Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Miehet sanovat suoraan, miksi lastenhoito ei kiinnosta - "Naisilla on rinnat"

Vierailija
06.03.2023 |

"Isät kertovat Helsingin Sanomien kyselyssä, miksi eivät pidä perhevapaita. Perusteluissa kaikuvat varsin konservatiiviset asenteet."

https://www.is.fi/perhe/art-2000009435241.html

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että alapeukkuja tulee vaikka kannatan tasa-arvoa. Tasa-arvo on sitä, että naisilla ja miehillä on samat oikeudet. Feministit ajavat naisten etuja. 

Minun palkkani meni vaimolle ja lapsille ja menee edelleen. Mikään rahasta ei ole omaani.

Vierailija
82/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voisivat kertoa suoraan miksi kovapalkkaiset "miesten alat" eivät kiinnosta.

Naiset ovat jo kertoneet. Siksi esim hoitajia on lähtenyt alalta 70 000. Ja Suomi on cusessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia yhteyskunta menee vaan enemmän sekaisin, kun ei haluta hyväksyä kromosomieroja.

Luulen, että vaimonikin suuttuisi kirjoituksestani, mutta on varmasti ollut kotona tyytyväinen siihen mitä olen panostanut perheeseen, vaimoon ja lapsiin. Vaimo on feministi, ei siedä, jos arvostelen jotakin naista, esim jonkin teon takia. En siis arvostele naista vaan tekoa. Vaimo ottaa arvostelun että loukkaan naisia vaikka arvostelen tekoa ihmisestä riippumatta. Jos samalla tavalla arvostelen jotakin miestä samanlaisesta teosta. Se ei liikuta vaimoa mitenkään. 

Silti naiset odottavat, miehiltä tiettyjä etuja, rahaa, eleitä lahjoja jne. Mitä miehet saa miesten päivänä? ei mitään.

Tämä tilanne näkyy nyt koko yhteiskunnassa. 

Sitten keskusteluohjelmissa voidaan keskustella toksisesta maskuliinisuudesta. Niinkuin miehissä olisi vikaa.

Voidaanko puhua yhteiskunnassa toksisesta feministisuudesta? Ei voi. nyt niitä alapeukkuja.

Vierailija
84/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti todellakin silmään ne isien kommentit, että lapsia hankittiin vain koska vaimo halusi. Perheen perustaminen on kahden kauppa ja jos toinen osapuoli ei ole täysillä mukana tai halua olla osallisena lastenhoidossa, kannattaa harkita huolella lasten hankkimista.

Mutta jos sellainen järjestely, jossa vain toinen on vastuussa lapsista ja toinen jatkaa huoletonta "lapsivapaata" elämää, käy molemmille niin mikäs siinä.

Vierailija
85/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voisivat kertoa suoraan miksi kovapalkkaiset "miesten alat" eivät kiinnosta.

Kiinnostaa, mutta ovet avautuvat vain kyseisen toimialan aspakoordinaattoritason töihin, koska nainen = huolellinen ja hyvä asiakkaiden kanssa. Vaikka kouluttauduit insinööriksi voidaksesi tehdä introverttinä asiatöitä.

Ja tasa-arvon edistäminen on sitä, että nimitetään 3 mukavaa ja kivaa naista johtoon. Muita naisia saa sitten edelleen kohdella ennakko-oletuksin.

Vierailija
86/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vahvemmat kädet kannatella vauvaa ja aivan hyvät tissit esim nukuttamiseen , ei se vauva kokoajan ole syömässä .

Vierailija
87/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän meidän feministit tietä paremmin mistä mieht tykkää kun toisaalta pitää olla itse nainen tai homo että tajuaa naisten asiat.

Se mikä näistä kommebteista sekä vaatimattomista tuloksista paljastuu on että miehet ja naiset tosiaan on biologisesti  ihan eri sukupuolta.

Tässä ei ole kysymys siitä mistä kukakin "tykkää". On kysymys VASTUUSTA. Jos siität lapsen, niin hoidat siitä osasi. Ne naiset, joita ei kiinnosta hoitaa lapsia, eivät tee lapsia.  Miehet voisivat tehdä saman vastuullisen päätöksen: Jos et aio osallistua lapsen hoitoon, älä siitä lasta.

Tässä ei ole kysymys lastenhoidosta 0-20vuotta vaan aihe keskittyy 0-3 vuoteen, jolloin lapsella on suurin tarve juuri äidille. Se että mies ei imetä, ei vielä kerro sitä, että mies ei osallistuisi lastenhoitoon tai että mies ei kantaisi vastuuta lapsistaan. Jotta äiti voi olka kotona lasten kanssa kun äiti on niin asian ilmaissut, miehenä olen tukenut hänen toivettaan ja työlläni mahdollistanut sen. Pelkät yhteyskunnan tuet ei sitä mahdollista. Kapea katson vääristää ajattelun.

