Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
51, suklaa-addiktio... No on se myös nautinnollinenkin ongelma!
Vierailija kirjoitti:
40 v. Aggressiivinen rintasyöpä, joka levinnyt kainaloon. Pelottaa, saanko nähdä pienten lasteni kasvavan aikuisiksi.
Laitoinkin sinulle viestiä, ilman tekstisi kiinnitystä, joten koin valtavaa tarvetta lähestyä vielä suoremmin, viestisi kautta.
Toivon, että lääketeide auttaa sinua..tai mikä vain hoito.
Täällä Suomessa on hyvä hoito, ota kaikki vastaan, taistele, älä taannu.
Jokainen vuosi, jokainen hetki, minuutti.. on tärkeitä lähimmäisillesi..ja itsellesi.
Tee kaikkea mikä tuottaa mielihyvää.
Ilmeisesti tulevaisuudesta ei ole lääketieteellistä informaatiota annettu?
Pyydä se.
Se on olemassa.
Toivon sinulle voimaa, taistelutahtoa hoitojen kanssa sekä näkemystä tulevaisuuden kanssa!
Sydän.
Iso lämmin sydän
40v. Köyhyys ja teini-ikäisen lapsen mielenterveysongelmat.
40v. Tällä hetkellä suurin ongelmani on työajat.
Teen kolmivuorotyötä, joka kuitenkin käytännössä on pelkkää iltaa tai aamusta iltaan vuoroa. Välillä tuntuu etten näe omia lapsiani juuri lainkaan. Työpäivinä toivotan heille hyvät huomenet tai hyvät yöt, mutta arkiseen yhdessäoloon ei ole aikaa. Ja kun on vapaata, menee se isolta osin työstä palautumiseen.
Pidän kuitenkin työstäni ja koen tekeväni tärkeää ja merkityksellistä työtä, mutta myös omat lapseni ansaitsevat läsnäoloni. Tämä on aiheuttanut arvoristiriidan, jonka kanssa nyt painiskelen. Ei kai tässä muu auta kuin etsiä uutta työpaikkaa, oman perheen hyvinvointi on etusijalla, eikä oma mieleenikään jaksa tätä jatkuvaa huonoa omatuntoa.
58 v. Hoitoalalla töissä, tarvitseeko muuta sanoa. Lyhentäisin työaikaa mutta se näkyy palkassa.
Ikuiseset läskit,olen painanut 100kg 8 vuotta
N38
Vähän vajaa 50 ja suurin ongelma on vakavahko läskiys.
26v. Murheena toisen vanhemman parantumaton syöpä. Lisäksi jännitän, meneekö asunnon ostotarjous läpi.
46.
Reumaepäily mietityttää. Ei se varsinaisesti ongelma ole, asia selviää aikanaan.
43, pitkässä suhteessa aivan liian vähän seksiä.
39v. Asiakkaat. Olen varhaiskasvatusalalla ja suurin ongelmani ovat lapset ja etenkin heidän vanhempansa. Osa perheistä aivan hävyttömiä. Ovat itse kotona viettämässä vapaapäivää ja silti tuovat selvästi kipeän sairaan lapsen hoitoon. No, paitsi että sairaita lapsia on toki paljon raskaampi hoitaa kuin terveitä, niin siitä sitten seurauksena (ylläri) sairastun itse. En vaan jaksa enää. Tuo on niin hävytöntä touhua!
45 v. Elämänkumppanin puute. 10 v ollut sinkkuna yhtä lyhyttä suhdetta lukuun ottamatta. Tarjonta 40-50 -vuotiaista kunnollisista sitoutumishaluisista ja -kykyisistä miehistä on olematon. Ja sitoutumisella en tarkoita avioitumista tai edes yhteen muuttamista, vaan suhteeseen sitoutumista. Että kumppani ei olisi vain varavaihtoehto, jos mitään hauskempaa ei ole tiedossa.
M46,yksinäisyys se pahin ongelma.sit vielä työstressit.nämä sit ajaa sinne alkoholismin puolelle.
38v. Mieheni tulee menehtymään syöpään. Ihminen jota rakastin eniten maailmassa ei halua minua enää elämäänsä.
Koirakin kuoli.
Ei varsinaisesti ongelma mikään noista, mutta haaste vaan jaksaa tätä kaikkea.
35, ja eipä oikeastaan näitä luettuani ole ongelmia.
Haaste on löytää hyvä ja kohtuuhintainen omistusasunto, mutta vuokrallakin on tällä hetkellä ihan hyvä.
58 ja ongelmana vaimon erittäin runsaat sairaudet.
M36. Helvetinmoinen yksinäisyys ja aivosumu avioeron jäljiltä. Self-helpit ovat kyllä auttaneet ja olen oppinut tarttumaan hetkeen nykyään paremmin. Yliajattelin tilanteita helvetin paljon liikaa --> tietynlainen lamaannus ja eteenpäin pyrkimättömyys.
63 v ja jatkuva flunssakierre joka alkoi koronasta. En voi mennä mihinkään kun yskin kuin hevonen. Ei kuitenkaan mitään tulehdusta.
49 ja lapsen luisuminen huumerikollisuuteen.
46v. Vaikeaa teini-ikäisen pojan kanssa. Vaikea löytää töitä, vaikka korkeasti koulutettu.