Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Miehet sanovat suoraan, miksi lastenhoito ei kiinnosta - "Naisilla on rinnat"

Vierailija
06.03.2023 |

"Isät kertovat Helsingin Sanomien kyselyssä, miksi eivät pidä perhevapaita. Perusteluissa kaikuvat varsin konservatiiviset asenteet."

https://www.is.fi/perhe/art-2000009435241.html

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo pari lankaa.

Mutta itse asiaan kommentoin että tissit on ihania 🤤🤤🤤🤤

Tää on ketju eikä lanka, uusmamma. Y-laudalla on lankoja.

Tervetuloa internettiin! Mukavaa että sait vihdoin modeemisi toimimaan. Ajan myötä opit miten typerä ylläoleva kommenttisi on.

Uskallan veikata, että olen ollut internetin ihmemaailmassa kauemmin kuin Sinä. Mutta kiitos huolenpidosta!

No se on aika hyvin, en tiedä miten olet nettiä käyttänyt ennen nettiä.

Siitä huolimatta, sitten varmaan tiedät että lanka ja ketju ovat käännöksiä sanasta thread. Molemmat tarkoittavat samaa.

Tällä palstalla on kyllä aina käytetty sanaa ketju. Ylilaudalla taas lanka, joten vänkäät nyt vähän turhaan.

-eri

Aivan sama minulle mitä sinä olet käyttänyt, en samaistu kumpaakaan foorumiin. Molemmat sanat tarkoittavat samaa eikä se ole kontekstista riippuvaista ellei sitten ole kirjolla.

Vierailija
62/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo pari lankaa.

Tervetuloa internettiin! Mukavaa että sait vihdoin modeemisi toimimaan. Ajan myötä opit miten typerä ylläoleva kommenttisi on.

Uskallan veikata, että olen ollut internetin ihmemaailmassa kauemmin kuin Sinä. Mutta kiitos huolenpidosta!

Siitä huolimatta, sitten varmaan tiedät että lanka ja ketju ovat käännöksiä sanasta thread. Molemmat tarkoittavat samaa.

Tällä palstalla on kyllä aina käytetty sanaa ketju. Ylilaudalla taas lanka, joten vänkäät nyt vähän turhaan.

-eri

Tämä. Itse en jaksa tuon kanssa vääntää, mun puolesta sai "voittaa" tämän naurettavan sanailun. Ennalta-arvattava tyyppi, joka kuvittelee olevansa jotenkin fiksu. Tähänkin varmasti tulee jotain typerää vänkäämistä, huoh...

Itsehän sinä sen vänkäämisen aloitit takertumalla täysin epäolennaiseen asiaan :D Ja sitten yrität väittää olevansa jotenkin fiksu :D

t. eri

Olisit antanut olla vaan, kaikkeen täällä palstalla ei tarvitse tarttua. Missään en väittänyt olevani fiksu. Laitat sanoja suuhuni. Mä en vastaa sulle enää.

😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo pari lankaa.

-eri

Tämä. Itse en jaksa tuon kanssa vääntää, mun puolesta sai "voittaa" tämän naurettavan sanailun. Ennalta-arvattava tyyppi, joka kuvittelee olevansa jotenkin fiksu. Tähänkin varmasti tulee jotain typerää vänkäämistä, huoh...

Itsehän sinä sen vänkäämisen aloitit takertumalla täysin epäolennaiseen asiaan :D Ja sitten yrität väittää olevansa jotenkin fiksu :D

t. eri

Olisit antanut olla vaan, kaikkeen täällä palstalla ei tarvitse tarttua. Missään en väittänyt olevani fiksu. Laitat sanoja suuhuni. Mä en vastaa sulle enää.

No v'ttuako sitten rupesit inisemään jostain sana valinnasta? Ja nyt kiukkuat kuin 3-vuotias, kun sinulle annetaan ihan aiheesta palautetta. Wäää, wää, äitiii, täti sano mulle pahasti ja nyt mä en enää tykkää leikkiä samalla hiekkalaatikolla :D Aika säälittävää. 

Vierailija
64/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo pari lankaa.

-eri

t. eri

No v'ttuako sitten rupesit inisemään jostain sana valinnasta? Ja nyt kiukkuat kuin 3-vuotias, kun sinulle annetaan ihan aiheesta palautetta. Wäää, wää, äitiii, täti sano mulle pahasti ja nyt mä en enää tykkää leikkiä samalla hiekkalaatikolla :D Aika säälittävää. 

🤭

Vierailija
65/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää porsiko miehille jotka eivät jää perhevapaille. Asia on mammat teidän käsissä. 

Tai no, reisien välissä.

Tätä asiaa on hankala tietää varmuudella etukäteen. Kyllä minunkin exä aikoi pitää isyysvapaansa. Ei sitten pitänytkään edes sitä kolmea viikkoa, mikä 19 v sitten oli mahdollista pitää. Kun oli niin korvaamaton töissä.

"Korvaamaton töissä"= ei halua olla kotona hoitamassa lasta ja tekemässä kotitöitä.

Miksi vielä ihmetellään sitä,kun naiset eivät halua pariutua tai tehdä lapsia?

Vierailija
66/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo pari lankaa.

-eri

t. eri

Rauhotu nyt. Mun p***apostailuaika päättyi, koskaan en mistään tätien sanailuista ota nokkiini.

Vierailija
67/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo pari lankaa.

-eri

t. eri

😭😭😭😭😭😭

Nyt sattuu ja lujaa 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
68/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo pari lankaa.

-eri

t. eri

Rauhotu nyt. Mun p***apostailuaika päättyi, koskaan en mistään tätien sanailuista ota nokkiini.

Sunhan piti lopettaa vastailu :D

Vierailija
69/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaksi olette aika raskaita.

Vierailija
70/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet ei saa imettää.

Vierailija
71/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saavat. Ei muuta kuin nänni vauvan suuhun. 

Vierailija
72/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia naiset eivät pärjää johtotehtävissä ja naisvaltaisissa työpaikoissa kiusataan eniten. 

Vierailija
73/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia naiset eivät pärjää johtotehtävissä ja naisvaltaisissa työpaikoissa kiusataan eniten. 

Ai sen takia, kun naisilla on rinnat? :D

Vierailija
74/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan naisena kiinnosta lapsenhoito joka hetki, mutta pakkohan sitäkin on tehdä. Onneksi ei tarvitse miehen kanssa tästä asiasta tapella, ymmärtää ettei se ole mikään luonnonlahja, vaan ihan opeteltavissa oleva asia. Jotkut tykkää enemmän, minä vähemmän.

Vierailija
75/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo pitkään ollut tuttipulloja ja korviketta. Lisäksi se vauva alkaa syödä kiinteitä ruokia siinä 4kk iässä. Äiti voi sitten imettää lasta kun on kotona, töiden jälkeen.

Vierailija
76/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miksi ne miehet edes ovat halunneet lapsia jos eivät kuitenkaan halua hoitaa niitä ja olla niiden kanssa?

Kyllähän nyt statuslapset pitää olla. Kavereillakin on.

Vierailija
77/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän meidän feministit tietä paremmin mistä mieht tykkää kun toisaalta pitää olla itse nainen tai homo että tajuaa naisten asiat.

Se mikä näistä kommebteista sekä vaatimattomista tuloksista paljastuu on että miehet ja naiset tosiaan on biologisesti  ihan eri sukupuolta.

Tässä ei ole kysymys siitä mistä kukakin "tykkää". On kysymys VASTUUSTA. Jos siität lapsen, niin hoidat siitä osasi. Ne naiset, joita ei kiinnosta hoitaa lapsia, eivät tee lapsia.  Miehet voisivat tehdä saman vastuullisen päätöksen: Jos et aio osallistua lapsen hoitoon, älä siitä lasta.

Väärin. Miehen biologinen tehtävä läpi milleniaalien on ollut siittää mahdollisimman monta lasta. Tällainen mies on evolutiivisesti onnistunut. Naisen biologinen tehtävä on hoitaa oma lapsensa mahdollisimman hyvin. Tästä johtuu että naiset valkkaavat miehensä huolellisesti.

Väärin. Miehen tehtävä on osallistua lasten hoitamiseen synnytyksen jälkeen. Ne miehet jotka eivät ole läpi milleniaalien huolehtineet jälkeläisistään ovat menettäneet ne. Tällainen mies on evolutiivisesti epäonnistunut, valitettavasti vaan nyky-yhteiskunta on mennyt geenikantaa heikentävään suuntaan jo pidemmän aikaa. Parinvalinnalla asiassa ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
78/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oikea syy on tietenkin se, että miehet pääsevät töissä niin paljon helpommalla kuin kotona imeväisen tai taaperon kanssa! Töissä suorastaan voi relata lasten hoitoon verrattuna! Miehet menevät aina siitä mistä aita on matalin.

Ai töissä voi relata!! Jotain rajaa!

Et taida tuntea nykypäivän työelämää.

Heti jäisin kotiin jos voisi.

M

Vierailija
79/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen ymmärrä näitä vanhempainvapaajuttuja. Mun mielestä perheen parempipalkkainen jatkaa töissä oli sitten isä tai äiti.

Vierailija
80/100 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aihetta vääristellään. Vastasin lapsirakkaani ja huolehtivana isänä tällaiseen kyselyyn. Rintaruokinta on lapsen terveyden kannalta parasta mitä voi saada, Ruuan lisäksi vauva saa bakteereja rinnalta, joilla terveys edistyy. Rintaruokinnassa suhde äitiin kasvaa. Vauva tarvitsee alussa yhden huolehtivan ihmisen, jonka kanssa luottamus ja kiintymys rakentuu. Naiset tykkäävät vauvojen tuoksusta ja ihastelevat usein toistensa vauvoja. Minun nenääni vauva ei tuoksu miltään vaikka minulla on tarkka hajuaisti. Luonto on säätänyt asian siten, että naiset haistavat vauvojen ihanan tuoksun. Äidin vaisto reagoi paremmin vauvan itkuun ja itkujen erilaisuuteen. Itkuilla vauva kertoo tarpeistaan. Useimmat naiset selvästi nauttivat vauva-ajastaan.

Miehenä ja isänä en koe hajuja ja sitä ihanuutta mitä äidit kokevat ja olen monesti ihmetellyt tätä erilaisuutta. Nyt lain avulla yritetään pakottaa miehet naisiksi. Tämä on väärin. 

Oikea tapa olisi mahdollistaa isä hoito vauva-aikana niissä perheissä, joissa niin halutaan tehdä. Pakottaminen ei paranna vauvojen etuja. 

Miehenä ja isänä on taas erilaiset intressit lapsiani kohtaan. Rakastan heitä kaikkia ja on mielenkiintoista nähdä miten he kehittyvät.

Olen mukana leikeissä ulkona ja sisällä, vaipanvaihdossa, puettamisessa, pyykinpesussa, ruokailuista kyyditykset eri paikoihin, kasvatuksessa. Vastaan koulunkäynnistä, harrastuksista, käytöksestä ja itsensä puolustamisesta. Vaimo on vastannut vauva-ajasta, rintaruokinnasta ja vaatetuksesta ja käytöstavoista. Käytännössä huolehdittu molemmin puolin lasten asioista. Vaimo enemmän vauva-aikana ja minä enemmän kolmos-luokasta lähtien. Voisin sanoa, että puoliksi on mennyt ja olen ollut kovilla. 

Rintaruokinnasta voisin sanoa, että se on yhteyskunnallisesti merkittävä teko, kun rintaruokinalla saadut terveysvaikutteet suojelevat ihmistä koko elämän ja vähentävät sairastelua, jonka koko yhteyskunta joutuu jollakin tavalla maksamaan.

Silti en ymmärrä, miksi lain avulla yritetään pakottaa mies naiseksi. Nämä pitäisi olla perheen sisällä päätettäviä asioita. Kokoajan haetaan ja tehdään lakeja joilla pyritään pakottamaan miehet kotia ja naiset töihin. Meillä kuitenkin vaimo halusi olla kotona mahdollisimman pitkään kotona lasten kanssa. Tämä sopi minulle ja tein töitä paljon sen eteen, että vaimon on mahdollista olla kotona lasten kanssa, silloin kun lapset olivat pieniä.

Meillä on neljä lasta, poikia ja tyttöjä. Eli molempia leluja ja vaatteita on tarjolla. Tytöt leikkivät automaattisesti ihan erilailla kuin pojat. Molemmat sukupuolet tarvitsevat erilaisia sääntöjä opastusta niissä asioissa, jotka eivät ole luontaisia. Tytöt ovat luonnostaan siistimpiä pojat ovat luonnostaan fyysisempiä. Puhetavat ovat erilaisia, kiinnitetään eri asioihin huomiota. Vaikka kuinka lainsäädäntö yrittää muokata miehistä naisia, se ei vaan onnistu, koska geeneissä on erilaiset kromosomit.

En ymmärrä, miksi tytöt eivät voi olla tyttöjä, pojat poikia, miehet miehiä ja naiset naisia. Miksi kaikki pitää pakottaa samaan muottiin? Ymmärrän, että kategorioiden sisällä on poikkeuksia niin kuin maailmassa aina ja niitä saa ollakin ja ne pitää hyväksyä. Ymmärrystä toisista sukupuolista ja tarpeista voidaan opettaa, mutta pakottamista en vaan ymmärrä.

Vaikka kuinka laki sanoo, että isät hoitamaan kotiin vauvaa, se ei kasvata miehille rintoja, joista lapsi saa terveellisen alun eliniäkseen.