Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
Vierailija kirjoitti:
40v mies
Ollaan oltu eroamassa puolison kanssa kolmisen kuukautta, suhde ollut erittäin kuluttavaa minulle(kin) puolison mt-ongelmien takia. Viime viikolla kuukautiset oli myöhässä, ja raskaustesti oli positiivinen. Abortti ei kuulemma ole vaihtoehto...
Minkä takia s e k s i ä on ollut, jos ero on tulossa? Ja ilman ehkäisyä?!
36v. Pitäisi ostaa auto, mutta ahdistaa ajatuskin autokauppaan menosta. Ennakkokäsitys autokauppiaista on reilusti pakkasen puolella ja olen varma, että he eivät ota minua asiakkaana tosissaan, koska olen nainen ja ne jotka ottavat, yrittävät sumeilematta kusettaa.
50v. Hormonit heittävät ja työhaaveet saisivat jo realisoitua. Sote hlvettiin.
41v, työpaikkakiusaaminen, vakava työuupumus ja taloudellisesti ei mahdollisuutta sairaslomalle tai osa-aikaiselle edes.
Vierailija kirjoitti:
40v mies
Ollaan oltu eroamassa puolison kanssa kolmisen kuukautta, suhde ollut erittäin kuluttavaa minulle(kin) puolison mt-ongelmien takia. Viime viikolla kuukautiset oli myöhässä, ja raskaustesti oli positiivinen. Abortti ei kuulemma ole vaihtoehto...
Ei, koska se on ainoa järkevä teko.
Vierailija kirjoitti:
41v, työpaikkakiusaaminen, vakava työuupumus ja taloudellisesti ei mahdollisuutta sairaslomalle tai osa-aikaiselle edes.
Olet oikeutettu palkalliseen sairauslomaan. 1-2 viikkoa saa palkallista s-lomaa stressiperäisistä syistä, sen jälkeen diagnoosi pitäisi olla masennus. Älä häpeä masennusdiagnoosia. Olet työpaikkakiusaamisen uhri.
Kaikkea hyvää Sinulle!
51N. Liikaa töitä, ei ole kerennyt pitämään kunnolla lomaa. Ongelmana myös saamaton alainen, ei viitsisi antaa potkuja, mutta kai se on pakko. Äidillä todettu muistisairaus. Kotoa muuttaneen lapsen asunnossa oli vesivahinko. Lisäksi ärsyttää kun painoa kertyy vaihdevuosien jälkeen helpommin. Naama myös roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
46 v ja huono parisuhde/miehen mielenterveysongelmat. Masennus, lääkkeiden avulla pystyy työnsä hoitamaan mutta ihan kaikki muu kaatuu minulle. Teen itse vaativaa asiantuntijatyötä ja pitkää päivää ja siihen päälle vielä kaikki kotihommat (paitsi ne mitä lapset hoitaa). Avioeroa olen harkinnut jo vuosia, mutta kun en tiedä miten mies sen kestäisi. Ja kaikki siitäkin aiheutuva vaiva kaatuisi minun päälleni - kaiken tämän muun lisäksi.
No eihän se kestä nytkään. Aikuisena on itsestään vastuussa ja saattaa ilman ylläpitäjää jopa virkistyä hieman.
Vierailija kirjoitti:
Go before it's too late.
31v ja ei isoja ongelmia. Haluaisin haluta enemmän seksiä, mutta parisuhteessa se on alkanut tuntua tylsältä ja olen kadottanut enimmät haluni jonnekin. Puoliso haluaisi enemmän ja itsekin haluaisin.
26v.
En saa aikaiseksi hoidettua kouluhommia, samoja kursseja joudun käymään uudestaan ja uudestaan kun en saa aikaiseksi tehtyä tehtäviä saati jaksa käydä kaikilla pakollisilla tunneilla, koska olen pääsääntöisesti töissä (vieläpä hoitoala) ja näin ollen hiton uupunut. Ahdistaa oma saamattomuus.
N31
Suurin ongelmani tällä hetkellä rehellisesti sanoen varmaankin on itseni huiputtaminen, ylipaino ja ajan haaskaaminen mm.liiallinen puhelimen käyttö. Haaskaan aikaani turhuuksiin ja valvon liian myöhään. En meinaa jaksaa tehdä mitään ylimääräisiä ja aika hupenee enkä muka ehdi tai jaksa liikkua tai tehdä terveellistä ruokaa. Tämä kaikki luonnollisesti vaikuttaa jaksamiseen, parisuhteeseen ja yleiseen ilmapiiriin kotona. Lisäksi ongelmana on runsas ylipaino ja se, että toisaalta haluaisin lapsia "jossain vaiheessa", mutta oman ja parisuhteen tilanteen tulee ensin kohentua. Tiedostan, että kello käy koko ajan.
Lisäksi minulla todennäköisesti on pcos, joten painoa pitäisi nopeasti saada pois, jotta joskus toivottavasti voisin raskautua. Toisaalta voi olla, että vaikka olisin normaalipainoinen niin en silti onnistuisi raskautumaan ja tarvitsisin hoitoja. Hoitoihin ei kuitenkaan julkiselle pääse jos on bmi liian korkea. Ja yritystä pitää olla "sallitun painoisena" riittävän kauan ennen lähetettä lapsettomuushoitoihin ja siitäkin menee varmaan puoli vuotta ennen kuin mitään apuja saisi. Vaihtoehtona olisi yksityinen sektori sitä ennen tai ohessa.
Elämässä muuten on asiat mallillaan. Talous kunnossa, omakotitalo, mieluisa työ/ala ja juuri sain uuden työpaikan missä palkkakin paranee.
Pakko tehdä asialle jotain. Pelkään, että olen "silmänräpäyksessä" 10v vanhempi ja edelleen lapseton ja ylipainoinen ja hämmästelen, mihin aika oikein hupeni.
En löydä ittelleni koskaan kaunista isotissistä baarin omistajaa tai panimon tms
Masentaa. Pitää lähteä lääkäriin
Olen lähellä eläkeikää. Minua kiristetään ja painostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v mies
Minkä takia s e k s i ä on ollut, jos ero on tulossa? Ja ilman ehkäisyä?!
Pillerit on, mutta taisi jokunen unohtua tai jotain. Vaikea sanoa.
34, se että pääsisinpä yli eksästä ja että taas oon menny tuhlaamaan rahaa luottotililtä, eli aika pikku ongelmia, ainakin aiempaan elämään verrattuna.
Masennus ja huono muisti. Olen yli 55. Huonomuistisuus on tullut vasta viime vuosina. Molemmat haittaavat töitä. Käyn töissä mutta en tiedä miten kauan tällä muistilla se onnistuu ja osaako työterveys selvittää asiaa ja sen syitä.
54
Poikani tulevaisuus huolestuttaa: työ/opiskelu. Päihteet onneksi ei joten kai on toivoa
Olen rakastunut mieheen, joka ei rakasta minua eikä jutusta tule koskaan mitään. En kuitenkaan voi rakastua keneenkään toiseenkaan, koska olen niin kiintynyt häneen.
Ikää 40v.