Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"
Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisethan pitää taltuttaa vaan maahan ilman muuta väkivaltaa. Täytyy myöntää, että itsekin on tullut pari kertaa mietittyä näitä huonotapaisia teinejä nähtyäni, että käypä vaan päälle niin laitan nippuun.
1:1 tilanteessa maahanvienti + hallintaote on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta mitäs sitten teet, jos niitä on kaksi?
No minä en ole treenannut maahanvientejä ja hallintaotteita. Mitä jos teini harrastaa näitä lajeja ja kamppakin minut maahan ja saan kengästä nassuun ja legot irti? Jos minä yritän jonkun saada maahan, siinä voi olla mun tyylillä olka irti ja kallo halki kun maahan kaatuu. En mä tietäs mitä tekisin. Sit joudun maksamaan.
Tämä ketju on hyvä esimerkki kuinka myyjän työtä halveksutaan. Kukaan ei kertaakaan ole kauhistunut mitä hän työssään joutui kokemaan. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Moraalin rappeutuminen etenee kaikilla yhteiskunnan tasoilla.
On jo edennyt, Suomi muistuttaa päivä päivältä enemmän ja enemmän kehitysmaata,kuria ei ole,järjestystä ei ole eikä saa pitää, opettajien hyvinvointi sekä fyysinen ja henkinen joka päivä alttiina näiden väkivaltaisten ja röyhkeiden nuorten puolelta, kaduillakin saattavat ruveta seuraamaan ja kuvaamaan sekä huutelemaan,puuttua et saa. Sitten meidän päättäjät viitsii kehua kuinka hyvinvointivaltio toimii hienosti ja kaikilla muka samat oikeudet.
Ei tulisi mieleenkään puuttua tuollaiseen tilanteeseen.Toki,jos tulisi minun kimppuun niin kasvoja ei tunnistaisi enää kukaan ja ei varmasti kävelisi normaalisti enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisethan pitää taltuttaa vaan maahan ilman muuta väkivaltaa. Täytyy myöntää, että itsekin on tullut pari kertaa mietittyä näitä huonotapaisia teinejä nähtyäni, että käypä vaan päälle niin laitan nippuun.
1:1 tilanteessa maahanvienti + hallintaote on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta mitäs sitten teet, jos niitä on kaksi?
No minä en ole treenannut maahanvientejä ja hallintaotteita. Mitä jos teini harrastaa näitä lajeja ja kamppakin minut maahan ja saan kengästä nassuun ja legot irti? Jos minä yritän jonkun saada maahan, siinä voi olla mun tyylillä olka irti ja kallo halki kun maahan kaatuu. En mä tietäs mitä tekisin. Sit joudun maksamaan.
Näin juuri, jos osaa ja voimaa on, niin kyllä se yhden pienemmän maanhanvienti ja niputus onnistuu. Mutta kun olen treenannut sitä suunnilleen itseni kokoisen tai isomman kanssa, niin ei olekaan niin helppoa. Eikä treenisalilla kaveri yritä hullun raivolla vahingoittaa sinua. Että siinä nämä "laitan nippuun" -uhoajat luulevat kyllä helposti liikaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä esimerkki kuinka myyjän työtä halveksutaan. Kukaan ei kertaakaan ole kauhistunut mitä hän työssään joutui kokemaan. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa.
Ei täällä halveksuta, vaan otetaan kantaa mm. miksi kukaan ei puuttunut (sitä myyjä itse ihmetteli) ja myös mihin olemme yhteiskuntana menossa.
Jos meillä olisi parempi yhteiskunta ja esimerkiksi paremmat lait sitä vastaan, että voi auttaa toisia kun joku hyökkää heidän kimppuun niin tälläistä ei varmasti tapahtuisi. Nyt tapahtuu. On ihan sama oliko kyseessä myyjä tai joku muu naispuolinen, jonka kimppuun hyökkäsi lauma nuoria tyttöjä, reaktio varmasti olisi ollut sama.
Eikö niillä ole pippurisumutteita tms siellä? Niille olisi pitänyt näyttää mitä on kipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommosia penikoita kasvaa nykyisessä sallivassa vihervassariyhteiskunnassa.
Jossa ihaillaan jauhojengejä ja katiskasakkia katiskatuotteineen ja muuta rikollista!
Myös kaikki nuorten aikuisten tosi-tv:t ovat täynnä pettämistä ja draamasarjat täynnä pettämistä ja väkivaltaa. Se on se tärkein asia mädätysdraamassa, että n*s s i t** n paljon eri ihmisten kanssa ja tapetaan porukkaa. Nuoret katsotavat p * * n * a ja ihannoivat väkivaltaista räp-kulttuuria huumeineen kaikkineen. Ei tosiaan ole ihme, että nuoret käyttäytyvät noin.
