Leikkasin itse hiukseni
Leikkasin itse tukkani kun teki mieli. Suoristin polkkamittaisen tukan ensin ja sen jälkeen leikkasin hiustenleikkuu- ja muotoilusaksilla siistimmäksi. Tuli ihan kiva. Tuntuu latva taas taipuvankin paremmin laivalle kiharalle.
Kommentit (51)
Leikkaan omat ja lasten hiukset aina itse. Ja varmaan 20 vuotta olen laittanut raidat omiin hiuksiin. Lopputulos on joka kerta ollut parempi kuin kampaajalla, joten en viitsi siitä lystistä maksaa satoja euroja. Aika paljon säästää rahaa, kun itse tekee. Väitän olevani jo aika hyvä hiustenleikkaaja, kun pojan hiukset pitää leikata melko usein.
Mä olen omaa liian longiksi venähtänyttä long bobiani jo monta kertaa lyhentänyt laittamalla keskijakauksen, hiukset saparoille molemmin puolin ja sitten alkanut liu'uttaa hiuslenkkejä sopivaan kohtaan. Lenkkien alta naps ja siistiminen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti leikkelee tukkaansa kotona? Eikö sulla ole edes kampaajaan varaa?
Sivusta: miksi olet noin ilkeä? Monet ihan varoissaan olevatkin leikkaavat perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti leikkelee tukkaansa kotona? Eikö sulla ole edes kampaajaan varaa?
Kokeillaanpas muuten vastata idiootille ihan asiallisesti: minä leikkelen, koska tunnen aina oloni epämukavaksi vieraan henkilön hipelöitävänä. Eikä se rahan säästäminenkään varsinaisesti häiritse.
Käyn kerran vuodessa kampaamossa leikkauttamassa hiukset ja maksan ihan mielelläni siitä ilosta 30 euroa. Voishan sitä opetella tekemään vaikka mitä itse, mutta en ole kiinnostunut käyttämään tällaiseen aikaa ja vaivaa. Lisäksi tuen kansantaloutta enkä hilloa rahojani tilillä.
Täällähän on ollut useita tulikivenkatkuisia ketjuja huonoista kampaajista ja pilalle menneistä hiuksista. Nyt ei saisi itsekään leikata omaa tukkaa. Puuttuu vain se miesoletettu joka kehuu palstalla että kun itse ajelee partakoneella kaiken veks, hyvä tulee, mutta suositteleeko hän sitä naisille?
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on ollut useita tulikivenkatkuisia ketjuja huonoista kampaajista ja pilalle menneistä hiuksista. Nyt ei saisi itsekään leikata omaa tukkaa. Puuttuu vain se miesoletettu joka kehuu palstalla että kun itse ajelee partakoneella kaiken veks, hyvä tulee, mutta suositteleeko hän sitä naisille?
OIen miesoletettu ja leikkaan itse, mutta leikkaus- ja muotoilusaksilla ja koneella.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kerran vuodessa kampaamossa leikkauttamassa hiukset ja maksan ihan mielelläni siitä ilosta 30 euroa. Voishan sitä opetella tekemään vaikka mitä itse, mutta en ole kiinnostunut käyttämään tällaiseen aikaa ja vaivaa. Lisäksi tuen kansantaloutta enkä hilloa rahojani tilillä.
Kaikille hiuslaaduille ei riitä kerran vuodessa leikkuu ja täällä päin nainen saa tuohon hintaan hiustenleikkuun enää m.a.m.upaikasta. AP
Mä olen leikannut aina mun mieheni, lasteni ja omat hiukset.
Kampaajalla kävin kerran ja leikkasi hiukset pilalle, ei yhtään minun tyyliä. Polkkatukka on helppo leikata.
Kävisin mielelläni kampaajalla leikkauttamassa, mutta kun eivät osaa kerrostaa kauniisti ja aina joutuu itse korjailemaan sen mitä pystyy. On muka liian ohut tukka, vaikka tekniikasta se vain on kiinni. Niimpä joutunut jo 15 vuotta itse leikkaamaan. Värjäämäänkään en enää mene, kun vaalennus pilasi hiukset täysin. Kotiväri hoitaa ja on hiuksissa max 30-40min, kampaajalla istuttiin 2h vaalennusaine päässä... Oli hiukset melko haperoa sen jälkeen.
Minä olen leikannut hiukseni itse jo vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin eilen alaselkään yltäneestä tukasta 10cm pois. Käytin poninhäntämenetelmää. Pää alaspäin hiukset kiristetään ponnarille otsalle ja sitten toinen hiuslenkki latvaan siihen kohtaan, josta haluaa leikata. Tuli hyvät, kerrostetut ja mullakin luonnolliset laineet tuli esiin.
Mä en oo tiennyt tota menetelmää. Täytyypä kokeilla, kiitos vinkistä/ohjeesta! :)
Tulee kyllä tosi kerrostetut. Mä laitan ensimmäisen ponnarin niskaan keskelle ja toisen valutan leikkauskohtaan alas. Tai sen ensimmäisen ponnarin laitan ensin alas niskaan ja siitä valutan latvaan leikkauskohtaan. Sitten käännän latvan sivulle, mihin yllän leikkaamaan. Tämä siis kun en kerrosta vaan haluan polkkatyyliin suorat pitkät hiukset. Käy minuutissa.
Kiitos tästä vinkistä! Mäkin leikkaan latvat itse eikä ole niin väliä, onko tasaiset vai ei, koska pidän hiukset aina hiukset kiinni. Mutta tuota vinkkiä täytyykin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa noissa muuten sekin, että aina pitäisi puhua ummet ja lammet kaikkea sontaa sen kampaajan kanssa. Haluaisin itse vain sen leikkauksen, mutta tuntuu että kysellään koko ajan jotain ja lopuksi pitää väkisin tehdä joku tietty kampaus kun haluaisin vain vähän vahaa tukkaan ja pitää niin. Kun itse leikkaa niin ei tarvitse selittää kenellekään mitään. AP
Ihme ilkeileviä kommentteja tässäkin ketjussa. Ei pitäisi ketään hiertää jos joku päättää hiukset leikata kotona itse.
Tässä kyllä osoittaisin syyttävää sormea kohti verotuksesta päättäviä päättäjiä: pienyrittäjien kulut ovat niin korkealla, ettei kauneushoidoissa kerta kaikkiaan ole varaa käydä lainkaan niin usein mitä haluaisi. Minä kävisin mielelläni kampaajalla 2x vuodessa, kasvohoidossa 2-3x vuodessa ja jalkahoidossa 2x vuodessa. Hierojalla käyn kerran kuussa mutta noihin muihin ei kertakaikkiaan Suomen hinnoilla ole varaa. En värjää hiuksiani mutta kampaamoon menee silti aina se 100-120e kerta (leikkaus+hiusten tehohoito), jalkahoito omalla kosmetologillani sen 80-100e kerta ja kasvohoito 90-130e kerta. Laskennallisesti näihin menisi n. 600-700e vuodessa eikä mulla kertakaikkiaan hoitajan palkoilla moiseen ole varaa vaikka kuinka oma iho tarvitsisi ja mielelläni yrittäjiä tukisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa noissa muuten sekin, että aina pitäisi puhua ummet ja lammet kaikkea sontaa sen kampaajan kanssa. Haluaisin itse vain sen leikkauksen, mutta tuntuu että kysellään koko ajan jotain ja lopuksi pitää väkisin tehdä joku tietty kampaus kun haluaisin vain vähän vahaa tukkaan ja pitää niin. Kun itse leikkaa niin ei tarvitse selittää kenellekään mitään. AP
Näköjään on vaikeaa, jos ei osaa kommunikoida.
"Anteeksi, nyt en jaksaisi puhua."
" Ei tarvitse laittaa mitenkään erikoisesti, pieni määrä vahaa riittää."
Leikkasinn juuri latvoista 0,5 cm itse ja tuli tosi hyvät. Otan suortuvanipun kerrallaan, kierrän sen ympäri ja leikkaan kynsisaksilla ne päätyyn jäävät ulos sojittavat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Missä muka on hiustenleikkuu 30 euroa???
Täällä on pelkkä parturikäyntikin 60 euroa.
Kampaajakäynti, kun leikattiin vaan sama malli lyhyemmåksi, oli 80 euroa.
Värjäys olisi ehkä 200 euroa.
Teen kaikki itse nykyään.
T. Hki
Kerran menin ihan suositulle kampaajalle värjäyttämään ja leikkaamaan hiukseni. Halusin vaaleat ja vaaleanharmaat hiusten sekoitusväri ja tyvestä aavistuksen verran tummempaa ja leikkaus puolipitkäksi. Olin myös näyttänyt kampaajalle kuvaa, että minkänlaiset haluaisin. Kampaaja sitten leikkasi polkka tukaksi ja värjäsi hiukset TUMMAN ruskeaksi ja latvoihin noin 2 cm verran vaaleaa väriä. Kotona huomasin paremmin minkä katastrofin se teki minun hiukselleni ja huomenna olisi koulu päivä vieläpä. Äitini kanssa yritettiin kotona värjätä takaisin blondiksi kaksi kertaa värjäiltiin yö myöhään, ja sain lopuksi blondin takaisin ja keltasuuden myös! Monta vuotta sitten lopetin värjäämisen kokonaan ja kasvatin takaisin oman maantienhius sävyni takaisin ja olen kotona leikanut hiukseni, ja se on kannattanut! Hiukseni ovat paljon paremman kuntoiset, paksummat ja kauniimmat. En enää halua mennä kampaajalle, kun aina ovat menneet pieleen. Joko värjäys on päin persettä. Väitetään ettei voi enää vaalentaa, mutta maagisesti kotona kaupan värjäysaineilla se onnistuu, ja kampaajat aina leikkaavat hiuksia liikaa.
N21
Lyhyttukkaiset naiset on saakelin rumia kaikki!