitä, mitä hän tekee yhteisen kotinne eteen.
:=(((
Joka päivä on kunnon ruoka valmiina, vaatteet puhtaana kaapissa yms yms.....
MUN täytyy käydä kaupassa hakemassa monen päivän ruoat lasten kanssa. Lisäksi mun täytyy raahata koiralle 20kg kuivamuonasäkki jne.
Mun täytyy hoitaa täällä IHAN KAIKKI YKSIN! Mies vaan luulee et kun kerran se rakentaa ja käy töissä, ni sen ei tarvi täällä mitään tehdä, ei edes laittaa niitä paskaisia vaatteita pyykkikoneeseen vaan heittää ne lattialle. Kaikki tavarat päättyy mieheltä lattialle! Onko toi ihan normaalia? EI!!! Tuntuusiltä, että olen täällä joku saatanan työorja! Vaatii vaan et tuon sille kaupasta kaljaa, ja jos en tuo, niin jopas onkin sitten piru irti!
ap
Hoidatteko te YKSIN kaikki mahdolliset asiat maan ja taivaan väliltä? HÄ? Kun toinen vaan käskee ja komentelee ja on päivät pois? Ja silloinkin kun on kotona, niin ei tee YHTÄÄN MITÄÄN?
Käsi sydämmelle, onko teistä tuo ihan ok?
ap
kumpikin, kunnon hemmotteluloma tekisi terää.
Meillä vähän samantyylistä, paitsi että mies käyttää aika paljon aikaa omiin harrastuksiinsa. Mieti nyt kuitenkin että kannattaisiko sinunkin vähän enemmän arvostaa miehesi raatamista perheenne eteen. Tuskin on kovin helppoa hänelläkään kun tulee vieraan työstä, niin sit painuu raatamaan teidän yhteisen kodin rakennukselle. Mietipä sitä jos miehesi meniskin omiin harrastuksiinsa ja sinä raataisit kotona entiseen malliin...
Taidat olla todella itsekäs!
mies käy töissä ja rakentaa teille omaa taloa niin sinä kehtaat hänen vielä ite laittaa eväänsä valmiiksi. Voi hyvää päivää sanon minä...
Kun me rakennettiin niin oli itsestään selvää että minä hoidin kodin, lapset, kaupassa käynnin ja jopa vielä lasten kanssa kävin kattelemassa sisustusjuttuja: laattoja yms..
Odotin silloin kolmatta lasta. vanhempi oli kolmen vanha ja nuorempi alle vuoden.
eiköhän se ole sullekin parempi mitä nopeempaa se talo valmistuu..
Mee sinne raksalle hommiin. Anna ukkos olla kotona ja vaadi safkaa ennekuin meet duuniis. Lähde vaikka puoli tuntia aikaisemmin sinne raksalle, että ehdit syödä. Ja ota se piski matkaas.
Anna sen ukkos tietää millasta helvettiä se on olla koko ajan kotona!!