Mies ei myönnä, että alkoholi on ongelma
Perustelee sillä, että kykenee töihin jne. Juo n 3-6 tölkkiä joka ilta. Olen ollut idiootti, kun olen sietänyt tätä liian pitkään. Eli 4 vuotta. Ei ole ollut yhtään selvää viikonloppua. Asutaan erillään ja hän juo, koska on tylsää eikä ole tekemistä. Puhumme nyt 50-vuotiaasta "miehestä*. Ilmeisesti joku lapsuudessani koettu trauma roikottaa mua tässä suhteessa.
Mutta en aio kauaa enää katsoa touhua, sillä muutosta ei ole näkyvissä ja jos olisi, tuhlaisin loppuelämäni siihen että olisin toipuvan alkoholistin kanssa tai pahimillaan alkoholistin. Hän pelkää, että jätän hänet mutta silti, ei suostu tekemään muutosta parempaan.
Löysin sivuston hyvakysymys.fi ja siellä olikin jo apuja aiheeseen, mutta täältä varmaan löytyy kokemusta ihan irl?
Mikä oli viimeinen tikkki ja miten elämä on muuttunut, kun jos olet päättänyt suhteen?
Olen itse 48v,taloudellusesyi pärjään yksi. Suurin murhe kai mullakin yksinjääminen, mutta sekin parempi vaihtoehto 😊
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ahdistavalta tuollainen nainen, joka valittaa jos mies ottaa muutaman kalja iltaisin, mutta käy kuitenkin töissä. Ap haluaa näköjään täyden kontrollin miehen tekemisiin ja elämään.
No ei tuo ole normaalia käytöstä. Vapaapäivätkin menee juodessa. Ap
Miehesi on niin kuin yhden tuttavani mies. Hän on kuulemma muuten "oikein hyvä mies, mutta hänestä ei vaan ole mihinkään".
Kiitti illan nauruista.
Hesarin päälikannessa oli alkoholilobbyn mainos, jossa ajettiin viinejä ruokakauppoihin. Olivat kuulemma "vastuullisesti" onnistuneet tuomaan vahvemmat alkoholit jo aiemmin kauppaan ja keppanan käyttökin on kivasti kasvanut. Vaan missä tämä laillisen huumeen valmistajien ja myyjien "vastuullisuus" mahtaa näkyä?
Vierailija kirjoitti:
Hesarin päälikannessa oli alkoholilobbyn mainos, jossa ajettiin viinejä ruokakauppoihin. Olivat kuulemma "vastuullisesti" onnistuneet tuomaan vahvemmat alkoholit jo aiemmin kauppaan ja keppanan käyttökin on kivasti kasvanut. Vaan missä tämä laillisen huumeen valmistajien ja myyjien "vastuullisuus" mahtaa näkyä?
Se on sitä parempaa humaltumista...
Mikä oli viimeinen tikkki ja miten elämä on muuttunut, kun jos olet päättänyt suhteen?
Olen seurustellut kahden päihdeongelmaisen kanssa. Ei ollut ongelmaa, se oli ainostaan minulla. Toinen lupaili lopettaa, ei lopettanut joten otin lähdin ja hain avioeroa. Toinen viihtyi päihteiden parissa useita päiviä vastaamatta puhelimeen, ei välittänyt vaikka sanoi rakastavansa. Sekin meni vaihtoon. Eli rohkeasti eteenpäin AP jos mitta on täynnä, se on täynnä. Olen ollut yksin sinkkuna nyt 4-vuotta ja hyvin menee, paremmin kuin ennen. Saan elää sellaista elämää kuin haluan, ei stressiä eikä parisuhde huolia. Viimeistä niittiä ei ollut, ainoastaan halu päättää ja lopettaa suhde. Tsemppiä-hyvin se menee.<3
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on jo nyt merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja, joten eiköhän sen saatavuus ole ollut pitkään jo aivan riittävä.
Alkoholi on paras kova huume kansanmurhiin ja omaisuuksien ryöstöön täysin laillisesti. Kansa tuhoaa itse itsensä ja maksaa tuhonsa, ja kiukuttelee, jos tappavan huumeen hintaa nostetaan tai saatavuutta rajoitetaan.
Ei alkoholistit tajua mikä on tilanne todellisuudessa.
Entisenä tissuttelijana sanon että ihminen raitistuu vasta silloin kun itse suostuu näkemään oman ongelmansa. Ei minullakaan omasta mielestäni ollut ongelmaa, minähän olen keski-ikäinen nainen, joka "vain rentoutuu parin viinilasin äärellä". Lopulta ainoa ratkaisu oli lopettaa kokonaan kohtuukäyttö ei onnistu.
Minä juon joka ilta pullon punkkua ja viikonloppuisin puoli litraa parempaa viinaa lisäksi päivässä, mutta en ole alkoholisti, vaan edustan älymystöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kossupulloa päivässä kestä, se ei ole mies eikä mikään.
Itse join pitkään pullon kossua päivässä + "normaalit ruokajuomat" ja täytyy kyllä sanoa, että on aika paljon miehekkäämpi olo nyt muutaman raittiin vuoden jälkeen kuin silloin dokausvuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .
Okei, eli tämä on nyt ilmeisesti sitten ihan itseni kehittämä ongelma ja ongelmaa ei todellisuudessa olekaan? Ap
Ja mielestänne on normaalia, että hän juo neljön vuoden ajan joka päivä vähintään kolme tölkkiä. Eikä niin, että joisi esim parin kuukauden välein tai harvemmin? Ap
Tuo parin kuukauden välein juominen olisi minulle liikaa. Minä ja koko meidän suku juo vain lasillisen viiniä jouluaterialla, jouluisin. Muuten emme juo lainkaan. Vain jouluaterialla aikuisten viinilasilliset. Ne on tarkkaan mitattu ettei kukaan juo yli 12cl, eli yli yhtä annosta jouluaterialla. Koska se nyt vaan on niin että kaikki muu on rappioalkoholismia paitsi aikuisten viinilasilliset jouluaterialla. Jouluisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .
Okei, eli tämä on nyt ilmeisesti sitten ihan itseni kehittämä ongelma ja ongelmaa ei todellisuudessa olekaan? Ap
Ja mielestänne on normaalia, että hän juo neljön vuoden ajan joka päivä vähintään kolme tölkkiä. Eikä niin, että joisi esim parin kuukauden välein tai harvemmin? ApTuo parin kuukauden välein juominen olisi minulle liikaa. Minä ja koko meidän suku juo vain lasillisen viiniä jouluaterialla, jouluisin. Muuten emme juo lainkaan. Vain jouluaterialla aikuisten viinilasilliset. Ne on tarkkaan mitattu ettei kukaan juo yli 12cl, eli yli yhtä annosta jouluaterialla. Koska se nyt vaan on niin että kaikki muu on rappioalkoholismia paitsi aikuisten viinilasilliset jouluaterialla. Jouluisin.
Ihan turha vitsailla. Alkoholi on täysin turha aine ja moni elää mukavasti kokonaan ilman. En ole juonut koko tällä vuosituhannella eikä ole yhtään ikävä.
Ei tuollaista tissuttelijaa kannata katsoa. Jos rakastat, anna mahdollisuus muutokseen mutta ole itsellesi rehellinen siitä että sellainen myös tapahtuu ja jos ei niin välit poikki. Ymmärrän ettei helppoa ole.
48-vuotias mies ja ex-tissuttelija, entinen tissuttelijan puoliso
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on alkanut tissutella.
Miten näkyy?
Esim. joka kauppareissulla pitää hakea Alkosta parit valkoviinit ja punaviinit. Sitten viikonlopun ruokalistaa suunnitellaan sen mukaan.Esim tomaattinen katkarapupasta > valkoviinipullo auki.
Naudan lehtipihvit > punaviinipullo auki.
Blinit > kuohuviinipullo auki.
Kuulemma tänään on Naisten Päivän kunniaksi uunissa haudutettua paprikasipuliparsakaali -riisiä, kanapihvejä, tuoresalaattia, yrttiuunipatonkia ja kuivaa saksalaista Riislingiä (?). Valkoviiniä kuiteski.
Aina sitä viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on alkanut tissutella.
Miten näkyy?
Esim. joka kauppareissulla pitää hakea Alkosta parit valkoviinit ja punaviinit. Sitten viikonlopun ruokalistaa suunnitellaan sen mukaan.Esim tomaattinen katkarapupasta > valkoviinipullo auki.
Naudan lehtipihvit > punaviinipullo auki.
Blinit > kuohuviinipullo auki.Kuulemma tänään on Naisten Päivän kunniaksi uunissa haudutettua paprikasipuliparsakaali -riisiä, kanapihvejä, tuoresalaattia, yrttiuunipatonkia ja kuivaa saksalaista Riislingiä (?). Valkoviiniä kuiteski.
Aina sitä viiniä.
Aina tissuttelija löytää tekosyyn tissuttelulle. Varakkaana se usein on jopa helpompaa kun voi perustella että kyseessä on konjakki ystävän kanssa eikä lämmin Pirkka-olut tai eksoottinen viini eikä halvin tonkka. Juuri sopivasti ruoalle sopiva alkoholi. Lopuksi tulee vastaan seinä kuten Lintilällä ikään.
3-6 tölkkiä?? Ja ongelma on mikä?
Itse olen juonut 0.7-pullon alkoholia joka ilta jo 30 vuotta.
Itse olen rahani ansainnut. perheen kasvattanut. Matkustellut. Harrastanut.
En ymmärrä mikä ongelmana, etenkin, kun ette edes asu samassa asunnossa?
Olette jo eronneet.. mutta miksi?
Vierailija kirjoitti:
Lintilä voisi eduskunnasta putoamisen jälkeen ryhtyä viini lobbariksi.
On juonut vastuullisesti vain yhden lasin viiniä ollessaan töissä ministerinä.
Surullista kirjoitti:
3-6 tölkkiä?? Ja ongelma on mikä?
Itse olen juonut 0.7-pullon alkoholia joka ilta jo 30 vuotta.
Itse olen rahani ansainnut. perheen kasvattanut. Matkustellut. Harrastanut.
En ymmärrä mikä ongelmana, etenkin, kun ette edes asu samassa asunnossa?
Olette jo eronneet.. mutta miksi?
Ministeri Lintilä?
No yksinkertaisesti miehen mielestä hänellä ei ole ongelmaa. Sitä ihmettelen, että miksi olet jo neljä vuotta tuota katsellut? Ei se juominen tuosta mihinkään lopu, todennäköisesti lisääntyy vaan.
Miehesi on niin kuin yhden tuttavani mies. Hän on kuulemma muuten "oikein hyvä mies, mutta hänestä ei vaan ole mihinkään".