Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin sairaanhoitajan luona juttelemassa ahdistuksessa. Onko tää todellakin tälläistä?

Vierailija
06.03.2023 |

Olin siis saanut lääkäriltä lähetteen sinne. Sairaanhoitaja kyseli ensin elämästäni ja vastasin rehellisesti. Sen jälkeen katselimme näytöltä videoita masennuksesta ja ahdistukseta, nämä olisin ihan hyvin voinut tehdä kotonakin. Ja sitten hän selitti minulle miten netistä löytyy hyviä apusivuja ahdistukseen ja käski tehdä erilaiisia hengitysharjoituksia. Seuraavia aikoja vielä on, mutta tuntuu onkohan tämä ihan turhaa... Tuntuu että kävin vain siellä istumassa ja sairaanhoitaja selitti minulle kuin 7..vuotiaalle mitä ahdistus on ja miten siitä pääsee eroon.

Kommentit (511)

Vierailija
1/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi"Päätä ettei sulla oo masennusta". Että näin vaan päätetään.

Vierailija
2/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on. Älä ainakaan lähde niihin psykiatrisiin huumeisiin sekaantumaan, sitä ne hoitajat ja lääkärit tuntuu parhaiten osaavan eli kirjoittaa reseptejä ja saada ihmiset lääkekierteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko oikeasti yrittänyt apusivuja ja hengitysharjoituksia?

Vierailija
4/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelleilyä. Noista ei ole mitään apua. Niiden on vain tarkoitus saada asiat näyttämään siltä että niille tehdään jotain. Sen sijaan terveystietosi täyttyy aivan sekopäisistä teksteistä joista et edes tunnista itseäsi. Se tulee haittamaan kaikkea myöhempää hoitoasi.

Vierailija
5/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen harvoin auttaa joku keskusteluapu. Se hyödyttää eniten niitä kenellä on jostain syytä rankkaa tai ovat uupuneita. Saavat oksentaa mieltä painavat asiat ulos hoitajan myötäillessä ja tsempatessa.

Paras apu masennukseen on sopiva lääkitys ja terveellisten elämäntapojen säntillinen noudattaminen. Vaikeassa vaiheessa se tuntuu mahdottomalta mutta aloittaa yksi pieni asia ja tavoite kerrallaan. Tavoitteeksi vaikka lyhyt ulkoilu kerran päivässä tai säännöllinen unirytmi tai vaikka hyvä ruoka. Rentoutuminen. Sosiaaliset kontaktit. Yks asia kerrallaan, ei tunnu niin ylivoimaiselta kun ei yritä saada kaikkea kerralla kuntoon.

Vierailija
6/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta aihetta käsitteleviä kirjoja. Todennäköisesti niistä on enemmän apua kuin lekurien lepertelystä.

Vierailija
7/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin kun saan lukea tuollaisia viestejä. Itsehän pääsin eläkkeelle jo vuosia sitten joten ei tarvitse mennä kotoa minnekään jos ahdistaa tarpeeksi paljon. 

Vierailija
8/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia odotuksia sinulla oli käynnistä? Millaista apua olisit toivonut? Mitä keinoja olet itse yrittänyt?

Jos sinulla itsellä on joku ajatus siitä, mikä juuri sinua voisi auttaa, kannattaa jutella siitä seuraavalla käynnillä.

Masennuksen hoito on erilaista kuin vaikkapa murtuneen raajan tai angiinan hoito.

Vierailija
9/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen terveydenhuolto: vakuuttava kiiltokuvaa teoriassa, järkyttävää todellisuudessa.

Vierailija
10/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin niin huono kokemus hoitajasta. Ei mitään hyötyä ihme ohjeita antoi. Samoja kuin naistenlehtiä ois lukenut.

Vierailija
11/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin n. viisi vuotta sitten keskivaikeaan masennukseen, lääkäri yritti ohjata "mielialavalmentajalle". Sanoin että en ole menossa. Olen itse sairaanhoitaja ja tiedän millä koulutuksella tuo mielialavalmentaja minua ohjaisi. Aivan naurettavaa.

Vierailija
12/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelleilyä. Noista ei ole mitään apua. Niiden on vain tarkoitus saada asiat näyttämään siltä että niille tehdään jotain. Sen sijaan terveystietosi täyttyy aivan sekopäisistä teksteistä joista et edes tunnista itseäsi. Se tulee haittamaan kaikkea myöhempää hoitoasi.

Nimenomaan tämä: Niiden on vain tarkoitus saada asiat näyttämään siltä että niille tehdään jotain.

Vierailija
13/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuista lasta käskettiin metsään kävelemään masennuksen kourissa. Itkien sitten soitti mulle ettei hänellä ole edes verkkareita.

Vierailija
14/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin annettiin vain hengitysharjoituksia. Vaikka ovat nekin lievemmissä tapauksissa ihan hyviä neuvoja. Mutta kun ei saanut purkaa sitä mitä on mielen päällä. Tuntuu että käynti meni miten psykiatrinen sairaanhoitaja itse halusi sen menevän.  Hänen ehdoillaan.

Vierailija
15/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä te sairastatte? Stalkkaako joku, puhutaanko teistä urakalla paskaa ympäri kyliä, vai mikä on huonosti?

Vierailija
16/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli ensimmäinen käynti. Millaista ihmelääkettä olisit toivonut? Mitä apua kaipaisit, mitä olisi ensimmäisellä kerralla voitu antaa? Masennuksen ja ahdistuksen hoidon on alettava jostakin, ja selkeyden vuoksi on ihan järkevää että se aloitetaan selkeyttämällä mitä masennus ja ahdistus ylipäätään ovat. Voihan se tuntua turhalta, mutta hoito rakentuu tiettyjen palikoiden päälle jotta se olisi vertailukelpoista. Sairaanhoitaja ei myöskään ole terapeutti (ainakaan yleensä) eikä hän voi tarjota terapiatasoista ongelmanpurkua.

Vierailija
17/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskekää lääkäriä kirjoittamaan rauhoittavia. Lä-lä-lä-lä-lä

Vierailija
18/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mt puolen sairaanhoitajakäynnit + terapia ovat loputon kierre, itse sain paremmin apua kirjallisuudesta ja netistä.. no kannattaa siellä ehkä silloin käydä jollei ole ihan ketään kelle puhua.

Vierailija
19/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nautin kun saan lukea tuollaisia viestejä. Itsehän pääsin eläkkeelle jo vuosia sitten joten ei tarvitse mennä kotoa minnekään jos ahdistaa tarpeeksi paljon. 

Oletpa ilkeä sadisti, nautit toisten kärsimyksistä. Minäkin olen eläkkeellä, mutta tunnen myötätuntoa, koska olin samassa jamassa, 4-5 vuotta joutui sietämään tuota ns. hoitoa.

Vierailija
20/511 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun nauraa näitä masennusjuttujanne. Onko se jokin uusi muotisana nykyisin johon voi aina vedota hohhoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme