Voi jumalauta! Onpas oikee kusipää ukko!
Tuli äsken kotiin raksalta. Ja Kuulemma oli todella kiire töihin. Käski mun laittaa sille ruokaa kippaan kun ei itse ehdi. HAH, enpäs laittanut. Ja jos ei voi tulla sen vertaa aikaisemmin kotiin et ehtii syömään, ni omapahan on ongelma!!! Mä en ole mikään saatanan kotiorja täällä!
Huusi eteisestä vielä että käy koiran kans pihalla. JOOPAJOO! Ite on koko aamupäivän raksalla, muttei sit viittiny koiraa ottaa sinne mukaan! Mulla onkin täällä kotona ihan saatanan helppoa. 2 lasta, josta toinen vauva ja toinen uhmaikäinen. Täytyy hoitaa kotia, tehdä ruokaa, siivota, pestä pyykkiä yms yms yms...
Mies vielä huusi että vie koiran sitten huomenna piikille ja että koiralla onkin sitten edessään todella lyhyt elämä. No, eipä tämä avioliittokaan kauaa kestä.
Siis hiukanko kiehahtaa! prkl
Kommentit (221)
parhaiten osaatte ja ehditte.
t. eräs jonka mies rakensi talomme ja olen siitä kiitollinen
Tuntuu vaan ettei mies paljoo mua arvosta ja mun työtä täällä kotona.
Välillä kun lapset itkee ja kitisee, niin mies vaan huutaa vauvallekin et pää kiinni ja hermostuu lapsille ihan turhasta.
Mä joudun tota huutoa ja kitinää kuuntelemaan jatkuvasti täällä ja sen lisäks hoitamaan kaikkia muita asioita.
Onneks vauva nukkuu yöt hyvin. Muuten mä olisin jo varmaan tuolla haudassa rauhassa....
ap
Vierailija:
Taidat olla todella itsekäs!
mies käy töissä ja rakentaa teille omaa taloa niin sinä kehtaat hänen vielä ite laittaa eväänsä valmiiksi. Voi hyvää päivää sanon minä...
Kun me rakennettiin niin oli itsestään selvää että minä hoidin kodin, lapset, kaupassa käynnin ja jopa vielä lasten kanssa kävin kattelemassa sisustusjuttuja: laattoja yms..
Odotin silloin kolmatta lasta. vanhempi oli kolmen vanha ja nuorempi alle vuoden.
eiköhän se ole sullekin parempi mitä nopeempaa se talo valmistuu..
Kyllä laskisin " kotitöiden" tekemiseksi oman talon rakentamisen. Että ihan tasoissa olette...
Jaksuja!
Jonain päivänä voi jättää kaiken tekemättä ja olla vaan lasten kanssa, vaikka olisikin kotiäitinä. Teet vaan välttämättömimmät. Huominen päivä yleensä parempi! ;)
P.S. Itse laitan miehen työruoan rasiaan jo siinä vaiheessa kun on päältä syöty ja loput jäähtyneet. Saa sitten jääkaapista vain napata töihin lähtiessä.
Minä olen, koko talonrakennusajan. Ja silti sympatiseeraan ap:ta, kyllä kotona on vähintään yhtä raskasta. Henkisestikin.
Voihan olla, että miehelläsikin on rankkaa jaksaa siellä raksalla.
Mulla on tällä neljä lasta ja talous yksin hoidettavina, välillä stressaan mut usein se menee ohikin. Ja meillä siis on miehellä vain se palkkatyö mikä väsyttää..
Vierailija:
Välillä kun lapset itkee ja kitisee, niin mies vaan huutaa vauvallekin et pää kiinni ja hermostuu lapsille ihan turhasta.
Mä joudun tota huutoa ja kitinää kuuntelemaan jatkuvasti täällä ja sen lisäks hoitamaan kaikkia muita asioita.ap
Sen sijaan että lapsellisesti kiukuttelet siitä, että mies ei ehtinyt ajoissa raksalta kotiin.
mut ittepä oot sen ja rakennusprojektin valinnut, kaipa tiesit ettei se ole mikään romanttinen älykkötyyppi
Tässä mainitsemassasi tilanteessa käyttäydyit kohtuuttomasti.. Mutta ilmeisesti miehesi käyttäytyy näin myös hänen ollessaan kotona?? Eli sinä juokset ravaat ja mies makaa sohvalla kaljan kanssa.. Eli sinulla ei ole koskaan lepoa, mutta miehelläsi on.. Ymmärrän kyllä miestäsi.. Ja varmasti väsyttää töissäkäynti ja rakentaminen.. Mutta väsyttää se sinuakin kodinhoito..
Kokeile vähän höllätä ja tehdä vähemmän kotihommia?? Jos mies naputtaa niin sano, että et ole jaksanut sinua oikeasti väsyttää.. Kyllä meillä nyt ainakin levätä saa.. Eikä nyt ees mikään pakko oo mitään tehä.. tasavertaisia täällä ollaan! Se tekee jota häiritsee ja joka jaksaa..
Jopa vanhempani ihmettelevät miten jaksan...
ap
Mutta kun miehen vaatteet lojuu lattialla, ni eihän se sitä häiritse kun ei sitä kotona näy. Mutta kun minä olen kotona 24/7, niin mua vähemmästäkin ne häiritsee, ja taas otan ja heitän pesukoneeseen...
Ja mua ärsyttää itsessäni se, että olen liian kiltti ja lepyn liian helposti :' ( Miten saisin itsestäni kovemman ihmisen?
ap
Vierailija:
Joka päivä on kunnon ruoka valmiina, vaatteet puhtaana kaapissa yms yms.....
MUN täytyy käydä kaupassa hakemassa monen päivän ruoat lasten kanssa. Lisäksi mun täytyy raahata koiralle 20kg kuivamuonasäkki jne.Mun täytyy hoitaa täällä IHAN KAIKKI YKSIN! Mies vaan luulee et kun kerran se rakentaa ja käy töissä, ni sen ei tarvi täällä mitään tehdä, ei edes laittaa niitä paskaisia vaatteita pyykkikoneeseen vaan heittää ne lattialle. Kaikki tavarat päättyy mieheltä lattialle! Onko toi ihan normaalia? EI!!! Tuntuusiltä, että olen täällä joku saatanan työorja! Vaatii vaan et tuon sille kaupasta kaljaa, ja jos en tuo, niin jopas onkin sitten piru irti!
ap
me joudutaan tekemään ihan kaikki itse... et älä rutise... kasva aikuiseksi
Eihän teillä nyt enää rakentaminen kauaa kestä.. Ajattelet niin, että nopeammin valmistuu ku sinä hoidat asiat niin, että miehellä on helppo olla rakennuksilla.. Voisit sanoa, että nakkaa ne vaatteet sinne pesuhuoneen lattialle niin siitä laitat koneeseen..
Mutta sitten kun talo valmis ja uuteen huusholliin pääsette.. Muutat tyyliä.. Jokainen hoitaa oman osansa.. Ja mieskin varmasti alkaa hoitamaan kotia sitten.. Jos ei ala niin sitten sinun pitää vaan jättää ne sen tarvitsemat vaatteet pesemättä ja katsoa kauanko ne siinä lojuvat.. ja kun se niitä tarvitsee niin tokaset, että kas.. siinähän ne on!
Ehkä olis vaan helpompaa jos eroais. Ni olis ainakin se yksi lapsi vähemmän. Eikä tarvitsisi keneltäkään odottaa yhtään mitään!
ap
Vierailija:
.. Ja mieskin varmasti alkaa hoitamaan kotia sitten.. Jos ei ala niin sitten sinun pitää vaan jättää ne sen tarvitsemat vaatteet pesemättä ja katsoa kauanko ne siinä lojuvat.. ja kun se niitä tarvitsee niin tokaset, että kas.. siinähän ne on!
oikeesti, ettekö te tajua, että itseään voi muuttaa, toista ei. jos on itsekäs ja muita huomioimaton kusipää, niin sellaisena pysyy, jos ei itse halua muuttua.
ja ap:lla on mies, joka huutaa vauvallekin. mitähän se tekee uhma- tai murrosikäisille?
niin kerropas miksi ne lapset on tehty????
ja mie RAKENTAA KOTIA TEILLE JA KÄY TÖISSÄ MAKSAAKSEEN TEIDÄN KODIN JA ELÄMÄN!!!! JA SINÄ VALITAT!!!!
etkö voinut ennakoida ja laittaa jo valmiiksi ruuan kippaan, että se olisi ollut miehellesi valmiina??
näin minä olisin tehnyt!!
meillä 4v ja 1v ja lähes aina käyn heidän kanssaan kaupassa, ei ongelmia! ei muutenkaan ole vaikeeta elämä heidän kanssaan.
Nyt jos huomaat, että ehkä miehellä on syynsä tekemisiin ja sanomisiin, niin ehkä osaat ainakin joidenkin asioiden kohdalla ottaa rennommin :). Myönnä syyllistyväni samanlaisiin juttuihin kuin mitä juuri kirjoitit. Onneksi mun mies sanoo mulle välillä ihan suoraan noista törttöilyistäni ja osaan katsoa asiaa sitten hänenkin kannaltaan :).
Itsetutkiskelua ja suhteen parantamista sitä kautta suosittelen sinullekin. Kannattaa varmasti :). Ajatteleppa. Sinä aikana minkä käytit koijoittaessasi tuota alkuperäistä viestiäsi olisit varmasti sanut sen ruoan miehelle mukaan pakattua, ehkä olisit saanut pusun ja halin oven raosta jos olisit rasian ojentaessasi toivottanut hyvää työpäivää rakas?
Ja koira tulisi varmasti käytettyä ulkona siinä ajassa kun tätä ketjua lueskelet ja haet sitä uudelleen ja uudelleen esiin? Ulkona myös pääsi vähän tuulettuisi ja tulisi sitä kautta itsellekin parempi olo :). Pitänee munkin pakottautua tuon koiruuden kanssa lenkille jahka muksu piväunilta herää...