Ruokakulumme tippuivat sen jälkeen huomattavasti kun aloin tilaamaan ruoan kotiin
Ja suunnittelin osokset huolella. Vaikka kotiinkuljetus maksaa hieman, niin tämä on silti paljon halvempi ratkaisu.
Kommentit (177)
Eikä se kuljetus lopulta edes maksa. Kyllä sinne kauppaan pitää itsekin mennä jollakin välineellä. Lisäksi siellä menee aikaa.
Varmaan toimii sellaisilla, joilla on paljon ylimääräistä varsinaisten ostosten päälle. Kuten vichyä tai muita juomia, karkkia, pullaa tai sipsiä. Kalliita lihoja tai vihanneksia.
Huomasin ihan saman. Jää kaikki heräteostokset tekemättä, kun ostokset tekee kotisohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se kuljetus lopulta edes maksa. Kyllä sinne kauppaan pitää itsekin mennä jollakin välineellä. Lisäksi siellä menee aikaa.
No ei mulla ainakaan 10e mene kun käyn autolla kaupassa.
1. Mitä ennen söit esimerkiksi?
2. Mitä nyt tilaat?
Meillä kauppalaskut pienenivät sillä, että vaihdoin k-kaupasta Lidliin ja joskus käyn smarketissakin.
Ruokaa syömme yhtä paljon kuin ennenkin, samoin herkkuja, mutta toisaalta ei meillä olekaan painon kanssa ongelmia. Rahaakin on, ei sitä periaatteessa tarvitsisi säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mulla ainakaan 10e mene kun käyn autolla kaupassa.
Sama juttu, ajelen autolla työmatkalla hyvinkin kymmenen kaupan ohi/läheltä. Tykkään myös käydä kaupassa ja tehdä kaupassa valikoiman mukaan päätöksiä siitä mitä syömme.
Meinasin kerran tilata ison satsin sapuskaa perheellemme (vanhemmat + 3 teiniä) netin kautta ja se oli todella tylsää touhua. En saanut ruuasta mitään ideoita, vaan pistelin vaan sinne jotain täysin itsestäänselvyyksiä ilman mitään hauskuutta. Siinä meni myös aikaa. Se ei siis ollut minun juttuni ollenkaan. Sitä paitsi olen tosi kranttu valitessani hedelmiä, vihanneksia ja muita vastaavia. Jätän mielummin ostamatta, kuin otan vain kohtuullisen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin ihan saman. Jää kaikki heräteostokset tekemättä, kun ostokset tekee kotisohvalla.
Heräteostokset ovat niitä parhaita ostoksia.
Tavanomaista ruokaa ottaa muutenkin kaupasta sen enempää miettimättä, mutta heräteostokset tuovat arkeen iloa ja uusia makuelämyksiä. Kun saa hypistellä ja haistella, ottaa parasta ja käydä kaupassa ihan muuten vain vaikka joka päivä, niin mikäs sen parempaa?
Ja saat varmasti ne kaikista huonoimmilla päiväyksillä olevat ruoat kotiisi ja maksat vielä siitä?
Hienoa! Paljonko säästyy kuukaudessa? Itse olen nipistellyt kaiken ylimääräisen pois kauppalistasta mutta silti tuntuu ettei rahat riitä.
Olen muutaman kerran tilannut kotiin ruokaa ja saanut sellaisia vihanneksia ja hedelmiä, joita en olisi itse valinnut.
Minä teen aina kuukauden ensimmäisenä päivänä suuren kattilallisen Pulmentüm iecoristã ja syön sitä sitten melkein koko loppukuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran tilannut kotiin ruokaa ja saanut sellaisia vihanneksia ja hedelmiä, joita en olisi itse valinnut.
Mulle on taas tullut aina todella hyvät vihannekset ja hedelmät.
Kotisohvallahan se vasta helppoa onkin niitä suklaalevyjä, sipsipusseja ja keksipaketteja koriin klikkailla. Kaupassa joutuu niitä erikseen lähteä etsimään, isossa marketissa niitä ei välttämättä edes näe. Itse olen säästänyt sillä, että käyn kaupassa mahdollisimman harvoin. Mitä harvemmin käyn, sitä vähemmän ylimääräistä ostan. Kuluja ei tule matkoista, kun kuljen pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä siinä on, miksi en itse halua tilata. Minulla on niin paljon hevi osaston tuotteita aina käyntiä kohti, että halua itse valita ne. Nämä jotka tyytyväisenä tilaavat, niin käykö heille vähän vaatimattomammat hevi-tuotteet vai eikö heillä heviä sisälly tilaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Kotisohvallahan se vasta helppoa onkin niitä suklaalevyjä, sipsipusseja ja keksipaketteja koriin klikkailla. Kaupassa joutuu niitä erikseen lähteä etsimään, isossa marketissa niitä ei välttämättä edes näe. Itse olen säästänyt sillä, että käyn kaupassa mahdollisimman harvoin. Mitä harvemmin käyn, sitä vähemmän ylimääräistä ostan. Kuluja ei tule matkoista, kun kuljen pyörällä.
Päinvastoin. Kaupassa tulee kierreltyä ja tehtyä heräteostoksia, mutta kotiinkuljetuksena en koskaan tilaa mitään herkkuja. Jotenkin ei vaan tee mieli tilata. Eri
Olen tilannut paljon erään lounasravintolan Resq-ruokia. Ihan perushyvää kotiruokaa ja isoja annoksia niin että neljä henkeä syö yhdestä annoksesta helposti jopa kaksi kertaa. Eikä hintakaan ole paha. Lisäksi kaupasta maitoa, leipää ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siinä on, miksi en itse halua tilata. Minulla on niin paljon hevi osaston tuotteita aina käyntiä kohti, että halua itse valita ne. Nämä jotka tyytyväisenä tilaavat, niin käykö heille vähän vaatimattomammat hevi-tuotteet vai eikö heillä heviä sisälly tilaukseen?
Syön todella paljon kasviksia eikä ole ollut valittamista kasvisten ja hedelmien laadussa. Mitä tarkoitat vaatimattomilla hevi-tuotteilla?
Voi ne tilata kaupan takaovellekin, hakee sieltä itse.
No hyvä, että sinä löysit oman akilleen kantapääsi.