Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
Isoin ongelma on tällä hetkellä että mihin maahan matkustaisi. Rahaa on mutta ei oikein osaa päättää :)
49v. Paljon vapaa-aikaa, kun tenavat on aikuistuneet. Pitäisi varmaan töiden lisäksi keksiä joku uusi harrastus.
Olen 22v ja isoimmat ongelmat ovat koiran terveys ja siihen liittyvä jaksaminen ja rahanmeno, erinäiset traumat ja masennus joka ajoittain nostaa päätään ja sekoittaa elämää, ja edellämainittujen asioiden vaikutus parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
51v. Ongelmana helvetin iso penis. Pelottaa käydä kusella, joutuu kohtaamaan hirviön silmästä silmään.
Sun pitää suunnata kikkeli poispäin silmistäsi. Näin kohtaat hirviön ikäänkuin selkäpuolelta ja se vaikuttaa vähemmän uhkaavalta. Tästä on myös se etu, ettet vastaisuudessa kuse itseäsi silmään.
Minä olen 67 v, ja suurin (todella suuri) on se, että joudun maksamaan puolison laskuja.
Miten tästä selviän?
Jolene kirjoitti:
45 v. Elämänkumppanin puute. 10 v ollut sinkkuna yhtä lyhyttä suhdetta lukuun ottamatta. Tarjonta 40-50 -vuotiaista kunnollisista sitoutumishaluisista ja -kykyisistä miehistä on olematon. Ja sitoutumisella en tarkoita avioitumista tai edes yhteen muuttamista, vaan suhteeseen sitoutumista. Että kumppani ei olisi vain varavaihtoehto, jos mitään hauskempaa ei ole tiedossa.
Ymmärrän. Itse olen tuota ikäluokkaa oleva mieshenkilö, ja tunnen omanikäisiäni miehiä sen verran, että seurustelusuhde ja siihen sitoutuminen ei ole monellekaan esim. eronneelle miehelle prioriteettilistalla edes top 10 joukossa.
Tunnen - kenties sattumalta - monia eronneita, sinkkuna onnellisia miehiä.
Monella on nyt ensimmäistä kertaa pitkään aikaan mahdollisuus keskittyä omaan harrastukseen täysillä. Yksi harrastaa musiikkia, toinen retkeilyä/erästelyä, kolmas painelee pitkin maita ja mantuja metallinetsimen kanssa, neljäs golfaa. Kaikilla on lisäksi muitakin aktiviteetteja harrastuksen ja työn lisäksi, mm. iäkkäiden vanhempien avustaminen, kodin tai kesäpaikan remppaaminen, autojen ropaaminen ym.
Ei tuossa iässä - kun pahin testosteronimyrsky on jo taaksejäänyttä elämää - enää naisseurassa ole enää samaa vetovoimaa kuin ennen.
50v. sijoitusasuntojen nousseet korkokulut. En saa niistä enää mitään tekemättä 1600€ käteen kuukaudessa, vaan alle 900€. Maksamalla velat pois saisin taas. Tosin siinä menettäisin sitten muuta varallisuutta, joka ei nappaa myöskään.
Ei ole helppoa.
44v mies. Hyvä ja mielenkiintoinen työ, kiva palkka ja perusasiat kuten omakotitalo ja autot on. Harrastus on kiinnostava ja sitä tulee tehtyä. Kaikki ollaan terveitä, minä, vaimo ja pari lasta. Lasten koulukin sujuu. No mikä mättää? No parisuhde. Tuntuu että kaikki intohimo on mennyttä, eikä se lähde syttymään kynttiläillallisilla tai kahden kesken kylpyläreissuilla. Työkaveri vetoaa jotenkin aivan sikana ja illat meneekin haaveillessa hänestä. On vaan tunne, että tekis mieli juosta tuon 13v nuoremman naisen kanssa auringonlaskuun ikään kuin mitään tätä ympärillä olevaa ei olisi.
37v, eronnut useampi vuosi sitten, lapset vuoroviikoin. Eksän kanssa hyvät välit, itellä hyväpalkkanen työ ja omasta tahdosta sinkkuna, monta läheistä kaveria. Wi terveyshuolia. Jos joku ongelma ois pakko keksiä niin lapsista, niiden kaverisuhteista jne aina jotain huolta. Ilmeisesti mulla on asiat aika hyvin siis.
37v, eronnut useampi vuosi sitten, lapset vuoroviikoin. Eksän kanssa hyvät välit, itellä hyväpalkkanen työ ja omasta tahdosta sinkkuna, monta läheistä kaveria. Wi terveyshuolia. Jos joku ongelma ois pakko keksiä niin lapsista, niiden kaverisuhteista jne aina jotain huolta. Ilmeisesti mulla on asiat aika hyvin siis.
42. En osaa päättää, jatkaako eksän kanssa ja yrittää vielä lapsettomuushoitoja, vai jatkaako yksin. Mieltä sekoittaa vielä uusi ihastus, joka tekee itseään todella aktiivisesti tykö. Pitäisi olla vahva, ja hillitä meidän viestittelyjä, mutta en ole siihen pystynyt, kun ne piristävät elämää, jossa muuten on ollut lähikuukausina aika paljon vastoinkäymisiä. Yksinolo sinänsä ei pelota sekään, päinvastoin.
Eksän kanssa ollaan oltu yhdessä vajaa 2v, ja suurimmiksi ongelmiksi on noussut eksän olematon sosiaalinen verkosto, passiivisuus ja erot ympäristöön liittyvissä arvoissa. Nämä puolet taas korostuvat ihastuksessa. Toisaalta eksässä on myös hyvät puolensa, kuten tasapainoisuus, äly, viisaus ja lämpö. Ärsyttää suunnattomasti oma itse ja käytökseni. Miksi tein näin eksälle ja miksi aloin alunperin vastata ihastuksen viesteihin, tosin en alkuun tajunnut, mistä on kyse. Tapasimme harrastuksen kautta, ja alunperin viestit liittyivät siihen. Nyt on pää viimeisen päälle sekaisin.
45v, työttömyys ja velat. hinnat nousee, rahat ei riitä mihinkään. velkoja vähän mutta ne on pikavippejä koska työttömänä en ole muita saanut.
Varmaan tyhmä juttu, mutta vaikeat menkat ja endometrioosi kivut. Jotenkin lamauttavaa joskus kun ei tiedä miten kauan ne jatkuu ja mitä vatsan sisällä tapahtuu. Joskus lievia kipuja on melkein joka päivä. Onneksi rakastava kumppani löytyy siitä olen onnellinen. N31
33.
Lapsettomuus (ollaan hoidoissa). Yleistynyt ahdistuneisuus, kaikki pienetkin asiat ahdistaa ja stressaa kovasti ja on raskasta elää jatkuvien huoliajatusten kanssa ja pelätä pahinta.
55 täytän ja haluaisin jo olla eläkkeellä ja matkustaa ym., mitä ikinä lystättää.
Mutta toisinaan jo iloitsenkin siitä, ettei siihen eläkkeeseen enää olekaan kuin 10 vuotta ja jokainen päivä on vähemmän aikaa siihen päivään. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40. Olen perheellinen ja rakastunut toiseen naiseen. En ole pettänyt, enkä aio pettää, mutta vähän ikäväähän tämä on haikailla mahdottoman rakkauden perään. En myöskään aio erota, koska lapset jäisivät kuitenkin vaimon luo ja haluan heidät elämääni. Luksusongelma kuitenkin siinä mielessä, että parisuhteemme on ihan hyvä. Olen vain sattunut kohtaamaan sielunkumppanini.
Onko sielunkumppani sattumoisin paljon nuorempi? Miehillä useimmiten näin.
Näitä on jotenkin liikuttavaa lukea. Koskaan ei voi tietää, millaisten asioiden kanssa vastaantulija kamppailee. Tasapuolisesti tsemppiä kaikille <3
Vierailija kirjoitti:
Todella iso ikäero ja miehen takertuminen ja painostus jäädä suhteeseen vaikken välttämättä enään halua ja on alkanut inhottaa nukkua niin vanhan ihmisen vieressä. Mies haluaa pitää vielä kiinni nukkuessaan eikä anna valvoa vaan pitää mennä samaan aikaan sänkyyn ja on alkanut ärsyttämään ja inhottamaan mutta hankala erota , mies tulee oman kotini pihaan ja ovelle ja paikkoihin missä olen niin oon jäänyt vielä suhteeseen mutta sisimmässään en halua ja tiedän että ei suostu eroomaan ja mulle voi tulla tosi isoja ongelmia jos erotaan. N26.
Tän takii ei kannata ruveta seurustelemaan paljon vanhemman miehen kanssa. Lopulta naisesta tulee enemmänkin omaishoitaja.
38 v.
Sairaalloinen lihavuus.
Täytyisi opiskella uusi ura, mutta mikään ei kiinnosta pätkääkään.
Rahattomuus/pienituloisuus (puolison sairastelusta johtuen)