Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta yksityisetsivän tarkkailun kohteena olemisesta?

Vierailija
06.03.2023 |

Olen eronnut sairaalloisen mustasukkaisesta miehestä. Mies on laittanut perääni yksityisetsivän ainakin pari kertaa, kertoi siitä itse ja näytti videot, niissä ei näy mitään pettämistä, mutta mies kuvittelee silti niin (seurueessa mukana mies).
Lisäksi mies laittoi käsilaukkuuni gps-paikantimen. Tein siitä rikosilmoituksen. Mies ei myönnä asiaa, vaan väittää että olen sen itse laittanut lavastaakseni hänet syylliseksi.
Nyt eron jälkeenkin mies tietää missä liikun. Olen pyytänyt poliisia tutkimaan autoni. Poliisin vastaus oli: ei tarvetta.
Mitä voin tehdä? Lähestymiskielto ei auta, koska hän voi edelleen palkata kenet vaan stalkkaamaan minua, ei auta vaikka laittais salaiset osoitetiedot, mitkään. Mies on varakas ja pystyy niin tekemään.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että niillä etsivilläkin olis joku moraali. 

Vierailija
2/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olis? Se on niiden työ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että vain sanoo palkanneensa etsivän, itse videoinut. Pyydä itse jotakuta asiantuntevaa katsomaan läpi asunto, auto, tietokone ja puhelin. Jos sulla on varaa, palkkaa joku sitten seuraamaan häntä, jotta näkee stalkkaako pitkäaikaisesti. Jos etsivä ilmoittaa tällaisesta poliisille, luulisi että sillä on enempi vaikutusta? Kodin turvaksi hälytyslaitteet, joissa yhteys vartiointiliikkeeseen, jossa näkevät pihalle kameralla (jos tämä tarpeen). Tosi harvoin seuraillaan muuten seurailijaa, odotellaan vain että mistä ja milloin nyt ilmestyy. :/

Vierailija
4/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä luulis että poliitikoillakin olisi.

Mutkun ei ole.

Itselle rohmutaan aamiasiset ja kaikki edut vaikka palkka on jo suuri.

Vierailija
5/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se etsivä tietää tasan sen toisen osapuolen version tarinasta ja se voi erota merkittävästi ap:n versiosta. Kummankin osapuolen versiot voivat taas myös erota merkittävästi objektiivisesta totuudesta. 

Vierailija
6/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa, miehellähän ei pitäisi eron jälkeen olla mitään motiivia seuratuttaa sinua. Jos hän kuitenkin niin edelleen tekee niin itseäänhän siinä kiusaa. Eihän sinun tekemiset ja menemiset hänelle enää kuulu.

Valitettavasti tällaisessa tapauksessa keinot on vähäiset kun mitään rikosta ei ole tapahtunut. Sitten vasta poliisia kiinnostaa jos saat uhkaavia viestejä tms. 

Vierailija
7/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen juttu, en ole koskaan kuullut vastaavasta.

Yrittäisin saada käräytettyä sen stalkkaajan ja hankkisin lähestymiskiellon miehelle/seuraajalle. Jos sinulla on viestejä yms, niin säästä ne todisteeksi, lisäksi sellaisen puhelun ja keskustelun saa nauhoittaa salaa, jossa on itse osapuolena

Vierailija
8/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että vain sanoo palkanneensa etsivän, itse videoinut. Pyydä itse jotakuta asiantuntevaa katsomaan läpi asunto, auto, tietokone ja puhelin. Jos sulla on varaa, palkkaa joku sitten seuraamaan häntä, jotta näkee stalkkaako pitkäaikaisesti. Jos etsivä ilmoittaa tällaisesta poliisille, luulisi että sillä on enempi vaikutusta? Kodin turvaksi hälytyslaitteet, joissa yhteys vartiointiliikkeeseen, jossa näkevät pihalle kameralla (jos tämä tarpeen). Tosi harvoin seuraillaan muuten seurailijaa, odotellaan vain että mistä ja milloin nyt ilmestyy. :/

Olisin kyllä huomannut jos hän olisi ollut mukana työmatkallani toisessa kaupungissa, hän itse oli todistettavasti kotona. Ja koska hän ei tarkkaile minua itse, vaan joku mu, niin mitä voin tehdä??

Ap

Vierailija
10/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskiellossa huonoa se, että lähestyttävän osoite on aina esteyn tiedossa. Eikä siinä mitään suojella sillä tavalla kuin ihmiset ehkä luulevat.

Vierailija
11/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kaikkiin löytämiisi yksityisetsiviin ja pyydä heiltä kieltäytymistä sinua koskevista töistä.

Kysy heiltä miten voit toimia tilanteessasi. Kysy onko heillä mitään ohjeistusta vastaavaan tilanteeseen.

Olet eronnut, joten asiasi ei enää kuulu aiekaisemmalle kumppanillesi.

Vierailija
12/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä kaikkiin löytämiisi yksityisetsiviin ja pyydä heiltä kieltäytymistä sinua koskevista töistä.

Kysy heiltä miten voit toimia tilanteessasi. Kysy onko heillä mitään ohjeistusta vastaavaan tilanteeseen.

Olen yhdestä paikasta kysynyt. Antavat tietoja vain toimeksiannon tilanneelle asiakkaalle. Eivät anna tietoja edes poliisin pyynnöstä.

Suomessa on yksityisetsiviä vaikka kuinka paljon ja sellaiseksi voi ryhtyä kuka vaan. Joten miten ihmeessä voin kieltää mun seuraamisen?

Ap

Vierailija
13/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhdestä paikasta kysynyt. Antavat tietoja vain toimeksiannon tilanneelle asiakkaalle. Eivät anna tietoja edes poliisin pyynnöstä.

Suomessa on yksityisetsiviä vaikka kuinka paljon ja sellaiseksi voi ryhtyä kuka vaan. Joten miten ihmeessä voin kieltää mun seuraamisen?

Ap

Kai nuo tarvittaessa menee jonkun kotirauhanhäirinnän tai vainoamisen alle. Virkavalta ei kuitenkaan pysty kovin vaikuttavia toimenpiteitä ennakoivasti tekemään, etiikan kannalta kimurantti juttu. Itse varmaan koittaisin elää hetken mahdollisimman rauhallisesti. Sairaalloisen mustasukkaisen henkilön kanssa kun ei voi neuvotella järkevästi ja ellei ole pätäkkää tai mahdollisuutta vaihtaa maata tai hankkia henkivartijoita ja vallihautaa, olet sen toiminnan uhri halusit tai et. Itse pystyy ainoastaan vähän vaikuttamaan siihen mihin rikosnimikkeeseen päädytään. Jos ero on tuore niin juuri nyt lie se räjähdysherkin vaihe, jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta sairaalloisen mustasukkaisista niin älä missään nimessä aliarvioi vaarallisuutta. Yksityisetsivän palkkaaminen varsinkin eron JÄLKEEN, kuulostaa todella häiriintyneen ihmisen toiminnalta.

Veemäinen homma, toivottavasti karma korjaa.

Vierailija
14/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenvainoamisen yhteydessä saanut etsivän perääni. Tein rikosilmoituksen vainoamisesta. Ei aiheuttanut toimenpiteitä. Auttoi kun kaverini seurasi etsivää eikä autonsa seur pvänä enää päässyt liikkeelle. Oli renkaat puhki. Onnekas sattuma.

Vierailija
15/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mietinyt, että lavastan itseni mitä kummallisimpiin tilanteisiin, ex saisi ihan kunnolla pähkäiltävää. Otan ideoita vastaan.

Toistaiseksi olen tehnyt sitä, että kyläillessäni jätän auton parkkiin kyläpaikan naapuriin, toki naapurin luvalla.

Vierailija
16/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua kiinnostaa jos ex-miehelläsi on vaikeuksia päästä ylitsesi?

Hänhän on ex?

Vierailija
17/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se etsivä tietää tasan sen toisen osapuolen version tarinasta ja se voi erota merkittävästi ap:n versiosta. Kummankin osapuolen versiot voivat taas myös erota merkittävästi objektiivisesta totuudesta. 

Pidä nyt kamervalvontaa tontilla niin näet hiippaileeko se. Toisten tonttia et saa kuvata. Omaasi saat. Jos kuvaat, siitä pitää ilmoittaa. Voit tietenkin kuvata myös salaa mutta sillon et voi vedota videoihin joissa hiippari miehesi näkyy

Voit itsekin katsoa onko auton pohjassa tai tavarasäiliössö joku mokkula. Tai pyytää korjaamon tyyppejä avuksi. Sen jälkeen älä suinkaan heitä sitä vehjettä pois vaan otat taksikyydin ja jemmaan sen jonnekin penkin alle. Ukkoparka saa jahdata ja ihmetellä muutaman päivän.

Vierailija
18/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä nyt kamervalvontaa tontilla niin näet hiippaileeko se. Toisten tonttia et saa kuvata. Omaasi saat. Jos kuvaat, siitä pitää ilmoittaa. Voit tietenkin kuvata myös salaa mutta sillon et voi vedota videoihin joissa hiippari miehesi näkyy

Voit itsekin katsoa onko auton pohjassa tai tavarasäiliössö joku mokkula. Tai pyytää korjaamon tyyppejä avuksi. Sen jälkeen älä suinkaan heitä sitä vehjettä pois vaan otat taksikyydin ja jemmaan sen jonnekin penkin alle. Ukkoparka saa jahdata ja ihmetellä muutaman päivän.

Laita johonkin rekkaan. Muista tuollloin laittaa oma auto talliin tai työpaikan talliin - tai vie se vaikka pariksi päiväksi huoltoon

Vierailija
19/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua kiinnostaa jos ex-miehelläsi on vaikeuksia päästä ylitsesi?

Hänhän on ex?

Ahdistaa, enkä pääse elämässäni eteenpäin, kun exä kummittelee. En voi edes tapailla ketään, kun tieto leviää stalkkerin suusta heti kaikille ja tapailukumppanitkin häipyvät, kun eivät halua tämmöiseen soppaan mukaan. Ja tämä on kai se exän tavoite. Kun hän ei mua saanut, ei saa kukaan muukaan.

Ap

Vierailija
20/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni sukulainen kuoli nyt talvella, kun ex miesystävä parin vuosikymmenen takaa oli stalkannut pihalla ja teki sitten henkirikoksen. Olisin kyllä yhteydessä poliisiin ja kysyisin neuvoja. Tuollainen eron jälkeen stalkkaava hullu voi olla oikeasti vaarallinen. Olisin yhteydessä myös johonkin turvakotiin / Naisten linjalle tms, josta pyytäisin neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän