Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"

Vierailija
07.03.2023 |

Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390

Kommentit (648)

Vierailija
121/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamistit eivät juo alkoholia

Kyllä juo. Olen kysynyt että miksi juovat. Vastaukseksi sanovat että allahi ei nää sisälle. Naurettava "jumala". Sontaa koko allahi ja sen seuraajat.

Vierailija
122/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

En oikein tiedä, mitä tällaisista kommenteista pitäisi ajatella. Kaupoissa on töissä myös lyhyitä aikuisia, jotkut iäkkäitä. Tuletko heillekin sanomaan, että senkun vaan voitat tappelussa joukon vihaisia teinejä?

Minä en esim. haluaisi olla kaupassa töissä juurikin väkivallan uhan takia, mutta jos olisin työtön, olisitko sitä mieltä, että minun pitää mennä hakattavaksi, vaikkei minulla ole mahdollisuutta puolustautua? Vai syytätkö kenties minua siitä, etten kasvanut 30 senttiä pidemmäksi? Tai syytätkö siitä, etten lyhyydestäni huolimatta harrastanut painonnostoa ja traktoreiden vetämistä, koska jos olisin tehnyt niin, minulla ei olisi mikään ongelma hakata kaupan kaljavarkaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatkohan nämä teinit täysin selvinpäin vai humalassa tai huumepäissään? Se ei tietenkään ole lieventävä asianhaara.

Tuon ikäinen ansaitsisi myös päihteiden käytöstä kunnon kakun

Vierailija
124/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaan kasvatuksen tulos.

Jos menet väliin ja olet mies, tulee välitön #metoo somehyökkäys

Jos nainen, tytöt uhriutuvat ja haluavat terapiaan koska loppuelämä on nyt pilalla.

Väliin mennyt nainen somemustataan

Vierailija
125/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni 13-vuotiaidenkin pitäisi olla rikosoikeudellisessa vastuussa. Kyllä tuon ikäinen jo tajuaa, mitä tekee. Eri asia ovat esimerkiksi selvästi kehitysvammaiset ihmiset.

Eiköhän suurin osa ihmisistä ole samaa mieltä. Jostain syystä asiat eivät siltikään muutu miksikään.

No toivottavasti ei ole valtaosa tuota mieltä. Tuskin on.

Miettikää nyt hetki taas mitä ehdotatte: 13 -vuotias rikosoikeudellisesti vastuussa. Nuo on vielä lapsia.

Vierailija
126/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö suomalaiset halua juuri tätä? Toisessa ketjussa haukutaan pataluhaksi opettaja, joka pimahti lopulta oppilaan häiriköintiin ja sai potkut. Lapsilla ja nuorilla on kaikki oikeudet ja he saavat pilata niin opettajien kuin kaikkien muidenkin työpaikat.

Niin näköjään suurin osa haluaa,varsinkin se yksi trolli joka tuossa opettaja ketjussa mesoaa. Mut muutenkin osa näiden vanhemmat haluaa että lapset ja nuoret saa käyttäytyä miten sattuu.

Vierailija
127/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö suomalaiset halua juuri tätä? Toisessa ketjussa haukutaan pataluhaksi opettaja, joka pimahti lopulta oppilaan häiriköintiin ja sai potkut. Lapsilla ja nuorilla on kaikki oikeudet ja he saavat pilata niin opettajien kuin kaikkien muidenkin työpaikat.

Sinä ilmeisesti haluat, jos puhut suomalaisista yhtenäisenä joukkona, vai voitko todistaa, että sinulla ei ole Suomen passia?

Vierailija
128/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

Pahimmillaan päädyt nettiin videossa, jossa pahoinpitelet lapsia. Kannattaa.

Ei paljoa kiinnosta. Tasa-arvoisesti turpaan kaikille.

Saat sitten risumiehen kohtalon, kakarat vainoavat ja mustamaalaavat sinua kaikkialla. Ainoa vaihtoehto on antaa lasten vanhemmille turpiin ja toivoa, että paska valuu alaspäin.

Risumies videon kuvaajahan ei tietääkseni ollut mikään teini vaan ihan "iso mies". Pentumaiset kakarat siitä tietysti innostuivat.

Jokaisella on oikeus itsepuolustukseen, vaikka vastassa olisi joku 13v niin jos alkaa lyömään, takaisin tulee samalla mitalla, tuli mitä tuli. Jos tulee jälkipuheita, niihin vastataan tarvittavalla tavalla.

Se ei kertakaikkiaan käy että pennut hyppii silmille ilman mitään seurauksia.

Jos ei väkelöt vanhemmat ole opettaneet oikean ja väärän eroa, ne on tarvittaessa opetettava pikakurssina sen joka siihen tilanteeseen joutuu. Yleensä kipu kouluttaa kaikkein nopeimmin, sitä kieltä ymmärtää tyhminkin apina!

Risumies oli aikuinen ihminen joka toimi väärin ja kiinni jäädessään uhkaili vakavasti toista. Ihme että tälle käytökselle löytyy puolustajia! Risumies vaikutti ainakin jossain kohtaa tyytyväiseltä maineeseensa.

Risumies ei ollut missään kohtaa tyytyväinen maineeseensa.

Vierailija
129/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahin rangaistus on että päästää ne 13-vuotiaat juomaan ne varastamansa lonkerot. Aivoista tuhoutuu loputkin.

Vierailija
130/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se, ei siitä mitään seuraa. Aina kannattaa yrittää. Rikoksentekijä on uhri.

Vierailija
131/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan näiden lapsirikollisten hyysääminen ja päähäntaputtelu. Kyllä tuon ikäiset ja sitä vanhemmat teini-ikäiset tietää tasan, mitä tekevät. Ja arvatkaapa mitä? He tietävät myös, ettei näistä teoista tule mitään seurauksia Suomessa, joten he voivat toimia täysin siten kun haluavat, pelkäämättä seuraamuksia. On ihan typerää kuvitella, että rangaistuksia koventamalla jotenkin muka vahingoitetaan lasta. Päinvastoin. Siinä oppii sen, että toista ei saa satuttaa ja jos niin tekee, seuraukset ovat kovat. Siinä tulee myös vanhemmille vähän miettimistä, missä meni väärin, kun oma lapsi istuisi 20v ajan tuomiotaan (tuo tuomioesimerkki siis sivistysmaista, joissa oikeus on uhrin puolella). Mua raivostuttaa tää tilanne niin paljon. Miksi on muka väärin puolustaa itseään rikollisia vastaan, mutta on oikein hakata joku toinen lähes hengiltä? Mitä tälle voidaan Suomessa tehdä, koska meidän päättäjät eivät tee yhtään mitään. Mä oon jo päättänyt että jos jotkut nulikat tulee mua koettaa, niin sitten tapellaan kunnolla ja ne ei siitä tappelusta lähde ilman vammoja. Ihan sama mitkä seuraukset tulee, annan sitten oman käden oikeutta kun kerta oikeuslaitokselta ei sitä oikeutta saa.

Vierailija
132/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaupoilla ole ohjeistus ettei näpistelijöiden perään edes saisi lähteä? Vähän turhaan ottivat turpaan nämä myyjät kun olisivat vaan antaneet olla, mitään eivät voi tehdä kuitenkaan kun saavat vaan itse syytteet. Vartijat näissä kaupoissa kai pitäisi olla jo yö aikaan?

Vierailija
133/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sovitteluun??? Nyt oikeasti, Niina, teet tytöistä rikosilmoituksen, etkä mene mihinkään sovitteluun. Sovittelusta ei jää merkintää tyttöjen tietoihin, tuomiosta jää (vaikka olisikin ihan onneton). Tämä auttaa tulevia uhreja.

Vierailija
134/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaupoilla ole ohjeistus ettei näpistelijöiden perään edes saisi lähteä? Vähän turhaan ottivat turpaan nämä myyjät kun olisivat vaan antaneet olla, mitään eivät voi tehdä kuitenkaan kun saavat vaan itse syytteet. Vartijat näissä kaupoissa kai pitäisi olla jo yö aikaan?

Kyllä lähdetään. Itsekin olen saanut varkaan kaljat takaisin pihamaalta.

Vierailija
135/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se islam teettää.

Ai varastaa lonkeroa? Melko puhdasoppista.

Kuulemma Allahin näkö on alkanut heikentyä, se ei oikein meinaa nähdä Suomeen asti enää.

Vierailija
136/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni  apuun tullut on saanut tuomion pahoinpitelystä/rasismista/alaikäiseen sekaantumisesta, että viisaampaa on olla puuttumatta. Tällaista se on suomalaisessa oikeusjärjestelmässä. Nauttikaa nyt, ketkä olette äänestäneet hyysääjiä.

Vierailija
137/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin 13-vuotiaat tytöt tarvii lonkeroa?

Vierailija
138/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia nykyteinit ovat, jos aikuinen nainen ottaa pataan 13 vuotiailta tytöiltä? Nephilimien geenit taitavat puskea läpi näin lopun aikoina ja jättiläiset pilaavat taas maan.

Jos hyökkäyksen kohteeksi joutunut aikuinen tempaisee kunnolla turpaan hyökännyttä alaikäistä, joutuu ihan automaattisesti syytteeseen ja vahingonkorvauksiin. Maine menee lapsenhakkaajana ja hyökkääjästä tuleekin uhri, pikku enkeli, joka vaan vähän näpisti! Kyllä ihan varmasti tästäkin joku on jo tarkastanut ettei nuppusille ole tullut naarmuakaan tai ettei ole sanottu pahaa sanaa. Vanhemmat saattavat sitten moittia poliisia, jos poliisi erehtyy torjumaan tyttöjä...

Vierailija
139/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun ei mene väliin, jos ei halua että veetee-pimu lykkää itselle puukon kylkeen.

Vierailija
140/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä "lapsia" varten pitäisi lakeja uudistaa.Olkoonkin alaikäisiä, mutta joku huostaanottolaitos tms rangaistus pitäisi saada.

Ei kukaan halua alkaa kasvattaa mitään kurittomia romanilapsia.