Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
Vierailija kirjoitti:
Olen +50 mies ja suurin ongelmani nyt on se että juusto jumittaa. Olen nyt ollut kaksi päivää samassa painossa syötyäni muun syömisen ohessa kilon juustoa Ma-Ke. Toivottavasti huomenna edes 200g olisi tippunut. Pahin skenaario liittyy siihen josko on rasvan poltto hyytynyt liiasta prodesta ja aloitettava induktio alusta.
Tuo on perus ongelma läskin häädössä. Juusto jumittaa, tämänhän me tiedämme kokemuksesta, ja ainoa keino palata normaaliin on vetää mankkua tuplasatsit viikon pari.
Olen 45v ja suurin huoleni on 12-vuotias lapseni joka toivoo kuolevansa pitkään jatkuneen koulukiusaamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24v ja vihaan työtäni. Palkka on hyvä, työ on monipuolista ja haastavaa, työajat joustavat ja etätyö on sallittu. Mutta vihaan sitä vastuuta, painetta ja kiirettä mikä työssä on. Mielummin ottaisin työn, jossa vähemmän vapautta, vastuuta ja haastetta.
Siivojia talkkareita bussikuskeja ym. tarjolla joka puolella koko ajan, jos huonosti palkattu ja arvostettu duuni kiinnostelee enämpi.
Tuollainen yksinkertainen työ olisikin kiva jos siitä maksettaisiin yhtä paljon. Mutta koska ei makseta niin pakko jatkaa tätä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24v ja vihaan työtäni. Palkka on hyvä, työ on monipuolista ja haastavaa, työajat joustavat ja etätyö on sallittu. Mutta vihaan sitä vastuuta, painetta ja kiirettä mikä työssä on. Mielummin ottaisin työn, jossa vähemmän vapautta, vastuuta ja haastetta.
Siivojia talkkareita bussikuskeja ym. tarjolla joka puolella koko ajan, jos huonosti palkattu ja arvostettu duuni kiinnostelee enämpi.
Tuollainen yksinkertainen työ olisikin kiva jos siitä maksettaisiin yhtä paljon. Mutta koska ei makseta niin pakko jatkaa tätä..
Ei tietenkään makseta kun ulkomaalaiset tyytyvät nykyiseen naurettavan palkan tasoon koska saavat asumistuet ym. sossumassit vielä tilin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten teet sitä? pelkän hyvän palkanko takia kyllä se poikkeuksetta näkyy tavalla tai toisella jos henkilö "vihaa" työtään työ ympäristössä eikä yleensä positiivisella tavalla.
Epäyhteensopivuus yhteiskunnan "arvojen" kanssa. Kanssaihmisten hirviömäisyyden paljastuminen turhan konkreettisesti. Häeä siitä, etten edes yritä tuhota kaikkea . Inho teitä muita kohtaan. Kaiken tämän takia kaljalasissa asuminen. Se, että kuspäisimmät vähättelevät tätäkin.
33. Suurin murhe nyt taitaa olla ummetus. Oon onnekas kun se on suurin murheeni.
32, ja se että röllisuoleni ei keksi oikein mitää kirjoitettavaa tälle palstalle. Onneksi on chatgpt.
32v. Jännitän oman työn jatkuvuutta, alalla äärimmäisen kova kilpailu.
Olen 29 vuotias mies ja suurin huoleni on se että mistä saan rahani viikonloppukaljoihin.
Olen yksi julkisen 700 000 palkan saajasta. Nyt oikeiston ottaessa vallan pelkään menettäväni suojatyöpaikkani.
Kuinka selviän jos minun virka lakkautetaan, ei minusta ole enää tekemään oikeaa tuottavaa työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten teet sitä? pelkän hyvän palkanko takia kyllä se poikkeuksetta näkyy tavalla tai toisella jos henkilö "vihaa" työtään työ ympäristössä eikä yleensä positiivisella tavalla.
Kyllä, palkan takia. Ja ei huolta siitä, että pilaisin työympäristön, kun ei ole mitään työympäristöä, jota pilata. On vain loputonta etätyötä, kiirettä ja projektia projektin perään, pitkäksi venyviä päiviä jne. Hyviä päiviä on ehkä yksi kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
58. Huonokuntoinen sukulainen jonka ainoa auttaja mm. siivouksessa olen minä vaikka asun reilun neljän tunnin ajomatkan päässä. Mitään apua ei saada edes ostamalla. Yritetty on. Käyn kerran tai pari kuukaudessa eikä kukaan vaihda lakanoita sillä välin, itse ei kykene, alustoja on mutta sänkyyn tulee yöllä saa joten kuten laitettua itse selkaisen kettakäyttöisen. Alustat on pitkin lattioita kun käyn ja haju hirveä. Kyseessä ei ole vanhempani. Käyn vielä palkkatöissä ja tuo matka on talvella hankala, huonoja teitä. Todennäköisesti siivoojatkaan ei vaan suostu sinne.[/quote
Tee huoli-ilmoitus heti!
Tehty on. Tulos: Kotipalvelusta käytiin kerran. "Kyllä sinä jotenkin pärjäät kun ne sukulaiset (=minä ja yksi tonen, joka käy pari kertaa vuodessa mutta on sitten pitempiä aikoja) auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
58. Huonokuntoinen sukulainen jonka ainoa auttaja mm. siivouksessa olen minä vaikka asun reilun neljän tunnin ajomatkan päässä. Mitään apua ei saada edes ostamalla. Yritetty on. Käyn kerran tai pari kuukaudessa eikä kukaan vaihda lakanoita sillä välin, itse ei kykene, alustoja on mutta sänkyyn tulee yöllä saa joten kuten laitettua itse selkaisen kettakäyttöisen. Alustat on pitkin lattioita kun käyn ja haju hirveä. Kyseessä ei ole vanhempani. Käyn vielä palkkatöissä ja tuo matka on talvella hankala, huonoja teitä. Todennäköisesti siivoojatkaan ei vaan suostu sinne.[/quote
Tee huoli-ilmoitus heti!
Tehty on. Tulos: Kotipalvelusta käytiin kerran. "Kyllä sinä jotenkin pärjäät kun ne sukulaiset (=minä ja yksi tonen, joka käy pari kertaa vuodessa mutta on sitten pitempiä aikoja) auttaa.
Lisään, hän saa kyllä käytyä kaupassa itse ja lämmitettyä mikrossa ruokia ja vettä vedenkeittimellä sekä tiskaa - niitä astioita ei voi vieraat kyllä käyttää jos ei tiskaa uusiksi, mutta ei kykene keittämään edes kahvia itse. Mä teen käydessäni 16-tuntisia päivisiä ja teen pitempiä päiviä viikolla, että pääsen perjantaisin puolilta päivin. Iso osa lomista menee siellä.
38v. Yksinäisyys. Yksi hyvä kaveri sentään on, muuten olisin ihan tyhjän päällä. Yli 20 vuotta kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta, nyt hieman helpottanut. Ensimmäistä parisuhdetta odotellessa/toivoessa mikä tässä iässä tuntuu haastavalta.
56 ja mieheni ei enää halua minua ja se satuttaa kovasti.
51, ihana työ ulkomailla, mutta olen täysin yksin ja yksinäinen.
27v. Huonohko palkka ja se että meidän kunnassamme isommat asunnot ovat niin kalliita. Laitoimme oman kolmiomme myyntiin ja etsimme 4-5h. Tarjontaa ei oikein ole 250 000 €:lla.
Kiitos avaajalle, että oli ainakin kertovinaan oman ikänsä ja ongelmansa muista avaajista poiketen.