Mies ei myönnä, että alkoholi on ongelma
Perustelee sillä, että kykenee töihin jne. Juo n 3-6 tölkkiä joka ilta. Olen ollut idiootti, kun olen sietänyt tätä liian pitkään. Eli 4 vuotta. Ei ole ollut yhtään selvää viikonloppua. Asutaan erillään ja hän juo, koska on tylsää eikä ole tekemistä. Puhumme nyt 50-vuotiaasta "miehestä*. Ilmeisesti joku lapsuudessani koettu trauma roikottaa mua tässä suhteessa.
Mutta en aio kauaa enää katsoa touhua, sillä muutosta ei ole näkyvissä ja jos olisi, tuhlaisin loppuelämäni siihen että olisin toipuvan alkoholistin kanssa tai pahimillaan alkoholistin. Hän pelkää, että jätän hänet mutta silti, ei suostu tekemään muutosta parempaan.
Löysin sivuston hyvakysymys.fi ja siellä olikin jo apuja aiheeseen, mutta täältä varmaan löytyy kokemusta ihan irl?
Mikä oli viimeinen tikkki ja miten elämä on muuttunut, kun jos olet päättänyt suhteen?
Olen itse 48v,taloudellusesyi pärjään yksi. Suurin murhe kai mullakin yksinjääminen, mutta sekin parempi vaihtoehto 😊
Kommentit (563)
Ne jotka juovat reippaasti, eivät ymmärrä kuinka tylsää se on toisesta eivätkä välttämättä välitäkään.
Helpointa olisi, että juopot olisi juoppojen kanssa ja ei-juopot ei-juoppojen kanssa.
Alkoholinkäyttö muuttuu monella iän myötä pahemmaksi ongelmaksi.
Jos on paha läheisriippuvuus, joutuu hyysäämään juoppoa. Kannattaa pyristellä siitä irti ja huomata, että on ihan oma elämä. Paljon jää kokematta ja elämättä, jos aika menee juopon kanssa.
Mitä tähän lihava vs. alkoholisti -keskustelun tulee, niin kyllä, mulla on sokerinsyöntiongelma. Ja jos mun puoliso sanoisi, että "kulta, mua haittaa tuo sun sokerin mussutus", niin totta kai mun parisuhde olisi tärkeämpi kuin sokeri. Ei mun ole tarvetta määritellä kumpi on pahempi asia tai onko lihava vai alkoholisti enemmän säälittävä. Ylipäätään en pidä lihavia enkä alkoholisteja säälittäviä, vaan inhimillisiä ihmisinä ongelmineen. Ketään ei hyödytä, että lyödään ihmiseen säälittävän tai epäonnistuneem ihmisen leima (en siis pidä lihavuutta enkä alkoholismia epäonnistumisesta), se ei auta ongelmien karistamisessa ollenkaan.
Siksi kenenkään paljon alkoholia kuluttavan ei tarvitse pahastua siitä, että päivittäinen alkoholinkäyttö vähäisemmissäkin määrin on riippuvaista käytöstä. Se on tosiasia, ei arvio kenenkään arvokkuudesta ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
PM Marin juo tuon verran päivittäin. Miksi PM Marin "juhlii" mutta miehesi on "alkoholisti" ?
Mulla ei ole tietoa Marinin jokapäiväisestä alkoholinkäytöstä. Jos näin on, niin myös Marin on alkoholisti. Ilmeisen kovasti hän juhlii, ja esim. mä en todennäköisesti nauttisi hänen bileseurastaan. Kyllä mä Marininakin jo tutkiskelisin ihan näiden bilekohujen perusteella alkoholinkäyttöäni, varsinkin, jos puoliso tai ystävät ilmaisevat huolta. En ole silti valmis sanomaan, että vapaa-ajalla bilettäminen välttämättä vaikuttaa pääministerin kykyyn hoitaa työtään, ja se on eri asia.
Ei, tässä asiassa ei ole mitään kaksoistandardia.
Jos Ap:n mies pössyttelisi joka ilta pilveä, niin kaikki tuomitsisivat "narkkarin". Mutta alkoholisti saa ihan vapaasti olla ja AP vaan nipottaa?
Onpa tekopyhää porukkaa
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa
https://stumppi.fi/viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-sama…
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.
Alkoholihuume on merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miehesi on ihminen. Sinäkin olet ihminen. Sinunkin pitäisi ratkaista oma ongelmasi ja ratkaisu ei ole toisen hylkääminen, vaan se, että miksi sinä olet närkästynyt parista kaljasta, kun ette edes asu yhdessä. Ymmärrä hyvä ihminen, että sinun ongelmasi on megaluokkaa. Et tule koskaan menestymään parisuhteessasi, jos loukkaantunut toisen tekemisistä.
Just. Että ihan normaalia yhteisenä vapaapäivänä katsoa, kun hän on krapuloissaan ja juo kaljaa eikä voida tehdä mitään?ap
- -
4...6 kaljaa ei tatusti tuo krapulaa kenellekään.
Hysteerikköavaus. Tai provo.
Onko muutama olut illassa paljon? Alkoholisti juo 2 kossupulloa illassa. Muutama olut päivässä on aivan normaalia suurimmassa osassa maailman maita. Vain suomessa kellekään tulisi edes mieleen nipottaa siitä, ugh!
Lisäisin vielä kuitenkin että jos tuo häiritsee sinua niin sulla on kaikki oikeus erota tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miehesi on ihminen. Sinäkin olet ihminen. Sinunkin pitäisi ratkaista oma ongelmasi ja ratkaisu ei ole toisen hylkääminen, vaan se, että miksi sinä olet närkästynyt parista kaljasta, kun ette edes asu yhdessä. Ymmärrä hyvä ihminen, että sinun ongelmasi on megaluokkaa. Et tule koskaan menestymään parisuhteessasi, jos loukkaantunut toisen tekemisistä.
Just. Että ihan normaalia yhteisenä vapaapäivänä katsoa, kun hän on krapuloissaan ja juo kaljaa eikä voida tehdä mitään?ap
- -
4...6 kaljaa ei tatusti tuo krapulaa kenellekään.
Hysteerikköavaus. Tai provo.
Lähinnä se tuo vain ylipainoa ja terveyshaittoja, eikä muutamasta kaljasta ole edes kännissä. Saa siis alkoholin haitat ilman mitään iloja. Sellainen riippuvuussairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .
Okei, eli tämä on nyt ilmeisesti sitten ihan itseni kehittämä ongelma ja ongelmaa ei todellisuudessa olekaan? Ap
Ja mielestänne on normaalia, että hän juo neljön vuoden ajan joka päivä vähintään kolme tölkkiä. Eikä niin, että joisi esim parin kuukauden välein tai harvemmin? Ap
-
AP_lla Väkisintehty muka-ongelma. AP:n kannattaisi miettiä, mikä on se todellinen ongelma.
Täällä on jotkut sanoneet, että alkoholistit ovat usein lihavia. Tähän voi todeta, että eivät todellakaan ole. He ovat nimenomaan laihoja luikkuja ja ostavat ennemmin viinaa kuin ruokaa, vaikka olisi kuinka vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko muutama olut illassa paljon? Alkoholisti juo 2 kossupulloa illassa. Muutama olut päivässä on aivan normaalia suurimmassa osassa maailman maita. Vain suomessa kellekään tulisi edes mieleen nipottaa siitä, ugh!
Lisäisin vielä kuitenkin että jos tuo häiritsee sinua niin sulla on kaikki oikeus erota tuon takia.
Jos ei kykene olemaan päivääkään ilman alkoholia, on selkeästi jo alkoholiongelmainen. Ja yleensä ne käytetyt alkoholimäärät kasvavat kun vuodet kuluvat. Harvalla vähenevät.
MTV 17.6.2022
"Tutkijoiden mukaan jokapäiväinen olut voikin olla terveysteko" 😅😂🤣
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijoiden-mukaan-jokapaivainen-ol…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kykene olemaan päivääkään ilman alkoholia, on selkeästi jo alkoholiongelmainen. Ja yleensä ne käytetyt alkoholimäärät kasvavat kun vuodet kuluvat. Harvalla vähenevät.
- -
Jos avauksen 3...6 tölkkiä illassa on ongelma, AP elää ihan pumpulissa
Ongelma on selkeäsi muualla kuin puolison parissa hassussa keppanassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- -
Jos avauksen 3...6 tölkkiä illassa on ongelma, AP elää ihan pumpulissa
Ongelma on selkeäsi muualla kuin puolison parissa hassussa keppanassa.
Minä en ole ap, mutta elän pumpulissa. Mielestäni pumpulissa on kiva elää eikä oikein hotsittaisi joutua elämään jotain karaisuelämää siksi, että mies tahtoo niin.
Tuollaisessa suhteessa alkaa äkkiä kuulua komentoja osta olutta tai tuo olutta, kun olet lähdössä kauppaan, jos muuttaa yhteen runsaasti olutta juovan kanssa. Siis oikeesti joutuisit maksamaan ja kantamaan niitä oluita sille kotona olutta kittaavalle. Jos itse juo yhden kaksi olutta viikonloppuna, niin siinä on iso ero, että tuot sitä kaksi koria viikossa kotiin. Luulisi siinä vaiheessa viimeistään heräävän, kannattaako jatkaa. Tai pysy sitten tiukkana, että et osta yhtään olutta sille, kumpikin ostaa itse käyttämänsä. Tai mistä minä tiedän, jos se on just sitä mitä olet aina halunnut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa suhteessa alkaa äkkiä kuulua komentoja osta olutta tai tuo olutta, kun olet lähdössä kauppaan, jos muuttaa yhteen runsaasti olutta juovan kanssa. Siis oikeesti joutuisit maksamaan ja kantamaan niitä oluita sille kotona olutta kittaavalle. Jos itse juo yhden kaksi olutta viikonloppuna, niin siinä on iso ero, että tuot sitä kaksi koria viikossa kotiin. Luulisi siinä vaiheessa viimeistään heräävän, kannattaako jatkaa. Tai pysy sitten tiukkana, että et osta yhtään olutta sille, kumpikin ostaa itse käyttämänsä. Tai mistä minä tiedän, jos se on just sitä mitä olet aina halunnut tehdä.
Seurustelin lyhyen hetken miehen kanssa, jolla paljastui olevan paha alko-ongelma. Ihmetyttää, että ennen minua ja minun jälkeeni on ollut naisia, joilla on omia alaikäisiä lapsia ja silti he käyttävät aikaansa ja mielenterveyttään tuon miehen hoivaamiseen, parantamiseen ja palvelemiseen. Vanha juoppo.
Totta kai mies osaa esittää niin hurmaavaa ja että se alkoholiongelma just nyt tipahti jostain taivaasta, mutta järjenkäyttökin on sallittu. Ei se alun kuviteltu ihanuus enää palaa, kun se oli vain syötti, jolla nainen kelattiin nalkkiin.
Vierailija kirjoitti:
6 kaljaa joka päivä tekee 180 kaljaa kuukaudessa. Ihan hirvee määrä, mies on varmaan tosi huonokuntoinen ja sairas.
Eihän tuo ole kuin noin seitsemän lootaa, jos ei mene myös teräviä, niin ei paha.
Vierailija kirjoitti:
MTV 17.6.2022
"Tutkijoiden mukaan jokapäiväinen olut voikin olla terveysteko" 😅😂🤣
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijoiden-mukaan-jokapaivainen-ol…
ja alkoholitonta olutta siis suositeltiin, koska alkoholi ei ole oluessa se, joka tuo "terveyttä".
PM Marin juo tuon verran päivittäin. Miksi PM Marin "juhlii" mutta miehesi on "alkoholisti" ?