Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?

Vierailija
06.03.2023 |

Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.

38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.

Kommentit (1905)

Vierailija
541/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule, just tällä hetkellä kova ummetus liittynee kipulääkkeen käyttöön, hirveä kipu, neuvokaa. NImittäin tuntuu, että vatsassa kivi.

Käyt hakemassa apteekista suolihuuhtelupussin; letku persiiseen, vettä suoleen ja helpottaa hetipian. Peräruiske on toinen vaihtoehto, mutta sen kerran kun olen itse joutunut käyttämään, niin vaikutusaika oli pidempi ja sain myös ihan kunnon vatsanväänteet.

Vierailija
542/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, just tällä hetkellä kova ummetus liittynee kipulääkkeen käyttöön, hirveä kipu, neuvokaa. NImittäin tuntuu, että vatsassa kivi.

Apteekeissa on hyviä esim. nestemäisiä valmisteita. Tuttuja syöpähoitovuosilta.

Minulla auttavat chia-siemenet, joita liotan vedessä.

Pellavansiemenet tai kuivatut luumut vedessä liotettuna.

Kuidut. Veden juominen. Liikunta. Kaurapuuro. Ruisleipä. Kasvikset.

Kiitos, Chia, jospa nämä, muita olen kokeillut. Enpä ole asiantuntija näissä, kun vatsa on pelittänyt säännöllisesti, mutta nyt jouduin hammasleikkauksen vuoksi ottamaan Tramal-lääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v. Masennus, ahdistuneisuushäiriö, luottamusongelmat ja yksinäisyys

Vierailija
544/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja suurin ongelmani on oikutteleva ja laittomasti toimiva vuokranantaja

Vierailija
545/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47. Suurin murhe tällä hetkellä on mt- ja nepsyongelmista kärsivä tytär, jota joudun kannattelemaan oman mielenterveyteni kustannuksella. Perheterapia ehkä pelastaa, mutta ekan kerran jälkeen koen, että sieltä nakitetaan mulle vain lisää vastuita: " Oletko ollut yhteydessä kouluun, siitä, tästä ja tuosta... Noihin pitäisi järjestää apua, soita sinne ja soita tänne...". Kuvaavaa oli, että terapeutti sanoi lopuksi:" Toivottavasti saatte pian Kelan päätöksen, en soisi, että Kaisa joutuu odottamaan pitkään." Entäs minä sitten? Eikö mulla ole taaskaan mitään väliä? Tämä on toistuva kuvio kaikissa instansseissa. Mulla ei ole väliä, vaikka uuvun jo nyt taakkani alle.

Sinulla on väliä! Olet tullut täällä kuulluksi ja tehnyt jo enemmän kuin monet muut vanhemmat tekee nepsylapsensa kohdalla, eli olet jo hakenut apua hänelle. Sain tuosta kuvan että sinulle on sanottu mihin pitää soittaa. Eli annettu ohje miten sinun tulee toimia, pahoittelen, mutta he eivät voi soittaa sinun puolestasi. Sinun pitää tehdä se itse.

He antavat vain neuvoja ja paikkoja ja numeroita. Jos sinulla on jo voimat loppu etkä jaksaisi soittaa tai aloittaminen tuntuu vaikealta, voit varata ajan aikuissosiaalityöntekijälle ja sitten te soitatte yhdessä noihin lapsesi kuntoutusta edistäviin paikkoihin.

Hieman erikoisen lapsen hieman erikoisella äidillä oli tapana sanoa lempeästi, se on sukuvika kun suksi ei luista. Yllätävän usein nepsylasten vanhemmat saattavat olla itsekin kirjolla, ja sen takia koko rumba oman nepsyn kanssa tuntuu todella raskaalta ja ylikuormittavalta.

He ovat vain oppineet pärjäämään hampaatkin irvessä ja tavallisempi lapsi ei välttämättä olisikaan haaste, koska sen kanssa pärjää samoilla tavoilla miten itse maskaa. Nepsylapsi vaatimuksineen voi olla diagnosoimattomalle nepsyvanhemmalle märkä rätti vasten kasvoja, kun kaikki ulkoa opetellut yhteiskunnan oudotkin sosiaaliset rituaalit ja käytännöt ja olettamukset eivät toimi.

Se ei ole kenenkään häpeä, se on vain erilainen sietokyky ja toimintakyky asioille ja se on okei! Usein kun vanhemmat saavat itselleenkin vähän tukea asioiden hoitamiseen alkaa lastenkin asioiden hoitaminen olla vähemmän kuluttavaa. Sinulle ei aikuisena kuitenkaan tarjoillen tarjota apua, muuten kuin ehdottamalla mihin soittaa, sinun pitää sekin valitettavasti järjestää itse vaikka olisit kuinka uupunut.

Kiitos kun jaksoit lukea syväluotaavan nepsyn ajatukset tilanteesta, toivottavasti saat apua itsellesi ja näin samalla tyttäresi asioiden järjestelyyn.

Vierailija
546/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se aurinko alkaa pilkistää, etsi tuuleton nurkka, nosta kasvosi aurinkoon ja hengitä syvään. Kävele luonnossa. 100 % takuu, että ongelmat tuntuvat pienemmiltä. Aurinko on hormoni, jota tarvitsemme, vaikka meitä melanoomalla pelotellaan. Ei tietenkään kannata grillata itseään / polttaa ihoa. Ja loput D-vitamiinit purkista, niin mieli kiittää.

Vierailija
547/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt hakemassa apteekista suolihuuhtelupussin; letku persiiseen, vettä suoleen ja helpottaa hetipian. Peräruiske on toinen vaihtoehto, mutta sen kerran kun olen itse joutunut käyttämään, niin vaikutusaika oli pidempi ja sain myös ihan kunnon vatsanväänteet.

Minusta taas Microlax on hyvä. Peräruiske ja nopeasti toimii. Toki se hetken kouristaa, koska pakottaa suolta tyhjentymään. Minulla on pitkäaikainen kokemus, koska suoli menee ihan umpeen joka kerta kun sairastun ihan mihin tahansa tautiin ja liikkuminen vähenee. Pahin oli koronan aiheuttama ummetus, kun makasin kuumeen ja huimauksen takia lähinnä sängyssä 5 pv ja sen jälkeen oli yskä ja vaikea hengittää, niin liikkuminen jäi kokonaan. Mitään ei tullut ulos, vaikka söin laxoberonit ja visiblinit. Microlax pelasti. Kahtena peräkkäisenä päivänä laitoin ja sain ummetuksen pois. Sitten tulikin kaasua ihan valtavat määrät.

Vierailija
548/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se aurinko alkaa pilkistää, etsi tuuleton nurkka, nosta kasvosi aurinkoon ja hengitä syvään. Kävele luonnossa. 100 % takuu, että ongelmat tuntuvat pienemmiltä. Aurinko on hormoni, jota tarvitsemme, vaikka meitä melanoomalla pelotellaan. Ei tietenkään kannata grillata itseään / polttaa ihoa. Ja loput D-vitamiinit purkista, niin mieli kiittää.

Eipä se aurinko tuo rahaa lisää.

Vierailija
549/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 ja suurin, oikeastaan ainoa todellinen ongelma on rajoitukset joita joudun tekemään elämässäni huimasti lisääntyneen langattoman teknologian ja  radiotaajuisen säteilyn myötä. (Tätä kirjoitan läppäriltä joka liitetty kiinteään verkkoon USB-Ethernet-kaapelilla,vinkiksi niille joilla sama ongelma)

Vierailija
550/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ennen ollut mt-ongelmia näin paljon? Varmasti on niin, että nykyään diagnosoidaan enemmän, mutta täytyy olla joku muu syy. Oma elämäni ei ole ollut ruusuilla tanssimista, ei todellakaan, mutta jostain syystä en ole koskaan ollut masentunut, alakuloinen totta kai silloin tällöin.

Elintavoissani on varmasti parantamisen varaa, mutta olen aina syönyt pari purkkia vuodessa monivitamiinia ja ottanut vähän aurinkoa. Olisiko jotkut vitamiinit auttanut minua? B-vitamiinit? Auttaisiko muita?

551/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla kyse Fibromyalgiasta?

Vierailija
552/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas Microlax on hyvä. Peräruiske ja nopeasti toimii. Toki se hetken kouristaa, koska pakottaa suolta tyhjentymään. Minulla on pitkäaikainen kokemus, koska suoli menee ihan umpeen joka kerta kun sairastun ihan mihin tahansa tautiin ja liikkuminen vähenee. Pahin oli koronan aiheuttama ummetus, kun makasin kuumeen ja huimauksen takia lähinnä sängyssä 5 pv ja sen jälkeen oli yskä ja vaikea hengittää, niin liikkuminen jäi kokonaan. Mitään ei tullut ulos, vaikka söin laxoberonit ja visiblinit. Microlax pelasti. Kahtena peräkkäisenä päivänä laitoin ja sain ummetuksen pois. Sitten tulikin kaasua ihan valtavat määrät.

Lisäisin mukaan hoitosarjaan jonkin pukamavoiteen hoitamaan ryppyreikää. Ne fossiilit sieltä suoliston uumenista saattaa joskus olla melkoisia ja melkoisen raskaita keholle puskea läpi.

553/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat lapsen saamisessa. Sattuu niin helvetisti.

N23

554/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin juuri 40 vuotta. Olen ollut viisi vuotta niin sairas, että olen työkyvytön, mutta lääkärit eivät löydä mitään vikaa. Rakastin työtäni, mutta en pysty enää tekemään sitä, koska olen fyysisesti niin romuna: olen tolkuttoman väsynyt koko ajan, en muista mitään ja lihakseni ovat usein kipeät kuin olisin jäänyt jyrän alle vaikken ole tehnyt mitään sellaista, mikä olisi voinut aiheuttaa kipeyden. En käytä päihteitä eikä työni ollut erityisen kuormittavaa henkisesti eikä fyysisesti. Yhtäkkiä vain aloin väsyä kauheasti ja muisti alkoi pätkiä. Mitään syytä ei löydetä, joten en pääse työkyvyttömyyseläkkeellekään. Odotan tulevaisuutta ahdistuneena ja epätietoisena.

.............. Voisiko olla kyse Fibromyalgiasta?

Vierailija
555/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

44. Suurin ongelma on suomalaisten tyhmyys kun äänestivät n a t s i t valtaan. Hävettää. Siinä meni maakuva ja historian paras hallitus. Onnea vaan työehtojen, terveydenhuollon ja sosiaaliturvan heikennykseen. Hävettää erityisesti persujen äänestäjät. Miten voi olla niin tyhmiä ihmisiä?

Vierailija
556/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 52 v. Olen viimeisen kahdenvuoden aikana herännyt uudelleen seksuaalisuuteeni. Miestä ei vain kiinnosta pennin vertaa parisuhteen fyysisyydet. Alkuun ajattelin, että pärjään ominkäsin, mutta ei se oikeasti korvaa toisen ihmisen kosketusta saatikka niitä tyydytyksen tuntemuksia joita voi antaa ja saada.

Miehesi on jo tottunut olemaan ilman, kun olet tietysti pitänyt jalat ristissä pari vuosikymmentä.

Vierailija
557/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

41v, kokematta ja elämättä jäänyt elämä. Ei kavereita, ei kokemuksia, ei ulkomailla matkustamista.. liikaa työttömyyttä ja liian vähän työkokemusta/palkkaa että voisi tuntea itsensä ihmiseksi. Koko nuoruus meni tietokoneen ääressä kun muut biletti ja pitivät hauskaa, en kelvannut mihinkään. Mitään ei voi enää tehdä koska muita on mahdotonta saada kiinni. Videopelit eivät tuo enää nautintoa, elokuvat ja tv-sarjat ovat täyttä roskaa. Peruskoulussa koettu nöyryytys ja häväisy estää liikuntaharrastusten aloittamisen.

Vierailija
558/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v ja sinkkuus ja yksinhuoltajuus.

Vierailija
559/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

44. Suurin ongelma on suomalaisten tyhmyys kun äänestivät n a t s i t valtaan. Hävettää. Siinä meni maakuva ja historian paras hallitus. Onnea vaan työehtojen, terveydenhuollon ja sosiaaliturvan heikennykseen. Hävettää erityisesti persujen äänestäjät. Miten voi olla niin tyhmiä ihmisiä?

Siksihän tätä kouluttautumista yritetään kohentaa, ettei niin moni olisi tai enemmänkin jäisi tyhmäksi kuin saapas, mutta se ei enää tässä vaiheessa auta. Ei kun vain hyvinvointivaltio pöntöstä alas. Toivottavasti eivät tulevassa hallituksessa ylläty sitten, kun kakka osuu tuulettimeen.

Vierailija
560/1905 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v ja mietin työpaikan vaihtamista ihan eri alalle. Päätetyö rasittaa, lihottaa ja rikkoo kropan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän