Ruokakulumme tippuivat sen jälkeen huomattavasti kun aloin tilaamaan ruoan kotiin
Ja suunnittelin osokset huolella. Vaikka kotiinkuljetus maksaa hieman, niin tämä on silti paljon halvempi ratkaisu.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vihaatte tuntemattomia ihmisiä niin paljon ettette halua edes kaupassa käydä.
100 % kuplautumista.
Lisäys aiempaan viestiin, jossa kerroin, miten vietän aikani mielummin vieraillen lasteni kanssa isovanhempien luona sekä tehden lasten kanssa kivoja juttuja.
Olen sairaanhoitaja ja tapaan päivittäin kymmenittäin "tuntemattomia" ihmisiä, joita hoidan ammattiylpeydellä mahdollisimman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käynti on normaalia elämää ja sitähän te pelkäätte.
Näin on.
Myös netistä tilaaminen on ihan yhtä normaalia elämää.
Lukuisia tutkimuksia tästä aiheesta:
According to a new study, by staying at home and ordering everything direct to us, people are missing out on a whole load of essential muscle-strengthening exercises.
Odalla on paljon ilmaisia kuljetusaikoja, ja en siis maksa mitään kuljetuksista.
Oda myös muuten hyvä, mutta valikoima voisi olla vähän isompi. Tykkään kun voi tehdä tilauksen ja sen jälkeen vielä lisäillä kamaa aina klo 20 asti. Ja tuovat heti seuraavana aamuna.
Kaikki tuotteet ja hevit tähän mennessä priimaa, ja päivämäärät riittäviä, ainoastaan yhden kerran avocado oli jo vähän liian kypsä.
Välillä käyn itse kaupassa ja välillä tilailen. Tilausjuttu on kyllä helpottanut kiireistä arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
vain no life luuseri pitää tietokoneen näpyttelyä elämänä.
MINÄ ILMOITAN TEILLE SUUREN ILON.
TE KAIKKI VOITTE HOITAA OSTOKSENNE MITEN HALAUTTE. EI OLE OIKEATA TAI VÄÄRÄÄ TAPAA.
VOITTE LOPETTAAA NYT JANKKAAMISEN JA MENNÄ NUKKUMAAN.
KIITOS HEI.
Vierailija kirjoitti:
Odalla on paljon ilmaisia kuljetusaikoja, ja en siis maksa mitään kuljetuksista.
Oda myös muuten hyvä, mutta valikoima voisi olla vähän isompi. Tykkään kun voi tehdä tilauksen ja sen jälkeen vielä lisäillä kamaa aina klo 20 asti. Ja tuovat heti seuraavana aamuna.
Kaikki tuotteet ja hevit tähän mennessä priimaa, ja päivämäärät riittäviä, ainoastaan yhden kerran avocado oli jo vähän liian kypsä.
Välillä käyn itse kaupassa ja välillä tilailen. Tilausjuttu on kyllä helpottanut kiireistä arkea.
Kuljetusmaksut on leivottu hintoihin, tämä on ihan talouden perusasioita.
The Chartered Society of Physiotherapy (CSP) have warned, according to the BBC, that the rise of buying shopping online means fewer people carry groceries or other products on a regular basis. In particular, they suggest that millions of older people risk falls because they aren't maintaining their strength.
Vierailija kirjoitti:
Vihaatte tuntemattomia ihmisiä niin paljon ettette halua edes kaupassa käydä.
100 % kuplautumista.
Kyllä. Mä mieluummin katselen kotini lämmöstä, kun reipas nuorimies kantaa ruuat sisään.
Missä ihmeessä tämän ketjun ihmiset shoppailee, kun antaa noin autuaan kuvan kiireettömästä tuotteiden valikoimista ja saa sen kuulostamaankin auvoiselta?
Ne kaupat missä mä kävin oli aina naama norsunvitulla juoksevia vanhempia, räkäsiä ja huutavia kakaroita. Puhumattakaan tuosta hiton säästä, mikä nyt suurimmaksi osaksi suomessa on märkää ja liukasta ja niin kylmää.
Vantaa pysyy kuplassaan mielellään.
Online shopping is ruining peoples muscles as they fail to carry home their own groceries, physiotherapists say.
While shopping on the internet offers much-wanted convenience, it is stripping people of muscle-strengthening exercises that help keep them healthy into older age, according to the Chartered Society of Physiotherapy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
vain no life luuseri pitää tietokoneen näpyttelyä elämänä.
Sittenhän meitä on kaksi. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetusmaksut on leivottu hintoihin, tämä on ihan talouden perusasioita.
Toki, mutta maksan palvelusta + säästän bensoista. Odan hintataso lisäksi about sama kuin lähi K-marketissa.
Surullisen paljon ihmisiä, jotka kokevat kaupassa suoritetut ruokaostokset "sosiaalisina suhteina".
Ehkäpä olisi peiliin katsomisen paikka, jos näin on.
Mielestäni on tosi hyvä, kun varsinkin lapsiperheet tilaavat kotiin ruuat.
Kaupoissa on nyt hieman rauhallisempaa, kun siellä ei ole mitään väsyneitä lapsia itkemässä vihaisen ja väsyneen vanhempansa kanssa. Lapsiperheille palvelu on siis todella hyvä ja varmasti muillekin, varsinkin jos ei ole autoa käytössä tai ei pysty vaikka kantamaan ostoskasseja tai kuuluu vaikka riskiryhmään.