Onneksi saa olla rauhassa kotona ja tilata ostokset kotiin, ei tarvitse kaupassa käydä ties vaikka joku hyökkää takaapäin ja ottaa pyllystä kiinni.
Näitä "lapsia" varten pitäisi lakeja uudistaa.Olkoonkin alaikäisiä, mutta joku huostaanottolaitos tms rangaistus pitäisi saada.
Tietyllä tavalla ymmärrän myös näitä kaupassa olleita, jotka eivät puuttuneet, koska nykyaikana ihan kaikesta otetaan videokuvaa ja pahimmassa tapauksessa editoidaan se niin, että näytät syylliseltä vaikka olisit vain auttanut. Kukaan normaali tai järkevä ihminenhän ei mitään videota kuvaisi, mutta nykyään tämä maa on täynnä näitä vajaaälyisiä apinoita, joille ei ole opetettu minkäänlaista moraalia tai oikeaa ja väärää. Nuoret valitettavasti tietävät oikeutensa, jotka ovat käytännössä rajattomat ilman mitään velvollisuuksia.
Kyllä saisi silmät päästään hävetä ja kärsiä jos oma lapsi toimisi näin...
Varkauksia tapahtuu ja väkivaltaisuuksia tapahtuu. Järjestelmä ei voi kitkeä sitä pois mutta voisi antaa uhreille normaalin maalaisjärjellisen oikeuden puolustaa itseään ja rikoksentekijöille rikosvastuu iästä huolimatta. Mielestäni nämä molemmat on ihan perus ihmisoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisia nykyteinit ovat, jos aikuinen nainen ottaa pataan 13 vuotiailta tytöiltä? Nephilimien geenit taitavat puskea läpi näin lopun aikoina ja jättiläiset pilaavat taas maan.
Nykyteinit ovat mörssäreitä verrattuna vaikka 90- luvun teineihin. Katselin taannoin omia kuviani tuolta ajalta, itse olin sekä lähes kaikki ikätoverit honteloisia hernekeppejä. Myöhemmin kiinnitin huomiota bussipysäkillä laumaan teinejä, valtaosa isokokoisia, pitkiä ja rotevia, tytötkin.
Noista retaleista pitäisi tehdä varoittava esimerkki, että seurauksia tulee, jos ei välittömästi, niin jälkikäteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.
Aikuinen olisi joutunut oikeuteen ja saanut tuomion. Menettänyt ehkä työnsäkin.
Itseään saa puolustaa kyllä.
Hätävarjelun liioittelu ja vahingonkorvausvelvollissuus nostetaan helposti esille, vaikka teini olisi kaksikertaisesti sinun kokoiseksi.
Nuoret ovat aina tehneet typeryyksiä (vaikka osa rikoksistakin on toki koventunut huumeiden glorifioinnin myötä) mutta ero on siinä, että nykyaikana he eivät joudu siitä minkäänlaiseen vastuuseen, eivätkä tämän takia kunnioita enää ketään, vanhempiaankaan. Ennen vanhaan nuo pikkup*skiaiset olisi laitettu äkkiä nippuun.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy erityisesti ihmetellä, että millaisia beetoja nuo sivustakatselijat / muut asiakkaat ovat olleet, kun eivät tulleet apuun vaikka varmasti näkivät että on tosi kyseessä. Jos sattuisi omalle kohdalle, pudottaisin ostoskorin samantien ja kiskaisisin kookkaimman rettelöijän mattoon. Siinä myös pysyisi poliisin saapumiseen saakka. Varmasti madaltaisi sitä kynnystä, että kys. kaupassa toista kertaa noin kävisi. Nythän tapaus oli viesti kaikille, että tämän kaupan asiakkaat ovat p*skahousuja.
En menis minäkään painimaan pentujen kanssa. Syyte napsahtaa aikuiselle, ihan sama mikä tilanne. En todellakaan halua mitään syytettä saatikka rikosrekisteriä.
Myyjät oli naisia. Jos miehenä ottaisin pataan 13v tyttöporukalta niin en enää koskaan poistuisi kotoani häpeän takia.
M36
Vaikka itseään saisikin puolustaa, niin siitä silti joutuu oikeuteen. Ja oikeuskin Suomessa menee niin, että saatat joutua odottamaan kaksi vuotta oikeudenkäyntiä ja käymään useaan otteeseen siellä oikeussalissa. Se on henkisesti todella uuvuttavaa ja ahdistavaa, kun tietää niiden rikollisten olevan vielä vapaalla jalalla.
Kauhea uutinen kaiken kaikkeaan. Ei pitäisi olla mitään syytä 13-vuotiaiden tyttöjen pyöriä jonkun "kaupoissa hyvin tunnetun" 30v miehen matkassa varkaissa. Miettikää nyt minkälaista elämää se on. Surkeaa tulevaisuutta tiedossa tytöillä kun lähtökohdat on nuo...