Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakulumme tippuivat sen jälkeen huomattavasti kun aloin tilaamaan ruoan kotiin

Vierailija
06.03.2023 |

Ja suunnittelin osokset huolella. Vaikka kotiinkuljetus maksaa hieman, niin tämä on silti paljon halvempi ratkaisu.

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sängystä aamiaispöydän ääreen etätöitä tekemään. Siinä sitten napostellaan pidemmän kaavan mukaan ja lounaalla otetaan viinilasillinen siitä jo avatusta pullosta. Kun tulee ilta, ei jaksa mennä kauppaan, vaan ruoka tilataan ovelle ja se syödään sohvalla josta sitten mennään nIiN uUpUneEnA nukkumaan.

HUOH!

Käyn lenkillä ruokatunnilla ja töiden jälkeen kotijumppaan. Käytän liikkumiseen ennen työmatkoihin kuluneen ajan. Kiitos etätöiden liikun nyt paljon paljon enemmän. Autonkin myin pois, kun en enää sitä tarvitse. Ruoat tilaan sitten kotiinkuljetuksena. 

Joo kaikki uskoo😆

Ihan sama uskotko, mutta näin se vain on. Valoakin saa paljon enemmän talvella, kun voi lähteä lenkille ruokatunnilla. 

Lähteä lenkille? Sinähän teet siitä kotiin tuodusta pahvilaatikosta ruokaa siinä avokeittiössäsi!

Teen päivällistä niin paljon, että siitä riittää seuraavan päivän lounaalle. 

Eli syöt lämmitettyä ruokaa jonka ravintoarvot ovat pienempiä.

Vierailija
82/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sängystä aamiaispöydän ääreen etätöitä tekemään. Siinä sitten napostellaan pidemmän kaavan mukaan ja lounaalla otetaan viinilasillinen siitä jo avatusta pullosta. Kun tulee ilta, ei jaksa mennä kauppaan, vaan ruoka tilataan ovelle ja se syödään sohvalla josta sitten mennään nIiN uUpUneEnA nukkumaan.

HUOH!

Käyn lenkillä ruokatunnilla ja töiden jälkeen kotijumppaan. Käytän liikkumiseen ennen työmatkoihin kuluneen ajan. Kiitos etätöiden liikun nyt paljon paljon enemmän. Autonkin myin pois, kun en enää sitä tarvitse. Ruoat tilaan sitten kotiinkuljetuksena. 

Joo kaikki uskoo😆

Ihan sama uskotko, mutta näin se vain on. Valoakin saa paljon enemmän talvella, kun voi lähteä lenkille ruokatunnilla. 

Lähteä lenkille? Sinähän teet siitä kotiin tuodusta pahvilaatikosta ruokaa siinä avokeittiössäsi!

🤣🤣🤣 Oot kyllä hauska provo. Joko oot eineslihapullasi vetänyt naamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me menemme kauppaan kauppalistan kanssa, ei tule yleensä heräteostoksia tehtyä.

Pari kertaa kokeillut tuota tilausta, hevi-tuotteet olivat todella huonosta päästä, pehmennyt kurkku, kolhiintuneet omenat ja tumman ruskeat banaanit.

Parasta ennen/viimeinen käyttöpäivä todella lähellä.

Mistä lie kokeilit, vai kokeilitko edes?

Ei vastaa omia kokemuksiani ollenkaan.

No tulosta se sun tilauslista ja mene kauppaan, kerää ne tuotteet mitä listassa on. Tuleeko heräteostoksia? Ja saat valita ne hevi-tuotteet parhaimmasta päästä ja valita myöhemmän parasta ennen päivämäärän.

Tulee varmaan sinulle yllätyksenä, kun et ole koskaan mitään kotiin tilannut, mutta ainakin niissä kaupoissa missä olen itse noita tilauksia kerännyt niin ohje on ollut että hevituotteet valitaan niin freesiä kuin itselleen valitsisi ja päiväystuotteet aina mahdollisimman pitkällä päiväyksellä ja jos on pelkästään lyhyttä päiväystä esim. saatavuusongelmien takia tarjolla niin ei edes toimiteta. Volyymituotteet voidaan kerätä lavoilta/rullakoista jo ennen kuin niitä edes lähdetään myymälän puolelle hyllyttämään koska se on nopeampaa. Vähän huvittaa että tässä ketjussa selvästi kommentoi ja peukuttaa koko joukko porukkaa jolla ei ole mitään käsitystä siitä miten homma toimii eli tuskin ovat mitään koskaan mistään tilanneetkaan, kuhan toitottavat omia ennakkoluulojaan totuuksina.

Vierailija
84/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa kokeillut tuota tilausta, hevi-tuotteet olivat todella huonosta päästä, pehmennyt kurkku, kolhiintuneet omenat ja tumman ruskeat banaanit.

No tulosta se sun tilauslista ja mene kauppaan, kerää ne tuotteet mitä listassa on. Tuleeko heräteostoksia? Ja saat valita ne hevi-tuotteet parhaimmasta päästä ja valita myöhemmän parasta ennen päivämäärän.

Tulee varmaan sinulle yllätyksenä, kun et ole koskaan mitään kotiin tilannut, mutta ainakin niissä kaupoissa missä olen itse noita tilauksia kerännyt niin ohje on ollut että hevituotteet valitaan niin freesiä kuin itselleen valitsisi ja päiväystuotteet aina mahdollisimman pitkällä päiväyksellä ja jos on pelkästään lyhyttä päiväystä esim. saatavuusongelmien takia tarjolla niin ei edes toimiteta. Volyymituotteet voidaan kerätä lavoilta/rullakoista jo ennen kuin niitä edes lähdetään myymälän puolelle hyllyttämään koska se on nopeampaa. Vähän huvittaa että tässä ketjussa selvästi kommentoi ja peukuttaa koko joukko porukkaa jolla ei ole mitään käsitystä siitä miten homma toimii eli tuskin ovat mitään koskaan mistään tilanneetkaan, kuhan toitottavat omia ennakkoluulojaan totuuksina.

Juuri näin!

Vierailija
85/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka välittävät ruoasta eivät todellakaan tilaa kotiin pahvilaatikko-ostoksia.

Vierailija
86/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisten kuntoilusta on hyötyliikuntaa joka näin jää pois.

Nyt on aikaa lähteä kunnon lenkille, kun ei tarvitse kaupassa enää käydä. 

Tuo ei ole tilastollisesti totta. Kotiin jämähdetään koska ei ole tarve edes kalsareita enemmän pukeutua.

Ja tilastollisessa keskiarvossa ei usein ole yhtäkään havaintoa. Kyllä mäkin meen mieluummin metsään juoksemaan kuin jonnekin prismaan jonottamaan tämän ketjun pätijöiden kanssa.

Vierailija
87/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kauppalaskut pienenivät sillä, että vaihdoin k-kaupasta Lidliin ja joskus käyn smarketissakin.

Ruokaa syömme yhtä paljon kuin ennenkin, samoin herkkuja, mutta toisaalta ei meillä olekaan painon kanssa ongelmia. Rahaakin on, ei sitä periaatteessa tarvitsisi säästää.

Mulla on yrittäjätuttu, joka kehuu tukevansa paikallista K-kauppaa ja asioivansa vain siellä. Tosi monta kertaa olen nähnyt hänet todellisuudessa Lidlissä meidän köyhien seassa.  :)

Vierailija
88/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka välittävät ruoasta eivät todellakaan tilaa kotiin pahvilaatikko-ostoksia.

Niin, koska se ruokahan on ihan erilaista kun kannat sen itse muovipussissa samasta kaupasta kotiin. Älä hoi, älä jätä! 🤣🤣🤣

Vierailija
89/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en elä minkään suunnitellun listan mukaan. Haluan tavara uusia ihmisiä kaupassa, nähdä uusia tuotteita ja iloita siitä että omat jalat kantavat.

Vierailija
90/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kauppalaskut pienenivät sillä, että vaihdoin k-kaupasta Lidliin ja joskus käyn smarketissakin.

Ruokaa syömme yhtä paljon kuin ennenkin, samoin herkkuja, mutta toisaalta ei meillä olekaan painon kanssa ongelmia. Rahaakin on, ei sitä periaatteessa tarvitsisi säästää.

Mulla on yrittäjätuttu, joka kehuu tukevansa paikallista K-kauppaa ja asioivansa vain siellä. Tosi monta kertaa olen nähnyt hänet todellisuudessa Lidlissä meidän köyhien seassa.  :)

Vai niin. Itsekin olen joskus Lidlissä käynyt. En kyllä sieltä ruokaa osta, mutta esim. Lidlin jalkavoide on tosi hyvä, että sitä joskus haen.

Vierailija
91/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on kuulkaa ohi. Ihmisten pariin voi jo mennä. Ette sitten tulee enää enemmän höperöksi yksin siellä kotona.

Tapaan vapaa-ajallani minulle tärkeitä ihmisiä. Kaupassa käydessäni haluan vain suorittaa ostokseni rauhassa.

Siksi tilaan ruuat.

Mitähän tärkeitä ihmisiä kotiin linnoittautuneella autistilla mahtaa olla? Hoitaja?

Vierailen lapsieni kanssa hoitokodissa asuvan isäni luona. Vierailemme myös vielä kotona asuvan äitini luona eli mummolassa. Isovanhemmat ovat rakkaita lapsilleni. Sen lisäksi ovat säilyttäneet iloisen pilkkeen silmäkulmassa.

Muutoin teemme sitä, mikä hyvältä tuntuu. Käymme pelaamassa sulkapalloa, laskettelemme, hiihdämme, pidämme leffa- tai peli-illan jne.

Ole hyvä ja kerro, mikä tässä viittaa autismiin?

Vierailija
92/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Säästää hyvin ja tulee suuniteltua enemmän. Tilaan kerran viikossa, mutta kerran kuussa aina pitkitän tilausväliä ja syön vanhaksi menossa olevia ja pakastimeen laitettuja. Säästää, kun on se viikkobudjetti ja välillä saa koko viikon venytettyä ja säästettyä, välillä kahden kuukauden aikana jää yhteensä viikko väliin.

Ennen kaikkea säästää hermoja ja aikaa, kun voi vaan sohvalta shoppailla.

Jos mietityttää pitäisikö ostaa jogurttia, voi kaapista katsoa, että sitähän olikin kaksi purkkia vielä jäljellä. Ei tule hävikkiä niin paljoa. Muutaman kerran kolmen vuoden aikana on tullut huonoja kasviksia, mutta tulee niitä jos itse käy kaupassakin väsyneenä epähuomiossa otettua. Koronan aikaa oli pidemmät toimitusajat, nyt saa lähes aina seuraavaksi päiväksi. Samoin tuotemuutoksia oli enemmän, nykyään lähes aina on ne alkuperäiset, eipä ne tuotemuutokset minua haittaa. Joskus käy niin, että ottaa jotain halpaa kotimaista ja tuleekin kallis atria, itse kaupassa olisi sitten ottanut kanan sijaan jauhelihaa tms. Mutta säästöä kertyy silti.

Vierailija
93/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en elä minkään suunnitellun listan mukaan. Haluan tavara uusia ihmisiä kaupassa, nähdä uusia tuotteita ja iloita siitä että omat jalat kantavat.

Mä tapaan ihmisiä ihan muualla kuin kaupassa. Uudet tuotteet näkyy myös verkkokaupassa. Ja omista kantavista jaloistani iloitsen iltaisin kun käyn 10 kilsan lenkillä.