Vierailija
88/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia yhteyskunta menee vaan enemmän sekaisin, kun ei haluta hyväksyä kromosomieroja.

Luulen, että vaimonikin suuttuisi kirjoituksestani, mutta on varmasti ollut kotona tyytyväinen siihen mitä olen panostanut perheeseen, vaimoon ja lapsiin. Vaimo on feministi, ei siedä, jos arvostelen jotakin naista, esim jonkin teon takia. En siis arvostele naista vaan tekoa. Vaimo ottaa arvostelun että loukkaan naisia vaikka arvostelen tekoa ihmisestä riippumatta. Jos samalla tavalla arvostelen jotakin miestä samanlaisesta teosta. Se ei liikuta vaimoa mitenkään. 

Silti naiset odottavat, miehiltä tiettyjä etuja, rahaa, eleitä lahjoja jne. Mitä miehet saa miesten päivänä? ei mitään.

Tämä tilanne näkyy nyt koko yhteiskunnassa. 

Sitten keskusteluohjelmissa voidaan keskustella toksisesta maskuliinisuudesta. Niinkuin miehissä olisi vikaa.

Voidaanko puhua yhteiskunnassa toksisesta feministisuudesta? Ei voi. nyt niitä alapeukkuja.

Huru-ukko mielikuvitus vaimonsa kanssa. Enemmistöllä teistä ei taivu munat elättäjän rooliin. Bulgarian ja Viron viikonloppu reissuki on jo melkoinen ponnistus. Muistakaa huolehtia ehkäisystä pitämällä kortsua.

Vierailija
89/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sanovat suoraan, miksi miehet ei kiinnosta - "Ne on vätyksiä"

Vierailija
90/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että joku isä on noin sanonut ei tarkoita että kaikki isät ovat tuota mieltä 😌

No totta tuo. Kyselyssahan kysyttiin nimenomaan niilta isilta jotka eivat olleet niita vapaita ottaneet. Eli tuohon valikoitui vain niita isyyslusmuja.

Vierailija
91/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei voi käyttää kondomia, jos ei halua lapsia? Ei kannata noin isossa asiassa taipua naisen painostuksen, jos itse ei halua lasta.

Vierailija
92/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täysin varma siitä, että naisia lastenhoito kiinnostaa enemmän kuin miehiä, noin keskimäärin. Eiköhän evoluutiossa geenit ole jakautuneet sen verran loogisesti, että synnyttäjä ja imettäjä on enemmän kiinnostunut hoitamisesta. En usko siihen hölynpölyyn, että miesten pitäisi olla yhtä kiinnostuneita. Kun eivät vaan ole.

Vierailija
93/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia haluava nainen?

Juu ei.

M32

Vierailija
94/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei voi käyttää kondomia, jos ei halua lapsia? Ei kannata noin isossa asiassa taipua naisen painostuksen, jos itse ei halua lasta.

Petollinen ex-lehmä tökki kortsuun reikiä ja kusetti itsensä paksuksi. Sit vielä kieltäyty lapsen ja mun dna vertailusta.

Vierailija
95/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten isyysvapaaseen vaikuttaa taloudellisten seikkojen lisäksi sekin, miten työpaikalla siihen suhtaudutaan. Miehen työnantaja myöntää isille palkallisen 6kk pituisen isyysloman. Sen saa pitää sopivaksi katsomassaan ajankohdassa siihen mennessä, kun lapsi täyttää kaksi. Eikä tuo ole myöskään mitenkään sidoksissa siihen, onko äiti kotona vai ei, koska on työnantajan maksama. 

Palkallisella isyyslomalla työnantaja viestii, että on ihan ok pitää pieni breikki töistä, kun perheeseen syntyy (tai adoptoidaan) uusi lapsi. Tämä etu on ihan todella suosittu työntekijöiden keskuudessa eikä siellä yksikään mies ole jättänyt puolen vuoden isyyslomaa pitämättä. 

Naisille on vastaavasti 12kk palkallinen äitiysloma. 

No tottakai kaikki miehet pitää tuon vapaan, jos sen voi pitää myös äidin ollessa kotona. Sehän on palkallinen loma. Ja varmasti apua äidille lapsenhoidossa kun saa koko perheellä olla kotona. Jokunen saattaa käyttää tuota sitten omaan lepoon ja omiin menoihin. Hieno kädenojennus kuitenkin työnantajalta.

Sitten kun pitäisikin pitää perhevapaata niin, että äiti menee töihin ja isä joutuu päivät hoitamaan lasta, niin se ei varmaan niin monia houkuttelekkaan. Miehillä ei kotona lapsen hoitaminen päivät pitkät ole ehkä niin mieluista ja luontevaa kuin äideille. Toki poikkeuksiakin on.

Vierailija
96/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysin varma siitä, että naisia lastenhoito kiinnostaa enemmän kuin miehiä, noin keskimäärin. Eiköhän evoluutiossa geenit ole jakautuneet sen verran loogisesti, että synnyttäjä ja imettäjä on enemmän kiinnostunut hoitamisesta. En usko siihen hölynpölyyn, että miesten pitäisi olla yhtä kiinnostuneita. Kun eivät vaan ole.

Sinkkunaisilla on lemmikkejäkin aivan huomattavasti useammin kuin sinkkumiehillä, juuri tuon korkeamman hoivavietin vuoksi.

Vierailija
97/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni äiti haluaa pitää itse kaikki perhevapaat ja olla lapsen kanssa kotona. Ja monelle miehelle tämä on enemmän kuin ok. Perheiden pitäisi itse saada valita miten vapaat jaetaan, eikä pakottaa tasavertaisuuteen jos se ei ole perheen oma tahto.

Vierailija
98/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Äiti imettää 24/7 2-3 tunnin välein.

Kuka käy kaupassa? Laittaa ruokaa? Tiskaa? Pyykkää? Siivoaa?

Olen vastasyntyneiden osastolla töissä, enkä ole kuullut yhdestäkään miehestä joka ei olisi vauvasta innoissaan, pitäisi vapaata niin paljon kuin mahdollista ja auttaisi äitiä ja vauvaa kaikin keinoin. Isät ovat aivan täpinöissä. Niin tavikset kuin julkkikset.

Eli en tiedä mistä haastatteluun saadaan noin epänormaalia aineistoa.

Vierailija
99/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Äiti imettää 24/7 2-3 tunnin välein.

Kuka käy kaupassa? Laittaa ruokaa? Tiskaa? Pyykkää? Siivoaa?

Olen vastasyntyneiden osastolla töissä, enkä ole kuullut yhdestäkään miehestä joka ei olisi vauvasta innoissaan, pitäisi vapaata niin paljon kuin mahdollista ja auttaisi äitiä ja vauvaa kaikin keinoin. Isät ovat aivan täpinöissä. Niin tavikset kuin julkkikset.

Eli en tiedä mistä haastatteluun saadaan noin epänormaalia aineistoa.

Veikkaan, että kyselyyn vastanneista suuri osa on vanhempaa sukupolvea, niitä joiden lapset ovat syntyneet jo 15-30 vuotta sitten. Omassa ikäluokassani (+- 30v) isät ovat todellakin ottaneet roolinsa toisena vanhempana, ei minään äidin pikku apulaisena. Jopa sovinistinen ja juntti veljeni joka suunnilleen kaikilla muilla elämänalueilla on "akat keittiöön ja hiljaa", oli isäksi tullessaan täysillä lasten elämässä tuttipullo kourassa ja vaippoja vaihdellen ihan heti kun synnäriltä kotiin pääsivät. Työkavereissakin on tuoreita ja tuoreehkoja nuoria isiä ja heistä kenellekään lapsi ei ole "vain tullut" eikä ole "äidin projekti" vaan hekin ovat sitä halunneet ja suunnitelleet ja syöksyneet täysillä hommaan mukaan.   

19080-2000 vuosina isiksi tulleet taisi olla paljon vetelämpää ainesta noin yleisesti ottaen. Toki heissäkin varmasti oli erinomaisia vastuunottajia, mutta uskon, että asenneilmapiiri on nimenomaan nyt tämän hetken nuorten aikuisten keskuudessa muuttunut enemmän siihen, että perhe on tiukkaa tiimityötä jossa jaetaan vastuu ja raskaat ajat tasaisemmin. 

Vierailija
100/100 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oikea syy on tietenkin se, että miehet pääsevät töissä niin paljon helpommalla kuin kotona imeväisen tai taaperon kanssa! Töissä suorastaan voi relata lasten hoitoon verrattuna! Miehet menevät aina siitä mistä aita on matalin.

Byyyy, en saa mätsejä Tinderissä, byy, miksi naiset on niin kranttuja, byyy, miksi en löydä naista byyyy

Miksi joku vielä ihmettelee? Miksi joku vielä ihmettelee, kun naiset eivät halua suhteisiin tai tehdä lapsia? Koska miehet ovat vätyksiä, vapaamatkustajia ja parisuhde naiselle rasite.