Ruokakulumme tippuivat sen jälkeen huomattavasti kun aloin tilaamaan ruoan kotiin
Ja suunnittelin osokset huolella. Vaikka kotiinkuljetus maksaa hieman, niin tämä on silti paljon halvempi ratkaisu.
Kommentit (177)
Yli 3 vuotta tilannut kerran viikossa ruoat kotiin ja säästöä tosiaan tulee. Ei edes hintojen nousu ole näkynyt loppusummassa kun vähän suunnittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki.
3,90 e maksaa Helsingissä, kun pikakuljetuksessa tilaa S-marketista. Ei siis maksa 10 euroa, niin kuin joku väläytti.
Päiväykset ovat aina olleet pitkälle, olen katsonut.
Heldemä- ja vihannestuotteet tuoreita, yllättävänkin.
Ap
Kyllähän S-marketissa näkee niitä jotka lapun kanssa kulkevat ja keräävät tuotteita, siitä ne ottavat päältä.
Voi sinua jos sä vielä kuvittelet, että kerjääjät keräilevät nettiostokset kaupan puolelta. Ne lapun kanssa pyörivät ovat niitä AVmammoja kuukauden ruokalistoineen.
Täh? Kyllä ainakin Sellon Prismassa ja muissakin kaupoissa tilaustuotteet kerätään ihan kaupan puolelta.
Minä syön vain kaurapuuroa ja perunoita. Tulee halvemmaksi kuin kenenkään teidän hommat.
Itse kasvatan ne perunat. Rullalaudan päällä maaten haen kaupasta ne kaurahiutaleet, ettei kengät kulu.
Näiden tuontipalvelujen ja niistä jatkuvasti valittavien takia meidän kunnon ihmisten ruoan hinta nousee. Kivakiva.
Vierailija kirjoitti:
Me menemme kauppaan kauppalistan kanssa, ei tule yleensä heräteostoksia tehtyä.
Pari kertaa kokeillut tuota tilausta, hevi-tuotteet olivat todella huonosta päästä, pehmennyt kurkku, kolhiintuneet omenat ja tumman ruskeat banaanit.
Parasta ennen/viimeinen käyttöpäivä todella lähellä.
Mistä lie kokeilit, vai kokeilitko edes?
Ei vastaa omia kokemuksiani ollenkaan.
Korona on kuulkaa ohi. Ihmisten pariin voi jo mennä. Ette sitten tulee enää enemmän höperöksi yksin siellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sängystä aamiaispöydän ääreen etätöitä tekemään. Siinä sitten napostellaan pidemmän kaavan mukaan ja lounaalla otetaan viinilasillinen siitä jo avatusta pullosta. Kun tulee ilta, ei jaksa mennä kauppaan, vaan ruoka tilataan ovelle ja se syödään sohvalla josta sitten mennään nIiN uUpUneEnA nukkumaan.
HUOH!
Käyn lenkillä ruokatunnilla ja töiden jälkeen kotijumppaan. Käytän liikkumiseen ennen työmatkoihin kuluneen ajan. Kiitos etätöiden liikun nyt paljon paljon enemmän. Autonkin myin pois, kun en enää sitä tarvitse. Ruoat tilaan sitten kotiinkuljetuksena.
Mulla on teille kotiin linnoittautuneille yksi asia: elämä on tuolla ulkona ja se on ihmeellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Yli 3 vuotta tilannut kerran viikossa ruoat kotiin ja säästöä tosiaan tulee. Ei edes hintojen nousu ole näkynyt loppusummassa kun vähän suunnittelee.
No eihän se hintojen nousu näy muillakaan, "kun vähän suunnittelee".
Tosin minä en viitsi suunnitella hirveän paljon ainakaan sen takia, että rahaa säästyisi, vaan suunnittelen niin, että saan mielenkiintoista ja hyvää ruokaa perheelleni. Ruoka on tärkeää ja iso ilo, sen ympärille rakentuu paljon sosiaalisia tilanteita, jotka jäävät ikuisiksi ajoiksi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sängystä aamiaispöydän ääreen etätöitä tekemään. Siinä sitten napostellaan pidemmän kaavan mukaan ja lounaalla otetaan viinilasillinen siitä jo avatusta pullosta. Kun tulee ilta, ei jaksa mennä kauppaan, vaan ruoka tilataan ovelle ja se syödään sohvalla josta sitten mennään nIiN uUpUneEnA nukkumaan.
HUOH!
Käyn lenkillä ruokatunnilla ja töiden jälkeen kotijumppaan. Käytän liikkumiseen ennen työmatkoihin kuluneen ajan. Kiitos etätöiden liikun nyt paljon paljon enemmän. Autonkin myin pois, kun en enää sitä tarvitse. Ruoat tilaan sitten kotiinkuljetuksena.
Joo kaikki uskoo😆
Vierailija kirjoitti:
Menkää läskit kävellen kauppaan niin laihtuisitte eikä menis niin paljon rahaa sipseihin ja pullaan.
En kyllä ole läski, mutta ei oikein viitsi kävellen mennä ku 15 km/suunta ja kerralla hankin viikon ruoat perheelle.
Olen vuosia tilannut ruoan kotiin verkkokaupoista. Kaikki ollut aina priimaa ja säästöä paljon, vaikka kuljetuskin maksaa.
Aiemmin kävin kaupassa 2 krt/viikko ja rahaa meni nykyiseen verrattuna lähes kaksinkertainen määrä, siis oikeesti!
Helppoa kotoa käsin verrata tuotteita ja hintoja.
Minulla kävi päinvastoin. Tilaan kaikkea turhaa, kun ei itse tarvitse kantaa. Kalliiksi tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisten kuntoilusta on hyötyliikuntaa joka näin jää pois.
Nyt on aikaa lähteä kunnon lenkille, kun ei tarvitse kaupassa enää käydä.
Mutta tuhraat aikaasi tilausta tehdessäsi. Ei minulla ainakaan kovin kauan kestä, kun ostan peruselintarvikkeet kärryyn kaupasta. Kaupassa olen myös sosiaalinen ja juttelen usein muutamankin ihmisen kanssa.
Liikuntaa ehdin harrastamaan oikein hyvin muutenkin,
Jos tykkäätte tehdä ostoksenne tietokoneella, niin ok, hyvä juttu, minua varten se toiminto ei ole vielä.
Ei mene kuin hetki, kun tekee tilaukset netissä. Ei voi vähempää kiinnostaa käydä enää ruokakaupassa, kun voin tehdä paljon mukavampia asioita sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUOH!
Joo kaikki uskoo😆
Joo, koska tuo vastattu viestihän se vasta uskottava olikin :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisten kuntoilusta on hyötyliikuntaa joka näin jää pois.
Nyt on aikaa lähteä kunnon lenkille, kun ei tarvitse kaupassa enää käydä.
Mutta tuhraat aikaasi tilausta tehdessäsi. Ei minulla ainakaan kovin kauan kestä, kun ostan peruselintarvikkeet kärryyn kaupasta. Kaupassa olen myös sosiaalinen ja juttelen usein muutamankin ihmisen kanssa.
Liikuntaa ehdin harrastamaan oikein hyvin muutenkin,
Jos tykkäätte tehdä ostoksenne tietokoneella, niin ok, hyvä juttu, minua varten se toiminto ei ole vielä.
EN mä jaksa kahtakymmentä kiloa tavaraa raahata kaupasta, kun ei ole autoa! Kätevää, senkun tilaa kaupasta, saa kolmen viikon vihannekset sun muut rappusille asti. Sitte ehkä jotain pientä tarvitsee hakea tai käydä apteekissa vain.
En tilaa pullaa, karkkia, limua koska en niitä käytä muutenkaan.
Minä taas säästän siinä, kun sieltä kaupasta valitsen ne tarjoukset ja punalaput. Aina ei meinaa keksiä mitä ruokaa tekisi, niin kätevää sinänsä että saa ideat niistä tarjoustuotteista. Jätän myös menemättä sinne herkkuosastolle, joten harvoin niitäkään ostaa. Tuo kauppa on myös kouluni vieressä, joten käynti ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran tilannut kotiin ruokaa ja saanut sellaisia vihanneksia ja hedelmiä, joita en olisi itse valinnut.
Tämä siinä on, miksi en itse halua tilata. Minulla on niin paljon hevi osaston tuotteita aina käyntiä kohti, että halua itse valita ne. Nämä jotka tyytyväisenä tilaavat, niin käykö heille vähän vaatimattomammat hevi-tuotteet vai eikö heillä heviä sisälly tilaukseen?
olen kasvissyöjä, joten tilauksiini kuuluu aina hevi-tuotteita. Aina olen saanut hyvälaatuisia. Olen myös lajikekranttu, joten tilauksessani usein lukee joidekin vihannesten kohdalla, että ei saa olla kiinalaisia kasviksia tai että ei saa olla lajiketta x tai y. banaanit haluan mahdollisimman vihreinä. samoin tulee kokeiltua kaikenlaisia uusia hedelmiä: jotenkin ne löytää helpommin nettikaupan sivulta kuin liikkeestä. on myö smukavaa, kun tilausten mukana tulee usein ilmaisnäytteitä: sillä lailla olen löytänyt uusia valintoja omaan ostoskoriin.
Vierailija kirjoitti:
Korona on kuulkaa ohi. Ihmisten pariin voi jo mennä. Ette sitten tulee enää enemmän höperöksi yksin siellä kotona.
Korona ei ole ohi, ihan tiedoksi, varsinkaan riskiryhmille, kuten immuunipuutteisille.
En kyllä minkään koronan vuoksi tilaile vaan siksi, että säästyy sekä aikaa että rahaa. Taidat vain olla kateellinen, että joillakin mahdollisuus tilata ruoat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on teille kotiin linnoittautuneille yksi asia: elämä on tuolla ulkona ja se on ihmeellinen asia.
Ei kai se tarkoita, että on kotiin linnoittautunut, jos ei käy ruokakaupassa? Hyvänen aika, on kai tässä elämässä muutakin tekemistä kuin vain ruokakaupassa käymistä.
Eipä sille tuoreelle kalalle nyt ihan valtavan pitkää käyttöpäivää voi verkkokaupassakaan luvata. Menee ihan lakien mukaan.
Mulla jää toisinaan tulematta jotain, viitteellä "käyttöpäivä liian lähellä". Vaikka mulle kävis usein sekin päivä, kun sitten teen siitä ruokaa ja jostain säilyvämmästä ensi viikolla.