Vierailija
94/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi kerää työkseen ruokatilauksia. Hän on varsinainen foodie, laittanut pienestä pitäen ruokaa, myös kaikkia erikoisuuksia. Seuraa kaikkia uusia ruokahittejä. Olen aivan 100varma, että hän kerää parhaimmat tuotteet laatikkoon. Varmaan vaihtaisi parempiinkin, jos saisi luvan yllättää.

Vierailija
95/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisten kuntoilusta on hyötyliikuntaa joka näin jää pois.

Nyt on aikaa lähteä kunnon lenkille, kun ei tarvitse kaupassa enää käydä. 

Tuo ei ole tilastollisesti totta. Kotiin jämähdetään koska ei ole tarve edes kalsareita enemmän pukeutua.

Ja tilastollisessa keskiarvossa ei usein ole yhtäkään havaintoa. Kyllä mäkin meen mieluummin metsään juoksemaan kuin jonnekin prismaan jonottamaan tämän ketjun pätijöiden kanssa.

Prismassa ostoskelu ei tutkitusti ei korvaa juoksentelua ihmisten elämässä. Niitå tehdään joko molempia tai useimmiten ei kumpaakaan.

Vierailija
96/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää läskit kävellen kauppaan niin laihtuisitte eikä menis niin paljon rahaa sipseihin ja pullaan.

En kyllä ole läski, mutta ei oikein viitsi kävellen mennä ku 15 km/suunta ja kerralla hankin viikon ruoat perheelle.

Olen vuosia tilannut ruoan kotiin verkkokaupoista. Kaikki ollut aina priimaa ja säästöä paljon, vaikka kuljetuskin maksaa.

Aiemmin kävin kaupassa 2 krt/viikko ja rahaa meni nykyiseen verrattuna lähes kaksinkertainen määrä, siis oikeesti!

Helppoa kotoa käsin verrata tuotteita ja hintoja.

Minulla on auto. Sillä saan kuskattua ruuat ja muut ostokset kivasti kotiin. En ole kovin kauppauskollinen, joten saatan käydä ihan missä vain kaupassa mikä eteen tulee, tänään käväisin Lidlissä, viime perjantaina s-marketissa ja k-supermarketista kävin ostamassa alkuviikolla ruokaa, kun vieressä kävin.

En jaksa hirveästi vertailla hintoja, ostan sen mikä näyttää ja tuntuu hyvältä.

Kaupassa on ihan kiva käydä ja käyn myös torilla ja kauppahallissa ostoksilla, kun siltä tuntuu.

Vierailija
97/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi kerää työkseen ruokatilauksia. Hän on varsinainen foodie, laittanut pienestä pitäen ruokaa, myös kaikkia erikoisuuksia. Seuraa kaikkia uusia ruokahittejä. Olen aivan 100varma, että hän kerää parhaimmat tuotteet laatikkoon. Varmaan vaihtaisi parempiinkin, jos saisi luvan yllättää.

Hehe. Kaupan ruokakerääjän palkalla ei kuule laaturuokia ostella.

Vierailija
98/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja saat varmasti ne kaikista huonoimmilla päiväyksillä olevat ruoat kotiisi ja maksat vielä siitä?

Käytän kuljetuspalvelua enkä ole ikinä saanut mitään huonoa. Aina ovat tuotteet tulleet hyvillä päiväyksillä ja hedelmät ja vihannekset sellaisia mitä olisin itsekin valinnut.

Tuollainen palvelu loppuisi lyhyeen jos ihmisille kärrättäisiin huonoja tuotteita kotiin.

Vierailija
99/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, nyt Mä ymmärrän, oot se ruokalaatikkojen keräilijä.

Harmi, musta et saa asiakasta.

Vierailija
100/177 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOH!

Joo kaikki uskoo😆

Jos ruokatunnilla kokkaisin, niin ihan varmasti sitä samaa ruokaa söisin vielä päivällisellä. En kyllä kahta eri ruokaa kokkaisi päivässä. Eikö se ole ihan yleistä, että voidaan syödä pari päivää samaa ruokaa ja toiset laittavat vielä loput pakkaseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä