Ruokakulumme tippuivat sen jälkeen huomattavasti kun aloin tilaamaan ruoan kotiin
Ja suunnittelin osokset huolella. Vaikka kotiinkuljetus maksaa hieman, niin tämä on silti paljon halvempi ratkaisu.
Kommentit (177)
Olen joskus tehnyt keikkahommina tavarankeräilyä eräässä isossa kaupassa ja meille ainakin on annettu ohjeeksi valita hevi-osaston tuotteet tarkalla silmällä. Katsoa ettei ole lommoja ja kolhuja jne. Tässä on syynä se, että tulee aika kalliiksi, jos asiakas valittaa, että oli homeisia tomaatteja ja ylikypsiä avokadoja, vaikka kirjoitti tilauslistaan että ei saa olla ylikypsiä. Nopeasti pilaantuvissa tuotteissa valitaan usein päiväyksiltään paremmat tuotteet (koska monet asiakkaat tilaa useamman viikon ruoat kerralla) ja niin edespäin. Sanoisin siis, että nettikaupasta saa laadukkaampaa tuotetta. Toki asiakkaankin pitää olla sitten jo sen verran kokenut tilaaja, että kehtaa kirjoittaa tilauslistoille omat toiveensa. Punalaputettujakin tuotteita on laitettu pyynnöstä mukaan, jos niitä silloin kaupassa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saat varmasti ne kaikista huonoimmilla päiväyksillä olevat ruoat kotiisi ja maksat vielä siitä?
Käytän kuljetuspalvelua enkä ole ikinä saanut mitään huonoa. Aina ovat tuotteet tulleet hyvillä päiväyksillä ja hedelmät ja vihannekset sellaisia mitä olisin itsekin valinnut.
Tuollainen palvelu loppuisi lyhyeen jos ihmisille kärrättäisiin huonoja tuotteita kotiin.
Validi pointti! En tietystikään tilaisi jos en saisi priimaa tavaraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisten kuntoilusta on hyötyliikuntaa joka näin jää pois.
Nyt on aikaa lähteä kunnon lenkille, kun ei tarvitse kaupassa enää käydä.
Tuo ei ole tilastollisesti totta. Kotiin jämähdetään koska ei ole tarve edes kalsareita enemmän pukeutua.
Ja tilastollisessa keskiarvossa ei usein ole yhtäkään havaintoa. Kyllä mäkin meen mieluummin metsään juoksemaan kuin jonnekin prismaan jonottamaan tämän ketjun pätijöiden kanssa.
Prismassa ostoskelu ei tutkitusti ei korvaa juoksentelua ihmisten elämässä. Niitå tehdään joko molempia tai useimmiten ei kumpaakaan.
Etippä siihen lähdekin vielä. Ja tosiaan muistutan että tilastotulos on keskiarvoistettu laskennallinen havainnollistus. Aika juoksemattoman näköistä porukkaa siellä kaupoilla liikkuu joukossa kun tarkemmin katsot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me menemme kauppaan kauppalistan kanssa, ei tule yleensä heräteostoksia tehtyä.
Pari kertaa kokeillut tuota tilausta, hevi-tuotteet olivat todella huonosta päästä, pehmennyt kurkku, kolhiintuneet omenat ja tumman ruskeat banaanit.
Parasta ennen/viimeinen käyttöpäivä todella lähellä.Mistä lie kokeilit, vai kokeilitko edes?
Ei vastaa omia kokemuksiani ollenkaan.
No tulosta se sun tilauslista ja mene kauppaan, kerää ne tuotteet mitä listassa on. Tuleeko heräteostoksia? Ja saat valita ne hevi-tuotteet parhaimmasta päästä ja valita myöhemmän parasta ennen päivämäärän.
Tulee varmaan sinulle yllätyksenä, kun et ole koskaan mitään kotiin tilannut, mutta ainakin niissä kaupoissa missä olen itse noita tilauksia kerännyt niin ohje on ollut että hevituotteet valitaan niin freesiä kuin itselleen valitsisi ja päiväystuotteet aina mahdollisimman pitkällä päiväyksellä ja jos on pelkästään lyhyttä päiväystä esim. saatavuusongelmien takia tarjolla niin ei edes toimiteta. Volyymituotteet voidaan kerätä lavoilta/rullakoista jo ennen kuin niitä edes lähdetään myymälän puolelle hyllyttämään koska se on nopeampaa. Vähän huvittaa että tässä ketjussa selvästi kommentoi ja peukuttaa koko joukko porukkaa jolla ei ole mitään käsitystä siitä miten homma toimii eli tuskin ovat mitään koskaan mistään tilanneetkaan, kuhan toitottavat omia ennakkoluulojaan totuuksina.
Aa, nyt Mä ymmärrän, oot se ruokalaatikkojen keräilijä. <3 Hyviä laatikkojen täyttely hetkiä! :D
Harmi, musta et saa asiakasta.
Et ole asiakas, mutta kommentoit kumminkin "kokemusasiantuntijana" ?-)
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka välittävät ruoasta eivät todellakaan tilaa kotiin pahvilaatikko-ostoksia.
Mun lapsi kerää työkseen ruokatilauksia. Hän on varsinainen foodie, laittanut pienestä pitäen ruokaa, myös kaikkia erikoisuuksia. Seuraa kaikkia uusia ruokahittejä. Olen aivan 100varma, että hän kerää parhaimmat tuotteet laatikkoon. Varmaan vaihtaisi parempiinkin, jos saisi luvan yllättää.
Hehe. Kaupan ruokakerääjän palkalla ei kuule laaturuokia ostella.
ihan hyvin silläkin palkalla toimeen tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää läskit kävellen kauppaan niin laihtuisitte eikä menis niin paljon rahaa sipseihin ja pullaan.
En kyllä ole läski, mutta ei oikein viitsi kävellen mennä ku 15 km/suunta ja kerralla hankin viikon ruoat perheelle.
Olen vuosia tilannut ruoan kotiin verkkokaupoista. Kaikki ollut aina priimaa ja säästöä paljon, vaikka kuljetuskin maksaa.
Aiemmin kävin kaupassa 2 krt/viikko ja rahaa meni nykyiseen verrattuna lähes kaksinkertainen määrä, siis oikeesti!
Helppoa kotoa käsin verrata tuotteita ja hintoja.
Minulla on auto. Sillä saan kuskattua ruuat ja muut ostokset kivasti kotiin. En ole kovin kauppauskollinen, joten saatan käydä ihan missä vain kaupassa mikä eteen tulee, tänään käväisin Lidlissä, viime perjantaina s-marketissa ja k-supermarketista kävin ostamassa alkuviikolla ruokaa, kun vieressä kävin.
En jaksa hirveästi vertailla hintoja, ostan sen mikä näyttää ja tuntuu hyvältä.
Kaupassa on ihan kiva käydä ja käyn myös torilla ja kauppahallissa ostoksilla, kun siltä tuntuu.
Minullapa ei ole autoa ja siitä säästyneillä rahoilla onkin kiva tilailla kotiin ruokaa.
Vihaatte tuntemattomia ihmisiä niin paljon ettette halua edes kaupassa käydä.
100 % kuplautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on kuulkaa ohi. Ihmisten pariin voi jo mennä. Ette sitten tulee enää enemmän höperöksi yksin siellä kotona.
Tapaan vapaa-ajallani minulle tärkeitä ihmisiä. Kaupassa käydessäni haluan vain suorittaa ostokseni rauhassa.
Siksi tilaan ruuat.
Mitähän tärkeitä ihmisiä kotiin linnoittautuneella autistilla mahtaa olla? Hoitaja?
Vierailen lapsieni kanssa hoitokodissa asuvan isäni luona. Vierailemme myös vielä kotona asuvan äitini luona eli mummolassa. Isovanhemmat ovat rakkaita lapsilleni. Sen lisäksi ovat säilyttäneet iloisen pilkkeen silmäkulmassa.
Muutoin teemme sitä, mikä hyvältä tuntuu. Käymme pelaamassa sulkapalloa, laskettelemme, hiihdämme, pidämme leffa- tai peli-illan jne.
Ole hyvä ja kerro, mikä tässä viittaa autismiin?
Niinpä. Minäkin menen kauppaan ostaakseni tarvittavat tuotteet. Jos tuon ajan voi säästää tärkeämpään, niin sehän on vain hieno juttu.
Ei se kotiin tuotuna halvempaa ole. Kyllä siitä aina kuljetusmaksu menee. Ja jatkossa menee vielä enemmän kun nämä tutustumisalennukset loppuu.
Moni on kehunut tuota tilaamista, toimii ilmeisen hyvin heidän perheessään. Itse en ole palvelusta kiinnostunut, koska olen tarkka siitä, minkä tuotteen valitsen- joten haluan valita ne itse. Tahdon tietyn kypsyysasteen banaaneja; en koskaan ota ensimmäisenä olevaa kylmähyllytuotetta; ostan vaihtuvien kampanjatarjousten mukaan. Hevipuolella on ihan liikaa tuotteita, jotka pitää ensin nähdä + kokeilla, ovatko edes myyntikuntoisia. Harjaantunut silmä näkee asioita, joihin joku keskivertokeräilijä ei varmasti kiinnitä huomiota (esim. melonin makeuden tunnistaa tietystä jutusta sen ulkonäössä).
Suitsin itse kulujamme ostamalla ja valmistamalla erätarjousten ruokia, ja jossain määrin olen myös tinkinyt nyt kevättalvella vihannesten monipuolisuudesta. Ikävää, mutta kun laatu ja hinta eivät kohtaa- en maksa puoliraa'asta tomaattikilosta samaa kuin mitä tarjouksesta löytämästäni naudanlihasta.
Vierailija kirjoitti:
100 % kuplautumista.
Se viikottainen Prisma-reissu nyt ei kyllä varsinaisesti mitään sosiaalisuuden huippujuhlaa kenellekään näytä olevan. Ihan sama onko siellä 0, 100 vai 1000 muuta ihmistä, suurinta ne muut ihmiset kiinnostaa vain sen suhteen että kauanko pitää jonottaa että pääsee ulos.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se kuljetus lopulta edes maksa. Kyllä sinne kauppaan pitää itsekin mennä jollakin välineellä. Lisäksi siellä menee aikaa.
Julkisilla kun kulkee, voi Lidlissä poiketa alle 10 min kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me menemme kauppaan kauppalistan kanssa, ei tule yleensä heräteostoksia tehtyä.
Pari kertaa kokeillut tuota tilausta, hevi-tuotteet olivat todella huonosta päästä, pehmennyt kurkku, kolhiintuneet omenat ja tumman ruskeat banaanit.
Parasta ennen/viimeinen käyttöpäivä todella lähellä.Mistä lie kokeilit, vai kokeilitko edes?
Ei vastaa omia kokemuksiani ollenkaan.
No tulosta se sun tilauslista ja mene kauppaan, kerää ne tuotteet mitä listassa on. Tuleeko heräteostoksia? Ja saat valita ne hevi-tuotteet parhaimmasta päästä ja valita myöhemmän parasta ennen päivämäärän.
Tulee varmaan sinulle yllätyksenä, kun et ole koskaan mitään kotiin tilannut, mutta ainakin niissä kaupoissa missä olen itse noita tilauksia kerännyt niin ohje on ollut että hevituotteet valitaan niin freesiä kuin itselleen valitsisi ja päiväystuotteet aina mahdollisimman pitkällä päiväyksellä ja jos on pelkästään lyhyttä päiväystä esim. saatavuusongelmien takia tarjolla niin ei edes toimiteta. Volyymituotteet voidaan kerätä lavoilta/rullakoista jo ennen kuin niitä edes lähdetään myymälän puolelle hyllyttämään koska se on nopeampaa. Vähän huvittaa että tässä ketjussa selvästi kommentoi ja peukuttaa koko joukko porukkaa jolla ei ole mitään käsitystä siitä miten homma toimii eli tuskin ovat mitään koskaan mistään tilanneetkaan, kuhan toitottavat omia ennakkoluulojaan totuuksina.
Aa, nyt Mä ymmärrän, oot se ruokalaatikkojen keräilijä. <3 Hyviä laatikkojen täyttely hetkiä! :D
Harmi, musta et saa asiakasta.Et ole asiakas, mutta kommentoit kumminkin "kokemusasiantuntijana" ?-)
Eri.
Aika hienosti osas tää yks opastaa miten ruoka kerätään pahvilaatikkoon
Oikeasti siis luulette ettei kerääjän sekä kuljetuksen kulut siirry tuotteiden hintaan?😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka välittävät ruoasta eivät todellakaan tilaa kotiin pahvilaatikko-ostoksia.
Sua ei kuitenkaan haittaa, jos ostamasi tuote kauppaan tulee pahvilaatikossa? Kaupan tuotteet kuitenkin suurinosa tulee pahvilaatikoissa kauppaan.
Kaupassa käynti on normaalia elämää ja sitähän te pelkäätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ei kuitenkaan haittaa, jos ostamasi tuote kauppaan tulee pahvilaatikossa? Kaupan tuotteet kuitenkin suurinosa tulee pahvilaatikoissa kauppaan.
Jankutijankuti.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti siis luulette ettei kerääjän sekä kuljetuksen kulut siirry tuotteiden hintaan?😆
Ei kukaan näin luule. Nehän tulee kaikkiin hintoihin, eikä vaan kotiinkuljetettujen. :)
Vierailija kirjoitti:
100 % kuplautumista.
Jos tylsään pakolliseen asiaan voi käyttää vähintään puolet vähemmän aikaa, niin teen. Kiva tietty että vaikkei ees tunneta niin kaipaat mua niin hirveesti sinne seuraksi
Mut enää ei ihmetytä miten niin moni valittaa että mihinkään ei o ikinä aikaa ja pitäis lenkkeillä muttei ehi ja pitäs nähä tuttui muttei jaksa ja pitös siivota mut kiire. Ne on kopeloimassa tomaatteja, jotta saa Parhaat ja jonottamassa kassalle, ettei luulla epäsosiaaliseks.
Joo koska onhan se sama tavara paljon parempaa kun sen käy itse kaupasta hakemassa :-D