miksi otetaan lapsivakuutuksia? kaikki hoito on ilmaista ihan kunnallisella ja aina
pääsee nopeasti hoitoon odottamatta. vakuutus vieläpä 400e ja siihen omavastuut niin saa kyllä monta rasvapurkkia tolla rahalla jos joku aikoo allergioihin tms. vedota.
Kommentit (119)
ja koskaan en ole alle 8 tunnin sieltä selvinnyt ulos. Hoito on kyllä ollut ihan ok, mutta se odottaminen!
Vakuutuksen ottaneet kiikuttavat lapsen pienemmissäkin vaivoissa vastaanotolle (että tulisi rahoille vastinetta). Sitten esim. tavallisen flunssan heikentämä lapsi onnistuukin saamaan paljon hankalamman pöpön.
Tutkimuksissa on myös havaittu, että yksityiset lääkäriasemat määräävät paljon herkemmin antibioottikuureja "varmuuden vuoksi". Maksavalle asiakkaalle täytyy antaa tunne, että käynnistä oli hyötyä. Tämän lääkärit itsekin myöntävät...Ja sitten kilvan kehutaan, miten on jääty plussalle, kun todellisuudessa on raahattu flunssaista lasta ihan turhaan lääkärille.
vakuutuksen ottaminen takaa paljon sairastelevan lapsen.
Meillä vakuutukset lapsilla. Toinen ns. terve ja toinen ei. Ei olla kertaakaan käyty yksityisellä lääkärillä. Terveyskeskuksessa, keskussairaalassa ja lastenklinikalla olemme joutuneet asioimaan ja joudumme edelleenkin. Meillä tulee lääkkeet maksamaan paljon ja ne ei kuulu kelan korvauspiiriin. Sekä polikäynneistä joutuu maksamaan sekä osastojaksoista. Voisi olla vararikko edessä jos ei olisi vakuutusta.
julkisella sitä vasta saakin turhaan juosta kun hoitoa ei epäpätevissä käsissä saa, vaikka itsellä olisi antaa diagnoosi.
epäpätevä lääkäri oli tk:ssa, kun ei kirjoittajan omaa jostain netistä saatua "diagnoosia" uskonut ja sen mukaan hoitanut, paljon epäpätevämpi lääkäri kuin tämä kirjoittaja itse... somebody kill me
kään ilmaiseksi niinkuin lapsen voi viedä.
Turussa ainakin pääsee jonon ohi kitarisa yms. leikkauksissa mikäli se on tarpeellista. Ja miksi muuten pitää kiirettä jos tarve ei ole kiireelliselle. Meillä kesti 2 viikkoa kitarisajonossa oleminen kun ei ollu hengenhätää, siis ihan kunnallisella. Makso 70 € mut se on vähän kun vuosimaksu 380 e vakuutuksessa.
ap
Otapa selvää ennen kuin sanot mitään. Lapsivakuutus on huonoiten tuottava vakuutus.
Ihmiset vakuuttaa talonsa vaikka harvoin sekään palaa. Mutta lapsi saa olla oman onnensa nojassa??? En ymmärrä en.
esim. lasten-, korva- tai allergialääkärille. Ottavat labranäytteitäkin nopeasti ja tulokset tulevat kohtuu ajassa.
Sairaalan päivystyksessä kerran sairaan lapsen kanssa ensin tunti odotettiin lääkäriä, sitten toinen labrahoitajaa ja kolmas tunti labratuloksia, ni sit vietiinkin jo lapsi osastolle. Ennen sitä olin vain yli huolehtivainen äiti jonka ei pidä pikku flunssasta valittaa.
Korvat putkitettu vajaassa viikossa heti kolmen korvatulehduksen jälkeen.
Ei tarvi jonottaa, voi varata ajan vaikka keskellä yötä netin kautta.
Me ollaan aina saatu enemmän kuin ollaan maksettu. Kaikki panadolitkin saa vakuutukseen.
Meillä ainakaan vakuutus ei ole koskaan tarkoittanut sitä, että joka asiasta juostaan lääkäriin. Esikoisella vakuutusta ei käytetty kertaakaan ensimmäisen vuoden aikana, vaan satunnaiset korvatulehdukset hoidettiin tk:ssa. Toisella lapsella ensimmäiset viisi korvatulehdusta hoidettiin tk:ssa, jonka jälkeen siirryimme yksityiselle, koska jono putkitukseen oli kaksi kuukautta. Lapsi, joka syö kuukaudessa neljä antibioottikuuria ja on koko ajan ripulissa, ei todellakaan voi odottaa tuota aikaa! Joten onneksi meillä oli vakuutus ja pääsimme viikossa putkitukseen ja saimme kierteen katkaistua.
Joku jo toi esille sen, että vakuutus korvaa myös kaikki kipu- ja kuumelääkkeet antibioottien ohella, kun ne on ostettu reseptillä. Meillä ainakin näihin lääkkeisiin on uponnut sievoinen summa, jonka onneksi olemme saaneet takaisin vakuutuksesta. Jossain vaiheessa laskin 300 euroa menneeksi lääkkeisiin, ja vuotta oli vielä jäljellä. Ja meillä ei edes ole kyse mistään vakavasta sairaudesta.
Esikoinen on nyt ollut hoidossa julkisella puolella synnynnäisen vian takia. Yksityiselle vikaa ei edes hoideta ja olemme olleet kunnalliseen hoitoon tyytyväisiä. Mutta sekin maksaa. Mutta koska otimme vakuutuksen ennen syntymää, vakuutus korvaa myös tämän.
Kaikkein onnellisin olisin, jos emme olisi ikinä tarvinneet vakuutusta, mutta koska tilanne on tämä mikä on, olen todella onnellinen siitä, että otimme vakuutukset. Ilman niitä minulla ei todellakaan olisi ollut varaa putkittaa lastamme kolmea kertaa vuoden sisällä. Ja kyllä, putkitukset olisivat varmasti hoituneet kunnallisellakin puolella, mutta missä aikataulussa?
jos joku haluaa maksaa lapsivakuutusta. Ne lapsethan eivät sitten juurikaan rasita julkista terveydenhuoltoa, joten pääsette itse asiassa paremmin sinne terveyskeskukseen tai päivystykseen.
Minusta on aika uskomatonta ettei täällä ole lastenpäivystystä ollenkaan. Eli jos lapsi sairastuu yöaikaan tai viikonloppuna, vaihtoehto on Peijaksen kautta Jorviin (jonne Itä-Vantaalta on melkoinen matka!). Ja kauankohan sellainen reissu kestäisi.. Peijaksesta siis pitäisi saada lähete Jorviin, jossa lähin lastenpäivystys. Toinen vaihtoehto sitten yksityinen. Voin vakuuttaa että yksityinen todellakin houkuttelee enemmän siinä tilanteessa.
Meillä esikoisella on vakuutus, kuopuksella ei. Se jäi ottamatta, syntyi keskosena sairaana, oli hengenlähtö sekunttien päässä ja Lastenklinikalla meni yli 3kk ennen kotiutumista. Nykyään meillä onneksi on "epävirallinen lupa" mennä suoraan Lastenklinikan sairaalapäivystykseen ongelmien ilmaantuessa, tuon alkuvaiheen historian takia.
Lähes joka kerta olemme saaneet apua nopeasti, kerran odotimme pitempään kun oli kova ruuhka. Mutta olen kiitollinen että pääsemme sinne, kun sitä vakuutusta tosiaan ei ole..kyllä se tarpeen olisi nyt ollut. Polimaksuja useita/vuosi (odotettavissa olevat+sitten nuo ylimääräiset päivystyskäynnit..), osastojaksoja, lääkkeitä... Olisimme kyllä plussan puolella. Mutta onneksi kuitenkin on sen verran hyvä systeemi, ettei vararikkoon sentään olla jouduttu.
Esikoisella tosiaan myös pienempänä usein keuhkoputkentulehduksia ym. että tuli käytyä yksityisellä, ja usein syynä oli myös juuri tuo lääkärintodistuksen tarve. Että ei silloin hukkaan mennyt. Tänä päivänä sitä on tarvittu vähemmän, mutta onpa voimassa vielä kyllä..
Ajateltiin lopettaa se, jos ei ole tarvittu 2 vuoteen. Ei ole tarvinnut lopettaa, sen verran paljon olemme joutuneet poikaa allergialääkärillä käyttämään.
Silloin vuosituhanteen vaihteen aikoihin jono kunnalliselle oli Tampereella kuukausia. Pojan iho oli siinä kunnossa, että veri tirskui läpi ihosta. Ei siinä odoteltu kuukausia, vaan vauva piti saada lääkäriin ja äkkiä. Samalla lääkärillä käymme edelleen. Nyt käynnissä on siedätyshoidot kahdelle eri siitepölylle.
Poika on muuten sen verran terve, että muita kuin allergiakäyntejä on todella vähän. Pari kertaa olen käyttänyt jonkin pikkuvaivan takia terveyskeskuksessa.
Itse käytän mielelläni omalääkärin palveluja tk:ssa, koska tällä hetkellä mulla on aivan ihana ja pätevä omalääkäri. Toisin oli aikaisemmin, kun eräskin lääkäri lähetti mut keuhkokuviin, kun valitin nilkkojani. Ihan syystä hän sen teki, mutta pieni perustelu ymmärrettävällä kielellä olisi ollut tuossa tapauksessa paikallaan. Toinen lääkäri taas oli kirjoittanut happosalpaajareseptin valmiiksi, kun erehdyin aikaa varatessa epäilemään sappivaivoja, olin kuulemma liian nuori ja kevyt sappipotilaaksi. Pari kuukautta myöhemmin uudella paikkakunnalla pääsin heti leikkausjonoon, kiitos ihanan omalääkärini, joka kuunteli, uskoi ja määräsi jatkotutkimuksiin.
Oman lapseni kohdalla vakuutus tuo mahdollisuuden valita Suomen paras lääkäri sen sijaan, että lapsen leikkaisi lääkäri, joka ei ole koskaan hoitanut vastaavanlaista. Lisäksi voin julkisen erikoissairaanhoidon lisäksi käydä kuulemassa myös toisen lääkärin mielipidettä.
Omallani on vaiva, joita ei tule lääkäreille vastaan kuin noin viisi vuodessa koko Suomessa.
Ei leikkaushoito ole julkisellakaan puolella ilmaista, lisäksi kaikki poliklinikkakäynnit jne.
Olen tyytyväinen, että lapsellani on lapsivakuutus.
Kahdelle vanhemmalle oli, mutta lopetimme ne kun maksoivat 250 €/vuodessa.
Toinen syy oli se, että meillä on TK:een vain 5 km, sen sijaan yksityiselle on
30 km. Eikä sekään ole viikonloppuisin auki. Tk:een olen aina saanut ajan lapsille muutaman tunnin sisään. Mitään vakavaa ei ole onneksi lapsilla ollutkaan.
että ne joilla ei ole vakuutusta, ovat sitä mieltä, etteivät sitä ei tarvitse ja ne joilla on vakuutus, ja ovat sitä käyttäneet, ovat sitä mieltä että vakuutus on tarpeellinen. Joka tapauksessa, eiköhän jokainen itse osaa arvioida, onko vakuutus heille tarpeellinen. Kunnalliset ja yksityiset palvelut vaihtelevat aika paljon eri puolilla Suomea.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä että 90% pärjää julkisilla palveluilla ja vakuutuksen hinnalla kävisi vielä pari kertaa vuodessa yksityisellä. Meillä siis on vakuutus ja olen ikionnellinen siitä että olemme toistaiseksi reilusti tappiolla.
vanhempi ollut aina terve ja pienempi on korvakierteessä. Kävimme omalääkärin luona tk:ssa, joka on aivan mahtava! Kysyi sitten monen korvatulehduksen jälkeen onko valuutusta ja suositteli yksityistä puolta. Putkitus onnistuu parin viikon sisäällä ja kunnallisella puolella jonotusaika voi olla 2...6kk. Käydään vieläkin ensisijaisesto hänen luonaan, todella hyvä lasten kanssa!
jos sattuu olemaan tarvetta. Molemmat olleet ihan terveitä, joten tämä oli meille paras ratkaisu. Ei vielä ole kulunut 300 euroa vuodessa per lapsi ja molemmat aloittivat nyt koulun. Yksityisellä lääkärissä käynti maksaa noin 70 euroa/kerta. Joten koska on mennyt useita vuosia ilman kertaakaan yksityisellä käymistä, niin voimme sitten toisena vuonna käyttää sen "säästön", jos sattuu tarvetta tulemaan. Toisen lapsen kanssa on käyty kerran venähtäneen nilkan vuoksi (säästössä n. 6*300 euroa miinus 70 euroa) ja toisen lapsen kanssa muutamia kertoja tutkimuksissa allergian vuoksi (säästössä ehkä 7*300 euroa miinus jotain 500 euroa). Vielä voidaan mällätä näillä "vakuutusrahoilla".
Toinen ei ole onneksi vakuutustaan tarvinnut.
Toisella infektiokierre ja useita sairaalareissuja ja lääkityksiä. Lääkärit sitä mieltä, ettei risoja kannata poistaa, vaan seurataan puoli vuotta ja laitetaan vasta sitten jonoon (takana jo useita infektioita).
Vein yksityiselle, risat poistettiin 5vrk:n kuluttua, infektiokierre loppui kuin seinään.
Lisäksi tällä lapsella allergiaa ja astmaa.
putkituksia viis
parit kitarisan ja nielurisojen poistot
muutama poskionteloleikkaus
keuhkojen tähystys
vatsalaukun tähystys
toisella lapsella jatkuva lääkitys (200e/KK) + astmalääkitys,vatsalääkkeet ym
lukuisia ellei satoja käyntejä lekurissa,että tarpeen on-meillä on 0e omavastuu joten tosi hyvä vakuutus kyseessä. Kaikki ylläolevat toimenpiteet olisi voitu tehdä julkisella puolella,mutta jonot olivat yli puoli vuotta ja lapset sairastelivat viikosta toiseen,myös yksityisellä pääsee mukaan nukutustilanteeseen,julkisella ei
Helsingin kaupungin lasten terveyskeskuspäivystys
Lastenklinikka
Stenbäckinkatu 11
(ma-pe klo 16.00-22.00 ja la-su klo 8.00-22.00)
Lasten ja nuorten sairaalan tiloissa toimii Helsingin kaupungin lasten terveyskeskuspäivystys yllä mainittuina aikoina. Terveyskeskuspäivystyksen lääkärit ovat Helsingin kaupungin terveyskeskuslääkäreitä. Öisin kiireellistä lääkärinapua tarvitsevat helsinkiläislapset (0-15 v.) hoidetaan Lasten ja nuorten sairaalan päivystyspoliklinikalla.