Itse tilasin pari kertaa kotiin/mökille ruokaa, mutta se ei jotenkin sopinut minulle. Perheelleni oli ihan se ja sama miten ruuat tulivat kotiin, mutta minä en innostunut. Sain myös molemmilla kerroilla hieman epäkuranttia tavaraa ja esimerkiksi sen muistan, että jääsalaattipussit olivat varmasti niitä keveämpiä, mitä olla saattoi sekä mandariinit olivat sellaisia, että en olisi valinnut niitä itse. Syöntikypsät avokadotkin oli kovia kuin kivi ja kypsyivät vasta monen päivän jälkeen.
Sanoisin siis, onneksi on tuollainen palvelu nykyään, mutta on kiva mennä itse kauppaan myös.
Käyn kävellen kaupassa iltalenkin yhteydessä. En osta heräteostoksia. Vain sen akuutin puutteen, mitä on listassa. Hävikkiruuan määrä nolla.
En vaihtaisi käytäntöäni.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ ILMOITAN TEILLE SUUREN ILON.
TE KAIKKI VOITTE HOITAA OSTOKSENNE MITEN HALAUTTE. EI OLE OIKEATA TAI VÄÄRÄÄ TAPAA.
VOITTE LOPETTAAA NYT JANKKAAMISEN JA MENNÄ NUKKUMAAN.
KIITOS HEI.
Niinpä. Minä jo aiemmin kirjoitin, että itse kasvatan pottuni ja kaurahiutaleetkin haen niin ettei synny kuluja.
Onhan se vähän hassua, että edes sillä viikottaisella markettireissulla kiertely on monelle pakkopullaa, mutta sama porukka maksaa sitten siitä ilosta että pääsee rehkimään salille. :)
Maailman hoikin kansa, japanilaiset, ostaa suurimmaksi osaksi lähinnä yhdelle-korkeintaan parille päivälle ruokansa. Lähes päivittäin kävelevät kauppaan, katsovat mikä on tuoretta ja tarjouksessa. Tulee arkiliikuntaa samalla ja mieli pysyy virkeänä, tuttuihinkin saattaa törmätä.
Ruokaostoksia tilataan kyllä myös kotiin, mutta lähinnä riisiä (10kg+ säkkejä) tai muuta painavaa, tai jos joku on sairaana. Eikä japanilaisilla ole arkikäytössään edes usein sitä autoa, kävelevät tai hurauttavat polkupyörällä useamman kilometrin suuntaansa ongelmitta.
Miksi siihen ei saisi käyttää aikaa, että valitsee huolella raaka-aineensa, joista maksaa suuria summia (Suomessa, Japani on suorastaan edullinen nykytasoomme verrattuna)? Mikä on se tärkeämpi juttu, jota on kiire suorittamaan? Miksi arkeen ei saisi kuulua vaikkapa niitä ruokaostoksia ja siivoustakin? Onko arjesta pakoilu tärkeää isolle osalle kansaa?
Hyötyliikunta auttaa ylläpitämään työkykyä ja virkeää mieltä. Terveyden kannalta arjen askareet ja lyhyet aktiiviset hetket ovat jopa tärkeämpiä kuin hengästyttävät liikuntasuoritukset.
Terveyden kannalta aktiiviset hetket pitkin päivää ovat jopa parempi vaihtoehto kuin liikuntasuoritus kerran viikkoon. Verenkierto elpyy, verenpaine laskee ja hengitys kulkee, kun kehon laittaa liikkeelle. Pienet teot ylläpitävät myös mielen vireyttä ja työkykyä. Olennaista terveyden kannalta on, että päivään mahtuu taukoja, joilla on elvyttävä vaikutus mielelle ja keholle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän hassua, että edes sillä viikottaisella markettireissulla kiertely on monelle pakkopullaa, mutta sama porukka maksaa sitten siitä ilosta että pääsee rehkimään salille. :)
Maailman hoikin kansa, japanilaiset, ostaa suurimmaksi osaksi lähinnä yhdelle-korkeintaan parille päivälle ruokansa. Lähes päivittäin kävelevät kauppaan, katsovat mikä on tuoretta ja tarjouksessa. Tulee arkiliikuntaa samalla ja mieli pysyy virkeänä, tuttuihinkin saattaa törmätä.
Ruokaostoksia tilataan kyllä myös kotiin, mutta lähinnä riisiä (10kg+ säkkejä) tai muuta painavaa, tai jos joku on sairaana. Eikä japanilaisilla ole arkikäytössään edes usein sitä autoa, kävelevät tai hurauttavat polkupyörällä useamman kilometrin suuntaansa ongelmitta.
Miksi siihen ei saisi käyttää aikaa, että valitsee huolella raaka-aineensa, joista maksaa suuria summia (Suomessa, Japani on suorastaan edullinen nykytasoomme verrattuna)? Mikä on se tärkeämpi juttu, jota on kiire suorittamaan? Miksi arkeen ei saisi kuulua vaikkapa niitä ruokaostoksia ja siivoustakin? Onko arjesta pakoilu tärkeää isolle osalle kansaa?
Viisauden ääni täällä markkinointipuheen joukossa.
Omalla kohdalla vielä 10€ halvempaakin per kerta.