Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tärkeää, että lapsesi on myös biologisesti sinun lapsesi?

Vierailija
04.03.2023 |

Miten suhtaudut asiaan?

Olettaen, että lasta on yhdessä haluttu ja toivottu.

Itselleni lapsen biologisuus ei ole niin tärkeää. Biologia itsessään ei tee sitä vanhemmuutta.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on tärkeää.

Harmi sikäli, että juuri tämän syyn takia moni tekee lapsia, vaikka ovat vakavasti ja perinnöllisesti sairaita, lahjoiltaan heikkoja tai poikkeuksellisen rumia. Ei ole lapsia kohtaan oikein se. Adoptio on niissä tapauksissa parempi vaihtoehto lapsen hankintaan, jos edellytykset olla vanhempi täyttyvät muuten.

Jos välttämättä haluaa monisairaan tai muuten vammaisen lapsen, niin kyllä heitä löytyy adoptoitavinakin eikä tarvitse väenväkisin luoda uutta kärsimystä maailmaan.

Mites rumuutta arvioidaan?

Vierailija
82/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä kommentit joiden mukaan se biologinen lapsi olisi jotenkin "aidompi" lapsi. Jos ajatusleikkinä se oma lapsi olisi vaihtunut synnärillä, eivätkä vanhemmat sitä tietäisi, he kasvattaisivat ko. lasta omanaan aivan tyytyväisinä.

Vanhemmuus tulee ihan muista asioista kuin biologiasta.

Joskushan näitä synnäreillä vaihtumisia onkin tapahtunut ja paljastunut vuosikymmenien jälkeen. Kyllä siinä paljastumisen myötä kaikkien osapuolien maailma on romahtanut. Ei lopputulos ollut kellekään mikään hälläväliä tai mieluisa, vaan kaikkien elämät men7vät sekaisin ja piloille.

Mutta kummasti kaikki oli kuitenkin eläneet elämää siihen asti ihan onnellisesti tyytyväisinä, kun eivät tienneet asiasta.

Tämähän siis tarkoittaa, että ainoastaan tieto asiasta muutti tilannetta.

On monia tapauksia joissa on koko ajan ihmetelty lapsen erilaisuutta ja jopa sairauksia joita ei ole ollut aiemmin suvussa. Myös ollaan oltu heti halukkaita lapsen vaihtoon, kun totuus vauvojen vaihtumisesta on selvinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on tärkeää.

Harmi sikäli, että juuri tämän syyn takia moni tekee lapsia, vaikka ovat vakavasti ja perinnöllisesti sairaita, lahjoiltaan heikkoja tai poikkeuksellisen rumia. Ei ole lapsia kohtaan oikein se. Adoptio on niissä tapauksissa parempi vaihtoehto lapsen hankintaan, jos edellytykset olla vanhempi täyttyvät muuten.

Jos välttämättä haluaa monisairaan tai muuten vammaisen lapsen, niin kyllä heitä löytyy adoptoitavinakin eikä tarvitse väenväkisin luoda uutta kärsimystä maailmaan.

Ei adoptiolapsi ole kaikille oma. Adoptoi itse.

Vierailija
84/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on tärkeää.

Mites rumuutta arvioidaan?

Miksi leikit tyhmää?

Vierailija
85/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä kommentit joiden mukaan se biologinen lapsi olisi jotenkin "aidompi" lapsi. Jos ajatusleikkinä se oma lapsi olisi vaihtunut synnärillä, eivätkä vanhemmat sitä tietäisi, he kasvattaisivat ko. lasta omanaan aivan tyytyväisinä.

Vanhemmuus tulee ihan muista asioista kuin biologiasta.

Joskushan näitä synnäreillä vaihtumisia onkin tapahtunut ja paljastunut vuosikymmenien jälkeen. Kyllä siinä paljastumisen myötä kaikkien osapuolien maailma on romahtanut. Ei lopputulos ollut kellekään mikään hälläväliä tai mieluisa, vaan kaikkien elämät men7vät sekaisin ja piloille.

Mutta kummasti kaikki oli kuitenkin eläneet elämää siihen asti ihan onnellisesti tyytyväisinä, kun eivät tienneet asiasta.

Tämähän siis tarkoittaa, että ainoastaan tieto asiasta muutti tilannetta.

Monelle omat geenit ovat tärkeitä. Kyllähän perhepäivähoitajakin voi nauttia hoitolapsistaan, mutta tuskin monikaan haluaa tehdä sitä työtä ilman palkkaa. Vierasgeenisen lapsen paljastuttuahan tilanne on ollut juuri se. Hoidettu vierasta ilman palkkaa omana, ja oma kaapattu toisaalle.

Pointti olikin se, että kukaan ei ollut huomannut mitään eroa. Siis sitä, että kyseessä ei olekaan biologisesti oma lapsi.

Vierailija
86/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on tärkeää.

Eli lisäkärsimyksen tuottaminen luomalla lisää sairaita lapsia on ok, koska minä minä minä.

Vierailija
87/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa adoptoituna lukea näitä joitain kommentteja.

No, onneksi nämä ihmiset itse tuskin ikinä adoptioi.

Vierailija
88/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on tärkeää.

Tämä.

Vierailija
89/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa adoptoituna lukea näitä joitain kommentteja.

No, onneksi nämä ihmiset itse tuskin ikinä adoptioi.

adoptioi :D

Vierailija
90/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on tärkeää.

Eli lisäkärsimyksen tuottaminen luomalla lisää sairaita lapsia on ok, koska minä minä minä.

Jokaikinen ihminen kantaa erilaisia sairausgeenejä, vaikka sairauksia ei kyseisellä yksilöllä olisikaan. AINA on riski saada sairas lapsi. Joillain yksilöillä todennäköisyydet ovat suurempia kuin toisilla joidenkin tiettyjen sairauksien suhteen. Loppupeleissä kyse on vain todennäköisyyksistä. En näe vääryyttä siinä, että sairaatkin haluavat biologisia lapsia. Sen sijaan esim. tupakoiminen erityisesti raskauden aikana on väärin.

Vierailija
91/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Olen adoptoitu, mutta en ole oikeastaan koskaan miettinyt asiaa kovinkaan paljon. En tosin ole ihan niin perinteisesti adoptoitu, missä haetaan adoptiolasta, vaan sisarusteni isä adoptoi minut kun olin lapsi.

Vierailija
92/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis se ollu aika outoa synnyttää jonkun muun lapsi.

Seuraan erästä lesboparia youtubessa. Toinen synnytti toisen munasolusta hedelmöitetyn lapsen. Nyt toinen raskaana ja kantaa ensiksi synnyttäneen munasoluista hedelmöitettyjä kaksosia. En ehkä ihan tajua. Mikseivät voineet ihan itse biologisia lapsiaan synnyttää?

Vierailija
93/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei saa syrjiä ulkonäön vuoksi. Keskenkasvuista väittää, että mielestäsi rumat eivät saisi lisääntyä. Joku saattaa määritellä sinutkin rumaksi.

Vierailija
94/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tärkeää.

En ala kasvattamaan toisen miehen lapsia. Onneksi isyystesti paljastaa naisten valheet.

Vierailija
95/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis se ollu aika outoa synnyttää jonkun muun lapsi.

Seuraan erästä lesboparia youtubessa. Toinen synnytti toisen munasolusta hedelmöitetyn lapsen. Nyt toinen raskaana ja kantaa ensiksi synnyttäneen munasoluista hedelmöitettyjä kaksosia. En ehkä ihan tajua. Mikseivät voineet ihan itse biologisia lapsiaan synnyttää?

Minusta taas tuo on ihan erinomainen kuvio. Noin molemmat ovat osallisina jo raskausaikana.

Vierailija
96/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää. Minulla on ollut sijoitettu lapsi vauvasta asti ja on kohta aikuinen. Usein en edes muista, että ei ole itse synnyttämäni. Kyllä hän on meidän lapsi.

Vierailija
97/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on tärkeää.

Jos henkilön elämä sairauden kanssa on sietämätöntä, hän varmaankin lopettaa elämisen perheen perustamisen sijasta. Suomessa on diabeetikkoja vaikka millä mitalla. Pitäisikö nämä kaikki pakkosteriloida? Sairas ajattelutapa mielestäni.

Vierailija
98/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei saa syrjiä ulkonäön vuoksi. Keskenkasvuista väittää, että mielestäsi rumat eivät saisi lisääntyä. Joku saattaa määritellä sinutkin rumaksi.

Juuri näin.

Vierailija
99/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin tärkeää.

En ala kasvattamaan toisen miehen lapsia. Onneksi isyystesti paljastaa naisten valheet.

Palstanaiset aloitti heti alapeukuttamisen! :D

Isyystesti on voitto miehille ja tappio valehteleville naisille. #fakta

Vierailija
100/119 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän he ole lapsiani jos eivät ole biologisesti lapsiani. Kysymys on järjetön.

Ovathan adoptoidutkin ihan omia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi